Jaska HKI kirjoitti:Eristysvastusmittarilla joka myös syöttää mittauksessa suurta alle 1kv:n jännitettä mittaus onnistuu,mutta ei ole turvallista eikä miellyttävää.
On se turvallista jos toi oli eka asia mitä tehtiin kun alotettiin sähköamis. Jokaiselle eristysvastusmittarin piuhat kädestä käteen ja TULTA
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
larssi21074 kirjoitti:Vaikka pistorasiasta saa paljon kovemman tällin kuin auton akusta. Kun tietää kumpaan reikään sukkapuikon työntää, se toinenhan on vain maadoitusreikä pistorasiassa.
Äät, väärin. Se toinen on nolla ja vaiheesta tulee tälli. Vaihe Vasemmalle Väärin, eli jos on sähköasentaja kytkenyt oikein niin oikealla puolella on vaihe. Maadoitus on taas niissä klipsuissa.
Auton akustakaan et mitään tälliä saa, ellet pistä kieltä väliin. Sitten voin sanoa että voi käydä jo köpelösti, jos kielessä sattuu vastus olla muutaman ohmin luokkaa. Kehossahan väitetään olevan kädestä käteen noin 2000 ohmia, vaihtelee ihmiskohtaisesti ja etenkin kuinka paljon kädet hikoaa. Mitä pienempi vastus, sitä suurempi virta kulkee läpi.
Just niinhän se onkin!
Eli tekeekös se ihmisen tehoksi n. 0,07 wattia auton akulla. Verkkovirralla se taitaakin olla jo n. 26 wattia. Milläköhän virralla se hevosen teho on mitattu? Se kuitenkin on jo satoja watteja! Vaikka hevosessa luulis olevan enemmän vastusta kuin ihmisessä.