Sivu 27/80

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 17.5.2014 0:37
Kirjoittaja t tulppu
Toyota 1c kunnossa taas hinta 670eur. Oikeestaan hyvä että tässä vaiheessa vein diesel huoltoon. Vuoden parin kuluttua olisi maksanut paljon enemmän. Jonkin verran kuluneita osia oli joutunut vaihtamaan.. Että ei taida Tojo laatu olla niin hyvä kuin väitetään.. ainaskaan tämän pumpun osalta. Tällä hinnalla ladaan olisi saanut vaikka mitä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 17.5.2014 13:00
Kirjoittaja jta
Tuolla hinnalla olisi saanut jo ajokuntoisen auton. Mutta silti aika kohtuu hinnalla selvinny tuon kans. Moneen muuhun merkkiin olisi saattanu palaa vielä enemmän rahaa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 17.5.2014 22:03
Kirjoittaja t tulppu
Joo jos olisin rikki ajanut, niin olisi 1500 ollut aika lähellä arveli kaveri..

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 8.6.2014 15:54
Kirjoittaja Yogi
Muistaako joku, täytyykö kanttiksesta lämppärin hanaa purkaessa ottaa ilmasuulakkeiden kanavistoja irti (riskillä, että ne ohjaimet katkeaa)? Tehnyt kanttikseen, mutta vuosia sitten, enkä muista enää. Nappiksessa taasen ei ole niitä lainkaan, kun ei ole sivupuhaltimiakaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 8.6.2014 16:05
Kirjoittaja Flaiman
Pientä mutuilua mutta muistaakseni riippuu asentajan käsien koosta. Itse jälkimmäisellä hananvaihdolla en tainnut ottaa muuta kuin hanskalokeron sisämuovin pois ja luultavasti sen hanskahyllyn. Hanskalokeron kannen ainakin jätin paikalleen vaikka sen jotkut kuulemma irrottavatkin. Mutta etenkin jos on ennen sen tehnyt niin eipä sinne niin paljoa nähdä tarvitsekkaan. Oikein jos muistelen niin sen vaijerinkuoren tiukkaaminen on vaikeampaa kun ilmatorvi on tiellä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 8.6.2014 16:11
Kirjoittaja Flaiman
Mikäköhän on mennyt minulla combin etujousien vaihdossa pieleen, kun jouset ottaa ylätukivarteen kiinni! Eihän siellä normaalistikkaan paljoa väliä ole, mutta nyt ottaa ihan kunnolla kiinni.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 8.6.2014 21:26
Kirjoittaja jta
Onhan jousi yläpäästään varmasti oikein paikoillaan? Ja onhan siellä se välikumi paikoillaan?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 11.6.2014 13:32
Kirjoittaja Yogi
Flaiman kirjoitti:Pientä mutuilua mutta muistaakseni riippuu asentajan käsien koosta. Itse jälkimmäisellä hananvaihdolla en tainnut ottaa muuta kuin hanskalokeron sisämuovin pois ja luultavasti sen hanskahyllyn. Hanskalokeron kannen ainakin jätin paikalleen vaikka sen jotkut kuulemma irrottavatkin. Mutta etenkin jos on ennen sen tehnyt niin eipä sinne niin paljoa nähdä tarvitsekkaan. Oikein jos muistelen niin sen vaijerinkuoren tiukkaaminen on vaikeampaa kun ilmatorvi on tiellä.
Kiitos Flaiman; sai vaihdettua ihan hyvin ilman ilmakanavan poistoa, ainoastaan alalokero oli poistettava. Lisätyö tuli siitä, että säätimien vaijeri oli alkanut liikkumaan säätimen mukana, joten hanaa ei saanut hanan päästä säätöihin, joten vaijerin korjaamiseksi piti purkaa hanskalokeron pohja ja säädinvivusto keskipaneelista irti. Hanskalokeron sisukset lähti taivuttelemalla ja pienellä väkivallalla, kantta ei ollut tarpeen poistaa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.6.2014 20:47
Kirjoittaja Nakuttaja79
Osaisiko joku kertoa 110-sarjan bensapumpun suodattimen numeroa (ei viittis purkaa pumppua autosta numeron takia) tai paikkaa josta suodattimen saa tilattua? Auto on 112, 1.6, 8v, v.2005. Pumppu vaihettiin vanhemmasta 1.5 koneisesta tähän, mutta sen suodatin ei mahtunut loiskealtaaseen. pumput päällepäin samanlaiset. On vaan tuo vanha suodatin ihan tukossa, eli tankissa on ollu joskus reilusti *aska*...

Kiitos.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.6.2014 10:52
Kirjoittaja t tulppu
0400675670 Olavi Tujamola.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.6.2014 20:24
Kirjoittaja pressa
ManseMotors

ManseMotors on 2012 toukokuussa rekisteröity yritys, jonka päätoimenkuvana on LADAn varaosien ja XENUM tuotteiden maahantuonti ja myynti.
Toimitamme muidenkin, lähinnä itä-autojen varaosia suoraan Venäjältä!
Myös viritys/kilpa osat LADA ralliautoihin!
Valmistamme kokonaisia moottoreita kilpakäytöön, asiakkaiden toiveiden mukaisesti.
Yhteystiedot

Sähköposti: ladaosat@mansemotors.fi

Puhelin: +358468130303

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 19.6.2014 17:27
Kirjoittaja AI
Kuinka saa takavetoladan matkamittarin nollattua? Joskus olen lukenut että mittaria voi pyörittää porakoneella mutta kuluuko siihen ikuisuus? Vai puretaanko mittari atomeiksi ja pyöritellään numerokiekot käsipelillä?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 19.6.2014 20:01
Kirjoittaja pressa
Ikä loppuu jos porakoneella pyörität, nopeallakin koneella saat ajettua 160km tunnissa.
Eli pura mittari ja numerokiekkojen väleissä kun on ne pienet rattaat niin sen akselin kun irrotat niin ne rataat irtoavat ja numerokiekkoja voi vapaasti pyörittää, sitten kasaat rattaat ja akselin takaisin paikalleen. Mittarin purkaminen vaatii suurta tarkkuutta että mitään ei hajoa kun purkaa. Toki tiedän että hivenen varovasti kangottamalla välirattaiden akseila ulospäin numerokiekkoja saa pyöritettyä, mutta tässä on suuri vaara että hampaita katkee ja numerokiekkoihin tulee jälkiä. Essonbaareissahan ktoki kerrotaan että puolessa tunnissa Vironpojat laittaa minkä lukeman vaan...

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 19.6.2014 20:25
Kirjoittaja jta
Loppujenlopuksi tuo ei ole edes vaikea temppu eli tuo ns. essonbaari juttu ei ihan tuulesta temmattu ole. Nappiksessa mittaristo on helppo purettava, 2105 mallissa vähän vaikeampi johtuen mittarin suljetusta rakenteesta mutta taas 2107 mallissa helpompi. Mittariston kun saa avattua niin itsessään tuo numerorumpu on vain yhdellä jousisokalla lukittu paikoilleen ja tuon kun ottaa pois niin on koko rumpu käsissä. Tuossa vaiheessa on kohtuu helppo pyöritellä sopivat numerot esille. Muistaa vaan kasatessa että ne välilevyt pitää tulla oikeaan asentoon jotta mittari pelaa oikein.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 19.6.2014 21:46
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Kokeilin Samaran vanhemman mittariston kilometrien nollaamista. Se oli aika helppoa ensikertalaiselle. Numerorumpu irrotetaan ja sopivasti käännellään levyjä sormin kuin rubinin kuutiota. Pitää vaan muistaa mikä numerorivi tulee näkyville. Tein tämän nollauksen varamittaristolle.