Täällähän on näköjään tajuttu mitä edellisessä puheenvuorossani tarkoitin, hyvä.
Olettekos miettineet seuraavaa asiaa? Varmaan olette, en jaksanut kahlata pitkää ketjua ihan sanasta sanaan läpi kun en ole osallistunut keskustaluun sen alusta saakka:
Kauanko menee, että suunnilleen kaikki automerkkiin liittyvät viat on käyty läpi, ratkaistu ja listattu foorumille? Minä väitän tietäväni - siihen menee noin vuosi.

Väheksymättä yhtään Ladaa, päinvastoin, olen huomannut että paljon vika-alttiimman ja teknisemmän mersun probleemat on ratkottu eetterissä noin siihen vuoteen. Ne viat mitä ei ole ratkottu, ei ole tarkoitettukaan kotitallien hämärissä ratkottaviksi.
Mitäs tästä seuraa? Minäpä se väitän tietäväni senkin: Tästä seuraa se, että foorumin asiantuntijat laipääntyvät vastaamaan aina uudelleen ja uudelleen uusien kasvojen esittämiin iänikuisiin peruskysymyksiin.
Mitäs tästä seuraa? Olen minä viisas, minulla tuntuu olevan vastaus lähes kaikkeen

: Tästä seuraa se, että asiantuntijat alkavat vähentää foorumille kirjoittelua, tai pahimmillaan aloittavat monia foorumeita riivaavan päänaukomisen "käytä idiootti hakua".
Ei hyvä, vai kuinka?
Mitenkäs tämä vältetään ja koukutetaan ne asiantuntijat seuraamaan foorumia ja auttamaan uusia tulokkaita käyttämään hakua, jopa heittelemään valmiita linkkejä kehiin?
Yllättyykö joku jos kerron tietäväni vastauksen?
Asiantuntijat koukutetaan foorumille pitämällä yllä keskustelua kiinnostavista yleismaailmallisista aiheista - sen tekniikan ohella.
Monipuolisuus on foorumin suola.

Onko se huono toimintamalli jos ihminen löytää vastauksen ja avun ongelmiinsa yhdeltä ja samalta foorumilta? Tässä kohtaa törmätään siihen aitoon autoharrastamiseen.

Tietopankkeja on netti pullollaan - ei niitä venttiilivälyksiä ole pakko vaikkapa täältä rukoilla ja saada sitä töykeätä "käytä hakua" - vastausta. Mutta eikös se ole aika hieno juttu, jos tältä foorumilta voi kysyä "montako desiä sokeria tulee äitienpäiväkakkuun, eukko tulee tunnin päästä kotiin ja olen k*sessa"?
Aika kärjistetty esimerkki, mutta liitän tuon surutta auto
harrastamiseen, harrastusporukka auttaa toinen toistaan asiassa kuin asiassa. Säädetään nyt sitten vaikka niitä venttiileitä tai paistetaan kakkua.
Lopetan filosofoinnin tähän, pitänette kyllin hulluna jo tämänkin perusteella.
JK: Pitäkäähän yllä monipuolista keskustelua, se kannattaa. Täältä -kuten muualtakin- kaikkoaa väki, jos aletaan jauhaa pelkkää jo jauhettua tekniikkaa. Siinä ajassa kun vastaatte ne myrkylliset sanat "käytä idiootti hakua" olisitte jo kokeneina käyttäjinä hakeneet sen topikin jota kaivataan.