Sivu 30/52
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.11.2009 16:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Olen melko pahasti kallistumassa KauppaLopoksi. Myin tässä eräänä päivänä kengätkin jalasta eikun SÄMPYn repsikan turvavyön vahdissa

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 21.11.2009 7:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mitähän Axtec tykkäisi jo kokeilisi laittaa ajosolenoidisuutinta tyhjäkäyntipiiriin? Varmaan menee aivan sekaisin.
Lienee menevän kokeiluun ensin tyhjäkäyntisolenoidisuuttimen vaihto. Onhan tuolla muitakin vaihtoehtoja räpeltämiseen. Niitä läppävälyksiä voisi mittailla, neulaventtiilin vaihtoa, kohon säätämistä hieman niin, että polttoainepinta hieman laskisi kohokammiossa. Olisihan sitä kaikkea pientä ja helppoa säätämistä.
No, nyt ei silti ennen pakkasia tehdä mitään. On katsottava miten tämä toimii kunnon pakkaskeleillä. Voihan se tosiaan olla, että nämä välikelit ovat pahimpia.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 24.11.2009 6:03
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ei se auta kun lähteä kohta taas Roadamaan Venäjälle.
Saapikas nähdä miten taas tyhjäkäyntiä mennään. On ollut taas kovin vaihtelevaa tuo toiminta. No, eipä tuolle minkään mahda.
Meinasin vaihdattaa korjatun renkaa takaisin eteen ja tasapainotuttaa kaksi Lapponia vararengasta. Tuleepahan sitten taas samanlaiset gummit eteen ja kaksi kunnollista vararengasta jemmaan.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 24.11.2009 21:33
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
SÄMPY on nyt raatanut 119tuhatta ja rapiat päälle.
Aamulla lähdettiin ilman tyhjäkäyntejä ja iltapäivästä tultiin takaisin niin, että SÄMPY ei ole koskaan paremmin pelannut. Siihen välillehän mahtuu sitten ihan kaikkea.
Meinasin vaihdattaa vasemmalle eteen sen paikatun Daytonan ja tasapainottaa ne Lapponiat. Mennessä en viitsinyt. Väsytti aivan karmeasti. Takaisin tullessa ei ollut enää valuuttaa. Tuli hankittua muutama Vähän kalliimpi osa. Nimittäin Perä.
Eli jäi vähän torsoksi homma kun valuutta loppui. Huonoa hommaa.
Voisiko olla mahdollista että Axtec -kaasutin ja samalla järjestelmä on erinomattaisen altis hetkutukselle ja keikutukselle, rytkytykselle ja rääkkäykselle. Eli siis kohon väärät liikkeet ja kohokammion pinnan heittelyt tekisivät ongelmia.
Matkalla säädin syttyä piirun aiemmalle. Ei nakutusta. Tämän jälkeen tyhjäkäynti toimi paremmin, mutta välillä pintakaasulla ja korkeilla kierroksilla ei nykinyt vaan nyykähti, ei puutunut vaan melkein juuttui. Tämä sitten jatkui takaisin Värtsilään asti.
Tullijonossa mennessä ei meinannut käynnistyä millään. Takaisin tullessa tullijonossa tyhjäkäynti oli erittäin hyvä ja pyöri helposti sen 45min, joka odotettiin puomille. Myös käynnistyminen oli helppoa Venäjän tullin jälkeen ja sen jälkeen ei kyllä sammuttanutkaan moottoria. Ja mitä pidemmälle Suomea ajettiin niin sitä paremmin toimi. Ja Joensuussa toimi kuin unelma.
Mahtavaa AxtecJumaltelua.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 25.11.2009 13:12
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt SÄMPYssä on
TYHJÄKäynti
No, joku taas tuumaa että iloitsee liian aikaisin. Mutta SÄMPYstä on otettava kaikki ilo irti mitä vain voi saada. Toivotaan tietenkin, että nuo +- 5 asteen kelien säädöt pelaavat pakkasellakin. No, pikku ruuvaus kovilla pakkasilla ripeää joutokäyntiä niin eiköhän. Tai sitten EI.
Toivottavasti huominen VenäjänRetki ei tuhoa kaikkea.
Mutta siis rapia 119tuhatta ja TyhjäKäynti!

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 25.11.2009 22:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kysymys:
Voitteko kuvitella miltä tuntuu ajaa Axtec SamaraSedania, jossa on TyhjäKäynti?
Siis tyhjäkäynti joka on vakaa kaikissa lämpötiloissa käynnistyslämmöistä riippumatta ja käynnistystiheydestä riippumatta!
Ja vielä kaiken tämän jälkeen. Vihdoin. Edes päivä tällaista niin sanon sen suoraan, että onnistumisen iloa tämä on. Mutta huominen kaiken muuttaa voi.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 26.11.2009 15:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Alkaakohan kohta olla niin päin, että Isäntä alkaa olla tukossa ja kohiä PossuYskän kourissa kun SÄMPY on elämänsä kunnossa. Tänään illalla tietysti selviää sen päivän kunto.
No, välillähän se olisi aivan oikein näin päin.
Jäi tänään Nuapurjiin menemättä. Olin jo lähdössä, mutta rajakaavakkeet uupuivat, pää oli jumissa enemmän kuin tavallisesti, pensan pumppailuja olisi ollut tiedossa ja kirjanpitoa tekemättä. Vielä valoi vettä niin ihanan nukuttavaksi että lukaisin pienen määrän kirjaa ja käänsin kylkeä.
Nyt on hommat siinä mallissa että huomenaamuna voidaan lähteä. Ellei sitten se PossuYskä estä Isäntää käynnistymästä. No, kyllähän tuollaisen pikkureissun heittää vaikka Koomassa.
Oli muuten rajalla viimeksi tullessa yhdellä tätillä PossuYskäSuojus suloisen suukin ja nenun suojana. Oliko sitten Yskäinen vai YskäPelkoinen, se jäi epäselväksi.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 27.11.2009 22:49
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mitäs sanotte Kohtalotoverit ja Aatekumppanit jos väitän että jos en nyt ole Kesyttänyt niin ainakin lepytellyt ja tyynnytellyt Axtecin
Venäjä käytiin ja ajettiin vielä takaisin pimeää Venäjää. Ja tällaisella tiellä ei röykyiltä ja pommeilta voida välttyä.
Nyt siis kaksi kaupunkipäivää ja yksi todellinen 300km raatamainen SÄMPYllä eikä mitään moittimista.
Toimiin siis Erin-Axtec-Omaisesti

Vääntää minkä vääntää, kiertää riittävästi, nypyttelee silloin kun kuuluukin, ei nakuta ja matkavauhti pysyy hyvin helposti 5-vaihteella.
Eli jos se nyt pelaa näillä välikeleillä niin seuraava koitos on pakkaset. Mutta puoliautomaattisen kylmäkäynnistyslaitteen toimiessa ei pitäisi olla mitään onkelmia.
Sain sytytyskatkoksetkin poistettua. Aiemminhan se aina putputti välillä. Nyt tyhjäkäynti on ehkä vähän liian nopea, mutta taitaa olla sellaisia pikkuvikoja, joista ei edes saa mainita kun kyseessä on SamaraSedan Axtec.
SÄMPY siis Raataa kuten sen kuuluukin. Melko hyvä viilis.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 28.11.2009 7:19
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja kohti Kuusaat. Ja kuormana jos jonkinlaista rojua ja roipetta, tarviketta ja tarpeetonta.
Kyytiläistä en nyt sitten saanut. Eivät menneet aikataulut yksiin. No, onhan tietysti NeitiHauHau.
Kuusaal melkein suoraan tapaamaan Kymenlaakson ja kenties PäijätHämeen Lataajia. Onpahan tuonne vähän viemisiäkin.
Eli nyt nähdään sitten miten menee Lepytetyn SÄMPYn maantiematka Suomen sileillä teillä.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 28.11.2009 21:29
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Sattuihan siellä Sortavalassa tosiaan todellinen pommi oikeaan eturenkaaseen. Sellainen kunnon Jysäys. Olin juuri kiireellä menossa rengaskorjaamolle. No, en siinä tarkastanut rengasta, mutta kyllä sellainen vanteelle käy. Hain kaksi tasapainottettua nastista. Ja yritin kiirehtää vielä yhteen osakauppaan ja sehän oli kiinni.
Tänään Kuusaalle tullessani SÄMPY kyllä mylkkäsi oikeaa puolta aika tavalla. Pysähdyin Änkilän Tepoililla. Huomasin siinä sitten solussa olevan vanteen. Ja vasta Koloraatolla sitten huomattiin että olihan sen renkaankin kudos siinä sitten vaurioitunut.
Eli eivät ole SÄMPYn rakenteille ja varusteille ilmaisia nuo reissut. Moni varmaan ajattelee että senkun ajelee ja hakee helpolla lähes ilmaisia varaosia ja nautiskelee elämästään.
No, näinhän olen ehkä asian ilmaissut. En minä valita. Minä pidän näistä seikkailuista ja SÄMPY on juuri tällaiseen tehty. Sen kuuluu Raataa, mutta eivät nämä mitään keveitä reissuja ole. Mutta näitä jatketaan niin kauan kuin meitä SÄMPYn kanssa huvittaa. Ja sen jälkeen vaihdetaan kulkinetta tai jätetään käymättä.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 29.11.2009 10:02
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
Ei rajan takana turhaan ole joka kulman takana rengaskorjaamoa. Semmoiset tiet syövät kautsua ja pyöreätä metallia. Olisikohan tässä syy, miksi käytetty rengas on Venäjällä kovassa kurssissa? Kumejahan on sielläkin saatavilla kaupasta ja valikoimaa on käsitykseni mukaan joka lähtöön. Mutta miksi lyödä uusia rinkuloita alle, kun ne räjähtävät kumminkin ennen kuin kulutuspinta loppuu.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 30.11.2009 23:03
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jälleen toimiva SÄMPY -päivä.
Käynnistystekniikan opettelu on oleellisen tärkeää. SÄMPYn tapauksessa seuraavasti ainakin näillä välikeleillä:
Poljinta painetaan karvan verran startatessa. Kun käynnistyy, annetaan olla hetken ja hyvin pieni polkaisu. Sitten on ajokunto valmis.
Harmittaa hemmetisti kun pitää taas ruveta rumppaamaan niitten renkaiden kanssa. Saatanpa odottaa vähän kivempaa keliä ja vaihtaa vasta sitten sen kudosvaurioisen oikean etukumin toiseen. Tai laittaa vasta Joensuussa, niin saa molemmat samanlaiset eteen.
Olisi pitänyt suosiolla vaihtaa liukkaiden jälkeen huonot nyppikset eteen. No, mistä näistä keleistä ja niiden kestävyydestä tietää.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 2.12.2009 15:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Lähdetäänpä tästä kohta kohti Heinolaa. KooKoo menee koittelemaan HeKiä. KooKoo alkaa saada jengiä taas kasaan. Vain Jarno Kultanen enää puuttuu. Ovat jopa lainanneet Maalille U20 Maajoukkueen maalivahdin Juha Metsolan.
Nappasin SÄMIstä repsikan turvavyön ja asentelin sen paikalleen. Olinhan myynyt ahneuksissani vyön SÄMPYstä.
Kaikkihan tietävät nämä turavyövaihdot ja tietävät mitä siinä voi Sössiä. Kerran sössittyäni en toista virhettä ole tehnyt. Vai tietävätköhän kaikki kuitenkaan?

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 2.12.2009 23:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Heinolan reissu meni heittämällä. Joskin tarjolla oli HuonooHokii. KooKoo sentään rämpi voittoon. Huonoin peli koko Mestiksessä jonka olen nähnyt tällä kaudella, siis pelillisesti.
SÄMPY toimi hyvin. Lasit olivat niin jääjuntturassa, että ei paljon raapasta ollut apua. No, puhallutettiin, muttei tahtonut sulaa millään. Kun sain sopivat aukot niin ajoon. Jonkin ajan kuluttua sitten uudelleen raappaa.
Jotenkin vierintä on todella huonoa kun lähtee ajoon. Olen kokeillut jättää käsijarrun käyttämättä, muttei tunnu olevan eroja. Taitaa olla pakko löysätä karvan verran sitä käsijarruvaijeria. Paljon ei voi, koska sitten sinkilät alkavat taas irrota röykyissä käyttökammistaan.
Mutta tyhjäkäynti pelaa. Tunnin pidin piuhassa ennen lähtöä. Käynnistys ja tyhjäkäynti hyvä ns. ryyppy päällä, mutta tuli alussa aika raakaa kamaa putkesta. Haisi niin hemmetin raa'alle pensalle, että ihan pelotti. Menee siis tosi rikkaalla ja liikaa. Muttei tällä voida paljon ympäristöä ajatella jos meinaa ajaa. Ei noihin säätöihin nyt ole puuttuminen.
Kostea VäliKeli toimii. PikkuPakkanen toimii. Tänään taisi olla n. 5astetta kun lähdin ajelemaan. Sitten vaan odotellaan kunnon pakkasia. Jos näin hyvin menee niin toimii.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 3.12.2009 1:09
Kirjoittaja pikku-maukka
hyvä että oot saanu axteekin toimimaan, saat antaa neuvoja sitten kun rupeen ton oman asxteekinkanssa taiteilee kondikkee että menee päästöistä. huomaten tuppaa oleen aikamoista henkimaaliman homman.