Puskurit pois
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Mulla kans on rälläköity ne hinauskorvat pois ja puskureita laitettu lähemmäs koria 2107:ssa
Tulee paljon siistimpi ja viisaamman näköinen kun ei näy edes ne kiinnityspellit sieltä päistä. Muistaakseni laitoin molempia n. 2,5cm koria lähemmäs. Nyt ne ovat sen näköiset kuin tehtaallakin on varmasti alunperin ajateltu.
Tulee paljon siistimpi ja viisaamman näköinen kun ei näy edes ne kiinnityspellit sieltä päistä. Muistaakseni laitoin molempia n. 2,5cm koria lähemmäs. Nyt ne ovat sen näköiset kuin tehtaallakin on varmasti alunperin ajateltu.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Voi V! Mulla noista omista noi muoviosat paskana, muuten tosi hyvässä kromissa.Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Etupuskuria en oo laittamassa...mutta kyllähän puskuri pitää jotenkin olla kiinni. Meinasin että jos porailis vaan vanhan reiän taakse uuden ja jättää reikien välille välille pienen kannaksen (~5-10 mm)Neero82 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari_ kirjoitti:Etupuskuria en oo laittamassa...mutta kyllähän puskuri pitää jotenkin olla kiinni. Meinasin että jos porailis vaan vanhan reiän taakse uuden ja jättää reikien välille välille pienen kannaksen (~5-10 mm)Neero82 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
No kun painat puskurin koriin kiinni ni ota porakone käteen ja poraat kiinnitys reiästä pultille reiän ja laitat siihen läpi pultin ja niin sinun puskurisi on kiinni.
Itse katoin sen turhaksi koska puskurit oli niin lujassa ilmankin että ei tarvinnut...
Jos tarviit 2107 takapuskuria niin minulla voisi olla, jos kiinnostusta löytyy niin voidaan ottaa kuva kromien kunnosta joten pääset miettimään kelpaako. Tarjouksen perusteella myydään.Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Muistaakseni pitkittäisputket joilla puskuri tulee kiinni, jäivät minulla ilman kunnon kiinnitystä, toisin sanoen vetoa eivät kestä. Puristusta samallatavalla kuin muutenkin, siihen ei nimittäin mitään kannasta jäänyt siihen reikien väliin..
Samapa tuo, onhan puskuri sivuilta kiinni, ja ei ole niitä hinauskorvallisiakaan.
Samapa tuo, onhan puskuri sivuilta kiinni, ja ei ole niitä hinauskorvallisiakaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Hmm...., aikas hieno sovellus... Tuollainen saattaa olla aikas hyvän näköinen juttu..., voisin joskus ajatella jopa johonkin käyttöautoon...Neero82 kirjoitti:Tuli iha kivan näköinen omasta kun rälläköin noi "hinauskoukut" pois ja työnsin puskurit kinni koriin... kokeilkaapas
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä....


Mulla olis just tollanen etupuskurin alumiiniosa kaupan. UUSI.mickey-69 kirjoitti:
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä....Oli aikas muhkea esitys....
Lada rules
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Itestä tuntuu ainakin kamalalta ajaa kauhealla ruorilla. 12" ralliratti sopii käteen (=paksu), eikä kädet ole sellaisessa asennossa kuin halaisi 200 kiloista naistapressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa

Itse en yksinkertaisesti pysty käyttämään "kymmentä vaille kaksi"-ajoasentoa yli 12" ratilla.
Jos on raskas veivata, niin sou not. Lihakset saa kuntoilua samalla kun tekee jotakin kivaa (=ajaa).
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Pienellä ratilla kun tottuu veivaamaan, niin tuntuu kaikissa nykyautoissa olevan jättimäinen ruori ja siihen päälle vielä ohjaustehostin = aivan liian köykänen ohjaus...ralliratista on hyvä puristella vähän tiukemmissakin tilanteissa, eikä tunnu koko aika että luotsais linja-autoaNesteHukka kirjoitti:Itestä tuntuu ainakin kamalalta ajaa kauhealla ruorilla. 12" ralliratti sopii käteen (=paksu), eikä kädet ole sellaisessa asennossa kuin halaisi 200 kiloista naistapressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa![]()
Itse en yksinkertaisesti pysty käyttämään "kymmentä vaille kaksi"-ajoasentoa yli 12" ratilla.
Jos on raskas veivata, niin sou not. Lihakset saa kuntoilua samalla kun tekee jotakin kivaa (=ajaa).

Ainoa pieni huono puoli tuossa on että kädet jää suhteellisen suoriksi kymmentä vailla kaks asennossa ja tuppaavat vähän puutumaan. Yleensä ajelenkin mitä ihmeellisimmillä otteilla ja vaihtelen vähän väliä...ei pääse ainakaan nukahtamaan

Kahta en vaihda; höpinäputki ja ralliratti!

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo kyllähän noi 2106:t muistetaan ja noissa 2103 koppasissa on kans metalli härpäkkeet täyttämässä tuota rakoa, sinänsä voisi olla järkevää että puskurin ja korin väliin jäisi vääntövaraa ettei pikkukolhussa vääntyis välttämättä koko kori.mickey-69 kirjoitti:Hmm...., aikas hieno sovellus... Tuollainen saattaa olla aikas hyvän näköinen juttu..., voisin joskus ajatella jopa johonkin käyttöautoon...Neero82 kirjoitti:Tuli iha kivan näköinen omasta kun rälläköin noi "hinauskoukut" pois ja työnsin puskurit kinni koriin... kokeilkaapas
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä....Oli aikas muhkea esitys....
2107 mallista on kai puskuriversio jossa kiinnikkeet on joustavat (kai joku jenkkimalli) eli pienessä kolhussa puskuri antaa periksi, ei siis väänny puskuri eikä kori, silloin on etua siitä että välissä on vähän tilaakin.

Re: Puskurit pois
Musta Ladan oma ratti on ihan hyvä.aropupu kirjoitti:auton näköinenmickey-69 kirjoitti:1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)lentokonettakos se nyt muistuttaa
![]()
Ilman puskureita kanttilada näyttää lähinnä moottoriveneeltä.
Tai ehkä Hjallis Harkimolta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kyllä kaikki takaveto ladan ratit taitaa mustia olla!
Mitä lie tarkotit..

Mitä lie tarkotit..

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129