Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

pappa- igor kirjoitti:mutta silti pitäs olla enemmän... Eikös se Miccon ladakin ollut koneeltansa vakio 1600 :? miten mulla on semmonen tunne että vakiosta 1600cc on datilla ja kilolla penkitetty n.160hv :shock: tosin onhan noissa "vakioissakin" eroja :lol:
Ahtimissakin on eroja. ISO turbo ei paljon hävikkiä aiheuta kun taas kun taas esim. täysillä ahtava Eaton M45 -rootsahdin syö 20 heppaa tehoa.
500whp.net
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

niin no sano se sitte. jostainhan se kiikastaa eikä nyt ihan säädöissäkään ole.ennakon säädöllä sais lisää voimaa.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

ootteko te kaikki laittanu ton alipainesäätäjän jousella toimiin "väärinpäin" turbovehkeis? Vai onko siihen jotai parempaa konstia?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

-jusu- kirjoitti:ootteko te kaikki laittanu ton alipainesäätäjän jousella toimiin "väärinpäin" turbovehkeis? Vai onko siihen jotai parempaa konstia?
selvennätkö hieman?

pitäsköhä ensi viikolla jo mennä oikein konttorille ladan kans :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mower

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja mower »

onko 1700 lohkoon mahdollista laittaa halkaisijaltaan 86mm männät? kun ei pysty muistaan vakioiden mittoja eikä tolla haullakaan äkkiseltään löytyny.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Ei voi porata lohkoa noin isoksi... Jotku sanoo, että 83mm kokoon porattukaan ei tahdo kestää :shock:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

1700 en tiedä, mutta eiks 1600 oo jotkut käyttäny 82mm mäntiä? 79 taitaa olla vakio koko..

Liekkirenkaat kannattaa jo varmaan olla yli 82 suurissa sylinteri porauksissa, ainakin turbokäytössä...
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

IlkkaHe kirjoitti:1700 en tiedä, mutta eiks 1600 oo jotkut käyttäny 82mm mäntiä? 79 taitaa olla vakio koko..

Liekkirenkaat kannattaa jo varmaan olla yli 82 suurissa sylinteri porauksissa, ainakin turbokäytössä...
82 on jo mun mielestä liian iso... pidän omaa 81mm:kin jo vähän riskaapelina :? mihinkäs sen liekkirenkaan laitat jos on noin iso poraus :o
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
mower

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja mower »

juu niin mä vähän epäilinki. minkäs kokoset ne 1700 vakiot on? onko pappa-igor noi sun männät siis s2? täytyis jotkut hyvät männät kattella isolohkoon 8)
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:juu niin mä vähän epäilinki. minkäs kokoset ne 1700 vakiot on? onko pappa-igor noi sun männät siis s2? täytyis jotkut hyvät männät kattella isolohkoon 8)
Ne ei oo varsinaisesti S2 männät, vaan audin 5pyttysen 8-valve turbokoneen männät, eli muuten käsittääkseni samanlaiset kun S2 mutta vaan 2venttiilin lovea vähemmän per mäntä :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

onko ne kenties 200 tai 100 turbon männät??
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

START kirjoitti:onko ne kenties 200 tai 100 turbon männät??
Sama mylly kummassakin, paitsi uudemmassa 200:sessa on 20v
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

-jusu- kirjoitti:
START kirjoitti:onko ne kenties 200 tai 100 turbon männät??
Sama mylly kummassakin, paitsi uudemmassa 200:sessa on 20v
Mutta muistaakseni 200 8v padan poraus on 79.6mm ja mulla on 81mm :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

vitsi ku jonkun piti mulle myydä kyseiset männät kunha saa purettua.. enkä muista kuka se foorumilta oli!?

kaveri oli joskus ostanu 50 eurolla huutonetistä uuden mäntäsarjan. eikä myy kirveelläkään :?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:vitsi ku jonkun piti mulle myydä kyseiset männät kunha saa purettua.. enkä muista kuka se foorumilta oli!?
:?
Ettei vaan olis alias chargerspeed
:?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin