Lada Samara 1500i -03
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada Samara 1500i -03
Ruiskusuodatin vaihdettu uuteen. Uudet tulpanjohdotkin pitäisi kai hakea.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin, TB Gold 5w-40, 70750km. Vaihdettu uusi lohkolämmittimen vastus, onnistuu se näköjään ensikertalaiseltakin.. tosin tunnin ohjeaikaan ei pääsy vaan meni kaksi, siitä tosin meni varmaan 1,5 tuntia siihen kun koitti saada vanhaa vastusta irti, uusi menikin sitten helposti paikoilleen
Vanhassa vastuksessa ei ollut silminnähden mitään vikaa, jollei tasaista kakkakerrostumaa sellaiseksi lasketa
Sai tämä vahaakin pintaansa, mutta viileässä tallissa ei oikein sujunut.. paremmassa paikassa paremmalla ajalla sitten joskus.


Sai tämä vahaakin pintaansa, mutta viileässä tallissa ei oikein sujunut.. paremmassa paikassa paremmalla ajalla sitten joskus.
Viimeksi muokannut mikko853, 2.12.2010 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Aamulla kun olin lähdossä tallille em. remontteja tekemään syttyi startatessa jäähdytinnesteen merkkivalo. Nestettä oli alle minimin. Lorautin lähtiessäni hieman lisää, eikä perillä 60km päässä nestetaso ollut muuttunut.. pitää tarkkailla tuota nyt pysyykö maksimissa vai vuotaako jostakin, äkkivilkaisulla en nähnyt missään vuotoa, mutta voihan vaikka vesipumppu vuotaa sillä jakopään koteloa en avannut.
Kuskin penkistä lähti kaatovivun nuppi irti. Pitää sekin liimata jossain vaiheessa takaisin paikoilleen, ei ilmeisesti ensimmäinen kerta sillä kontaktiliimaa löytyi välistä jo entuudestaan, vai tuollaisellako se on tehtaalla laitettu kiinni?
Kuskin penkistä lähti kaatovivun nuppi irti. Pitää sekin liimata jossain vaiheessa takaisin paikoilleen, ei ilmeisesti ensimmäinen kerta sillä kontaktiliimaa löytyi välistä jo entuudestaan, vai tuollaisellako se on tehtaalla laitettu kiinni?
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Ei ole liimalla kiinni. Oletettavasti se alla oleva muovinen härpäke on hajonnut eikä sen takia meinaa pysyä paikoillaan. Metallinen vastaava tilalle ja homma pelittää paaliin saakka.
Re: Lada Samara 1500i -03
Muurasin tuon puskurin reiänkin umpeen ja tarkistin lämppärin hanaa, vivusta ei aukea ihan kokonaan, milli tai kaksi jää maksimi asennosta, käänsin käsin täysin auki, niin että vastaa tuohon muovitappiin mikä tuolla on, kenties liikkuisi enemmänkin jollei tuo muovitappi olisi edessä, eihän näistä osien sovituksista koskaan tiedä
Mitään eroa en kyllä kopin lämpimyydessä huomannut, mutta ehkä se nyt sekunnin nopeammin lämpenee

Mitään eroa en kyllä kopin lämpimyydessä huomannut, mutta ehkä se nyt sekunnin nopeammin lämpenee

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Ulkona pakkasta -12c. 2 tuntia lämmitetty auton sisätiloja 1700w Defalla, sisällä +8c.
Sama testi 110:n kanssa heti Samaran jälkeen, pakkasta edelleen -12 ja 2 tunnin lämmitys 1700w teholla, sisällä +15c.
Eli Samaran lämmityslaite lienee riittävä, lämpö vain menee harakoille. 110:han huurtuu sisältä herkästi, toisin kuin Samara, 110:ssa ei siis "vanha" ilma poistu yhtä tehokkaasti, Samarassa poisto tuntuu olevan liiankin tehokasta..
Samaran takaluukku oli säädetty laskeutumaan niin alas kuin mahdollista, ei ollut linjassa korin takavalojen kolosten kanssa. Nyt säädin luukun oikeaan linjaan, liekö sitten tiiviste istunut huonosti takana ja fuskannut lämpöjä.. toiveajattelua
Sama testi 110:n kanssa heti Samaran jälkeen, pakkasta edelleen -12 ja 2 tunnin lämmitys 1700w teholla, sisällä +15c.
Eli Samaran lämmityslaite lienee riittävä, lämpö vain menee harakoille. 110:han huurtuu sisältä herkästi, toisin kuin Samara, 110:ssa ei siis "vanha" ilma poistu yhtä tehokkaasti, Samarassa poisto tuntuu olevan liiankin tehokasta..

Samaran takaluukku oli säädetty laskeutumaan niin alas kuin mahdollista, ei ollut linjassa korin takavalojen kolosten kanssa. Nyt säädin luukun oikeaan linjaan, liekö sitten tiiviste istunut huonosti takana ja fuskannut lämpöjä.. toiveajattelua

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Sammy seisoi tänään 9 tuntia työpaikan pihassa, lähtiessä ulkona -22c, ei tolppapaikkaa.
Parikymmentä kertaa sai yrittää startata, yskäisi muutaman kerran ja sammui.. lopulta kuitenkin lähti. 35km sai ajaa 80km/h kunnes tuulilasi suli sisäpuolelta. Vielä kotiin tultaessa (56km) ei autossa ollut lämmin.
Parikymmentä kertaa sai yrittää startata, yskäisi muutaman kerran ja sammui.. lopulta kuitenkin lähti. 35km sai ajaa 80km/h kunnes tuulilasi suli sisäpuolelta. Vielä kotiin tultaessa (56km) ei autossa ollut lämmin.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Mikä tuossa on vikana kun käynnistys noin vaikeaa? Viimeeksi käynnistin yli 20 asteen pakkaseessa ma-aamuna kylmiltään, laakista käynnistyi, vaikka aika laiskasti pyöritti (huonohko akku). Lämpeävyys ei ole nopeinta, mutta hyvin pärjää talvivarusteissa.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada Samara 1500i -03
VäliPalassa ei kovemmallakaan pakkasella voi pitää puhallinta päällä ajettaessa kahdeksaakymppiä. Kuuma tulee. Eli pelkällä ilmavirtapuhalluksella mennään olkoon pakkanen sitten millainen tahansa. Tietysti kaupunkiajossa pidetää puhallin pienimmällä pyörimässä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada Samara 1500i -03
Taitaa noissa teidän matalakojelautaisissa olla vielä kuparinen lämmityslaitteen kenno, näissä uudemmissa kun on alumiinia joka ei johda lämpöä läheskään samalla tavalla..
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1500i -03
Moi,
Kannattaa tehostaa lämmityslaitetta sillä kiertovesipumpun asennuksella. Tällöin lämmönsäätövipuun saadaan ikäänkuin toinen puoli skaala lisää. Lämmintä ilmaa tulee heti kun vesi termostaattikotelossa alkaa lämmetä ja kuumaa ilmaa on mahdollista saada jatkuvasti.
Kannattaa tehostaa lämmityslaitetta sillä kiertovesipumpun asennuksella. Tällöin lämmönsäätövipuun saadaan ikäänkuin toinen puoli skaala lisää. Lämmintä ilmaa tulee heti kun vesi termostaattikotelossa alkaa lämmetä ja kuumaa ilmaa on mahdollista saada jatkuvasti.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Samara 1500i -03
Teippasin nuo B-pilarin läpivirtaustuuletuksen aukot umpeen. Ei ollut huurtumis ongelmia, eli ihan tarpeeksi hyvin fuskaa peräpäästä ilmaa. Sisältä sen sijaan lämpeni huomattavasti paremmin kun lämpöä ei nakattu heti B-pilarin kohdalta harakoille.
Njet problem, normal katastroof 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada Samara 1500i -03
Mikäs se B-pilari on? Olen näitä aina ihmetellyt. Siis näitä eri kirjaimisia pilareita. Viisatkaas.
Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?
Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada Samara 1500i -03
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikäs se B-pilari on? Olen näitä aina ihmetellyt. Siis näitä eri kirjaimisia pilareita. Viisatkaas.
Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?

Kaikissa 3-ovisissa Samaroissa "vanha" ilma pukataan pois B pilarin kohdalta, 5-ovisissa aukot on fiksummin C pilarin kohdalla.
Njet problem, normal katastroof 
