Sivu 4/24

Re: Lada Granta

Lähetetty: 28.1.2012 17:21
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Mun mielestä ei taida olla Suomessa kysyntää pienelle sedan autolle. Delta-autolla olisi kokemusta Ladojen korjauksesta, mutta ei maahantuojan kannata alkaa yhtä halpamallia tuomaan Suomeen kun on vähän kysyntää ja pienet markkinat. Halpamallista jäänee lisäksi aika vähän katetta autoliikkeille. Tänä päivänä kun yritysten pitää saada "viivan" alle mahdollisimman suuri plus merkkinen luku. Ja onhan Deltalla jo KIA, köyhän ihmisen menopeli.

Mutta ilmeisesti muutaman, ehkä noin viiden vuoden päästä alkaa tapahtua ja paljon. Eli rahalliset satsaukset Lada tehtaaseen alkavat tuottamaan uusia malleja. Enää ei ole niin väliä minkä merkkisellä autolla ajaa kunhan tuote on modernin näköinen ja laadukas. Ja ihan kuin automerkille Lada tuntuisi olevan tällä hetkellä nostetta, kunhan vaan saaataisiin tuotteet kuntoon ja mallisto laajaksi.

Tehtaaseen on upotettu valtavasti rahaa, palkattu oikein huippusuunnittelijakin. Huippusuunnittelijan palkkaaminen tarkoittaa sitä, että Lada alkaa myös tosissaan kilpailemaan sekä moderneilla malleilla että edullisilla hinnoilla. Isompia ja moderneja malleja on siis luvassa ja myös Suomeenkin.

Re: Lada Granta

Lähetetty: 29.1.2012 11:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
ai eikö Lada 2101:stä enää valmisteta, hyvä uutinen, johan sen valmistus loppui 1984 :D

toivottavasti Automaa alkaa tuomaan Ladaa, niin että saa S-bonusta Ladasta
Mun mielestä ei taida olla Suomessa kysyntää pienelle sedan autolle.
en tiedä olisko kysyntää paljon, mutta tuossa luokassa ei juuri kilpailua ole, Ladan edustamaa koko luokkaa ainut sedan taitaa nykyään olla Nissan Tiida, ihme touhua että ihmisten on pakko ostaa isoja autoja jos mielii porrasperäistä autoa

Re: Lada Granta

Lähetetty: 29.1.2012 12:22
Kirjoittaja toktornivako
Niin itse en jymmärrä mihin ihmeeseen tarvitaan BMW x6,x7/Audin,Porschen ynm: vastaavan laisia laitteita :shock: Vai olenko Nivan kanssa kulkiessani vain kateellinen? :cry:

Re: Lada Granta

Lähetetty: 29.1.2012 15:23
Kirjoittaja Evreka
Onhan nuo korotetun coupen näköiset "maasturit" erittäin turhia. Ainoa hyöty lienee, että korkeammalta näkee paremmin.
Kuva

Mitäs varusteita grantaan saa? Nykyisin väki vaatii varusteita (kuten itsekin), esim. ilmastointi on nykyään aika ehdoton uuden auton ostajalle.

Re: Lada Granta

Lähetetty: 29.1.2012 17:25
Kirjoittaja Jouska
Lada-Jussi kirjoitti:ai eikö Lada 2101:stä enää valmisteta, hyvä uutinen, johan sen valmistus loppui 1984 :D

toivottavasti Automaa alkaa tuomaan Ladaa, niin että saa S-bonusta Ladasta
Mun mielestä ei taida olla Suomessa kysyntää pienelle sedan autolle.
en tiedä olisko kysyntää paljon, mutta tuossa luokassa ei juuri kilpailua ole, Ladan edustamaa koko luokkaa ainut sedan taitaa nykyään olla Nissan Tiida, ihme touhua että ihmisten on pakko ostaa isoja autoja jos mielii porrasperäistä autoa

Hei Jussi, kaikki on niin suhteellista.

Tuollainen leveydeltään kapoinen ja pituudeltaan nelimetrinen pohjalevy jota Lada on näihin päiviin asti käyttänyt alkaa kuulumaan pikkuautoluokkaan. Varsinkin perheelliset joilla on pari lasta vaativat autolta tilavuutta, kun sinne pitää mahtua kerralla lastenvaunut, lapset, sukset, vaimo, koira ja 5 ruokakassia yhtäaikaa.

No 20 vuotta myöhemmin sitten kun lapset ovat lähteneet omille teilleen ja tulee auton vaihdon aika. Niin tottakai se isäntä ostaa suurimman mahdollisen sedanin tai katumaasturin koska nyt siihen on varaa, eikä ennen ole sellaista ollut.

Viime syksynä olin Saksassa käymässä. Kyselin sitten varovasti että pojat paljonkos tuommoinen muutaman vuoden ikäinen C-mallin Mersu täällä oikein maksaa?? Sanoivat sitten minulle että 13 000 euroa. Jatkoivat sitten vielä "älä nyt semmoista osta, se on pieni auto". :D

Re: Lada Granta

Lähetetty: 30.1.2012 9:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
itse kun olen yksineläjä, niin B-kokoluokkakin sopii minulle mainiosti, ketterän kokoinen ja sopiva yhdelle ja tilapäisesti parille kaverillekin.

Netistä joku päivä tietoa etsin ja siellä C-kokoluokan (Focus-luokka) sedan on noin 4400-4700 mm pitkä, kaikki Ladan sedanit on siis tällä määritelmällä pikkuautoja, uusi C on vasta kehitteillä. Ladassa on vielä kokoluokassaan aika lyhyt akseliväli, joka osaltaan tekee sisätiloista ahtaammat.

Mutta jos tässä B-kokoluokassa olisi tarjolla sedan, niin se olisi sellaista mitä monilla ei ole tarjota. Harmittavaa on myös, että yleensä tässä kokoluokassa ei ole tarjolla mitään premium varustelua, kuten automaattivaihteistoa, cruisea, jalopuusomisteita, jos Lada toisi tämmöisen vaihtoehdon niin vaikka hintaa olisi noin 20 te, niin olisi se kilpailukykyinen, koska muilla ei vastaavaa ole tarjolla.

Grantassa on saatavilla ilmastointia ja perusturvavarusteita, loppuvuodesta pitäisi kai olla jo automaattikin, Suomeen vaan useimmiten on tuotu karvalakkimalleja, joten odotettavissa on, että näin käy taas, jos ylipäätään Ladaa tulee Suomeen.

Re: Lada Granta

Lähetetty: 30.1.2012 10:37
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Alla Lada Granta ja C-luokan W204 MB melkolailla samassa mittakaavassa, taka-akselit samoilla kohdilla. Autojen olennaisin mittaero on A-pylvään ja etuakselin etäisyydessä; MB lienee tavoitellut alhaisempaa ilmanvastusta sekä pidempää akseliväliä, mahdollisesti myös suurempaa kolarijoustomatkaa ja vauhdikkaampaa ulkonäköä. Samalla on koriin jäänyt enemmän tilaa oheisvarusteille, kuten ilmastoinnille ja äänieristykselle. Ja tokihan peruskonstruktio - pitkittäin oleva rivimoottori vaihteistoineen - vaatii pitkän keulan.

Granta on jonkinverran korkeampi, ehkä GAZ M-20:n mitoituskiemurat vielä ovat muistissa ;)

Sisätiloihin vaikuttava keskeinen leveysmitta - pyörien sisäreunojen välinen etäisyys - on Grantassa noin 5 cm pienempi kuin MB:ssä. MB ilmoittaa tavaratilan kooksi 475 litraa ja AvtoVAZ 480 litraa.

Kuva

Re: Lada Granta

Lähetetty: 30.1.2012 19:30
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Niin no, taitaa se pikkuauton määritelmä tulla tuosta akselivälistä. Mercedes C-mallissa on kokonaista 28 senttiä pidempi akseliväli kuin Grantassa, puhumattakaan leveyksistä, se on paljon.

Uusi Toyota Yaris akseliväli 2510 mm,

Fiestan akseliväli 2487 mm,

Grantan akseliväli 2476 mm

Re: Lada Granta

Lähetetty: 1.2.2012 0:52
Kirjoittaja samarai
Granta katu-mainos:

Kuva

Re: Lada Granta

Lähetetty: 5.2.2012 20:52
Kirjoittaja samarai
Vähän off-topic, ensimmäinen kuva 2. sukupolven Priorasta:

http://www.carobka.ru/articles/452/

Re: Lada Granta

Lähetetty: 6.2.2012 14:43
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Näyttää vähän Ford Mondeolta. Kylkipokkaus on muistaakseni samanlainen kuin vm. -81 Taunuksessani oli. Ihan siisti auto.

Re: Lada Granta

Lähetetty: 6.2.2012 19:35
Kirjoittaja JohnDoe
Itselleni tuli mieleen noista linjoista vähän Nasse-setien brändi eli Nissan. Olisikohan Renault-Nissan ollut jollain tavalla mukana tuossa muotuilussa, kun nykyään huomattavan osan AvtoVAZ:ista omistaa?

Re: Lada Granta

Lähetetty: 7.2.2012 19:46
Kirjoittaja ladaani_
Eipä kyllä ole hullumman näköinen peli, voisi vaikka harkita Samaran vaihtoa tuohon. Tosin, tuskin päästäisiin yksimielisyyteen vaihtoarvosta, tuohon sammyyn on uponnut jo tuon uuden Grantan verran rahaa...

Re: Lada Granta

Lähetetty: 8.2.2012 2:52
Kirjoittaja samarai
Tässä puolestaan Kalina 2:n mallia:

http://www.zr.ru/a/405075

Re: Lada Granta

Lähetetty: 8.2.2012 20:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä elän siinä käsityksessä, että noi 219x sarjan autot tulisi olemaan lähinnä Grantan eri korivaihtoehtoja, eli 2194 Granta farmari, 2193 kalina hb:n korvaava Granta HB ja erikseen 2191 ns. liftback eli hb pitkällä peräylityksellä. onhan tuossa nokan muotoilussa jo Grantan ilmettä. 2192 jää tosta välistä mikä se sitten lienee, jotain siihenkin väliin varmaan kehitetty?