En minä nyt sitä hajottamaan "tahallaan" alaJokari kirjoitti:Kai se nyt vetää helpommin sohlolla perällä kahta raitaa kun ne väljät pikkurattaat juuttuvat toisiinsa. Ehjässä perässä ne pyörii herkästi eikä jumitu -> tasauspyörästö toimii niinkuin se on suunniteltu.
Ensiavuksi kannattaa koittaa vaikka parin minuutin burnista yksi pyörä sutien, on kumma jossei rupea ristitappi ja pikkurattaat väljistymään ja kemppiefektiä tulemaan.
Kemppilukon tekemiseen löytyy ohjeita tältä foorumilta kun vaan viitsit kattoa. ISOLLA virralla hitsaten.
Mitään kemppiläisiä on sitte turha edes verrata kunnon lukkoon, kyllä sen kanssa saa ladan puskemaan liukkaalla niin paljon että alkaa vakioperää tulemaan ikävä.
Sit niitä pitempiä välityksiä kompensoimaan laitetaan paukkua sinne pellin alle. Ei se 1700 mikään häävi ole kun lyöt piikit alle, menee vaan ajeluksi kun tehot loppuu. Tollasesta 100 hepasta eteenpäin ruvetaan jo kattoon niitä piikkejä LUKON kanssa...
Onkohan meidän kahden kahelin ajotavoissa jotain eroa kun mä vihaan rässikäytössä ylikaiken noita töykeän lyhyitä välityksiä. Ykkönen on talvella täysin turha vaihde ja kakkonen loppuu heti suditellessa kesken ja kolmosta tarjotessa puutuu. Ennemmin sais se kakkonen riittää karvan verran pidemmälle kun kolmosella ei enää kuitenkaan jaksa.


Tuntuhan tuo jaksavan 3 ja 4 vaihteilla ihan kaasulla perää ottavan sivuun 60-100km/h vauhista, ilman kytkintä. Kolmosella jaksaa olal herkkä jo 3000 kiekoista asti. Kummallakin perällä. Tällä pitkävälitteisellä ei niin hyvin 4 vaihteella mutta 3 vaihteella ei juurikaan eroa. Jaksaa nostaa kiekat reiluun 7 tonniin. Eli puutumista en oo havainnu ennen satasen rikkimenemistä.
