Puskurit pois

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Mulla kans on rälläköity ne hinauskorvat pois ja puskureita laitettu lähemmäs koria 2107:ssa
Tulee paljon siistimpi ja viisaamman näköinen kun ei näy edes ne kiinnityspellit sieltä päistä. Muistaakseni laitoin molempia n. 2,5cm koria lähemmäs. Nyt ne ovat sen näköiset kuin tehtaallakin on varmasti alunperin ajateltu.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?

Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?

Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
Voi V! Mulla noista omista noi muoviosat paskana, muuten tosi hyvässä kromissa. :?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Neero82

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?

Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.

etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Neero82 kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?

Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.

etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Etupuskuria en oo laittamassa...mutta kyllähän puskuri pitää jotenkin olla kiinni. Meinasin että jos porailis vaan vanhan reiän taakse uuden ja jättää reikien välille välille pienen kannaksen (~5-10 mm) :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Neero82

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

Jokari_ kirjoitti:
Neero82 kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?

Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.

etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Etupuskuria en oo laittamassa...mutta kyllähän puskuri pitää jotenkin olla kiinni. Meinasin että jos porailis vaan vanhan reiän taakse uuden ja jättää reikien välille välille pienen kannaksen (~5-10 mm) :?


No kun painat puskurin koriin kiinni ni ota porakone käteen ja poraat kiinnitys reiästä pultille reiän ja laitat siihen läpi pultin ja niin sinun puskurisi on kiinni.
Itse katoin sen turhaksi koska puskurit oli niin lujassa ilmankin että ei tarvinnut...
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?

Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
Jos tarviit 2107 takapuskuria niin minulla voisi olla, jos kiinnostusta löytyy niin voidaan ottaa kuva kromien kunnosta joten pääset miettimään kelpaako. Tarjouksen perusteella myydään.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Muistaakseni pitkittäisputket joilla puskuri tulee kiinni, jäivät minulla ilman kunnon kiinnitystä, toisin sanoen vetoa eivät kestä. Puristusta samallatavalla kuin muutenkin, siihen ei nimittäin mitään kannasta jäänyt siihen reikien väliin..
Samapa tuo, onhan puskuri sivuilta kiinni, ja ei ole niitä hinauskorvallisiakaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Neero82 kirjoitti:Tuli iha kivan näköinen omasta kun rälläköin noi "hinauskoukut" pois ja työnsin puskurit kinni koriin... kokeilkaapas :?
Hmm...., aikas hieno sovellus... Tuollainen saattaa olla aikas hyvän näköinen juttu..., voisin joskus ajatella jopa johonkin käyttöautoon...

Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä.... :shock: Oli aikas muhkea esitys.... :lol:
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

mickey-69 kirjoitti:
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä.... :shock: Oli aikas muhkea esitys.... :lol:
Mulla olis just tollanen etupuskurin alumiiniosa kaupan. UUSI.
Lada rules
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

pressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Itestä tuntuu ainakin kamalalta ajaa kauhealla ruorilla. 12" ralliratti sopii käteen (=paksu), eikä kädet ole sellaisessa asennossa kuin halaisi 200 kiloista naista :mrgreen:
Itse en yksinkertaisesti pysty käyttämään "kymmentä vaille kaksi"-ajoasentoa yli 12" ratilla.

Jos on raskas veivata, niin sou not. Lihakset saa kuntoilua samalla kun tekee jotakin kivaa (=ajaa).
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

NesteHukka kirjoitti:
pressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Itestä tuntuu ainakin kamalalta ajaa kauhealla ruorilla. 12" ralliratti sopii käteen (=paksu), eikä kädet ole sellaisessa asennossa kuin halaisi 200 kiloista naista :mrgreen:
Itse en yksinkertaisesti pysty käyttämään "kymmentä vaille kaksi"-ajoasentoa yli 12" ratilla.

Jos on raskas veivata, niin sou not. Lihakset saa kuntoilua samalla kun tekee jotakin kivaa (=ajaa).
Pienellä ratilla kun tottuu veivaamaan, niin tuntuu kaikissa nykyautoissa olevan jättimäinen ruori ja siihen päälle vielä ohjaustehostin = aivan liian köykänen ohjaus...ralliratista on hyvä puristella vähän tiukemmissakin tilanteissa, eikä tunnu koko aika että luotsais linja-autoa :wink:

Ainoa pieni huono puoli tuossa on että kädet jää suhteellisen suoriksi kymmentä vailla kaks asennossa ja tuppaavat vähän puutumaan. Yleensä ajelenkin mitä ihmeellisimmillä otteilla ja vaihtelen vähän väliä...ei pääse ainakaan nukahtamaan :wink:

Kahta en vaihda; höpinäputki ja ralliratti! :mrgreen:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mickey-69 kirjoitti:
Neero82 kirjoitti:Tuli iha kivan näköinen omasta kun rälläköin noi "hinauskoukut" pois ja työnsin puskurit kinni koriin... kokeilkaapas :?
Hmm...., aikas hieno sovellus... Tuollainen saattaa olla aikas hyvän näköinen juttu..., voisin joskus ajatella jopa johonkin käyttöautoon...

Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä.... :shock: Oli aikas muhkea esitys.... :lol:
joo kyllähän noi 2106:t muistetaan ja noissa 2103 koppasissa on kans metalli härpäkkeet täyttämässä tuota rakoa, sinänsä voisi olla järkevää että puskurin ja korin väliin jäisi vääntövaraa ettei pikkukolhussa vääntyis välttämättä koko kori.

2107 mallista on kai puskuriversio jossa kiinnikkeet on joustavat (kai joku jenkkimalli) eli pienessä kolhussa puskuri antaa periksi, ei siis väänny puskuri eikä kori, silloin on etua siitä että välissä on vähän tilaakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: Puskurit pois

Viesti Kirjoittaja Misha »

aropupu kirjoitti:
mickey-69 kirjoitti:1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)
auton näköinen :shock: lentokonettakos se nyt muistuttaa :lol:
Musta Ladan oma ratti on ihan hyvä.

Ilman puskureita kanttilada näyttää lähinnä moottoriveneeltä.

Tai ehkä Hjallis Harkimolta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kyllä kaikki takaveto ladan ratit taitaa mustia olla! :lol:
Mitä lie tarkotit.. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin