Lada 21043 vm. 1986

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aijai, pahaa tuningia tuollanen, arvo laski ainakin satasen. Kyllähän se neukkuinsinöörin väljä puslahirvitys pesee kuulalaakerit 100-0 :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Jokari kirjoitti:Aijai, pahaa tuningia tuollanen, arvo laski ainakin satasen. Kyllähän se neukkuinsinöörin väljä puslahirvitys pesee kuulalaakerit 100-0 :lol:
Tämä osa on vain sellainen "käyttö osa", orkkis osaa varjellaan naftaliinissä entisöinnin varalle :lol:

Pitihän minunkin tuota koittaa, mutta suurta eroa en huomannut ajossa, orkkis osa oli lähes yhtä kevyt väännellä kädessä kun toi kuulalaakeroitu, liekkö vanhan väljyydestä johtunut. Orkkis apusimpukka on varalla sillä eihän koskaan tiedä millon toi tuninki osa sanoo ittensä irti :lol:
Mihinkäs kireyksiin olette laittaneet apusimpukan-kääntövarren mutterin, vaikka tuskinpa tuo keventymättömyys siitä johtuu :?
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No herkkiähän nuo minunki 2 vakiosimpukkaa on olleet irrallisina, mut silti ohjaus on laakeroidulla keventynyt, toisessä vähän ja toisessa todella paljon.
Homman jujuhan on että tuollainen muovilaakerisysteemi on varsinkin kuluneena aika huono ottaan sivuttaisvoimia vastaan ja panee hanttiin, kun ohjaus sitä vänkää sivulle.
Kuulalaakerihan ei moisesta ole moksiskaan.

Kaikkein selvimmin eron huomaa mun mielestä kadunkulmissa suht pienessä vauhdissa, kun rattia joutuu kääntään enemmän. Just tolleen enemmmän kääntäessä ohjaus jäykistyi huomattavasti.

Ei oo tuntunu olevan sillä mutterin momentilla kovin suurta merkitystä, kuhan nyt kierteet on pyöritetty ensin loppuun ja sit sellanen reipas kiristys.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Jokari kirjoitti:Kaikkein selvimmin eron huomaa mun mielestä kadunkulmissa suht pienessä vauhdissa, kun rattia joutuu kääntään enemmän. Just tolleen enemmmän kääntäessä ohjaus jäykistyi huomattavasti.
Juu, onhan se noissa tilanteissa hieman jouhevampi(ei tule sellaista nykivää kääntöliikettä), mutta ohjauksen välyksiä hävisi huomattavasti ja se on hyvä juttu :)
Jokari kirjoitti:Ei oo tuntunu olevan sillä mutterin momentilla kovin suurta merkitystä, kuhan nyt kierteet on pyöritetty ensin loppuun ja sit sellanen reipas kiristys.
Näin arvelinkin, että ei sillä ole merkitystä :)

Näillä mennään taas :arrow:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Tänään hioin talven varalle helmoista ruosteet ja maalasin ne Wurthin ruostemaalilla ja sitten paksulti beessiä pintamaalia. Tuli ihan hyvät 8)
Sitten rasvasin nopeusmittarin vaijerin, joka oli raksutellut ja mittarinneula väpättänyt jonkin aikaa normaalia kovemmin.
Outo ilmiö?: Tänään iltapäivällä ennen rasvausta ei nopeusmittari toiminut, vaikka nopeusmittari oli toiminut tänä aamuna normaalisti, matkamittari kuitenkin toimi :shock: Rasvauksen jälkeen, alkuun nopeusmittarin neula tuli yhtä-äkkiä mukaan vasta 40 Km/h nopeudessa, mutta nyt enemmän ajon jälkeen toiminut normaalisti :) Henki maailman asioita vai onko mittari menossa rikki :?
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Olen tuossa ihmetellyt sitä kun Kombini muka tulleessa työkalulaatikossa on TANG- merkkisiä työkaluja eikä Made in USSR työkaluja. Onko nuo työkalut jossain tietyissä malleissa, vai ovatko ne Konelan myymiä varaosa työkaluja, jotka saa laittaa hävinneiden orkkisten tilalle, vai ovatko ne ihan orkkikset ja kuuluvat Ladaani. Onko muilla vastaavia :?:
Työkalut ovat täysin vastaavia kuin nuo Mada in USSR työkalut, paitsi niissä on vain TANG- merkit, ruuvimeisselin kahva on musta ja ne vaikuttavat parempi laatuisilta :)
Eli tietääkö joku noista vähän paremmin???

TANG- Työkalut
Kuva

Made in USSR- Työkalut
Kuva
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
sinihelmi
Viestit: 338
Liittynyt: 3.11.2005 19:24
Paikkakunta: blues city jäke

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

moikka tatu.työkalut ovat fiiun sarjaa ja ne on ollu sen kombin mukana alusta asti.
GOODBYE KURJUUDELLE
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja AI »

Minullakin on tullut noita TANG-työkaluja vastaan. Luulin että Ladatehdas ostaa työkalut halvemmalla Kiinasta. Ei sitten sen enempää jaksanut asiaa ihmetellä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

AI kirjoitti:Minullakin on tullut noita TANG-työkaluja vastaan. Luulin että Ladatehdas ostaa työkalut halvemmalla Kiinasta. Ei sitten sen enempää jaksanut asiaa ihmetellä.
Joo, nimi viittaisi vinkukiinaan :? Itsellä tuli mieleen, että ne on jotain Konelan myymiä korvaus työkaluja hävinneiden tilalle :?
Sinihelmi sanoi, että ne olisivat fiiatin työkalut.
Tietääkö Lada-Jussi tai joku fiiatti harrastaja noista tarkemmin :?:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kai ne jostain fiiatista on otettu Ladan kyytiin, ite en ole vastaavia nähnyt, saattaa olla rahanarvoinen satsi jollekin Fiat 124 entisöitsijälle, oletettavasti siinä on tuollainen samanlainen satsi saattanut olla, ovat sitten Ladan kopioineet työkaluja myöten tosta Fiatista.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Joo, kotelo kylläkin on Ladan oma harmaa "kilpikonna kuviolla" ja siinä lukee BA3 2101-3901011 0A :)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
sinihelmi
Viestit: 338
Liittynyt: 3.11.2005 19:24
Paikkakunta: blues city jäke

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

124 fiatissa
GOODBYE KURJUUDELLE
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Hitsi kun en muista minkälaiset työkalut on Lemmessä (1200L-87), eikä pääse tarkistamaan kun talliin jossa auto on talviseisonnassa ei ole avaimia. Harmaa on laatikko, mutta ei muuta muistikuvaa. On itsellekin noita TANG-työkaluja kyllä tullut vastaan ja jossain varaston perukoilla niitä on. Palataan asiaan keväällä, kun auto kaivetaan kesän rientoihin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

On mullakin tommoset TANGit.
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Lada 21043 vm. 1986

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Tänään tuli taas laitettua Kombia, vaihdoin uuden lämmityslaitteen hanan, koska vanha orkkisosa meni rikki :)

Noista TANG-työkaluista vielä sen verran, että niitä näyttäisi olevan noissa vaalean harmaissa "kilpikonna kuviollisissa" työkalulaatikoissa, koska kaveri osti Lada 2107 1600SL -92 ja siinä oli myös tuollainen samanlainen satsi :)

EDIT: Taas tuli yksi tollainen TANG-työkalulaatikko, ruuvimeisselissä lukee MADE IN YUGOSLAVIA.
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Vastaa Viestiin