Ozon on paras, heti Axtecin jälkeenmarkku kirjoitti:Tänään pääsin minäkin ajamaan street killeriä , ja ihan rehellisesti voin sanoa että yksi parhaista ajamistani ladoista jokarilla on .... alusta tosi hyvä penkki mahtava(jos vertaa meriheinään) ja ratti sellaisella korkeudella kuin pitää ja koneessa vetoja ja vääntöä " kiitos WEBER kaasarin" todella omiksi tarpeiksi ... olis kiva nähdä jonkun orkkis intoilijan päästää ajamaan![]()
ja kysyä .no onko se ozon nyt parempi vai ei
mutta on hyvä paketti pojalla kasassa ONNEA
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Njet problem, normal katastroof 
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Juu hyvähän siitä on tullut vaikka itse sanonkin. Hauska peli päristellä ja jotain lieviä ajo-ominaisuuksiakin löytyy vakioon verrattuna.
Iltapuhteina piti taas näpräillä hieman. Löysin syyn häviävään kytkinnesteeseen; säiliö oli halki
Laitoin sitte epoksia päälle eikä vuoda enää. Tälläisiä tyypillisiä "only me and only in Kymenlaakso™"- vikoja.
Sitte vielä näpräilin kaasuvivustoa. Koneen vaihdon jälkeen alkoi perinteinen ladan kaasupolkimen resonanssiääni ja itsestäänkaasutukset mutkissa. Kaasuvivun ylösnouseva osa pääsee kihnuttamaan kannen ulokkeeseen koneen eläessä ja siitä syntyy v-mäinen ääni ja automaattikaasu.
Vedin tulipellin tangon niin oikeaan laitaan kun pystyi ja kiepitin akselille rautalankaa niin ettei tanko pääse liikkumaan sivuttain; toimii
Nyt vaan kaasujalkaa hieman kutittaa kun koneen värinät kulkeutuu suoraan polkimeen saakka, täytyy kehitellä siihen jotain.
Iltapuhteina piti taas näpräillä hieman. Löysin syyn häviävään kytkinnesteeseen; säiliö oli halki
Sitte vielä näpräilin kaasuvivustoa. Koneen vaihdon jälkeen alkoi perinteinen ladan kaasupolkimen resonanssiääni ja itsestäänkaasutukset mutkissa. Kaasuvivun ylösnouseva osa pääsee kihnuttamaan kannen ulokkeeseen koneen eläessä ja siitä syntyy v-mäinen ääni ja automaattikaasu.
Vedin tulipellin tangon niin oikeaan laitaan kun pystyi ja kiepitin akselille rautalankaa niin ettei tanko pääse liikkumaan sivuttain; toimii
Nyt vaan kaasujalkaa hieman kutittaa kun koneen värinät kulkeutuu suoraan polkimeen saakka, täytyy kehitellä siihen jotain.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Olenkin taas kieli pitkänä odotellut millon joku porsii jälleen ja tänään se kävi
Lähdin ohittamaan rekkaa, kierroksia joku 4000 nelosella. Yht'äkkiä rekan vierellä kuuluu hirveä ppräääääää ja aivan helevetin kova jysäys pohjaan, ihan kuin joku olis vetäny kymppikilon lekalla lattiaan.
No ei siinä muuta, vetelät housussa lähimmäs levähdyspaikalla. Ei näkyny mitään ihmeellistä joten matka jatkui...
Takasin tullessa sit rupesi Lata värisemään ja tärisemään perkeleesti ja siitä jo osasi arvata missä vika vois olla
Romu pukeille ja tutkimaan. Tuollaisen sieltä sitten bongasin
:

Kestihän se siis jopa 30 tkm, aika hyvin uudelta ryssäosalta. Onneksi nurkissa oli yksi uusi vanteella läjätty limppu joten viskoin sen kiinni.
Sit vielä kapuloita rattaisiin, meni viimeisestä limpun pultista ja mutterista kierteet normi kiristelyllä
Kirosin ja varastin irtolaatikosta pultin ja mutskun.
Olenko koskaan sanonut että ei näitä romuja ole kyllä suunniteltu ajettaviksi, paljoa ei viiti kotikyliä kauemmas lähteä ilman F1-tason huoltojoukkoja kun ei tiedä katkeaako kardaani vai tuleeko motti syliin

Lähdin ohittamaan rekkaa, kierroksia joku 4000 nelosella. Yht'äkkiä rekan vierellä kuuluu hirveä ppräääääää ja aivan helevetin kova jysäys pohjaan, ihan kuin joku olis vetäny kymppikilon lekalla lattiaan.
No ei siinä muuta, vetelät housussa lähimmäs levähdyspaikalla. Ei näkyny mitään ihmeellistä joten matka jatkui...
Takasin tullessa sit rupesi Lata värisemään ja tärisemään perkeleesti ja siitä jo osasi arvata missä vika vois olla
Romu pukeille ja tutkimaan. Tuollaisen sieltä sitten bongasin

Kestihän se siis jopa 30 tkm, aika hyvin uudelta ryssäosalta. Onneksi nurkissa oli yksi uusi vanteella läjätty limppu joten viskoin sen kiinni.
Sit vielä kapuloita rattaisiin, meni viimeisestä limpun pultista ja mutterista kierteet normi kiristelyllä
Olenko koskaan sanonut että ei näitä romuja ole kyllä suunniteltu ajettaviksi, paljoa ei viiti kotikyliä kauemmas lähteä ilman F1-tason huoltojoukkoja kun ei tiedä katkeaako kardaani vai tuleeko motti syliin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
Joen musikka
- Viestit: 2042
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Viimein katsoin eka viestisi. Eipä ihme että kiroiluttaa!
Älä tapa ketään noilla vauhtikokeiluilla.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Anteeksi mut en oikeasti ymmärrä mitä koitat sanoaJoen musikka kirjoitti:Viimein katsoin eka viestisi. Eipä ihme että kiroiluttaa!Älä tapa ketään noilla vauhtikokeiluilla.
Vauhtikokeilu hmm...ketähän tässä nyt ollaan tappamassa ja millä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Saas nähä miten tuo kaverin 1200L:n systeemi kestää ku se sentäs ei hitsi kardaaneilleJokari kirjoitti:Olenkin taas kieli pitkänä odotellut millon joku porsii jälleen ja tänään se kävi![]()
Romu pukeille ja tutkimaan. Tuollaisen sieltä sitten bongasin:
Kestihän se siis jopa 30 tkm, aika hyvin uudelta ryssäosalta. Onneksi nurkissa oli yksi uusi vanteella läjätty limppu joten viskoin sen kiinni.
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensin
Puskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
XFA-723? On ainakin tähän mennessä ollut meikäläisen laiskin 1.2:n.. tosin siihehän piti tulla 1.6 motti alle joten ei kai sitten ollut tämä kyseessä.. Muita tonnikakssatasia ei oo meikäläiseltä kymeen jääny.Jokari kirjoitti:Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensinPuskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
![]()
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
Njet problem, normal katastroof 
-
jukeli
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Jaaha..että täällä selän takana naamaillaa. Ja tuli vielä rääkättyäkin.. kele.Jokari kirjoitti:Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensinPuskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
![]()
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
-
jukeli
Re: 1700i -97 & 1500S -90
No piti tulla joo 1600 joka meni jokarille. Toisen omistajan kiinnostus loppui lada on seisonu ulkona keväästä saakka ajamattomana.mikko853 kirjoitti:XFA-723? On ainakin tähän mennessä ollut meikäläisen laiskin 1.2:n.. tosin siihehän piti tulla 1.6 motti alle joten ei kai sitten ollut tämä kyseessä.. Muita tonnikakssatasia ei oo meikäläiseltä kymeen jääny.Jokari kirjoitti:Ajoin tänään jonkun Kymenlaaksolaisen ex-orkkis 1200 ässällä korjattuani sen ensinPuskuritkin oli jo tippuneet sekä alle oli eksynyt levittävämpää vannetta
![]()
Sitten kun hyppäsin omaan rohjoon niin kaasupolkimen painallus suorastaan liimasi penkkiin! Kehukaa vaan niitä iki-ihania tonnikakssatasia orkkiskaasarilla, voin taas todeta että kuski kiihtyy niin perkeleesti mutta viisari ei värähdä vaikka pedaalia pitää sinnikkäästi matossa.
Kuinka helevetissä auto voikin olla noin laiska?
Aina hyvä välillä palauttaa itsensä siihen todellisuuteen, että on itse onnistunut näpertelemään jo sentään aika hyvän laappanan itselleen...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Noh eihän nyt mitään naamailua meillä päin harrasteta
Saat tulla revittämään mun Lataa joku kerta jos jäi nakertaan 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Olen samaa mieltä 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
jukeli
Re: 1700i -97 & 1500S -90
No jos se on tossa yli puoli vuotta seisonu ni eiköhän se jo ollukkin pienen revityksen tarpeessa.Jokari kirjoitti:Noh eihän nyt mitään naamailua meillä päin harrastetaSaat tulla revittämään mun Lataa joku kerta jos jäi nakertaan
Re: 1700i -97 & 1500S -90
No nyt s**tana hajosi taas Ladasta jotain 
Kiihdytin eilen normikiihdytyksen, 4000+ ja jostain kuului helähdys. En sitten sitä kerinnyt kummemmin tutkimaan.
Tänään sitten huomasin että tasan neljästätonnista alkaa kuulumaan älytön metallinen sirinä ja kuuluu ihan tappiin saakka. Revin sitten venttiilikopan v*ttuun ja tutkin ylälaahaimen. Ei vikaa, mut pari pientä kumisiivua puuttuu, mut ne ei voi ääntää. Tihrustin taskulampulla joka kolon mitä jakopäähän näin enkä nähnyt mitään outoa.
Sit vielä nuuskin konetilan läpeensä irtonaisten pulttien tms. toivossa mut turhaan.
Johan se 1500 km kestikin, et kai se nyt jo saakin hajota

Kiihdytin eilen normikiihdytyksen, 4000+ ja jostain kuului helähdys. En sitten sitä kerinnyt kummemmin tutkimaan.
Tänään sitten huomasin että tasan neljästätonnista alkaa kuulumaan älytön metallinen sirinä ja kuuluu ihan tappiin saakka. Revin sitten venttiilikopan v*ttuun ja tutkin ylälaahaimen. Ei vikaa, mut pari pientä kumisiivua puuttuu, mut ne ei voi ääntää. Tihrustin taskulampulla joka kolon mitä jakopäähän näin enkä nähnyt mitään outoa.
Sit vielä nuuskin konetilan läpeensä irtonaisten pulttien tms. toivossa mut turhaan.
Johan se 1500 km kestikin, et kai se nyt jo saakin hajota
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tulee noista sinun remonteista mieleeni vanha Stiga lumilinkoni. Ostin sen aikanaan tänne muuttaessamme, kun tuota puhtaanapidettävää väylää on. Pari ensimmäisä vuotta menikin tavallaan mukavasti, mutta jo kolmantena alkoi olla sitä, että tunti piti tedhä remonttia jatta sai puolituntia lingottua. Eikä se mikään autaaksi tekevä laite ollut toimiessaankaan, vaikka tehoa piti kyllä olla riittävästi. Niinpä olenkin jo ainakin viimeiset viisitoista vuotta turvautunt kolaan. Toimii aina, ei ole niin nirso lämpötilalle eikä vaatteet haise pakokaasulle ja samalla saa sitä hyötyöliikuntaa.
Kokeileppa muuten potkulautaa.
Kokeileppa muuten potkulautaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone