Sivu 28/31

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 8.3.2018 20:31
Kirjoittaja t tulppu
Kiitoksia paljon. Samaraille laittamisesta. Suurennuslasilla voi yrittää tihrustaa.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 9.3.2018 13:34
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Vertasin Vestaa Skoda Rapidiin. Suunnillee saman kokoiset ja saman hintaiset. Toisaalta länsiautoissa tulee helposti lisää hintaa ovh:n päälle ihan kuramatoista alkaen. Lada usein halvempi kun kaikki ostokulut ja varusteet lasketaan yhteen ja avaimet ovat kädessä.

Vesta leveämpi ja korkeampi. Rapid vähän pidempi.

Rapidilla parempi suorituskyky ja taloudellisuus kolmesylinterisellä moottorilla. Siinä lisäksi ahdin.

Vestalla muistaakseni pidempi takuu. Vestaa halvempi ja helpompi korjailla autotallissa.

Vestan moottori ehkä pidempi ikäinen.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 10.3.2018 19:55
Kirjoittaja JohnDoe
Mitkä lie sitten seikat, jotka tekevät Vestan niin paljon Kalinaa ja Grantaa hintavammaksi? Tavallaan tuota kilpailutinalletta ajatellen olisi voinut kuvitella, että uusi mallikin kannattaa rakentaa saman perusrakenteen varaan kuin edelliset, mikäli tällä saadaan hintataso pidettyä aisoissa.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 10.3.2018 21:54
Kirjoittaja Yogi
Harmi, että Suomessa verot ym.tekee niin paljon. Selasin tossa käytettyjen Kalinoiden ja Priorojen markkinoita Saksasta ja törmäsin useaan uusien Ladojen myynti-ilmoitukseen. Vesta maksoi yleisesti 12-13k€ eli tuon kokoiseksi jo todella järkevän hintainen.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 10.3.2018 22:08
Kirjoittaja Lattarauta
Mitenkä Saksassa sitten verotetaan uutta autoa?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 11.3.2018 8:24
Kirjoittaja JohnDoe
Saksassa ilmeisesti puuttuu jokin Suomessa perittävä vero kokonaan.

Käytetyt Ladat ovat siellä sitten todella halpoja, 1-korimallin Kalinoita löytyy myynnissä muutamalla satasella suuret määrät. Katselin itse 5000 euron hintaista 2016 vuosimallin Grantaa... Ei paha hinta, mutta lähes tuplautuu. jos lähteeä Suomeen tuottaamaan ja rekisteröintikatsastuttamaan asiaan perehtyneiden firmojen kautta. En sitten tiedä, mitä maksaisi, kun itse hakisi. Ongelmana myös, että Suomen veroa ei voi tarkalleen tietää, verolaskuri ei tietenkään Grantaa tunne ja pitäisi verrata saman mallin samanikäisen käytetyn hintaan Suomessa, ja niitähän on myynnissä tasan nolla.

Autoverotukseen Suomessa pitäisi saada muutos, mutta aika vaikeaa on. Yli 20 vuotta on ollut tuo käyttömaksu tai ns. väliaikainen autovero ja sitten uuden auton osto tehdään hyvin kalliiksi. SItten ihmetellään vanhaa autokantaamme. Romutuspalkkio on yksi porkkana, mutta parempi vaihtoehto olisi muuttaa verotusta pysyvämmin. ON myös romutuspalkkion kautta edun hakeminen vähän epäoikeudenmukaista, kun kaikilla ei ole sopivaa romutettavaa autoa uuden tieltä ja ainakin viimeksi taisi budjetti loppua keskenkin, eli kaikki palkkiota halunneet eivät sitä edes saaneet.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 14.3.2018 8:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Autovero on ihan kiva, jostain muusta se sitten otettaisiin jos sitä ei olisi ja halvemman hintaluokan autoissa jotka ovat pienikulutuksisia on veron määrä hyvin pieni. Autoveron alennus helpottaisi lähinnä kalliiden ökyautojen ostajia ja niiden hinta ei verottomanakaan jäisi tavallisen ihmisen kukkarolle sopivaksi. Kiva sitten jos esim. ruokaan tai hengitysilmaan lisättäisiin joku vero autoveron sijaan :(

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 30.11.2018 19:14
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Opetusvideo näin korjaat autoa:

Lada Vestan moottori remontti 63 000 km kohdalla. Ilmeisesti tahti mennyt moottorissa vähän sekaisin ja venttiilit menneet lyttyyn.

https://www.youtube.com/watch?v=i-mF7CNKaYU

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 1.12.2018 20:01
Kirjoittaja Lattarauta
Jossain näissä uudemmissa oli jakopääongelmaa, ollut juttua forumilla aiemminkin, en nyt vaan muista tarkemmin.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 2.12.2018 14:48
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Näitä kummallisuuksia on löydetty Vestasta Venäjällä:

-sedanin takaluukun pitkät kiinnike/nostoraudat ovat väännetty tavallisesta profiiliteräksestä. Näyttävät kuulemma halvalta ja rumilta kun vielä päistään profiilit jätetty auki ja jos verrataan Prioran kauniisiin viimeisteltyihin vastaaviin. Joissain autoissa vielä takaluukun kiinnityksessä käytetty ylisuuria prikkoja.

- apukuski ei pysty avaamaan sivulasiaan oikealla kädellään koska tuulilasin avausnappi on ovenkahvan takana vähän niin kuin piilossa. Avaus onnistuu ainoastaan vasemmalla kädellä vähän kurkottaen.

- Pitkä kyynärnoja hieman haittaa käsijarrun vetämistä päälle. Kyynärnojan nostaminen ylös toisaalta antaa enemmän tilaa käsijarrun käytölle.

- Tuulilasin pesunestesäiliö on hankalassa paikassa ja säiliön painokansi on "halpaa muovia" ja "jää helposti käteen".

- etuovien rajoittimet jollain tapaa heikot ja joissain autoissa ovien ulko avauskahvoissa liian paljon väljyyttä.

- AMT vaihteiston versio 1.0 on kuulemma huono.

- poltto-aine säiliön täyttö-aukko on jostain syystä hyvin kaukana luukun takana hankaloittaen esimerkiksi kanisterista tankkausta.


Positiivisia asioita on muun muassa:

- hyvä ajettavuus
- moderni muotoilu ja varusteiden runsaus
- lämmin auto talvella
- monikäyttöinen, näppärä ja korkea maavara.
- ainakin sedan-mallissa pieni polttoaineen kulutus.


Vestoja myydään tänä vuonna Venäjällä yli 100 000 kappaletta. Länsi-Euroopassa ei näitä ole juurikaan ostettu. Puhutaan vaan tuhansista.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 1.3.2019 18:38
Kirjoittaja t tulppu
300000 vestaa lähtenyt Tehtaalta.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 1.3.2019 20:01
Kirjoittaja Jouska
t tulppu kirjoitti:300000 vestaa lähtenyt Tehtaalta.
Kyllä vaan. Vesta oli viime vuonna Venäjän myydyin automalli ensimmäistä kertaa reilulla100 tuhannella myydyllä autolla. Myös Itä- Euroopassa auto on myynyt hyvin. Lisäksi Boliviassa on alkanut Vestan myynti.

Suomessa vissiin Vesta myynti lopetettiin kannattamattomana. Autosta taisi tulla liian kallis.

Ensi vuonna Vesta saa pienen uudistuksen. Ainakin kojelauta muuttuu viimeisen muodin mukaiseksi isolla näytöllä ja uusilla mittareilla. Jonkinlainen facelift on siis tiedossa.

Venäjän Federaatio tukee autotehdasta uusien mallien kehittämisessä miljardeilla ruplilla seuraavien vuosien aikana.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 30.4.2019 8:05
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Saksalainen autolehti "Autogazette" koeajoi Vesta SW Crossin (hinta on noin 16-17 000 euroa) noin kahden viikon ajan ja saksmannien mielipiteet autosta olivat:

-moderni muotoilu
-sisätilat vähän muovisen oloiset.
-sovitukset eivät ihan VW laatua

Plussat:

-hintaisekseen kelvon oloinen.
-paras Lada ikänä
-laatuvaikutelma on parempi kuin Dacian tekeleet!!
-manuaaliset, varmatoimiset säätönapit konsoleissa. Varmatoimiset systeemit.
-manuaalivaihteisto toimii hyvin.

Miinukset:

-sisämelu on melkoisen suuri suuremmissa nopeuksissa.
-istuimissa parantamisen varaa verrattuna nykyautoihin. Eivät tue riittävästi pitkillä matkoilla.
-sisätilojen muovien haju saataa aiheuttaa päänsärkyä.
-jousitus ilmeisesti liian kova huonoille teille.

Huonona puolena on lisäksi se, että maahantuonti Saksaan ei käsitä kuin 1,6 litraisen vaihtoehdon, joka on saksalaisille vähän pienitehoinen moottori (106 hv).

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 23.7.2019 11:15
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Lada Vesta jälleen myynnissä Suomessa. Hinnat hieman epäselvät, kerrotaan kysyttäessä ;).

"Lada Vesta on pohjoisiin olosuhteisiin suunniteltu nykyaikainen perheauto".

Myös Vesta Cross farmari saatavilla Suomeen.Hienoa, että on vaihtoehtoja.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 26.7.2019 17:12
Kirjoittaja t tulppu
Uusimmassa Zr rulemissa Testissä Vesta ja hyntai ja kiia.. lopputulosta en tiiä kun en kieltä ymmärrä ja testistä jätetty pois numerointi ja hyvät ja huonot puolet.mutta äkkiseltään ei hirveän pahalle näyttänyt.mitä nyt puolet halvempi ja puolet pienempi moottori.