Topikki onkin hämäävästi nimetty: "Lada-kerhon uudet Internet-sivut". Lada-kerhon sivut eivät ole sama kuin tämä Lada-aiheinen foorumi. Voisitte vaikka katsoa ensin mihin olette kirjoittamassa...
Ladakerhon uudet Internet-sivut
Vieraskirja aukeaa eri ikkunaan seuraavista syistä:sakke kirjoitti:Keskustelun aukeaminen uuteen ikkunaan on fiksua, mutta jotenkin tuntuu, että vieraskirja voisi aueta tohon samaan akkunaan tuolla?
- Se on erillinen palvelu, jota minä en pysty muokkaamaan, vaan sen oikeudet on jollakulla muulla. (Kommentti: Saattaisi olla mahdollista tehdä vieraskirja samalla leiskalla kun kerhon sivut. Se poistaisi myös pohjan kahdelta seuraavalta syyltä. Tähän en kuitenkaan tällä hetkellä kykene edellä mainitusta syystä.)
- Koska vieraskirjan voi avata eri sivuilta on hankalaa toteuttaa paluu nappula vieraskirjaan. Täytyisi aina tietää mistä on tultu. Helppo ratkaisu tähän ei toimisi kuin tietyillä selaimilla. (Kommentti: Vieraskirjaan pystyy kyllä lisäämään omia paluunappuloita. Ainakin silloin kun itsellä oli tuommoinen Freebookin vieraskirja)
- Samalla kun pidät vieraskirjaa auki, voit selata muita kerhon sivuja.
- Vieraskirjassa puhutaan toisinaan pahaa Ladoista. Näin se on "erotettu" virallisista sivuista.
Miksi se pitäisi saada aukeamaan samaan ikkunaan?
Osoite http://www.ladakerho.net ohjaa sivulle index.html. Olen käyttänyt kaikissa etusivulle viittaavissa linkeissä sivua index.htm. Enkä todellakaan muuta niitä kaikkia.nanno kirjoitti:Mikäs taika tuolla odotusajalla sivujen alussa on???
En voi muokata osoitteen http://www.ladakerho.net ohjausta, joten kyseessä on ns. purkkaratkaisu: Tein sivun index.html joka ohjaa sivulle index.htm.
Ongelma ratkeaa, kun (Ladamaster?) joku muuttaa Joker.com:n puolella ohjauksen suoraan index.htm sivulle.
Lyhennän siirtoon kuluvaa aikaa.
Foorumin ylälinkki korjattu. hyvä kun huomasitBoris kirjoitti:Nanno: Tuo foorumin yläreunan linkki "Lada Info" tarttis varmaan päivittää.

Tässä myös kätevä pätkä välittömään siirtoon toiseen osoitteeseen:Nyt ei pitäis huomata odotusaikaakaan.
<script>window.location.replace("http://www.osoite.fi/sivu.htm");</script>
tai no mitäpä tässä neuvomaan.. hyvin tuo html koodi sulla tuntuu hanskassa olevan... hienot on uudet sivut..
No siellä korjatussa versiossa on tämmönen:nanno kirjoitti: Tässä myös kätevä pätkä välittömään siirtoon toiseen osoitteeseen:
<script>window.location.replace("http://www.osoite.fi/sivu.htm");</script>
Koodi: Valitse kaikki
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
window.location="index.htm";
// -->
</script>
No henkilökohtainen mielipiteeni on, että on kivempi jos asiat toimii samoissa puitteissa eikä eri asioista samalla sivustolla aukea aina uutta ikkunaa. Itse olen vieraskirjani (omasta mielestäni) mieluisan aukeamisen toteuttanut iframe-komennolla.Boris kirjoitti:Vieraskirja aukeaa eri ikkunaan seuraavista syistä:sakke kirjoitti:Keskustelun aukeaminen uuteen ikkunaan on fiksua, mutta jotenkin tuntuu, että vieraskirja voisi aueta tohon samaan akkunaan tuolla?
- Se on erillinen palvelu, jota minä en pysty muokkaamaan, vaan sen oikeudet on jollakulla muulla. (Kommentti: Saattaisi olla mahdollista tehdä vieraskirja samalla leiskalla kun kerhon sivut. Se poistaisi myös pohjan kahdelta seuraavalta syyltä. Tähän en kuitenkaan tällä hetkellä kykene edellä mainitusta syystä.)
- Koska vieraskirjan voi avata eri sivuilta on hankalaa toteuttaa paluu nappula vieraskirjaan. Täytyisi aina tietää mistä on tultu. Helppo ratkaisu tähän ei toimisi kuin tietyillä selaimilla. (Kommentti: Vieraskirjaan pystyy kyllä lisäämään omia paluunappuloita. Ainakin silloin kun itsellä oli tuommoinen Freebookin vieraskirja)
- Samalla kun pidät vieraskirjaa auki, voit selata muita kerhon sivuja.
- Vieraskirjassa puhutaan toisinaan pahaa Ladoista. Näin se on "erotettu" virallisista sivuista.
Miksi se pitäisi saada aukeamaan samaan ikkunaan?
-
- Viesti:
Kuvat /jäsenten kokoelmista
Kuinkas on, saiskos tuonna kuvat osioon laitettua enemmänkin jäsenten omia linkkejä? Nyt kun katsoo jäsenten kokoelmista, niin sinnehän tulee aina samat kuvat. Eikös olis paree, jos sen taakse ihmiset voisivat lähetellä omat lada-linkkinsä?
weppimaisteri vois toivottavasti vaikka etsiä niitä täältä forumista
Tietty, kai niitä vois tähänkin threadiin laittaa?
Idea: Saiskos tehtyä sellasta skriptiä, joka vaihtaisi (linkkien takaa) aina uuden kuvan etusivulle/kuvasivulle joka päivä?
weppimaisteri vois toivottavasti vaikka etsiä niitä täältä forumista

Tietty, kai niitä vois tähänkin threadiin laittaa?
Idea: Saiskos tehtyä sellasta skriptiä, joka vaihtaisi (linkkien takaa) aina uuden kuvan etusivulle/kuvasivulle joka päivä?
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
sakke kirjoitti:No henkilökohtainen mielipiteeni on, että on kivempi jos asiat toimii samoissa puitteissa eikä eri asioista samalla sivustolla aukea aina uutta ikkunaa. Itse olen vieraskirjani (omasta mielestäni) mieluisan aukeamisen toteuttanut iframe-komennolla.
Sun sivustolla aukeaa samalla kertaa vaikka kuinka monta html-dokumenttia koska käytät kehyksiä. Tuo iframe "komento" on mahdollista juurikin kehysten käytön ansiosta. Lada-kerhon sivuilla ei ole käytetty frameja, eikä tulla käyttämäänkään, niin kauan kuin minä saan päättää. Lue vaikkapa tämä: http://www.aniway.fi/www_palvelu_kehykset.htm mutta huomaa kuitenkin seuraava kohta:
Eli sivusi on ihan ok ja oikeastaan oikein hienotkin, mutta ratkaisuvaihtoehtona toteutusmallisi on kuitenkin tässä tapauksessa hylätty.aniway.fi kirjoitti:Tämä artikkeli käsittelee kehyksiä, ja syitä siihen, miksi niiden käyttöä kannattaa harkita tarkkaan kaupallisissa www-ratkaisuissa (yrityssivustot etc.).
Yksityisten ihmisten sivustot ovat asia erikseen: niiden tavoitteet ovat usein täysin erilaisia emmekä näinollen ota kantaa siihen, kannattaako yksityishenkilön toteuttaa sivustonsa kehyksillä. Tässä artikkelissa esitetyt kehysten aiheuttamat haitat pitävät kuitenkin paikkansa kaikissa sivustoissa.
Tyydyttivätkö perustelut sinua, sakke?
Re: Kuvat /jäsenten kokoelmista
Tottakai saa.Martigan kirjoitti:Kuinkas on, saiskos tuonna kuvat osioon laitettua enemmänkin jäsenten omia linkkejä?
Siinä kuvasivulla lukee, että kuvia voi ehdottaa palautelomakkeen kautta.Martigan kirjoitti:Nyt kun katsoo jäsenten kokoelmista, niin sinnehän tulee aina samat kuvat. Eikös olis paree, jos sen taakse ihmiset voisivat lähetellä omat lada-linkkinsä?
Sinähän voisit itse etsiä niitä täältä foorumista kaikkien muiden puolesta.Martigan kirjoitti: weppimaisteri vois toivottavasti vaikka etsiä niitä täältä forumista
:roll:
Perusta mieluummin uusi threadi. Threadin perustamiskynnys on tällä foorumilla tunnetusti sen verran matala, ettei yksi thread lisää varmaan tee pahaa. Annetaan tämän olla ihan sen alkuperäisessä aiheessa (vaikkei se nyt olekkaan foorumin yleinen käytäntö...).Martigan kirjoitti: Tietty, kai niitä vois tähänkin threadiin laittaa?
Kyllä varmaan.Martigan kirjoitti: Idea: Saiskos tehtyä sellasta skriptiä, joka vaihtaisi (linkkien takaa) aina uuden kuvan etusivulle/kuvasivulle joka päivä?
Asialla ei ole niin kovin suurta seksuaalista merkitystä. Joku on joskus niin sanonut ja se sopinee tähänkin, joten selvä.Boris kirjoitti:sakke kirjoitti:No henkilökohtainen mielipiteeni on, että on kivempi jos asiat toimii samoissa puitteissa eikä eri asioista samalla sivustolla aukea aina uutta ikkunaa. Itse olen vieraskirjani (omasta mielestäni) mieluisan aukeamisen toteuttanut iframe-komennolla.
Sun sivustolla aukeaa samalla kertaa vaikka kuinka monta html-dokumenttia koska käytät kehyksiä. Tuo iframe "komento" on mahdollista juurikin kehysten käytön ansiosta. Lada-kerhon sivuilla ei ole käytetty frameja, eikä tulla käyttämäänkään, niin kauan kuin minä saan päättää. Lue vaikkapa tämä: http://www.aniway.fi/www_palvelu_kehykset.htm mutta huomaa kuitenkin seuraava kohta:
Eli sivusi on ihan ok ja oikeastaan oikein hienotkin, mutta ratkaisuvaihtoehtona toteutusmallisi on kuitenkin tässä tapauksessa hylätty.aniway.fi kirjoitti:Tämä artikkeli käsittelee kehyksiä, ja syitä siihen, miksi niiden käyttöä kannattaa harkita tarkkaan kaupallisissa www-ratkaisuissa (yrityssivustot etc.).
Yksityisten ihmisten sivustot ovat asia erikseen: niiden tavoitteet ovat usein täysin erilaisia emmekä näinollen ota kantaa siihen, kannattaako yksityishenkilön toteuttaa sivustonsa kehyksillä. Tässä artikkelissa esitetyt kehysten aiheuttamat haitat pitävät kuitenkin paikkansa kaikissa sivustoissa.
Tyydyttivätkö perustelut sinua, sakke?
En ole mikään hakkeri, joten jotain oleellisia pointteja saatan järkiohjeista missata, mutta sen minäkin tiedän, että kaikki prot sun muut aina arvostelevat kehyksiä ja itellänikin oli ennen sivustot, jotka niihin perustuivat. Tässäkin ketjussa mainitsemani asian takia turvauduin tuossa yhdessä kohdassa poikkeuksellisesti niihin.
Mutta hyvät sivut siis noinkin, ei ollut tarkoitus alkaa jäpättää tai arvostella missään nimessä.