Lada 2107 1700i -94

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Smoppi kirjoitti:Kuulostaa maadoitusvialta. Jossain maadoituspisteessä on kosketushäiriö ja sähkön reitti muuttuu miten sattuu. Kannattaa vain puhdistella kaikki liitokset hapettumista, varsinkin ne maadoitukset.
Samaa mieltä. Vanha akkukin aiheuttaa usein uskomattomia sekoiluja autossa.
Muista hoitaa se maadoitus kerralla kuntoon, on meinaan sen verran ratkaiseva tekijä asioissa.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

No nyt on täysin uusi akku paikoillaan ja akunkengät vaihdettu, myös akun miinuskaapelin irroitin rungosta sekä moottorista ja hankasin hiomapaperilla kiinnityskohdat että ei varmasti ole mitään töhnää välissä tai hapettumia. Noh, käynnistysongelma katosi, tänään on toiminut sen suhteen hyvin koko päivän mutta kierroslukumittari on ja pysyy nollassa eikä värähdä mihinkään, Check Engine valo taas lakkasi palamasta eikä ole välkähtänyt kertaakaan tänä päivänä, vilkut ei elä enää omaa elämäänsä vaan vilkkuvat juuri sellaista tahtia kuin niiden kuuluukin mutta vilkkujen sekä latauksen merkkivalo vilkkuvat yhtä aikaa sekä latauksen mittarissa viisari vetelee vieläkin laidasta laitaan (tämä ongelma ilmenee vain ja ainostaan vilkkuja käytettäessä). Hmm... Ladassani on siis vieläkin jotain pielessä... :(

En ole kovin hyvä korjaamaan sähkölaitteita mutta jonkun verran silti tajuan, tähän Ladaani oli jonkun edellisen omistajan toimesta yritetty rakentaa keskuslukitusta. Jokaisen ovipahvin alta löytyi murikka joka oli kytketty niihin lukkomekanismin tankoihin kiinni ja jokaisesta murikasta lähti 2 johtoa, musta sekä punainen. Kun johtoja seurasin niin mustat sekä punaiset johdot menivät samojen liittimien alle ja eräs nippu oli kytketty soittimelle menevään virtapiuhaan kiinni rosvoliittimellä. Soittimelle meneviä johtojakin setvin ja rosvoliittimiä oli käytetty oikein reilusti, kun niitä aikani tutkin niin lähes jokainen johto oli kytketty toisiinsa kiinni, aivan ristiin ja ihan miten sattuu... Oli kaiuttimien piuhat sekä maa johto ja virta sekä heräte liitetty kaikki toisiinsa aivan karmealla tavalla. Siinä vaiheessa revin irti koko surkean keskuslukitus viritelmän sekä soittimen piuhat kaikki kun totesin että koko keksintö oli sellainen että se ei tulisi ikinä toimimaan kunnolla :roll: (tämän tein jo noin puolisen vuotta sitten, joskus kesälomalla).

