Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jokari kirjoitti:Tänään koitin fiksailla ladan kauhtuneita puskureita tommosella puskurigeelillä. Ekan kerran kun levitin tököttiä niin kas perhanaa, sehän muuttaa puskurit mieleisen värisiksi eli mustaksi Eli nyt on siis mustat puskurit ja on kyllä komiat.
Eilen vielä vahailin larssin ja oli kyllä viiminen kerta kun ostan mitään puolikiinteitä vahoja. Aivan s**tanallinen homma kärrin kiillotus. Ken halpa ostaa se paska saa...ensin piti kaapia vahat pois toisella rätillä ja toisella kiillottaa. Taidan kyllä seuraavaksi ostaa ylimainostettua Autoglymin punaista...
Tosin jälki on kyllä komeaa, hyvin näkee peilikuvansa kyljistä
Ei kaikki puolikiinteät ole noin työläitä, kuten tietänette
Joo ei, mutta jatkossa käyttänen vain nestemäisiä, ovat kuitenkin sen verran helpompia tälläiselle laiskimukselle
Siinäpä muutama kuvatus larssista monille larsseille tyypillisessä maisemassa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Simonizilla(ko) olet vahaillut? Haeppas robbarista Wurthin Teflon-vahaa, on siis nestemäistä ja todella helppoa kiillottaa, ellei vahaile suorassa auringonpaisteessa tms. Sillä olen itse vahaillut ja antaa kyllä hintaansa nähden loistavan kiillon, maksoi muistaakseni n. 5€ purkki.
Tartteis tuo omakin 2107 vahailla ennen talven tuloa, koskahan sitä taas innostuis..
Nyt on Ladan takapönttö ruvennut pitämään aika ikävää ääntä. Sitä kun heiluttelee niin sisukset sen kuin kolisevat. Moottorijarrutuksissa ääni on aika mielenkiintoinen, sekaisin pöhinää ja kauheaa pörpötystä/resonointia
Joten pitänee se putki ihan suosiolla päivittää kunnolliseen. Josko vaan tosiaan laitattaisi välipöntön perästä taakse, tosin se 2" ränni katilta asti hotsittaisi myös Tuliskohan sillä yhdellä isohkolla ovaalilla pelkästään liiankin kovat äänet *miettii vieläkin*
Nyt kun on jonkunaikaa kulunut ladan laatikon öljynvaihdosta, niin taas saa ihmetellä. Laatikko ei toiminnaltaan muuttunut juuri miksikään, itseasiassa takapakkia otettiin hieman. Kakkonen varsikin nahnii vähän ikävästi kylmänä jota se ei vanhoilla ölpillä tehnyt. Myös vanhasta poiketen lämpöisenä esim 4-->2 voimaa saa käyttää melkein samanverran kuin 1500S:ssä. Hyvä asia on tosin se että kun kakkonen on vähän rankempi laittaa päälle, niin se ei myöskään rusahtele niin herkästi. Ennen kakkonen meni niin liukkaasti tupaan että melkein aina tuppasi kolahtelemaan/rusahtelemaan...
On nää kyllä niin ihme pelejä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
raul kirjoitti:On kyllä tosi nätin näkönen vahattuna ja puunattuna
Hyviä kuviakin, mutta ei sulla olisi "oikean" kokosena näyttää tota avatarkuvaa...
Tottakai isompi kuva löytyy...
Ostelin vielä Turtle Waxin teflonvahaa kun sattui olemaan tarjouksessa. Pitänee lauantaina/sunnuntaina vielä vetäistä vahat pintaan niinkuin viimeistelyksi, sekä puhdistella kojelauta ja imuroida paskat pois...sitten kelpaakin rullailla maanantaina miittiin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Laskeskelin tänään kilometrejä ja tankattuja bensoja arvioimalla...bensaa menee noin 10-11 litraa sadalla minun ajotyylilläni. Osan kulutukseen tekee varmaan tuo rikkinäinen imuilman lämpöanturi...
