Sivu 4/5

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 4.12.2007 20:22
Kirjoittaja iigorr
ralli lada kirjoitti:Ei ole läheskään kaikissa hiluxeissa lukkoa.
hiluxeissa ei kaikissa olekkaan, kaikis -91 ja uudemmis hiaceis vakiona.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 26.5.2013 8:37
Kirjoittaja waffen
Kannattaa muuten tarkistaa kun laittaa esim val racinkgin kitkalukon ettei vetarit ole liian pitkä .Itsellä on nivassa kitkalukko perässä ja vetari oli liian pitkä kulutti kitkalukkoa ja sen vetarin pään.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 26.3.2015 8:40
Kirjoittaja tsikul
Kumpaa suosittelisitte torsenia vai kitkaperää? Vai joku muu? Tieliikenteeseen tulisi.

Olisko mitään sivua mihnä olis jotai tietoa noista eri lukkotyypeistä ku ei tunnu oikee löytyvän..

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 26.3.2015 10:52
Kirjoittaja toktornivako
Torsen tyyppinen normi katuajoon paras, mitä tietoa niistä haet? Googlella löytyy helposti toimintaa ynnämuuta asiaa.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 26.3.2015 12:50
Kirjoittaja tsikul
Huomaako katsastuksessa onko torsen? Taisin ehkä älytä ton kitkan toiminnan, mutta missä kitka olis sitten parempi? Jajaja onko mitä eroa quaifella ja torsenilla?

Laita toktornivako yv paljo torseni/quaife perä tulisi kustantamaan.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 26.3.2015 13:28
Kirjoittaja toktornivako
Mitä se katsastukseen liittyy? Torsen toiminnaltansa vastaava Quaifen kanssa ei käytännön eroa, hinta Venäjältä "Quaif"tyyppinen 230€ "Torsen" +100€ ainakin lisää.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 26.3.2015 13:47
Kirjoittaja tsikul
Mietin et pitääkö se muutoskatsastaa.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 2.4.2015 13:10
Kirjoittaja Tooberi
ei tarvi muutoskatsastaa, mutta pitää olla sellainen joka ei 100% lukita.

mulla on hyvin pelannu siviilissä kiristyvä rampillinen kitkalukko. mobilin LS öljyillä tahto paukkua risteyksissä mutta castrollin LS 75W-140 on ollu hiljanen ja pelannu hyvin. nyt teboilin tuotokset murikassa ja tuntuu toimivan.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 3.4.2015 14:42
Kirjoittaja veli samara
Kellään tietoa noiden lukkojen kestävyydestä? Mietin vaan kitka vai torsen omaan turbo nappariin.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 3.4.2015 17:03
Kirjoittaja toktornivako
Kadulle/käyttikseen "Torsen"tyyppinen mukavempi, ja ei ainakaan tänne ole moitetta kuulunut?

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 3.4.2015 17:18
Kirjoittaja START
radalla ym räppäilyssä itse valitsisin kitkan. torseenista ei ole kokemusta kun ei ole vielä kiinni missään. varmaan ihan toimiva sekin, eikä rutise ja pauku varmaan samallatavalla
toi kitka on ainakin lookinen ajettava, kun lyö kiinni niin sit mennään. vertaa vaikka "hiace" tyylisiin esijännitettyihin mitkä pitää kunnes luistaa, eli aina kurvista lähettäessä vaan yhtä raitaa

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 4.4.2015 23:47
Kirjoittaja veli samara
Niin torsenissa ei taida lukitus tulla silloin kun "itse haluaa", kuten kitka tekee. Eli lappu lattiaan niin kitka on lukossa. Eipä tuo pauke mua häiritse kun paukkuu auto muutenkin

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 5.4.2015 1:22
Kirjoittaja toktornivako
Niin "Torseni" ei sinänsä lukitse mitään vaan siirtää momenttia sille pitävälle pyörälle, eli toimii lähes huomaamattomasti, katuautoon mielyttävin valinta!

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 5.4.2015 1:37
Kirjoittaja jaketech racinteam
torsenissa huono puoli siinä että vatii pitoa molemilta pyöriltä. jos pyörä on pitävällä pinnalla ja toinen jäällä ni voima karkaa lukosta pois luistavan puolelle, sama juttu esim jos kurvissa pyörä kevenee ni voima karkaa.
isot rallipojat puhuu että torsen on enemälti luistonrajotin kuin lukkoperä.

Re: Lukkoperää

Lähetetty: 5.4.2015 12:43
Kirjoittaja toktornivako
Niin ei se lukko ole, mutta kyllä se juurikin jäällä toimii ja muissa vastaavissa tilanteissa, mutta esim, jos toinen pyörä on ilmassa vailla täysin vastusta niin silloin se karkaa veto sinne vapaaseen pyörään