Sivu 4/22

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 10.12.2009 23:12
Kirjoittaja Jokari
Hienoa, juuri siksi olen koittanut saada kaiken asian yhteen ketjuun jotta asiat on helposti löydettävissä ja tee-se-itse-miesten sovellettavissa :wink:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 11.12.2009 21:39
Kirjoittaja BA3
Hianoa Tomppa ! Sie oot kiistämättä Lata Weber Guru :mrgreen:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 14.12.2009 18:12
Kirjoittaja Mutis
oletteko käyttäneet imuilman esilämmitystä nuissa weberin korvauskaasuttimissa? onko kokemuksia vaikuttaako talvipakkasella juurikaan toimivuuteen? itsellä ei ole esilämmitystä ja hyvin tuntuis toimivan, kun tänäänkin löin ladan -15 pakkasella tulille.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 14.12.2009 20:44
Kirjoittaja Jokari
Eipä ole tullut käytettyä. Alkuperäiset tötteröt on kyllä paikoillaan mutta termostaatti ruuvattu niin että ottaa sieltä lampun takaa ilmaa.
Ei oikeilla pakkasilla tapahdu kaasarin jäätämistä koska ilmassa ei ole tarvittavaa määrää kosteutta. Kylmäkäynnistykseen sillä ei taas ole osaa eikä arpaa. Kaasarin jäätämistä voi tapahtua noin +0 - +7 asteen lämmössä kun ilmassa on runsaasti kosteutta, esim. sataa/sataa räntää tms. Tasan kerran on weberi jäätänyt, noin aste lämmintä, järjetön räntäsade ja ilmankosteus liki 100%.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 15.12.2009 10:45
Kirjoittaja Qulle
Meillä o weberissä kiinni se kromiputsari ja ihan hyvin se tänään ja eilen on toiminut... pakkasta vähän alle 15.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 15.12.2009 16:53
Kirjoittaja Jokari
Niinkuin edellä mainittu, ei ole mitään syytä miksei kylmä imuilma toimisi. Kylmä imuilma on hyvin suotavaa ympäri vuoden. Nuo avonaiset putsarit niinkuin Qullella ottaa konehuoneen lämpöä hyvin itteensä.

Ihmeen sitkaassa on vaan uskomus että pakkaskeleillä kaasari jäätäisi tai muuten aiheuttaisi jotain ongelmia :?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 7.1.2010 12:05
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä täytyy sanoa että olet tämän asian eteen nähnyt vaivaa ja se on arvostettavaa!
Muutama pikku kysymys
1 Onko se 2101sen kaasutin mekaanisellä kakkoskurkulla suora Weberin kopio ja onko siitä minkälaisia kokemuksia
( en ole aikeissa hankkia kysyn muuten vaan ).
2 Mulla on tallissa yksi yksikurkkuinen Weber tyypiltään 34-ICH tiedätkö missä sitä on käytetty/mihin sitä voisi käyttää?
3 Minkähintaisia uudet/käytetyt Ladoihin sopivat Weberit ovat?
( ajattelin ajokortin saatuani ostaa 1600sen tuplalampun ja virittää sitä kevyesti )

Toivittavasti tässä ei ole liikaa kysymyksiä!

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 7.1.2010 22:12
Kirjoittaja Jokari
Kiitos. Kysymyksiä ei ole koskaan liikaa.

1. Ei se aivan suora kopio ole, joitain yhteneväisyyksiä on, mutta ei sama tuote missään nimessä. On se aina Ozonia parempi, muttei ikinä aidon Weberin veroinen.
2. Tota kaasaria on ollut aika monessakin autossa vakiona mutta useimmiten korvauskaasarina. Mm. vanhemmista lantikoista löytyy tuo vakiona 2,25 L bensakoneen kyljestä. Ei ole oikein sovelias Ladaan.
3. Sanotaan 40-200€ kunnosta riippuen. Uusi maksaa 320€.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 7.1.2010 23:01
Kirjoittaja Evreka
Mutis kirjoitti:oletteko käyttäneet imuilman esilämmitystä nuissa weberin korvauskaasuttimissa? onko kokemuksia vaikuttaako talvipakkasella juurikaan toimivuuteen? itsellä ei ole esilämmitystä ja hyvin tuntuis toimivan, kun tänäänkin löin ladan -15 pakkasella tulille.
Ei ole tullu käytettyä esilämmitystä, kromiputsari on paikoillaan. Tänään -30c pakkasella pelasi ihan hyvin, mutta kuten sanottua, ei se pakkanen vaan ilmankosteus. Satunnaista nykimistä tapahtui pari kertaa pienillä kierroksilla (1000-2000rpm), lähinnä risteyksistä kakkosella lähdettäessä nykäisi. Arvelin että arpoi pää- ja tyhjäkäyntisuuttimen välillä tuossa :?
Ei se sitten kovemmilla kierroksilla tehnyt mitään kummaa.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 10.1.2010 18:00
Kirjoittaja lada_r
Tulipa ihan kokeilumielessä mittailtua 1500 peltoladasta laajakaistan kanssa. Kaasarina 1600 ladan ozon.
Tasakaasuajo ykköskurkulla AFR +16, eli tosi laihalla menee.
Tasaisesti kiihdytettäessä, kun kakkoskurkku alkaa aueta seuraa mieletön nykiminen ja purputus, ledipatsas menee ylös alas niin ettei tulkitsemaan pysty..
Täyskaasukiihdytyksessä saa jo ensimmäisen vihreän ledin syttymään, mutta siitä on vielä parin ledin matka parhaan tehon ledeille, joita ei miissääntilanteessa saa palamaan..
Kai siitä Ozonistakin vähän paremman saisi jos viitsisi laajakaistan kanssa säädellä??

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 10.1.2010 20:59
Kirjoittaja Jokari
Mikä mittari sulla on? Siis laajakaista? Ihan vaan vertailun vuoksi.

Tuo AFR 16+ tasakaasulla on juuri sitä mitä persdynokin kertoo, eli halvatun laihalla mennään. Siitä kun rupeaa kiihdyttämään niin laihenee entisestään pariksi sekunniksi. Toistetaan tätä vuosia toisensa perään niin venttiilipalo on tosiasia.

Kyllä siitä Ozonista paremman saa, ilman muuta. Olen tarjonnut mahdollisuutta tehdä säätötyön ilmaiseksi jos tallin ovelle ilmestyy lambdapaikallinen vakiolada. Ei ole näkynyt yhtään ja tuskin näkyykään. Itse en rupea omaan ropposeeni ozonia laittamaan vain säätömielessä.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 10.1.2010 22:32
Kirjoittaja lada_r
Mittarihan oli FMI 1,2 laajakista-anturilla.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 12.1.2010 12:17
Kirjoittaja Qulle
Parin tunnin päästä päästömittaukseen tuolla meidän raketilla... katotaan miten weberi menee päästöihin.
Suuttimet vieläkin ne sama Jokarin suosittelemat (joku suutin oli yhen pykälän ohi mutta se nyt on sama) joten sen puolesta ei pitäis olla ongelmaa :)
Autossa on kulku ainakin todella kohillaan joten toiveet on kohtuu suuret tuon päästötestin osalta... se leimaaminen onkin tuolla rapsakalla korilla toinen juttu mutta se sitten vasta loppukuussa :)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 12.1.2010 15:01
Kirjoittaja Qulle
Ja menihän se läpi :D
Tyhjäkäyntiähän tuossa vain mitataan ja se oli aika rikkaalla... just ja just mahtu arvoihin.
Tyhmän on pakko kysyä että vaikuttaakos tuo ajonaikaiseen kulutukseen millään merkittävällä tavalla? Jos omin päin vähän tuota keventää niin kumpaan suuntaan kierretään sitä ruuvia? Aukipäin laihemmalle?

P.S. kyllä suttaa komiasti :D

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 12.1.2010 15:07
Kirjoittaja Jokari
Myöhäistä varmaan sanoa mutta leimalle voi kääntää seosruuvia aavistuksen kiinni jos epäilyttää, ei kuitenkaan niin pitkälle että rupeaa nikottelemaan (= HC kasvaa)

Omilla korvakuulosäädöillä osui johonkin CO 3 pintaan eli aavistus paksulla, mutta niin nämä tuntuu käyvän parhaiten tyhjäkäyntiä. Alle CO 2 säätäessä meinaa jo olla aika kehnoa käyntiä.

Tyhjäkäynnin seossäädöillä on häviävän pieni vaikutus ajonaikaisiin kulutuksiin. Käytännössä ei vaikuta, ainakaan niin että se tankilla käydessä näkyisi. Tai sitten pitää olla jo järjettömän kokoista tyhjäkäyntisuutinta.
Oletko tota kulutusta mittaillut sen tarkemmin? Ihan vaan vertailumielessä kiinnostaisi...

Jos Qulle CO oli lähellä sitä 3,5% niin käännä seosruuvia (eli se joka osoittaa vinottain sulakerasiaan päin) noin meisselinkärjen leveys tai korkeintaan kaksi kiinnipäin eli myötäpäivään. :)