VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mitä näenkään, pussihousu laittaa Weberin korvaamattomaan Ladaan :lol: Eikai tämä johdu nyt perjantaista?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Niin mutta alunperinhän tuossa olikin Weber. Nyt siinä on joku ryssänkopio.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onhan nämä AI:n ladat aika pitkälle jalostettuja, että ei siinä enää weberi paljoa paina. Eikös siinä alunperin ollut orkkisweberi, tai siis esim. fiatin toimittama versio, olisko se mahdollisesti ollut autossa jo uutena, kun alkuun käytettiin paljon fiatin toimittamia osia?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Tänä aamuna oli 16 astetta pakkasta ja päätin viritellä lohkolämmittimen. Eipäs konepelti sitten auennutkaan eikä pimeässä saanut puurimalla tökkimälläkään lukkoa auki. Sen verran ****tti että raotin ronskisti konepellin vasemman reunan ja vedin pihdeillä lukosta auki. Konepellin vaihtoa olen muutenkin harkinnut kun ei mikään priima ole, nyt se on kai sitten vähän pakko keväällä vaihtaa. Lukko tuosta ei ollut jäässä kun ihan hyvin toimi mutta vaijeri ei liiku mihinkään, kahva vaan taipui. Pitäisi tuohonkin rakennella joku parempi systeemi. Akku on muuten toiminut ihan hyvin sen jälkeen kun vettä lisäsin. Vähän sitä pelkäsin ettei kunnolla jaksa pyörittää ja sen takia tuota lohkolämmitintä käytinkin. Jos varma olisin ollut että lähtee niin eipä tuota peltiä kai vääntää olisi tarvinnutkaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Lada-Jussi kirjoitti:Eikös siinä alunperin ollut orkkisweberi, tai siis esim. fiatin toimittama versio, olisko se mahdollisesti ollut autossa jo uutena, kun alkuun käytettiin paljon fiatin toimittamia osia?
Todennäköisesti oli jo uutena, mistäpä se neuvostokansalainen siihen Webrin olisi saanut vaihdettua?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Piti kääntää ilmanputsari talviasentoon kun tiistaiaamuna 20 asteen pakkasessa 15-20 km ajettuani alkoi hieman kakistelemaan. Eilen töissä sisällä käänsin sen ja vaihdoin samalla ilmansuodattimen joka oli ihan musta, kuinka vanha lie. Vettä oli myös melkoinen määrä ilmanputsarissa jotka tottakai poistin samalla. Nyt taas toimii siististi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja markku »

Saimpas toissapäivänä postia tullilta ......... nyt jo AI;n omistuksessa olevalta 1970 latalta tuli minulle palautusta veroja ........... kokonaista 7,40 e :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja samarai »

Onnea AI:lle Ladan 40-juhlavuoden johdosta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Ja juhlavuotta vietetään ajamalla sillä kesäkausi. Keväällä vaan pitää ensin katsastaa, vähintään taakse pitää aikaansaada toimivat jarrut, taka-akselia on korotettu siten että vaatisi lain mukaan muutoskatsastuksen (kelpasi kyllä rekisteröintikatsastuksessa) sekä puuttuva jarrupaineensäädin kai pitää asentaa (ei ole minkäänlaista merkkiä että tässä sellaista paikoillaan ikinä olisi ollut!). Kampiakselin etupään stefa pitää myös vaihtaa kun roiskii öljyä ympäristöön. Muutenhan tuo suunnilleen kunnossa onkin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Kyllä tuo akku veden lisäyksestä tokeni. Eilen aamulla oli 30° pakkasta ja hyvin pyöräytti käymään. Oli kyllä lohkolämmitin päällä mutta ei se akkua lämmitä... Täysin ongelmitta on -71 Lada nämä pakkaset toiminut, mitä nyt kuskinpuoleinen ovenkahva on vähän jäykempi kun kolmannelle kymmenelle asteelle pakkanen menee.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Eilen aamulla käännyin työpaikan pihaan ja jarrupoljin painui pohjaan ja jarrut olivat perin heikkotehoiset, edellisessä risteyksessä ne toimivat vielä aivan hyvin. Kurkkasin jarrunestesäiliöihin ja etujarrujen säiliö oli tyhjä. Lisäsin jarrunestettä ja ilmasin sylinterin, onneksi on työkalupakki aina mukana että sai jarruputket löysälle ja töissä saa auton sisälle. Normaalijarrut ilmauksen jälkeen tulivat takaisin. Huomenna olen menossa vaihdattamaan tuota vaihdelaatikon tukikumia, pitää samalla tutkia josko vuotopaikka jarruista löytyisi, nuohan melko nopeasti satuloiden vaihdon jälkeen alkoivat puoltaa, jos siellä vaikka on muutakin vikaa kuin jarrupala jumissa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Taas olisi pitänyt vanhan omaan muistiinsa luottaa. Kävin pajalla vaihdattamassa tuohon viisivaihteiseen vaihdelaatikkoon sitä tukikumia ja mukana oli viisivaihteisen laatikon tukikumi joita ei pitänyt olla olemassa muunlaisia. Kuitenkaan se ei paikoilleen käynyt kun laatikossa oli kuin olikin erilainen, nelivaihteisen laatikon tukikumi, eli tällainen:
Kuva
Eli molempia olisi pitänyt tilata, nyt sitten on tilattava uudestaan nelivaihteisen laatikon tukikumi että sen saa tuohon -89 Combista otettuun viisivaihteiseen laatikkoon kiinni!!!

Jarruista löytyi syy miksi jarruneste hävisi. Vasemmanpuoleisen satulan ulompi sylinteri vuotaa. Ja osalla on ikää melkein kolme kuukautta. Tuossahan oli jo asentaessa sen verran vikaa ettei siihen meinannut jarrupala paikoilleen mahtua, ilmeisesti sylinteri oli jo uutena viallinen eikä mennyt kokonaan sisään. Taas olisi halvemmalla ja helpommalla päässyt kun olisi vanhat neuvostovalmisteiset herkistellyt eikä mitään uusia venäläisiä romuja asennellut!!!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Pakkasmurheitä. Vilkkuviiksi vasemmalle kääntäessä on pirun tiukka, oikealle taas jotenkin velton oloinen, toimii kuitenkin. Kun lämpenee niin toimii normaalisti. Saa nähdä jääkö viiksi joku pakkaspäivä käteen...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

On muuten hienoa että on vielä ihmisiä jotka viitsivät laittaa tällaisia autoja! Rupeavat olemaan aika harvinaisia jo!
Oliko ne lisävalot mitkä otit pois Neuvostovalmisteiset? Jos olivat niin saattaisin olla kiinnostunut.
Onnea vaan projektiin!
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

lada.h.s kirjoitti:Oliko ne lisävalot mitkä otit pois Neuvostovalmisteiset?
Mikäli tarkoitat niitä jotka oli tuossa 1970:ssä niin tuskin olivat, luki lasissa "HALOGEN". Kaiken lisäksi valot on lahjoitettu eteenpäin. 1970:ko harvinainen? Onhan niitä tuo yksi tässä maassa!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin