Lada Samara 1500i -03

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ruiskusuodatin vaihdettu uuteen. Uudet tulpanjohdotkin pitäisi kai hakea.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin, TB Gold 5w-40, 70750km. Vaihdettu uusi lohkolämmittimen vastus, onnistuu se näköjään ensikertalaiseltakin.. tosin tunnin ohjeaikaan ei pääsy vaan meni kaksi, siitä tosin meni varmaan 1,5 tuntia siihen kun koitti saada vanhaa vastusta irti, uusi menikin sitten helposti paikoilleen :) Vanhassa vastuksessa ei ollut silminnähden mitään vikaa, jollei tasaista kakkakerrostumaa sellaiseksi lasketa :lol:

Sai tämä vahaakin pintaansa, mutta viileässä tallissa ei oikein sujunut.. paremmassa paikassa paremmalla ajalla sitten joskus.
Viimeksi muokannut mikko853, 2.12.2010 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Aamulla kun olin lähdossä tallille em. remontteja tekemään syttyi startatessa jäähdytinnesteen merkkivalo. Nestettä oli alle minimin. Lorautin lähtiessäni hieman lisää, eikä perillä 60km päässä nestetaso ollut muuttunut.. pitää tarkkailla tuota nyt pysyykö maksimissa vai vuotaako jostakin, äkkivilkaisulla en nähnyt missään vuotoa, mutta voihan vaikka vesipumppu vuotaa sillä jakopään koteloa en avannut.

Kuskin penkistä lähti kaatovivun nuppi irti. Pitää sekin liimata jossain vaiheessa takaisin paikoilleen, ei ilmeisesti ensimmäinen kerta sillä kontaktiliimaa löytyi välistä jo entuudestaan, vai tuollaisellako se on tehtaalla laitettu kiinni?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ei ole liimalla kiinni. Oletettavasti se alla oleva muovinen härpäke on hajonnut eikä sen takia meinaa pysyä paikoillaan. Metallinen vastaava tilalle ja homma pelittää paaliin saakka.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Muurasin tuon puskurin reiänkin umpeen ja tarkistin lämppärin hanaa, vivusta ei aukea ihan kokonaan, milli tai kaksi jää maksimi asennosta, käänsin käsin täysin auki, niin että vastaa tuohon muovitappiin mikä tuolla on, kenties liikkuisi enemmänkin jollei tuo muovitappi olisi edessä, eihän näistä osien sovituksista koskaan tiedä :lol:
Mitään eroa en kyllä kopin lämpimyydessä huomannut, mutta ehkä se nyt sekunnin nopeammin lämpenee :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ulkona pakkasta -12c. 2 tuntia lämmitetty auton sisätiloja 1700w Defalla, sisällä +8c.

Sama testi 110:n kanssa heti Samaran jälkeen, pakkasta edelleen -12 ja 2 tunnin lämmitys 1700w teholla, sisällä +15c.

Eli Samaran lämmityslaite lienee riittävä, lämpö vain menee harakoille. 110:han huurtuu sisältä herkästi, toisin kuin Samara, 110:ssa ei siis "vanha" ilma poistu yhtä tehokkaasti, Samarassa poisto tuntuu olevan liiankin tehokasta.. :?

Samaran takaluukku oli säädetty laskeutumaan niin alas kuin mahdollista, ei ollut linjassa korin takavalojen kolosten kanssa. Nyt säädin luukun oikeaan linjaan, liekö sitten tiiviste istunut huonosti takana ja fuskannut lämpöjä.. toiveajattelua :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Sammy seisoi tänään 9 tuntia työpaikan pihassa, lähtiessä ulkona -22c, ei tolppapaikkaa.
Parikymmentä kertaa sai yrittää startata, yskäisi muutaman kerran ja sammui.. lopulta kuitenkin lähti. 35km sai ajaa 80km/h kunnes tuulilasi suli sisäpuolelta. Vielä kotiin tultaessa (56km) ei autossa ollut lämmin.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
manni
Viestit: 399
Liittynyt: 18.7.2009 9:35
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja manni »

Mikä tuossa on vikana kun käynnistys noin vaikeaa? Viimeeksi käynnistin yli 20 asteen pakkaseessa ma-aamuna kylmiltään, laakista käynnistyi, vaikka aika laiskasti pyöritti (huonohko akku). Lämpeävyys ei ole nopeinta, mutta hyvin pärjää talvivarusteissa.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

VäliPalassa ei kovemmallakaan pakkasella voi pitää puhallinta päällä ajettaessa kahdeksaakymppiä. Kuuma tulee. Eli pelkällä ilmavirtapuhalluksella mennään olkoon pakkanen sitten millainen tahansa. Tietysti kaupunkiajossa pidetää puhallin pienimmällä pyörimässä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Taitaa noissa teidän matalakojelautaisissa olla vielä kuparinen lämmityslaitteen kenno, näissä uudemmissa kun on alumiinia joka ei johda lämpöä läheskään samalla tavalla..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja 1500i »

^Siinä uskossa minäkin olen.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kannattaa tehostaa lämmityslaitetta sillä kiertovesipumpun asennuksella. Tällöin lämmönsäätövipuun saadaan ikäänkuin toinen puoli skaala lisää. Lämmintä ilmaa tulee heti kun vesi termostaattikotelossa alkaa lämmetä ja kuumaa ilmaa on mahdollista saada jatkuvasti.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Teippasin nuo B-pilarin läpivirtaustuuletuksen aukot umpeen. Ei ollut huurtumis ongelmia, eli ihan tarpeeksi hyvin fuskaa peräpäästä ilmaa. Sisältä sen sijaan lämpeni huomattavasti paremmin kun lämpöä ei nakattu heti B-pilarin kohdalta harakoille.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mikäs se B-pilari on? Olen näitä aina ihmetellyt. Siis näitä eri kirjaimisia pilareita. Viisatkaas.

Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -03

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikäs se B-pilari on? Olen näitä aina ihmetellyt. Siis näitä eri kirjaimisia pilareita. Viisatkaas.

Onkohan VäliPalassakin jotkut B-pilariaukot?
Kuva

Kaikissa 3-ovisissa Samaroissa "vanha" ilma pukataan pois B pilarin kohdalta, 5-ovisissa aukot on fiksummin C pilarin kohdalla.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin