Sivu 4/10
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 1.12.2010 13:55
Kirjoittaja mikko853
Ruiskusuodatin vaihdettu uuteen. Uudet tulpanjohdotkin pitäisi kai hakea.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 2.12.2010 22:20
Kirjoittaja mikko853
Vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin, TB Gold 5w-40, 70750km. Vaihdettu uusi lohkolämmittimen vastus, onnistuu se näköjään ensikertalaiseltakin.. tosin tunnin ohjeaikaan ei pääsy vaan meni kaksi, siitä tosin meni varmaan 1,5 tuntia siihen kun koitti saada vanhaa vastusta irti, uusi menikin sitten helposti paikoilleen

Vanhassa vastuksessa ei ollut silminnähden mitään vikaa, jollei tasaista kakkakerrostumaa sellaiseksi lasketa
Sai tämä vahaakin pintaansa, mutta viileässä tallissa ei oikein sujunut.. paremmassa paikassa paremmalla ajalla sitten joskus.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 2.12.2010 23:06
Kirjoittaja mikko853
Aamulla kun olin lähdossä tallille em. remontteja tekemään syttyi startatessa jäähdytinnesteen merkkivalo. Nestettä oli alle minimin. Lorautin lähtiessäni hieman lisää, eikä perillä 60km päässä nestetaso ollut muuttunut.. pitää tarkkailla tuota nyt pysyykö maksimissa vai vuotaako jostakin, äkkivilkaisulla en nähnyt missään vuotoa, mutta voihan vaikka vesipumppu vuotaa sillä jakopään koteloa en avannut.
Kuskin penkistä lähti kaatovivun nuppi irti. Pitää sekin liimata jossain vaiheessa takaisin paikoilleen, ei ilmeisesti ensimmäinen kerta sillä kontaktiliimaa löytyi välistä jo entuudestaan, vai tuollaisellako se on tehtaalla laitettu kiinni?
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 3.12.2010 2:38
Kirjoittaja Jaakkima
Ei ole liimalla kiinni. Oletettavasti se alla oleva muovinen härpäke on hajonnut eikä sen takia meinaa pysyä paikoillaan. Metallinen vastaava tilalle ja homma pelittää paaliin saakka.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 12.12.2010 20:45
Kirjoittaja mikko853
Muurasin tuon puskurin reiänkin umpeen ja tarkistin lämppärin hanaa, vivusta ei aukea ihan kokonaan, milli tai kaksi jää maksimi asennosta, käänsin käsin täysin auki, niin että vastaa tuohon muovitappiin mikä tuolla on, kenties liikkuisi enemmänkin jollei tuo muovitappi olisi edessä, eihän näistä osien sovituksista koskaan tiedä
Mitään eroa en kyllä kopin lämpimyydessä huomannut, mutta ehkä se nyt sekunnin nopeammin lämpenee

Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 14.12.2010 1:12
Kirjoittaja mikko853
Ulkona pakkasta -12c. 2 tuntia lämmitetty auton sisätiloja 1700w Defalla, sisällä +8c.
Sama testi 110:n kanssa heti Samaran jälkeen, pakkasta edelleen -12 ja 2 tunnin lämmitys 1700w teholla, sisällä +15c.
Eli Samaran lämmityslaite lienee riittävä, lämpö vain menee harakoille. 110:han huurtuu sisältä herkästi, toisin kuin Samara, 110:ssa ei siis "vanha" ilma poistu yhtä tehokkaasti, Samarassa poisto tuntuu olevan liiankin tehokasta..
Samaran takaluukku oli säädetty laskeutumaan niin alas kuin mahdollista, ei ollut linjassa korin takavalojen kolosten kanssa. Nyt säädin luukun oikeaan linjaan, liekö sitten tiiviste istunut huonosti takana ja fuskannut lämpöjä.. toiveajattelua

Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 15.12.2010 21:40
Kirjoittaja mikko853
Sammy seisoi tänään 9 tuntia työpaikan pihassa, lähtiessä ulkona -22c, ei tolppapaikkaa.
Parikymmentä kertaa sai yrittää startata, yskäisi muutaman kerran ja sammui.. lopulta kuitenkin lähti. 35km sai ajaa 80km/h kunnes tuulilasi suli sisäpuolelta. Vielä kotiin tultaessa (56km) ei autossa ollut lämmin.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 15.12.2010 21:56
Kirjoittaja manni
Mikä tuossa on vikana kun käynnistys noin vaikeaa? Viimeeksi käynnistin yli 20 asteen pakkaseessa ma-aamuna kylmiltään, laakista käynnistyi, vaikka aika laiskasti pyöritti (huonohko akku). Lämpeävyys ei ole nopeinta, mutta hyvin pärjää talvivarusteissa.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 15.12.2010 22:00
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
VäliPalassa ei kovemmallakaan pakkasella voi pitää puhallinta päällä ajettaessa kahdeksaakymppiä. Kuuma tulee. Eli pelkällä ilmavirtapuhalluksella mennään olkoon pakkanen sitten millainen tahansa. Tietysti kaupunkiajossa pidetää puhallin pienimmällä pyörimässä.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 15.12.2010 22:31
Kirjoittaja mikko853
Taitaa noissa teidän matalakojelautaisissa olla vielä kuparinen lämmityslaitteen kenno, näissä uudemmissa kun on alumiinia joka ei johda lämpöä läheskään samalla tavalla..
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 15.12.2010 22:53
Kirjoittaja 1500i
^Siinä uskossa minäkin olen.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 16.12.2010 8:00
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Kannattaa tehostaa lämmityslaitetta sillä kiertovesipumpun asennuksella. Tällöin lämmönsäätövipuun saadaan ikäänkuin toinen puoli skaala lisää. Lämmintä ilmaa tulee heti kun vesi termostaattikotelossa alkaa lämmetä ja kuumaa ilmaa on mahdollista saada jatkuvasti.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 16.12.2010 21:18
Kirjoittaja mikko853
Teippasin nuo B-pilarin läpivirtaustuuletuksen aukot umpeen. Ei ollut huurtumis ongelmia, eli ihan tarpeeksi hyvin fuskaa peräpäästä ilmaa. Sisältä sen sijaan lämpeni huomattavasti paremmin kun lämpöä ei nakattu heti B-pilarin kohdalta harakoille.
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 16.12.2010 21:23
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mikäs se B-pilari on? Olen näitä aina ihmetellyt. Siis näitä eri kirjaimisia pilareita. Viisatkaas.
Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?
Re: Lada Samara 1500i -03
Lähetetty: 16.12.2010 22:05
Kirjoittaja mikko853
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikäs se B-pilari on? Olen näitä aina ihmetellyt. Siis näitä eri kirjaimisia pilareita. Viisatkaas.
Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?
Kaikissa 3-ovisissa Samaroissa "vanha" ilma pukataan pois B pilarin kohdalta, 5-ovisissa aukot on fiksummin C pilarin kohdalla.