Ajosta on ollut maantietä noin 260-270 kilsaa ja loput 250 kaupunkirälläystä. Kaasujalkakaan ei ole ollut keveimmästä päästä kun into on ollut kova
Eli aika vähänhän tuo, 1500S hörppäsi aikanaan 17 L/100km kun antoi reilummin hanaa. Mut nyt rauhoitellaan ajoa, kun on kokeiltu vingutukset märällä ja kuivalla asvaltilla, hiekalla jne. ja koitettu moneen otteeseen kuinka mageesti kumi ulvoo kun taittelee mutkiin vähän reilummin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Meinaatko anttilalle viedä putken laittoon 2" rööri ... muuten pitääkö tai kuuluuko siihen hintaan jatko siitä takavaimentimesta , katsoin silloin vaan sinun putkea ja se loppui takapönttöön , minusta saisi olla jatko vielä siinä pöntöstäeteenpäin .... itse meinaan vaatia jatkon ja jos vielä saisi samaan hintaan
markku kirjoitti:Meinaatko anttilalle viedä putken laittoon 2" rööri ... muuten pitääkö tai kuuluuko siihen hintaan jatko siitä takavaimentimesta , katsoin silloin vaan sinun putkea ja se loppui takapönttöön , minusta saisi olla jatko vielä siinä pöntöstäeteenpäin .... itse meinaan vaatia jatkon ja jos vielä saisi samaan hintaan
Meinaan viedä joo, eipä täällä muita oikein ole. Hintaan ei sisälly jatkoa (tai tietty sisältyy kun lyöt enemmän rahaa tiskiin) Halvin ja melkoisen isohko on noin 15€...taas sellaiset pienehköt ja hillityt vähintään 2xkalliita. Joten sanoin vaan että laitahan sen verta 2" putkea että tulee korilinjan ulkopuolelle (ei jää kaikumaan) Katsoin ihan turhaksi minkään hienon putkenpään kun muutenkin auto on melko rujo. Sopii siis siihen kärriin kuin nenä päähän, tosin talveksi voisi nyhräillä jostain 3" rännistä kunnon tuutin siihen
Jos tuohon ruiskuun putkistoa tulee niin pyydän tekemään jostain about 60 asteen käyrästä suoran putken josta leikataan mutkapätkä pois niin että reikä osoittaa maahan. Pitkää suoraa putkeahan tuohon ei voi laittaa, koska se törmäisi takapuskuriin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Kytkin on myös Sepessä samanlainen, onkohan sitten tyyppivika. Mutta kun tuohon tottuu, niin kyllä sillä pääsee liikkeelle renkaita vinguttamatta.
Kaippa tuo on, samanlainen kytkin oli 1700i:ssä jota kävin koeajamassa Imatralla...tietenkään unohtamatta Kimmo86:n atsteekkia, samaa sarjaa myös
Ehkä sitä on vaan liian tottunut tuohon 1500S:n vetelään ja loppuun kytkimeen. Sillä on kyllä helppo lähteä nykimättä ja pahoista paikoista koska se ottaa niin pehmoisesti ja suht pitkältä matkalta.
Huomenna kun taas ajan sillä niin ekat 10 kytkimen käyttöä hurjaa luistatusta ennenkuin tottuu
Oliko kyseessä tuo nettiautossakin oleva 850€ imatran 1700i? Oli aikomus mennä tuota katomaan, miksikäs ei kelvannut?
Kytkin on myös Sepessä samanlainen, onkohan sitten tyyppivika. Mutta kun tuohon tottuu, niin kyllä sillä pääsee liikkeelle renkaita vinguttamatta.
Kaippa tuo on, samanlainen kytkin oli 1700i:ssä jota kävin koeajamassa Imatralla...tietenkään unohtamatta Kimmo86:n atsteekkia, samaa sarjaa myös
Ehkä sitä on vaan liian tottunut tuohon 1500S:n vetelään ja loppuun kytkimeen. Sillä on kyllä helppo lähteä nykimättä ja pahoista paikoista koska se ottaa niin pehmoisesti ja suht pitkältä matkalta.
Huomenna kun taas ajan sillä niin ekat 10 kytkimen käyttöä hurjaa luistatusta ennenkuin tottuu
Oliko kyseessä tuo nettiautossakin oleva 850€ imatran 1700i? Oli aikomus mennä tuota katomaan, miksikäs ei kelvannut?
Samainen peli. No kun kerran kysytään miksi en ostanut niin onhan se kerrottava. Siis itse autohan on todella siisti, muutamia pieniä rupuja löytyy mutta niinhän näissä kaikissa. Sisusta siisteilla suomiverhoiluilla ja muuten todella siisti.
Eli korin puolesta olisi voinut ostaa mutta tekniikan puolesta ei. Koneella on mittarissa 158 tkm ja sen huomaa...jakoketjun laahaimet ovat ihan lopussa koska rahinaa, rallatusta ja helinää löytyy. Kardaanin ristikot on ihan finaalissa, kolkottavat melko pahasti.
Eli siinä olisi kyllä autoa varmaan pitkäksikin aikaa, mutta ilman muutamaa remonttia siitä ei selvitä. Mutta jos pää kestää kuunnella koneen älämölöä niin hae pois vaan, voin suositella muuten kyllä. Minä hain vähänajettua ladaa ja sen myös sain, mutta hintakaan ei enää ollut samoissa lukemissa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.