Sivu 29/30
Re: Wartburg
Lähetetty: 28.5.2016 14:45
Kirjoittaja Lattarauta
samarai kirjoitti:Hienot kuvasarjat ja löytyi selventävät kommentitkin kuviin.
Juuh, tuli katseltua ja luettua. Hienoa.

Re: Wartburg
Lähetetty: 20.6.2016 10:39
Kirjoittaja Pavlovits
Näinkin sitä mainostettiin:

Re: Wartburg
Lähetetty: 20.6.2016 22:12
Kirjoittaja Lattarauta
Ai näitä sai 5 vaihteisenakin?
Re: Wartburg
Lähetetty: 11.7.2016 23:52
Kirjoittaja Warre-Team
Keskiviikkona 13.7. kannattaa saapua Visulahteen ihmettelemään Wartburgeja ja muita DDR:n autoteollisuuden erikoisuuksia + nauttia mukavasta seurasta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10791

Re: Wartburg
Lähetetty: 12.7.2016 17:18
Kirjoittaja ff8728
Aamulla matkaan Keskisuomesta. Yöpyjiäkin tuolla varmasti on? Ajatellaan sinisiä ajatuksia sinisen savun seassa.
Re: Wartburg
Lähetetty: 4.8.2016 13:45
Kirjoittaja Warre-Team
Galleria DDR-ajoneuvot kokoontuvat -tapahtumasta: http://warreteam.com/g2016/1207.htm
Re: Wartburg
Lähetetty: 4.8.2016 22:00
Kirjoittaja samarai
Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi.
Ehkä tuo Suberb ei sinänsä olisi ollut väärän merkkinen, koska Skodahan osallistui yhteistyöprojekteihin DDR:ssä, mutta luokkavihollisen tekemänä sitä ei ymmärrettävästi voidakaan enää hyväksyä oikein merkkinäkään. Favorithan oli viimeinen oikea Skoda jonka sosialistisen autoteollisuuden arvokkaan perinnön kapitalistiriistäjät säälimättä tuhosivat.
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Piti ihan tarkistaa, että oliko se Trabantin vaihteenvalitsin:
https://www.youtube.com/watch?v=reiSOU9eQ6w
Re: Wartburg
Lähetetty: 6.8.2016 19:11
Kirjoittaja Jouska
samarai kirjoitti:Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi.
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Moi,
Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.

Re: Wartburg
Lähetetty: 6.8.2016 20:26
Kirjoittaja Pavlovits
Kyllähän kun tätäkin olisi saatu kehittää rauhassa, saattaisi olla yksi saksalainen premium-merkki lisää:
http://p3.storage.canalblog.com/33/41/5 ... 1647_o.jpg
Re: Wartburg
Lähetetty: 6.8.2016 22:38
Kirjoittaja samarai
Jouska kirjoitti:
Moi,
Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.

Wartburghan oli kuitenkin samassa aina myös ns. "kaksi tahtia edellä". Se edusti kokonaisuutena nimenomaan ns. "saksalaista laatua ja taloudellisuutta" parhaimmillaan, kuten meillä sitä aikoinaan osuvasti markkinointiinkin.
Warreen kun alettiin laittaa länsimaisia 4-tahtikoneita - koko tehdas meni sen seurauksena hyvin nopeasti kannattamattomana lautoihin. Niitä ei halunnutkaan enää kukaan ostaa - kyseessähän oli ovela länsipuolen autonvalmistajien juoni Warren tuhoamiseksi yhdistyvän Saksan automarkkinoilta.
Kapitalistiristäjien hallinnoimaTreuhandanstalt oli myöhemmin pakon edessä ajaa alas koko DDR:n menestyksellinen teollisuus (Multicaria lukuun ottamatta) koska länsipuolen teollisuus ei olisi millään voinut kilpailla itäpuolen kanssa tuotannon laadussa eikä sen tehokkuudessa.
Re: Wartburg
Lähetetty: 7.8.2016 8:08
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Kyllähän se nelitahtinen Warre oli alustaltaankin eri auto muistaakseni kaksitahtiseen verrattuna. Raideväli oli nelitahtisessa paljon suurempi ja lienee jousituskin ollut erilainen. Kukaan ei halunut ajaa "limpulla".
Noina vuosina jaappanilaiset autonvalmistajat olivat edellä länsimaisia autoja. Autot olivat muotoilultaan modernimpia ja tehoja sekä pientä kulutusta haettiin moniventtiilitekniikasta.
Re: Wartburg
Lähetetty: 22.7.2017 20:12
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Re: Wartburg
Lähetetty: 23.7.2017 19:08
Kirjoittaja samarai
Olipa aikamoinen kavalkadi DDR- ajoneuvoja. Tuota katseltuaan voi jo kertoa olleensa "Varrella ddr-virran".
Tuo letkassa näkynyt skootteri on ilmeisesti IWL Berlin?
Re: Wartburg
Lähetetty: 23.7.2017 21:48
Kirjoittaja Lattarauta
Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Re: Wartburg
Lähetetty: 25.7.2017 16:45
Kirjoittaja ff8728
Mukava pudottaa kierrokset välillä tyhjäkäynnille, rullailla. Itse en käytä kytkintä warrella kuin liikkeelle lähtiessä, joskus 1 vaihteelta 2 vaihteella vaihtaessa, tietysti 2-1 vaihteelle, vapaakytkin näet