köyhiä patentteja?
Korisevan kahvikeittimen korjaus (roska lämminvesiputkessa olevassa takaiskuventtiilissä.Oireet:korisee,muodostaa paljon höyryä,hidas vedentulo,vesimäärän väheneminen ja liian vahva kahvi)
Otetaan kaksi 21cm:n mehupilliä,jotka jatketaan 40cm:n pituisiksi halkaisemalla toisen mehupillin pää ja työntämällä ne limittäin toisiinsa.Kaadetaan keittimeen puoli litraa vettä.Työnnetään pillin pää keittimen vesisäiliön pohjassa olevaan vesiputkeen joka menee vastukselle.Imetään ja puhalletaan voimakkaasti.Toistetaan muutaman kerran.Kytkemällä virta päälle todetaan keittimen toimivuus.
Otetaan kaksi 21cm:n mehupilliä,jotka jatketaan 40cm:n pituisiksi halkaisemalla toisen mehupillin pää ja työntämällä ne limittäin toisiinsa.Kaadetaan keittimeen puoli litraa vettä.Työnnetään pillin pää keittimen vesisäiliön pohjassa olevaan vesiputkeen joka menee vastukselle.Imetään ja puhalletaan voimakkaasti.Toistetaan muutaman kerran.Kytkemällä virta päälle todetaan keittimen toimivuus.
no naapurilla hukkui suzuki pv:eestä bensatankin korkki ja hänen piti saada siihen ilta 10 aikaan jotain tehtyä jotta pääsisi töihin seuraavana aamuna... no hetki asiaa mietittiin ja sovellettiin ja kappas puolen tunnin sähellyksen jälkeen olikin jo uusi bensatankin korkki veistetty... tosin vanhasta männästä mutta toimii kumminkin

*klikkaa kuva isommaksi*


*klikkaa kuva isommaksi*
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Patentti hommia.
Juu onhan nuita raatalankavirityksiä ym. sellasia tullut tehtyä. Uusin tekele on legendaarinen MOOTTORIPOLKUSAHAPYÖRÄ eli moottorisahankone polkupyörän voimanlähteenä!! Lukuisten patenttien jälkeen ongelmana välityssuhde!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Tänään ratkaisin tällaisen ongelman. Kaverilla on Mitsu Lancer -84 jossa virtalukko temppuilee, eli vaikea saada virtaa päälle, kun lukko jotenkin ei liiku. Jos ottaa avaimen kokonaan pois ja laittaa rattilukkoon, niin on tuskan takana, että saa rattilukon auki. Korjaus, otin koko virtalukon pois ja virtalukon pohjan laitoin kojetaulun helmaan (osittain alle) ja sieltä taltta ruuvarilla vaan virta päälle ja starttaa auton käyntiin. Jos autovaras iskee yöllä, niin on sellä ihmettelimistä, kun autossa ei ole koko virtalukkoa, eikä virtajohtojakaan näy.
Ratin ympärillä olevat suojat ovat kaikki kiinni normaalisti.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä muistaisin samaa ja olen siitä kyllä 99% varmapressa kirjoitti:rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan

Juu kyllähän niiden pitäis se kattoa, mutta ei niitä ainakaan viime katsastuksessa kiinnostanu koittaa sitä. Eikä niitä kiinnostanut sekään että takaanta keskeltä puuttuu vyö kokonaanLada-Jussi kirjoitti:mä muistaisin samaa ja olen siitä kyllä 99% varmapressa kirjoitti:rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Tämä onkin tilapäinen ratkaisu, kunnes saadaan hankkittua uusi/käytetty virtalukko. Jos tuossa kunnossa Mitsulla menis katsastukseen, niin kyllä katsastusmies olis ihmeissään, että miten ja mistä tämä auto käynnistetään. Tällä uudella virtalukolla ei muuten olisi mitään kiirettä mutta kun katsastaa pitää tässä kuussa, niin korjaustoimenpide pitää suorittaa lähipäivinä. Soitin katsastus esimiehelle ja hän sanoi, että rattilukko ei sinänsä ole pakollinen, vaan vuonna 1968 tuli pakolliseksi ajonestolaite. Siis laite millä estetään luvaton käyttö. Tämä laite pitää olla kuorma, henkilö ja moottoripyörissä. Hän sanoi, että tätä ratti poljin systeemi lukkoa ei hyväksytä ajonestona katsastuksessa. Kun kysyin sitä vaihtoehtoa. Mitähän sitä sitten keksisi.
Saabissa (90 '85 eikä taida olla kaverin 90-luvun 900:ssakaan) ei ollut lainkaan rattilukkoa, siis oli ihan oikeasti tehty sellaiseksi eikä vain lukko hajalla. Tosin vaihteet sai lukittua pakille.Lada-Jussi kirjoitti:mä muistaisin samaa ja olen siitä kyllä 99% varmapressa kirjoitti:rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo 1968 jonkinlainen mekaanin ajonesto pitää olla eli vaihdelukkokin käy, kuten Saabissa on ollut. Olikos sitten kesällä 1998 kun tuli pakolliseksi elektroninen ajonestolaite. Silloin Samaraankin tuli nämä APS-4 pötköt varusteeksi.

- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
köyhän patentti
Omistin joskus 83-mallisen kadetin. katsastuksessa se ei mennyt läpi, kun se vuosi aika rajusti öljyä kampiakselin etupäästä. Noh, kotona kattelin tuota vuotoa ja tulin siihen tulokseen , että on aika kovatöinen korjata. Ei muuta kun tilaamaan uusi aika katsastukseen ja sitten uudelleen näyttämään. Otin mukaan vessapaperirullan ja siinä katsastuskonttorin pihassa putsasin vessapaperilla vuotaneet öljyt veks kampiakselin etupään puoleisesta päästä, ja eikun näyttämään. Läpi meni!!!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Isoäitini kertoi tuossa tällaisen jutun: hänen äidillään oli noin kolmen litran lasipurkki, joka halkesi, kun joku lapsi potkaisi kengän sitä päin tms. Purkki oli korjattu poistamalla mateesta sisälmykset ja laittamalla tuore kalannahka halkeaman päälle. Oli ilmeisesti pysynyt kuivuttuaan hyvin kiinni, vaikka purkki oli kovassa käytössä.
Tämä lienee tapahtunut joskus 30-40-luvulla.
Tämä lienee tapahtunut joskus 30-40-luvulla.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110