Sivu 28/46

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 20.8.2007 21:03
Kirjoittaja iigorr
iigorr kirjoitti:no halvin eikä ollenkaan huono vaihtoehto on kärjetön sytkä vaan. siitä se alipaine säädin pois.
Mitä hyötyä on alipainesäätimen poistosta? Sillähän saa vain lisättyä bensan kulutusta ja vetoa huononnettua kevyellä kaasulla ajellessa...[/quote]

itse en harraste auton parissa mieti bensan kulutusta..[/quote]

Ei muakaan bensankulutus hirveästi kiinnosta eikä sillä 80 litralla mitä tankkiin menee kovin kauaa radalla räppäillä.
Ihmetyttää vaan kun toisessa viestissä kehoitat ottamaan alipainesäädön pois ja toisessa meinaat että ylipaineella myöhäistävä sytkä olisi hyvä (niinkuin onkin).[/quote]

nyt sekoitat? näin en ole sanonut?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 20.8.2007 21:05
Kirjoittaja iigorr
tyhjäkäynnillä 0,3 bar :lol:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 27.8.2007 16:59
Kirjoittaja iigorr
nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 27.8.2007 18:25
Kirjoittaja IlkkaHe
Meleko matalalta puskee :D

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 27.8.2007 19:37
Kirjoittaja iigorr
IlkkaHe kirjoitti:Meleko matalalta puskee :D
kiitos remmiahtimen :D

penkki äijäki kehu et pirun hyvä ku ahtaa alhaalta asti :D

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 7:11
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti:Meleko matalalta puskee :D
kiitos remmiahtimen :D
:D
Ja vakio nokan :shock: mutta riittääkö vetoa enään ylemmäks :?:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 8:58
Kirjoittaja micco
iigorr kirjoitti:nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Mitä tuon 3000 kierroksen jälkeen oikein tapahtuu? Ainakin oma remmiladani kiekui iloisesti yli kuuden tontun.
Toisaalta jos tuo ahtopaine on 1 bar 3000 kierroksella niin onko se sitten jo 1.5 bar 6000 kierroksella?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 11:56
Kirjoittaja pappa- igor
micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Mitä tuon 3000 kierroksen jälkeen oikein tapahtuu?
Musta rauta kurkkaa lohkosta :lol:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 16:54
Kirjoittaja iigorr
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti:Meleko matalalta puskee :D
kiitos remmiahtimen :D
:D
Ja vakio nokan :shock: mutta riittääkö vetoa enään ylemmäks :?:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 16:56
Kirjoittaja iigorr
micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Mitä tuon 3000 kierroksen jälkeen oikein tapahtuu? Ainakin oma remmiladani kiekui iloisesti yli kuuden tontun.
Toisaalta jos tuo ahtopaine on 1 bar 3000 kierroksella niin onko se sitten jo 1.5 bar 6000 kierroksella?
dumpilla paineet 1 barissa.jossain 1500rpm viimeistään on toi 1 bar.

maximi kierrokset n. 6200 :)

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 17:43
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Kuinkas paljon sitten 5300rpm:lla on tehoa??

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 20:25
Kirjoittaja iigorr
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Kuinkas paljon sitten 5300rpm:lla on tehoa??
tuo 115hp pyörätehoa.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 21:17
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Kuinkas paljon sitten 5300rpm:lla on tehoa??
tuo 115hp pyörätehoa.
Kilolla?? onks se kone rikki??
:shock:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 28.8.2007 21:46
Kirjoittaja iigorr
tuo 115hp pyörätehoa.[/quote]
Kilolla?? onks se kone rikki??
:shock:[/quote]

ei :D

täysin vakio kone. imu ja pakosarjat kohdistamatta kansi,nokka kaikki vakiota. niin sytkä ennakko 22

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 29.8.2007 7:11
Kirjoittaja pappa- igor
mutta silti pitäs olla enemmän... Eikös se Miccon ladakin ollut koneeltansa vakio 1600 :? miten mulla on semmonen tunne että vakiosta 1600cc on datilla ja kilolla penkitetty n.160hv :shock: tosin onhan noissa "vakioissakin" eroja :lol: