Sivu 4/46
Lähetetty: 6.10.2006 14:15
Kirjoittaja iigorr
soitin gt-motoriin ja kyselin
niin ahtimia kaasuttimia ja virranjakajaan säätimiä löytyisi vielä hyllystä.
koneet olivat muuten vakioita mutta virranjakajaan asennettiin säädin jolla saatiin sytkää myöhäsemmälle 3 astetta ahtojen noustessa.
eli koneita ei avettu eikä edes puristuksia laskettu.
koneet olivat 1300cc ja 1500cc kokoisia.
vakio pakosarjaa käytettii ja siihen tehtiin vain laipalla jatko ahtimelle.
vakio imusarjaan istutettiin solexin paine kaasutin. joka oli alkujaan tehty relluun.
ahtopaineet oli 0.6 bar
Lähetetty: 6.10.2006 15:34
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:saakos noita turbo audin mäntiä jostain uusia tai käytettyjä?
vaihdossa saisi turbo volvon mahlet..
saahan niitä kun osaa kysellä

käytetyt on mun männät... uudet maksaa jopa takosia enemmän??!
Lähetetty: 6.10.2006 22:19
Kirjoittaja Kontio
iigorr kirjoitti:soitin gt-motoriin ja kyselin
niin ahtimia kaasuttimia ja virranjakajaan säätimiä löytyisi vielä hyllystä.
koneet olivat muuten vakioita mutta virranjakajaan asennettiin säädin jolla saatiin sytkää myöhäsemmälle 3 astetta ahtojen noustessa.
eli koneita ei avettu eikä edes puristuksia laskettu.
koneet olivat 1300cc ja 1500cc kokoisia.
vakio pakosarjaa käytettii ja siihen tehtiin vain laipalla jatko ahtimelle.
vakio imusarjaan istutettiin solexin paine kaasutin. joka oli alkujaan tehty relluun.
ahtopaineet oli 0.6 bar
Minkä kokoinen se konela-turbon kaasari oli? voiko sitä verrata Weber DAT32:een? Entäs se IHI ahdin? voiko verrata Garrett TO3:een koon puolesta? toimisko DAT32 1600cc koneen ja jonkun pienen alhaalta ahtavan turbon kans vai oisko paineistettu DCOE45 parempi?
Lähetetty: 6.10.2006 23:43
Kirjoittaja Turbiini
Konelan turbon kaasari taisi olla hatrien muistikuvien mukaan noin 40mm ja siis vain 1kurkkuinen eli kokonaisuudessaan paljon pienempi ku dat32. Kyllä sitä ihiä voi verrata garretin 3 sarjaan

ja paljon pienempihän se on

Lähetetty: 7.10.2006 0:13
Kirjoittaja noose01
Onkos tuo RHB5?
Lähetetty: 7.10.2006 9:39
Kirjoittaja pappa- igor
onks sulla Turbiini viä toi IHI?? Mitä se maksaa, laitan sen honda mankiin

on meinaan sen verran pieni että voi jopa siinä pelata

Lähetetty: 7.10.2006 9:54
Kirjoittaja Turbiini
On mulla tuo ihi, mutta se on laakereiltaanleikannu niin lujasti kiinni että ei meinannu vasarallakaan onnisua purkaminen lisäksi pakosipi on sulanu. joo rhb5 se tosaan on ja suresti ihmettelen millaiset pakopaineet se on aiheuttanu.
Lähetetty: 8.10.2006 21:21
Kirjoittaja mower
Turbiini kirjoitti:Konelan turbon kaasari taisi olla hatrien muistikuvien mukaan noin 40mm ja siis vain 1kurkkuinen eli kokonaisuudessaan paljon pienempi ku dat32. Kyllä sitä ihiä voi verrata garretin 3 sarjaan

ja paljon pienempihän se
mulla on tollanen konela turbokaasari, se on kooltaan joku vajaa 40. ja ykskurkkunen. et sattunu iigor kysyyn paljo tollasella virranjakaja jutulla oli hintaa sielä gt motorissa? olikohan 1.3 ja 1.5 erikokoset kaasarit? ei varmaan?
Lähetetty: 9.10.2006 10:28
Kirjoittaja iigorr
mower kirjoitti:Turbiini kirjoitti:Konelan turbon kaasari taisi olla hatrien muistikuvien mukaan noin 40mm ja siis vain 1kurkkuinen eli kokonaisuudessaan paljon pienempi ku dat32. Kyllä sitä ihiä voi verrata garretin 3 sarjaan

ja paljon pienempihän se
mulla on tollanen konela turbokaasari, se on kooltaan joku vajaa 40. ja ykskurkkunen. et sattunu iigor kysyyn paljo tollasella virranjakaja jutulla oli hintaa sielä gt motorissa? olikohan 1.3 ja 1.5 erikokoset kaasarit? ei varmaan?
tuskin oli erikokoiset kaasarit. en kysynyt kuin kaasarin hintaa, kun myyjä tuntu olevan vähän "vaikea" tapaus

ja kaasarille sanoi olevan hintaa n.500e

Lähetetty: 9.10.2006 13:30
Kirjoittaja mower
mämaksoin siitä kaasarista 30e

siis siitä paineistetusta solexista
Lähetetty: 9.10.2006 14:06
Kirjoittaja noose01
Turbiini kirjoitti:On mulla tuo ihi, mutta se on laakereiltaanleikannu niin lujasti kiinni että ei meinannu vasarallakaan onnisua purkaminen lisäksi pakosipi on sulanu. joo rhb5 se tosaan on ja suresti ihmettelen millaiset pakopaineet se on aiheuttanu.
Puntossa on samanlainen ihi. Vakiopaineet overboostilla on 1,3bar, koneen kokohan on 1,4 8v ja tuottaa 136 hepoista

Lähetetty: 9.10.2006 18:37
Kirjoittaja micco
noose01 kirjoitti:
Puntossa on samanlainen ihi. Vakiopaineet overboostilla on 1,3bar, koneen kokohan on 1,4 8v ja tuottaa 136 hepoista

Tuskin se samanlainen on. Eiköhän RHB5:stä ole yhtälailla eri versioita kuin jostain Garretin TO3:stakin. Onhan tuota Ihiä käytetty esim. 2.2-litraisessa Mazdan pannussa ja Subaruissa ym.
Lähetetty: 9.10.2006 18:41
Kirjoittaja micco
iigorr kirjoitti:virranjakajaan asennettiin säädin jolla saatiin sytkää myöhäsemmälle 3 astetta ahtojen noustessa.
Aikalailla turhaa vaihtaa säädin jos sillä huimat 3 astetta ajoitusta myöhäistetään...
Lähetetty: 9.10.2006 20:43
Kirjoittaja noose01
micco kirjoitti:noose01 kirjoitti:
Puntossa on samanlainen ihi. Vakiopaineet overboostilla on 1,3bar, koneen kokohan on 1,4 8v ja tuottaa 136 hepoista

Tuskin se samanlainen on. Eiköhän RHB5:stä ole yhtälailla eri versioita kuin jostain Garretin TO3:stakin. Onhan tuota Ihiä käytetty esim. 2.2-litraisessa Mazdan pannussa ja Subaruissa ym.
Totta, ajattelin liian mustavalkoisesti. Ja onhan se ensimmäinen kohde mikä noista vaihdetaan isompaan...
Lähetetty: 10.10.2006 20:43
Kirjoittaja -jusu-
Tuli kans hommattua ladaan puhallin, tyyppi on td-04. Joku kiinas tehty varmaan on, eikä ole hinnalla pilattu

En tiiä onko liian iso 1200:seen koneeseen, mut sen näkee. Kaasaria tässä oon etsiskellyt. Seuraavana modifioin vakio pakosarjaan turbon laipan jne.