Sivu 4/424
jeps
Lähetetty: 16.9.2004 7:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
VT 3 Tervakoski-Riihimäki välillä, motarin varressa hajonneita autoja Opel Astra pimeenä melkein ajoradalla, Honda Accord joka oli jo eilen illalla ja vielä aamullakin nelivalovilkku vilkutti, kauankohan akku kestää vilkuttamista?
Lähetetty: 16.9.2004 9:58
Kirjoittaja Kamaz
Turusta saisi vuokrattua KamAZin käyttöönsä hintaan 202 eur/pv + alv. Saisikohan sen vuokrattua ilman kuskia, että pääsisi itse tyypittämään. Tässä ideaa seuraavaan kokoontumiseen.
http://www.vs-rappaus.fi/index.phtml/ar ... /articles1

Lähetetty: 16.9.2004 13:57
Kirjoittaja LamaAjanElvis
se 2105 1700i on edelleen siellä autoliikkeessä mistä vouhotin joku aika sitten myydään osastolla. kävi ilmi että auto on ollut 1500 koneella ennen ruiskua. mutta on se aika harvinainen silti vaikkei mikään tehtaan epäsikiö ollutkaan. viimeks lapussa tais olla 590euroo hintaa.
Lähetetty: 17.9.2004 8:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
vieläkö toi kamaz on siellä käytössä??!! vau, joskus viisivuotta sitten näin kyseisen kuvan netissä ei olisi uskonut. Jotain nostokonetta farmilla tarvittaisiin, harmi että menee päivä jo turusta autoa hakiessa.... jos saa ilman kuskia lähtisköhän Nonnis kuskiksi?
kuka tunnistaa alustan mallin (tyyppi numeron)??
Lähetetty: 17.9.2004 8:55
Kirjoittaja Kamaz
Olisiko 53229 tai 55111. KamAZit taitavat aina olla varustetut läpivetävällä telillä. Ainakaan itse en ole koskaan nähnyt näissä vetämätöntä taka-akselia tai nostoteliä.
hmm
Lähetetty: 17.9.2004 9:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kamaz kirjoitti:Olisiko 53229 tai 55111. KamAZit taitavat aina olla varustetut läpivetävällä telillä. Ainakaan itse en ole koskaan nähnyt näissä vetämätöntä taka-akselia tai nostoteliä.
mä väittäisin että 6x4 53213 alusta, joka on varsin yleinen noissa erikoisrakennelmien alustoina, 53229 ja 53228 on vähän uudempaa mallia ja niitä ei kai suomeen tuotu koskaan toinen noista (en muista kumpi) on 6x6 alustainen.
tosiaan vetämätöntä taka-akselia ei ole Neuvostoliiton kuorma-autoteollisuudessa tainnut olla kuin MAZ 516 mallissa (ja taas tää muisti häiriö, saattoi olla MAZ-514 mallikin toinen oli 6x2 ja toinen 6x4 kuormuri) kuitenkin kolmiakselinen MAZ kuorma-auto oli vähemmän tuotettu malli, kun lähinnä tehtiin 4x2 kuormureita ja 6x4 vetoautoja.
Suomessa varustettiin kaksiakselista KamAZ-5315 ja/tai 5325 mallia nostotelillä, siitä oli juttua jossain konelan uutisissa mallina Kamaz 6x2 NT
Lähetetty: 17.9.2004 11:23
Kirjoittaja metusala
Vaikuttaa tosiaan 53213:tä. Tästä löytyy tietoa nykyisistä KAMA3 malleista:
http://www.kamaz.net/rus/auto/ . Venäjäksi tosiin mutta numerothan ovat samoja.
Lähetetty: 17.9.2004 21:14
Kirjoittaja Misha
"Russian Ladas from the 1970s and early 1980s can also be seen around Cuba. The Ladas were given as rewards to model workers or party militants before the end of the Cold War. The Ladas, which comprise half of all the cars in Cuba, cant be sold because they were given to government workers. They werent given as gifts, but they were offered to them at low monthly payments. If a father wants to give his son his Lada when he dies, he cannot. Ownership reverts back to the state."
Tämmöinen lainaus oli jossain verkkosivulla kun hain Lada + Cuba Googlesta.
Eli siis ton mukaan Kuubassa ainakin ennen kylmää sotaa Ladat oli jonkinlaisia lahjoja valtion mielestä hyville tyypeille eikä niitä siis varsinaisesti omistettu, vaan tavallaan vuokrattiin. Niitä ei siis voinu myydä tai periä.
Lähetetty: 18.9.2004 2:47
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Arkipäivinä aamuvuoroista töistä lähtiessä normaalisti näkee aivan lähiparkkipaikoilla punaisen 2105:n, punaisen 2107:n, valkoisen, vihreän ja violetin Samaran.
Ladafilosofiaa
Lähetetty: 19.9.2004 4:24
Kirjoittaja Odessa
Lauantaina aamuvarahin Lapin yliopistolle filosofia symposioon mennessä tuli Kairatiellä punainen nappisilmä vastaan ja yliopiston parkkipaikalla oli valkoinen 2107 ja tietysti beige 1700i combi, jolla filosofian opettaja ajaa.
Symposiossa puhui myös Timo Airaksinen (hki.yo käyt. fil. prof.) jolla on Porsche:|
Lähetetty: 19.9.2004 20:30
Kirjoittaja nivailija
Tänään nähty nelostiellä: Tyylikäs Lada Niva
FSO Polonez
Lähetetty: 20.9.2004 10:00
Kirjoittaja Jouska
Eilen näin (vuonna 1988 rekisteröity) FSO Polonezin liikenteessä Pohjois-Tapiolassa. Huvittavinta oli että sillä oli kaksi sellaista surffilaudan tapaista kattotelineellä. Taitaa olla jo aika harvinainen lintu tuo Poloneesi liikenteessä.

no niih
Lähetetty: 20.9.2004 20:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
Luna ehti jo polskeineen, vaikka itse yritin tarjota myöskin....
mä bongasin riihimäellä Polski-Fiat 125p Combin, se vasta harvinainen onkin, kävin nappaamassa kuvankin siitä, jos joskus laittais sen jonnekin näkyviin!!! oli komea, orkkis peli!!
Lähetetty: 20.9.2004 20:44
Kirjoittaja Nonnis
Mä näin tossa männä viikolla ZIMin Itsenäisyydenkadulla, kovin oli hieno ja musta ja kiilteli.
Ruisku-Niva
Lähetetty: 21.9.2004 13:57
Kirjoittaja navlibahta
Viime viikon lopulla oli Kouvolan Prisman pihassa tummanvihreä ruisku-Niva. Ei mikään hirveän hyväkuntoinen, ruosteinen ja muutenkin nuhjuinen. Peräkärry perässä. Vm. about 1995.
Noita mallejahan ei Suomessa ole rekisterissä montaa, jostain muistan nähneeni tilaston, että viime vuonna 26 kpl. Tuokin yksilä muutaman vuoden sisään voi poistua.
Nb.