Sivu 4/6
Lähetetty: 4.1.2005 22:20
Kirjoittaja weird0
veli alexei kirjoitti:Niin onko sitä tietoa? Merkintöinä oli 132 CB. Mitä tuosta nyt selviää?
Tuolla on listattuan noita tc-koneita. Tuota 132 CB:tä ei tainnut listalla olla, mutta voisko se olla joku noista 132 C3:sista? Nuo tosin taitaa olla 2 litrasia koneita jos listaa oikein luin.
Lähetetty: 5.1.2005 2:43
Kirjoittaja Stefa
Tuo 132CB on varmaan juuri niitä valunumeroita. Etsippä se numero siitä suodatinjalan läheltä ja yritä uudelleen. Hieman hankala paikka mutta löytyy kyllä.
Ohjeena
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=6023
Lähetetty: 5.1.2005 10:30
Kirjoittaja veli alexei
Stefa kirjoitti:Tuo 132CB on varmaan juuri niitä valunumeroita. Etsippä se numero siitä suodatinjalan läheltä ja yritä uudelleen. Hieman hankala paikka mutta löytyy kyllä.
Ohjeena
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=6023
No näin pelkäsinkin. Helppo se olisi katsoa, kun itse katsoisi mutta kun tässä ollaan tulkin tulkkina. Eli en ole koko konetta edes nähnyt.

Mutta tuossa linkin jutussahan on arviltu että se 132CB on tuo 1585 pysty tc... On tää nii vaikeeta.
Lähetetty: 5.1.2005 16:21
Kirjoittaja zenoloP
Nuo ulkoiset tuntomerkit ovat vastaavat kuin Polonezin koneessa, ja 1.6:n Polonez-moottorin tyyppikirjaimet ovat juuri CB.
Lähetetty: 5.1.2005 16:54
Kirjoittaja veli alexei
zenoloP kirjoitti:Nuo ulkoiset tuntomerkit ovat vastaavat kuin Polonezin koneessa, ja 1.6:n Polonez-moottorin tyyppikirjaimet ovat juuri CB.
Jaiks. Mistähän sitä nyt saa sit varmuuden että mikä se on.
Lähetetty: 6.1.2005 0:08
Kirjoittaja Stefa
Jos ei muu kiinnosta kun tilavuus niin mittaa iskun tulpanreiästä mauserilla.
Lähetetty: 6.1.2005 13:06
Kirjoittaja veli alexei
Stefa kirjoitti:Jos ei muu kiinnosta kun tilavuus niin mittaa iskun tulpanreiästä mauserilla.
Kyllä siis muukin kiinnosta. Kone on edelleen tuolla muualla. Eli ei mulla.
Lähetetty: 10.1.2005 1:04
Kirjoittaja Stefa
Voisi veikata yli 90% mahdollisuudella että tuo perus 84mm porauksella oleva 1600 pystykone (eli 1585cc9. Iskun mittaus toisi vielä varmuuden. Kannen numero myös helppo katsoa, on siinä kannessa olevan letkulähdön olikohan tulipellin puolella (ei muista nyt).
Lähetetty: 10.1.2005 10:24
Kirjoittaja veli alexei
Joo no tää nyt on tällästä kun tosiaan ei itse pääse tutkimaan vaan on tässä ns. välikätenä. Laitoin tuon kuvan tuosta numeron paikasta meneen, mutta ei ole sen jälkeen asiasta ollut keskustelua tässä.
Lähetetty: 14.1.2005 14:10
Kirjoittaja ilkkahy
Itselläni on nyt intin jälkeen projektina laittaa Lancia prisman 1.6tc vinokone Ladaan, joten olisin erittäin kiinnostunut kaikesta aiheeseen liittyvästä informaatiosta, mikäli jollakulla sattuu olemaan kokemuksia vastaavasta projektista (ja etenkin tuosta vinokoneen tapauksesta).
Lähetetty: 16.1.2005 18:31
Kirjoittaja Stefa
Täältä hakua aiheesta ja myös
http://fiatforum.ath.cx kannattaa haeskella. Pitäisi löytyä kaikki tarpeellinen.
Lähetetty: 25.1.2005 11:27
Kirjoittaja Hellraiser
[quote="Stefa"]Tuohon raiskausasiaan en kommentoi...
Kone putoaa ihan siististi, 5-v laatikko vaatii jo kardaanitunnelin avarruksen eli silppuamiseksi menee.
Niin tuosta onkin vielä kysyttävää, mitä sille pitää tehdä?
ladan lootalle siis kun vaihtaa tohon tc koneeseen ladan lootan...
Lähetetty: 25.1.2005 14:21
Kirjoittaja Stefa
TC:ssä on kaksi pulttia jotka törmäävät kytkinkoppaan -> rällällä kytkinkopan yläreunaan koloa. Toisekseen kampiakselin pää kannattaa kattoa että on tukilaakeri kytkinakselille. Jossain tapauksissa kai täytynyt kytkinakselia lyhentää kun kampiakselissa ollut "kolo" liian matala. Tuo jälkimmäinen käsittääkseni vain joissain vinokoneissa tai sitten vain huhua.
Lähetetty: 25.1.2005 14:25
Kirjoittaja Hellraiser
justjust niin ettei kuitenkaan mitään tarkkaa säätöä tarvi, Rälläkällä vaan vähän "tilaa"... jees (huhhuh)

Lähetetty: 25.1.2005 15:00
Kirjoittaja Stefa
Tuo modi on sellainen "piece of kakunpala"
