Sivu 29/33
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 10.10.2008 19:13
Kirjoittaja mikko853
markku kirjoitti:Tänään pääsin minäkin ajamaan street killeriä , ja ihan rehellisesti voin sanoa että yksi parhaista ajamistani ladoista jokarilla on .... alusta tosi hyvä penkki mahtava(jos vertaa meriheinään) ja ratti sellaisella korkeudella kuin pitää ja koneessa vetoja ja vääntöä " kiitos WEBER kaasarin" todella omiksi tarpeiksi ... olis kiva nähdä jonkun orkkis intoilijan päästää ajamaan

ja kysyä .no onko se ozon nyt parempi vai ei

mutta on hyvä paketti pojalla kasassa ONNEA

Ozon on paras, heti Axtecin jälkeen

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 10.10.2008 21:54
Kirjoittaja Jokari
Juu hyvähän siitä on tullut vaikka itse sanonkin. Hauska peli päristellä ja jotain lieviä ajo-ominaisuuksiakin löytyy vakioon verrattuna.
Iltapuhteina piti taas näpräillä hieman. Löysin syyn häviävään kytkinnesteeseen; säiliö oli halki

Laitoin sitte epoksia päälle eikä vuoda enää. Tälläisiä tyypillisiä "only me and only in Kymenlaakso™"- vikoja.
Sitte vielä näpräilin kaasuvivustoa. Koneen vaihdon jälkeen alkoi perinteinen ladan kaasupolkimen resonanssiääni ja itsestäänkaasutukset mutkissa. Kaasuvivun ylösnouseva osa pääsee kihnuttamaan kannen ulokkeeseen koneen eläessä ja siitä syntyy v-mäinen ääni ja automaattikaasu.
Vedin tulipellin tangon niin oikeaan laitaan kun pystyi ja kiepitin akselille rautalankaa niin ettei tanko pääse liikkumaan sivuttain; toimii

Nyt vaan kaasujalkaa hieman kutittaa kun koneen värinät kulkeutuu suoraan polkimeen saakka, täytyy kehitellä siihen jotain.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 24.10.2008 23:11
Kirjoittaja Jokari
Olenkin taas kieli pitkänä odotellut millon joku porsii jälleen ja tänään se kävi
Lähdin ohittamaan rekkaa, kierroksia joku 4000 nelosella. Yht'äkkiä rekan vierellä kuuluu hirveä
ppräääääää ja aivan helevetin kova jysäys pohjaan, ihan kuin joku olis vetäny kymppikilon lekalla lattiaan.
No ei siinä muuta, vetelät housussa lähimmäs levähdyspaikalla. Ei näkyny mitään ihmeellistä joten matka jatkui...
Takasin tullessa sit rupesi Lata värisemään ja tärisemään perkeleesti ja siitä jo osasi arvata missä vika vois olla
Romu pukeille ja tutkimaan. Tuollaisen sieltä sitten bongasin

:
Kestihän se siis jopa 30 tkm, aika hyvin uudelta ryssäosalta. Onneksi nurkissa oli yksi uusi vanteella läjätty limppu joten viskoin sen kiinni.
Sit vielä kapuloita rattaisiin, meni viimeisestä limpun pultista ja mutterista kierteet normi kiristelyllä

Kirosin ja varastin irtolaatikosta pultin ja mutskun.
Olenko koskaan sanonut että ei näitä romuja ole kyllä suunniteltu ajettaviksi, paljoa ei viiti kotikyliä kauemmas lähteä ilman F1-tason huoltojoukkoja kun ei tiedä katkeaako kardaani vai tuleeko motti syliin

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 25.10.2008 0:41
Kirjoittaja Joen musikka
Viimein katsoin eka viestisi. Eipä ihme että kiroiluttaa!

Älä tapa ketään noilla vauhtikokeiluilla.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 25.10.2008 1:33
Kirjoittaja Jokari
Joen musikka kirjoitti:Viimein katsoin eka viestisi. Eipä ihme että kiroiluttaa!

Älä tapa ketään noilla vauhtikokeiluilla.
Anteeksi mut en oikeasti ymmärrä mitä koitat sanoa
Vauhtikokeilu hmm...ketähän tässä nyt ollaan tappamassa ja millä?

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 25.10.2008 21:23
Kirjoittaja Samza
Jokari kirjoitti:Olenkin taas kieli pitkänä odotellut millon joku porsii jälleen ja tänään se kävi
Romu pukeille ja tutkimaan. Tuollaisen sieltä sitten bongasin

:
Kestihän se siis jopa 30 tkm, aika hyvin uudelta ryssäosalta. Onneksi nurkissa oli yksi uusi vanteella läjätty limppu joten viskoin sen kiinni.
Saas nähä miten tuo kaverin 1200L:n systeemi kestää ku se sentäs ei hitsi kardaaneille

Pitää muistaa tuo seuraavalla kerralla.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.10.2008 22:32
Kirjoittaja Jokari
Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensin

Puskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.10.2008 23:00
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensin

Puskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
XFA-723? On ainakin tähän mennessä ollut meikäläisen laiskin 1.2:n.. tosin siihehän piti tulla 1.6 motti alle joten ei kai sitten ollut tämä kyseessä.. Muita tonnikakssatasia ei oo meikäläiseltä kymeen jääny.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.10.2008 23:45
Kirjoittaja jukeli
Jokari kirjoitti:Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensin

Puskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
Jaaha..että täällä selän takana naamaillaa. Ja tuli vielä rääkättyäkin.. kele.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.10.2008 23:50
Kirjoittaja jukeli
mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensin

Puskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
XFA-723? On ainakin tähän mennessä ollut meikäläisen laiskin 1.2:n.. tosin siihehän piti tulla 1.6 motti alle joten ei kai sitten ollut tämä kyseessä.. Muita tonnikakssatasia ei oo meikäläiseltä kymeen jääny.
No piti tulla joo 1600 joka meni jokarille. Toisen omistajan kiinnostus loppui lada on seisonu ulkona keväästä saakka ajamattomana.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.10.2008 0:58
Kirjoittaja Jokari
Noh eihän nyt mitään naamailua meillä päin harrasteta

Saat tulla revittämään mun Lataa joku kerta jos jäi nakertaan

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.10.2008 15:04
Kirjoittaja Jokari
Olen samaa mieltä

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.10.2008 15:08
Kirjoittaja jukeli
Jokari kirjoitti:Noh eihän nyt mitään naamailua meillä päin harrasteta

Saat tulla revittämään mun Lataa joku kerta jos jäi nakertaan

No jos se on tossa yli puoli vuotta seisonu ni eiköhän se jo ollukkin pienen revityksen tarpeessa.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.11.2008 0:12
Kirjoittaja Jokari
No nyt s**tana hajosi taas Ladasta jotain
Kiihdytin eilen normikiihdytyksen, 4000+ ja jostain kuului helähdys. En sitten sitä kerinnyt kummemmin tutkimaan.
Tänään sitten huomasin että tasan neljästätonnista alkaa kuulumaan älytön metallinen sirinä ja kuuluu ihan tappiin saakka. Revin sitten venttiilikopan v*ttuun ja tutkin ylälaahaimen. Ei vikaa, mut pari pientä kumisiivua puuttuu, mut ne ei voi ääntää. Tihrustin taskulampulla joka kolon mitä jakopäähän näin enkä nähnyt mitään outoa.
Sit vielä nuuskin konetilan läpeensä irtonaisten pulttien tms. toivossa mut turhaan.
Johan se 1500 km kestikin, et kai se nyt jo saakin hajota

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 18:25
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tulee noista sinun remonteista mieleeni vanha Stiga lumilinkoni. Ostin sen aikanaan tänne muuttaessamme, kun tuota puhtaanapidettävää väylää on. Pari ensimmäisä vuotta menikin tavallaan mukavasti, mutta jo kolmantena alkoi olla sitä, että tunti piti tedhä remonttia jatta sai puolituntia lingottua. Eikä se mikään autaaksi tekevä laite ollut toimiessaankaan, vaikka tehoa piti kyllä olla riittävästi. Niinpä olenkin jo ainakin viimeiset viisitoista vuotta turvautunt kolaan. Toimii aina, ei ole niin nirso lämpötilalle eikä vaatteet haise pakokaasulle ja samalla saa sitä hyötyöliikuntaa.
Kokeileppa muuten potkulautaa.
