Sivu 4/5
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 17.6.2010 11:00
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Voitto kirjoitti:Onko kellään ollut murrosnivelongelmia etuvetoladoissa tai onko kukaan
kuullut että jollain olisi ollut?
Terve!
Vastaus näin viipeellä, mutta ehkä parempi myöhään...:
Ulommat vetonivelet ovat minulla kestäneet vähintään 170.000 km, jotkut yksilöt ainakin 250.000 km.
Oireena tyypillinen naksunta, kun pyörät käännetty ääriasentoon.
Sisempiä niveliä ei ole mennyt ainakaan 250.000 km matkalla.
menestystä
SvS
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 17.6.2010 11:02
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Kessu kirjoitti:Tuntuu siltä, että samaroiden kohdalla on ihan normaalia sellainen "kevyempi rusahdus" kun vaihtaa kakkoselle... Molemmissa samaroissa se on kuulunut eikä ole hajonnut loota. Ja kaikki muut vaihteet on toiminut täysin normaalisti... Hyvä, upea, ihana auto!

Terve!
Muutama etuvedon kakkonen on tullut "korjatuksi" vaihtamalla vaihteistoöljy API GL-4 tai GL-4/5 -luokan öljyksi, viskositeettiluokka SAE 75W-90.
Tuhat kilometriä ja synkronointi on toiminut taas.
Ks. myös
http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 13&t=26370
SvS
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 19.2.2013 12:48
Kirjoittaja Flaiman
2107 penkkien verhoilu taitaa olla ihan kestävää. Ei aurinko polta puhki niinkuin nappiksessa.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 19.2.2013 17:26
Kirjoittaja pressa
Palaa tuokin verhoilu haperoksi. Kaverilta oli takapenkin selkänojan yläosa täysin poissa, oli ollut papalla aina katoksessa perä etelään päin.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 1.3.2013 0:26
Kirjoittaja t tulppu
bensan loppumisen merkkivalo 7 ladassa toiminut kuin junan vessa. kaupunki ajossa nivassa vahan valia.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 1.3.2013 15:22
Kirjoittaja JPM
Kumiosat ainakin omassa säilyneet erinomaisessa kunnossa.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 1.3.2013 19:04
Kirjoittaja juippi11
Samarassa lujin osakokonaisuus taitaa olla moottori, ainakin alkuaikojen 1300 kaasari. Ei voi olla heikko jos yli 400 tkm lukemiin pääsee ilman koneremppaa ja vielä nelivaihteinen versio, mikä huutaa jatkuvasti enemmän kuin 5v. Vähemmänkin ajetut Samarat, mitä tiedän eivät kuluta öljyä tai muuten nikottele koneen puolesta. Koneessa olevat apulaitteet ja useimmat sähkövermeet kyllä nikottelevat hieman välillä..
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 2.3.2013 1:05
Kirjoittaja Smoppi
Luulisi ruiskun olevan vielä kestävämpi, kun käy koko ajan optimaalisella seossuhteella jolloin liian rikas seos ei pääse kuluttamaan öljykalvoa sylinterin seinämältä eikä liian laiha seos syömään venttiileitä. Ja isommaksi poratuissa moottoreissa väljistyminen lienee myös muutenkin hitaampaa.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 2.3.2013 17:40
Kirjoittaja juippi11
Niitä uudempia vaan harvemmin näkee paljon ajettuina, 90-luvulla oli paljon ekan lähdön Samaroita, millä oli rullailtu yli 300 tkm. Voi kyllä johtua siitäkin että lisääntyneet sähköhärpäkkeet ja uudempien mallien suurempi ruostealttius aiheuttaa lisämurhetta, sekä vähentää intoa pitää Samara liikenteessä. Ei nyt muistu mieleen tapausta näistä uudemmistakaan Samaroista, että itse kone olisi hajonnut.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 2.3.2013 21:07
Kirjoittaja t tulppu
Vanhat papat ei jaksa ajella ja nuoria ei kiinnosta ajaa ladalla tai samaralla satoja tuhansia.1988 olin Sivan talkkarina niin siwan myyntitykki ajoi samaralla 2 vuoteen 100000 km että nopeasti olisi tullut samaraankin kilsoja mutta hän vaihtoi autoa 2 vuoden välein ainut vika samarassa lasinpesimien magneetti venttiilit.. Oli tällä nissankin saman verran ja kestävyydessä ei ollut suuria eroja.. Ainut että Samara oli parempi peräkärryn kanssa.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 2.3.2013 21:08
Kirjoittaja t tulppu

kasassa mitään kestävää ole.
Kasa#Lada. Kännykkä kirjoittaa mitä haluaa..jos ei kokoajan tarkkaile miten kone vaihtaa tekstin.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 9.5.2013 22:22
Kirjoittaja Flaiman
Onkohan Ladan taustapeiliä saanut kukaan rikottua?
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 9.5.2013 22:31
Kirjoittaja Uitukki
Koskaan en ole tavannut takavetoladassa väljistynyttä virtalukkoa. Siis että saisi vaikka meisselillä käyntiin niinkuin 900 Saabissa ja monissa japseissa vanhemmiten. Jumineita virtalukkojahan näissä kyllä on ollut.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 12.5.2013 18:02
Kirjoittaja pvdriver
t tulppu kirjoitti:ainut vika samarassa lasinpesimien magneetti venttiilit..
mitkä?

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Lähetetty: 12.5.2013 18:39
Kirjoittaja t tulppu
86-89 malleissa oli niin kutsutut magneetti venttiilit tuulilasin pesurinpumpun yhteydessä tarkalleen en tiedä milloin poistui käytöstä. Oli niin sanottua kusemis vaivaa kun systeemi käytössä. Joko kusi liikaa tai sitten ei ollenkaan.. Kaikki puhui mag venttiileistä varma en ole toiminta periaatteesta kun sellaista samaraa ei ole ollut enää 1996 jälkeen..