Autossani tuntuu olevan edellisen omistajan toimesta aika paljonkin sähköissä vikaa... Koitin seurata tänään sormilla johtoja ja katsella että mihin mikäkin menee ja huomasin että syylärissä olevasta anturista lähtee 2 johtoa mitkä eivät myöskään päädy yhtään mihinkään? Molemmat johdot olivat vain pyöritetty kaasuvaijerin ympärille...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2037
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Kiristä mittariston takana olevat pienet mutterit. Voipi kierrosmittari alkaa toimimaan.
Vilkuttaessa latauksen mittari heiluu aina vähän muttei sentään laidasta laitaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Autoon on ehkä vaihdettu syyläri jossa on jäähdytysnesteenlämpötilatunnistin vasemmassa alkakulmassa. Tällaistahan ei GM 1.yksipisteruiskusyylärissä ole, koska se mittaa jäähdytysnesteen lämpötilan muualta. Siispä vaihdetyssa syylärissä on johdotukset turhaan eikä niille ole löydetty paikkaa. Voisiko olla että tämän takia ne piuhat roikkuvat siellä turhan panttina.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Ikävää kun ihmiset eivät jaksa tehdä mitään kunnolla loppuun. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Autoasioissa se voi tosin olla seuraava omistaja.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Flaiman kirjoitti:Kiristä mittariston takana olevat pienet mutterit. Voipi kierrosmittari alkaa toimimaan.
Vilkuttaessa latauksen mittari heiluu aina vähän muttei sentään laidasta laitaan.
Kiitos vinkistä! :) Täytyypi kokeilla seuraavan kerran kun minulla on mittaristo irti, viimeksi kun asensin lämmityslaitteen vaijerit (ne vivut) paikoilleen niin unohtui laittaa tripin vaijeri paikoilleen, täytyy laittaa kuntoon joku päivä jahka ehdin :D Ja minulla se viisari tekee aika isoa liikettä vilkkua käytettäessä sekä latauksen merkkivalo välkkyy samaan aikaan, se ei taida olla ihan normaalia?... :(
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Autoon on ehkä vaihdettu syyläri jossa on jäähdytysnesteenlämpötilatunnistin vasemmassa alkakulmassa. Tällaistahan ei GM 1.yksipisteruiskusyylärissä ole, koska se mittaa jäähdytysnesteen lämpötilan muualta. Siispä vaihdetyssa syylärissä on johdotukset turhaan eikä niille ole löydetty paikkaa. Voisiko olla että tämän takia ne piuhat roikkuvat siellä turhan panttina.
Autooni on vaihdettu minun mielestäni syyläri joka ei siihen edes kuulu... Omistan 9 takavetoista Ladaa ja juuri tässä kyseisessä 1700i Ladassani on erilainen syyläri kuin muissa Ladoissani. Mistähän suunnasta katsottuna pitäisi sijaita vasemmalla? Se anturi on siinä syylärissä apukuskin puolella, samalla puolella autoa kuin akkukin. Se voi hyvinkin olla mahdollista että ne johdot ovat turhan päiväisiä, niissä on molemmissa tasapäiset abikoliittimet mutta en ole vielä keksinyt mitään paikkaa mihin tökätä ne, täytyy varmaan laittaa nätille rullalle nippusiteellä ja taitella johonkin nippuun konehuoneeseen :)
Zapsky kirjoitti:Ikävää kun ihmiset eivät jaksa tehdä mitään kunnolla loppuun. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Autoasioissa se voi tosin olla seuraava omistaja.
Joo-o, joitakin ei vain kiinnosta autostaan huolehtiminen ja se on ikävää... :( Itse olen hyvin pikkutarkka (riippuu tosin autostani, peltoautoja kohtaan en todellakaan ole :lol: ) mutta tykkään että kaikki on just eikä melkein kunnossa, joka ikinen päivä löydän epäkohtia autostani ja ne on heti parannettava jos vain suinkin mahdollista :D Olisi kyllä tosi hienoa jos vielä joskus tulisi vastaan se päivä kun 1700i Ladassani ei olisi yhtään sähkövikoja... Voipi olla että ehdin myydä tuon auton ennen kuin saan kitkettyä kaikki sähköviat pois, en aio kruisailla tuolla kuin kesään asti ja sitten minulla pitäisikin olla 2106 alla 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

En tiedä miten vasen ja oikea virallisesti autoissa määritellään, mutta itse olen tuon määrittelyn tehnyt niin että katson auton oikeaa ja vasenta kuin istuisin autossa ja katsoisin keulaan päin.

Eli lämpöanturi on sinulla siellä jäähdyttimen Oikeassa alakulmassa vaiko jopa yläkulmassa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:En tiedä miten vasen ja oikea virallisesti autoissa määritellään, mutta itse olen tuon määrittelyn tehnyt niin että katson auton oikeaa ja vasenta kuin istuisin autossa ja katsoisin keulaan päin.

Eli lämpöanturi on sinulla siellä jäähdyttimen Oikeassa alakulmassa vaiko jopa yläkulmassa?
No jos katsotaan siitä kulmasta että istuisin kuskin paikalla niin anturi on oikeassa alakulmassa, mutta en usko että se olisi Ladan syyläri, se on ihan eri näköinen. Vai onko joissain malleissa se anturi sitten eri paikassa?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Näissä tulee aika usein epäselvää siitä, mistä päin katsottuna joku asia on oikealla tai vasemmalla puolella. Auton oikea puoli on aina se repsikan puoli, jos ei noita vääränpuolisen liikenteen maita lasketa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Joo no tuon Pavlovitsin kommentin perusteella se anturi sijaitsee autoni syylärissä oikeassa alakulmassa. Käytin tänään Ladaani renkaiden suuntauksessa ja etupyörissä oli hieman asennettavaa, nyt on kulmat kohdillaan ja on ihana ajaa kun ei enää renkaat harita niin pahasti (sain itse kyllä kotona pienennettyä haritusta) mutta käytimpä nyt kuitenkin vielä suuntauksessa että on varmasti kaikki kohdillaan. Ennen ohjauksessa oli vapaaliikettä paljon enemmän, ihan kuin olisi ollut välystä jossain nivelessä mutta ei ollut, kaikki nivelet olivat kunnossa. Rattikin oli ennen vinossa suoraan ajettaessa sekä kun käänti vasemmalle tai oikealle niin ohjaus oli tavallaan sellainen "haukkaava", kun lähti kääntämään niin heti ei tapahtunut mitään ja yht äkkiä kääntyikin tosi paljon. Nyt on ratti suorassa kun auto menee suoraan sekä ohjaus muuttui hieman kevyemmäksi sekä paljon paremmaksi ajaa kun on pyöränkulmat säädetty oikein, nyt ohjaus on juuri sellainen Ladamainen kuin sen kuuluukin olla :lol: Ja nyt on uudet perä sekä vaihteistoöljytkin, huomenna vaihdan moottoriöljyt sekä öljynsuodattimen :) En ole kertaakaan vielä tähän autoon öljyjä vaihtanut joten ajattelin että nyt on korkea aika lyödä kaikki öljyt uusiksi, jäähdytysnesteetkin pitäisi vaihtaa jossakin välissä.

Perjantaina 12.10. Ladallani oli 10200km mittarissa, sitten lähdin ulkomaille ja nyt olen 4 päivän aikana ajellut kovasti ja mittarissa on nyt yli 11200km. Olen pitkän aikaa monen kaverini kanssa tuuminut ja tutkinut autoni kuntoa, sekä tiedossa olevan historian perusteella olemme arvioineet että Ladani olisi 110 000km ajettu eikä 210 000km ajettu, mutta tosiaan aivan 100% varma en voi asiasta olla. Harmi vain että on hyvä auto pitänyt pilata hieman huonolla pidolla kun on tehty oikein halpoja ja karmeita patentteja :( Mutta kaikki mihin ei ole kajottu on todella hyvässä kunnossa :)

(Tänään tuli otettua melkoista nelipyörä luisua kun on sakkokesärenkaat takana ja nypityt nastat edessä, tuli pakkasta ja aivan sileä mustajää yllätti :D Täytyy varmaan joku päivä laittaa hieman parempia pyöriä alle kun kovasti lupailevat räntäsadetta telkkarissa... :( )
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Laatikkoöljy oli varsin paskaa :D Ja perästä tuli pihalle metallinhohtosiirappia... :lol:
Oli kyllä aika vaihtaa ne öljyt :D
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

lada.h.s kirjoitti:Laatikkoöljy oli varsin paskaa :D Ja perästä tuli pihalle metallinhohtosiirappia... :lol:
Oli kyllä aika vaihtaa ne öljyt :D
Jep, mene ja tiedä onko niitä koskaan kukaan vaihtanut... Varmaan vuodelta -94 samat öljyt pyörineet perässä ja vaihdelaatikossa :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Tänään teen ensimmäisen pisemmän matkani Ladalla, asun Jyväskylässä Korpilahdella ja lähden tänään yhden kaverini kanssa käymään Joensuussa. Vaihdoin jo talvirenkaat 1700i Ladaani alle ja koulun jälkeen vaihdan vielä moottoriöljyt sekä suodattimen ja lähden liikkeelle iltapäivällä, lauantaina palaan takaisin Keski-Suomeen. Saas nähdä miten Lada toimii, kyllähän nuo lujaa tekoa on joten en usko että matkalla tulisi mitään ongelmia :) Eli jos joku sattuu näkemään tämän päivän aikana punaisen 2107 Ladan joka on laikukas harmaa (on sinkitty paljon) ja josta puuttuu maski niin kyseessä on minun projektini :D Taustapeilissä komeilee tietenkin Ladakerhon viiri 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Turvallista matkaa vaan. Kyllä se Ladakin käy matka-autosta 8)
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

No niin, tulipa tuossa 2 päivän aikana tehtyä hieman yli 1000km reissu ja hyvin tuo Lada pelitti muuten, paitsi että niitä sähkövikoja hieman ilmenee, mutta uusia vikoja ei tullut matkan aikana :) Ladan penkit olivat todella mukavat matka-ajoon, Joensuuhun ja takaisin tuli ajettua ilman pysähdyksiä ja paluumatkalla tuli heitettyä aika paljon kylärinkiä vierailla pitäjillä ja tutkittua uusia paikkoja :D Kun ajoin Joensuuhun niin laitoin tankin korkkia myöten täyteen ja otin kilometrit ylös, tankkasin uudestaan Joensuussa ja laskin kulutukseksi 7 litraa / 100km, koko matka tuli ajettua 80-120km/h. Kouluun kun ajelen niin tulee maantieajoa sekä keskustassa ajamista ja kulutus on ollut noin 9 litraa / 100km. Mielestäni ihan kohtuu taloudellinen auto ajella, vai pitäisikö 1700i Ladalla päästä pienempiin kulutuksiin?

Ja tankki ei tunnu hengittävän kunnolla, aina kun avaan korkin niin kuuluu jumalaton pihinä kun tankissa on alipainetta ja se imaisee itsensä täyteen ilmaa. Jossakin on siis tukos :?

Matkalla oli nopeustaulu johon koitin Ladani mittarin paikkaansa pitävyyttä, ajoin omaan mittariin tasan 80km/h ja taulu näytti 75km/h, eli autoni oma mittari ei siis paljoa huijaa. Renkaina toimii edessä erittäin hyvät nastarenkaat 165/80 13" peltivanteella ja takana on nypityt nastat 155/60 13" peltivanteella.
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Vastaa Viestiin