VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Moniurahihnahan tuossa on. Pajalla vaan oltiin vahvasti sitä mieltä kokemukseen pohjaten että tarvikehihna on vähän pidempi kuin VAG -hihna. Muutenkin väitti että alkuperäinen on parempaa tekoa ja jämäkämpi. Ei kova vaan paremmin istuva. Muuta tietoa minulla ei tuosta asiasta ole.
Ja nyt se hihna on löysähkö. Tässä hihna ei ole kiristettävissä yhtä helposti kuin esim. paremmin tuntemissamme Ladoissa.
Ja nyt se hihna on löysähkö. Tässä hihna ei ole kiristettävissä yhtä helposti kuin esim. paremmin tuntemissamme Ladoissa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Terve!PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Termari alkaa temppuilla. Ei enää pidä sitä neulantarkkaa 90astetta kuten aiemmin. Välillä lämmöt nyökkivät alaspäin. Ei siis sulkeudu ja aukea tarkasti. Mennee tämän talven. Vedän keulille kuitenkin suojan ajoviimaa vastaan.
Folkkareihin tuli jossakin kohtaa 1990-lukua "stabiloidut" jäähdytysnestemittarit.
Ne näyttävät tasan 90°C aina, kun todellinen lt on 75°C ... 115°C.
Autossasi saatta olla jo tällainen "betonoitu" versio, joten, jos mittarilukema putoaa, on lämpö alle 75°C tai kyse on jostain muusta.
menestystä
SvS
PS. Syynä mittarien betonointiin oli se, että autoilijat hätääntyivät, kun neula nousi sataan tai yli, vaikka sellaiset lämpötilat ovat aivan normaaleja. Valitukset loppuivat muutokseen.
PS2. Millään termostaattirekenteella ei kyetä säätämään lt:aa aivan tarkkaan, joten veikkaisin Piiassa olevan betonia mittarissa, (Saksalaiset kutsuvat ko. rakennetta betonoiduksi, einbetoniert.)
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Tuollaisesta lämpötilamittarista oli pitkät paminat aikanaan VorkkaliVoorumilla. Tässä ei kuitenkaan ole täysin lukittu mittari.
Mittari tosiaan nousee vain siihen 90 ja joskus vähän päälle. Mutta todellisuudessa lämpöä lienee enemmän, koska lehta pörähtää heti karvankin yli 90.
Se mittari vaan aiemmin tosiaan näytti matka-ajossa sen tarkka 90 ja kuin nyt se välillä nyki alaspäin niin ajattelin termarissa olevan pikkuhäikkää.
Tuntee muuten puhalluslämmöissä kun ollaan maksimilämmössä vaikka mittari onkin sen 90. Eli yhdeksälläkymmenellä ja 9kymmenellä on eroa.
Kävin kirrauttamassa sen laturihihnan. Olisihan tuon tehnyt itsekin. Korjausopaassa oli joku käsittämättömän hankala ohje. Ja viime talvena en saanut laturia hievahtamaan millään. No, nytpä näin miten asia tehdään helpohkosti. Sanoi pajalla kyllä huomanneensa että melko jumissa on laturi kiinnikkeissään. Toivottavasti pääsee tuolla remmillä nyt tämän talven.
Kommentteina muuten tuli että: "En suostu vaihtamaan enää yhteenkään VAG -härveliin tarviketermaria tai laturihihnaan." Kuulemma saa aina tehdä takuuseen uudelleen. Ja monta muuta osaakin on, jotka on oltava VAG jos tuonne vie.
Mittari tosiaan nousee vain siihen 90 ja joskus vähän päälle. Mutta todellisuudessa lämpöä lienee enemmän, koska lehta pörähtää heti karvankin yli 90.
Se mittari vaan aiemmin tosiaan näytti matka-ajossa sen tarkka 90 ja kuin nyt se välillä nyki alaspäin niin ajattelin termarissa olevan pikkuhäikkää.
Tuntee muuten puhalluslämmöissä kun ollaan maksimilämmössä vaikka mittari onkin sen 90. Eli yhdeksälläkymmenellä ja 9kymmenellä on eroa.

Kävin kirrauttamassa sen laturihihnan. Olisihan tuon tehnyt itsekin. Korjausopaassa oli joku käsittämättömän hankala ohje. Ja viime talvena en saanut laturia hievahtamaan millään. No, nytpä näin miten asia tehdään helpohkosti. Sanoi pajalla kyllä huomanneensa että melko jumissa on laturi kiinnikkeissään. Toivottavasti pääsee tuolla remmillä nyt tämän talven.
Kommentteina muuten tuli että: "En suostu vaihtamaan enää yhteenkään VAG -härveliin tarviketermaria tai laturihihnaan." Kuulemma saa aina tehdä takuuseen uudelleen. Ja monta muuta osaakin on, jotka on oltava VAG jos tuonne vie.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Terve!
Onkohan kommentti ymmärrettävä siten, ettei asiakkaan haluta tuovan omia osia noin yleensä ottaen lainkaan, mutta "alkuperäisosat" on pakko hyväksyä?
Folkkari ei takuulla tee hihnojaan tai termostaattejaan itse, ja sama "VW-tavara" on saatavissa usealla muullakin tuotemerkillä.
Kuvauksesi perusteella autossasi on ns. betonoitu mittari.
menestystä
SvS
Onkohan kommentti ymmärrettävä siten, ettei asiakkaan haluta tuovan omia osia noin yleensä ottaen lainkaan, mutta "alkuperäisosat" on pakko hyväksyä?
Folkkari ei takuulla tee hihnojaan tai termostaattejaan itse, ja sama "VW-tavara" on saatavissa usealla muullakin tuotemerkillä.
Kuvauksesi perusteella autossasi on ns. betonoitu mittari.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Kyllä se niin meni, että omia osia saa tuoda, mutta jotkut on oltava merkkiliikeosia. Itse tämä korjaaja hakee yleisimmät tarvikeosat Bromanilta ja se taitaa olla AD.
En tiedä mitä remmejä hän sitten tarkoitaa kun puhuu "alkuperäisistä Vorkkaliosista".
Pitää tästä lähtien kysyä mitä kamaa osat pitää olla kun jos ja kun pitää viedä laittoon.
En tiedä mitä remmejä hän sitten tarkoitaa kun puhuu "alkuperäisistä Vorkkaliosista".
Pitää tästä lähtien kysyä mitä kamaa osat pitää olla kun jos ja kun pitää viedä laittoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Näissä vaikuttaa paitsi ne laatuasiat, myös se, että korjaamot saavat 30-40 % alennusta noista tarvikeliikkeiden hinnoista. Asiakkaalta tietysti veloitetaan listahinta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Mutta olisiko korjaaja tahallaan jättänyt laturiremmin löysälle? Eli oli sitä mieltä että remmi oli huono ja jätti sen löysälle osoittaakseen minulle että tuollainen remmi ei kelpaa? En oikein usko tuota.
Tokihan korjaamolla on tili ja alennusprosentti. Tämähän on selvää. Mutta miksi minulle sanotaan että näitä joitain osia ei suostu laittamaan, kun taas takatukivarsien puslat, jakoremmi, ohjaustehostimen remmi ja jotkut muut kelpasivat? Pakoputken jotkin osat olivat ihan minunkin mittaamiseni mukaan väärän pituisia.
No, olkootten miten on. Aioin edelleenkin viedä osat mukana jos siltä tuntuu. Kieltäköön suoraan tuomisen jos se ei käy. Sitten saattaa jäädä vekotinkin viemättä ellei ole hyviä perusteita.
Mutta eiväthän ne kaikki varaosat ihan samatasoisia ole. On esim. muuan Autoilevan Ihmisen Tavaratalo, jonka tuotteissa on joskus ongelmia ja saattaa lootassa olla jopa eri osa, kuin mitä siinä lukee.
Tokihan korjaamolla on tili ja alennusprosentti. Tämähän on selvää. Mutta miksi minulle sanotaan että näitä joitain osia ei suostu laittamaan, kun taas takatukivarsien puslat, jakoremmi, ohjaustehostimen remmi ja jotkut muut kelpasivat? Pakoputken jotkin osat olivat ihan minunkin mittaamiseni mukaan väärän pituisia.
No, olkootten miten on. Aioin edelleenkin viedä osat mukana jos siltä tuntuu. Kieltäköön suoraan tuomisen jos se ei käy. Sitten saattaa jäädä vekotinkin viemättä ellei ole hyviä perusteita.
Mutta eiväthän ne kaikki varaosat ihan samatasoisia ole. On esim. muuan Autoilevan Ihmisen Tavaratalo, jonka tuotteissa on joskus ongelmia ja saattaa lootassa olla jopa eri osa, kuin mitä siinä lukee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Satoipa sitten iltapäivästä JoenSuussa oikein kunnolla vettä. Ja yöksi saadaan ihan oikea pakkanen. Ei tosin kuin viitisen astetta. Saas nähdä miten Vorkkalin lukot pelaa. Toivottavasti rasvaus ja öljyäminen auttoivat. Ovet eivät tosin ole lukittuna, mutta ongelmahan olikin kahvan ja lukkomekanismin kanssa.
Kovat on kelit niin autoille kuin ihmisillekin kun eletään pimeintä aikaa ja lunta ei saada valaisemaan. Kaupungillakin kostea tienpinta imee kaiken valon ja ei tahdo millään nähdä kevyttä liikennettä. Ei paljon ole heijasteistakaan apua. Tienpinta vaan kiiltää ja katuvalot enemmän haittaavat näkyvyyttä. Valo ja varjo -kontrasti on käsittämättömän suuri.
Viime vuonna oli tähän aikaan sentään kunnon pakkaset ja lunta riitti.
Kovat on kelit niin autoille kuin ihmisillekin kun eletään pimeintä aikaa ja lunta ei saada valaisemaan. Kaupungillakin kostea tienpinta imee kaiken valon ja ei tahdo millään nähdä kevyttä liikennettä. Ei paljon ole heijasteistakaan apua. Tienpinta vaan kiiltää ja katuvalot enemmän haittaavat näkyvyyttä. Valo ja varjo -kontrasti on käsittämättömän suuri.
Viime vuonna oli tähän aikaan sentään kunnon pakkaset ja lunta riitti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Katsoppa onko oven karmeissa sellaisia kumitulppia lukon lähettyvillä.. Moiset oli ainakin -97 Polossa ja ne poistamalla hävisi jäätymisongelmat kun oven sisällä pääsi ilma paremmin kiertämään.. ennen tuota kosteus jäi muhimaan oven sisään ja pakkasella aina lukot jäässäPöyhöinKuusaalt kirjoitti:Satoipa sitten iltapäivästä JoenSuussa oikein kunnolla vettä. Ja yöksi saadaan ihan oikea pakkanen. Ei tosin kuin viitisen astetta. Saas nähdä miten Vorkkalin lukot pelaa. Toivottavasti rasvaus ja öljyäminen auttoivat. Ovet eivät tosin ole lukittuna, mutta ongelmahan olikin kahvan ja lukkomekanismin kanssa.
Kovat on kelit niin autoille kuin ihmisillekin kun eletään pimeintä aikaa ja lunta ei saada valaisemaan. Kaupungillakin kostea tienpinta imee kaiken valon ja ei tahdo millään nähdä kevyttä liikennettä. Ei paljon ole heijasteistakaan apua. Tienpinta vaan kiiltää ja katuvalot enemmän haittaavat näkyvyyttä. Valo ja varjo -kontrasti on käsittämättömän suuri.
Viime vuonna oli tähän aikaan sentään kunnon pakkaset ja lunta riitti.

Njet problem, normal katastroof 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Tämähän me pojat tarkastetaan heti huomenissa valoisalla. Hyvä vinkki. Kiitos!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Ja näppärät talvellakin liikkuvat vw-kuskit ovat huomanneet että nippusiteelläkin saa kahvat pelaamaa. Toimii kuulema paremmin kuin se lisäjousi.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?p=83084 threadissa myös kuvallinen ohje.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?p=83084 threadissa myös kuvallinen ohje.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Eipä ole lukkojen ja ovien kanssa mitään ongelmia kunnollisten voitelujen jälkeen. Ei tosin ole ollut kovaa vesisadetta ja sen jälkeen heti pakastanut. Mutta uskotaan että voiteluista oli hyötyä.
Laturin remmi on nyt pitänyt. Kiristys tepsi ja tiedänpä nyt miten se kiristetään pikaisesti jos tarvii. Nyt voi vielä kiristelläkin kun on uusi hihna. Vanhojahan ei kannata liikaa kiristellä etteivät laturin laakerit kärsi.
Ja ohjaustehosimen remmikin pitää eikä vikise ollenkaan. Ja tietysti kuin ohjausta käyttelee oikein ja antaa järjestelmään aina painetta niin homma pelaa.
Vasen etuvalo taitaa olla lopullisesti finaalissa. Ei rävähtele enää päälle ajon aikana. Aiemmin se oli pimeä kun lähti liikkeelle ja otti sitten kunnolla maihin ja syttyi. Josko joskus vaihtaisi polttimon, joka on hanskalokerossa jemmassa. Tai sitten ei.
Laturin remmi on nyt pitänyt. Kiristys tepsi ja tiedänpä nyt miten se kiristetään pikaisesti jos tarvii. Nyt voi vielä kiristelläkin kun on uusi hihna. Vanhojahan ei kannata liikaa kiristellä etteivät laturin laakerit kärsi.
Ja ohjaustehosimen remmikin pitää eikä vikise ollenkaan. Ja tietysti kuin ohjausta käyttelee oikein ja antaa järjestelmään aina painetta niin homma pelaa.
Vasen etuvalo taitaa olla lopullisesti finaalissa. Ei rävähtele enää päälle ajon aikana. Aiemmin se oli pimeä kun lähti liikkeelle ja otti sitten kunnolla maihin ja syttyi. Josko joskus vaihtaisi polttimon, joka on hanskalokerossa jemmassa. Tai sitten ei.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Jaa että antaa lamppuin pätkiä ja sammuilla ja olla pimiänä tämmöisenä vuodenaikana.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Vasen etuvalo taitaa olla lopullisesti finaalissa. Ei rävähtele enää päälle ajon aikana. Aiemmin se oli pimeä kun lähti liikkeelle ja otti sitten kunnolla maihin ja syttyi. Josko joskus vaihtaisi polttimon, joka on hanskalokerossa jemmassa. Tai sitten ei.

On siinä meillä taas järjen jättiläinen...

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Eikös tässäkin volkkarissa mene valojen virta valokatkaisimen kautta niin kannattaa se tutkia jos siellä on häikkää. Tuollainen heikolla kontaktilla oleva polttaa äkkiä liittimet ja sitten onkin keula pimeänä.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Evrekalla on hyvä pointti. Kerran Transportterista lähti ajovalot kertarysäyksellä keskellä yötä pimeällä tiellä Latviassa - kokemus mitä ei voi suositella.
Eihän siinä muu auttanut kuin purkaa ja putsata valokatkaisija siinä tienposkessa, kun ei koko yötäkään siinä oikein kiinnostanut viettää.
Eihän siinä muu auttanut kuin purkaa ja putsata valokatkaisija siinä tienposkessa, kun ei koko yötäkään siinä oikein kiinnostanut viettää.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06