1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kyllä minä ne laatokan laineet kuivasin pois jo rätillä, sen kartaanitunnelin päälle tällätyn eristematon alareunaa vielä puhaltimella kuivattelen, ettei jäädy korpuksi. Se kun on vielä muuten ehjä joten en viitsi repiä sitä kokonaan pas2, nostin vain reunaa irti lattiasta, tungin lumiharjan alle ja jätin puhaltimen kuivaamaan. Hanskalootan alapuolella retkottavan retaleen sen sijaan lemppasin suosiolla roskikseen, se oli jo niin pahoin tärviöllä.
Ilmastointiteippiä ei piisannut a-pilarin lisäksi kuin puolisen metriä nurkasta keskellepäin. Jos se vielä vuotaa, niin teippaan koko perkeleen lasinympäryksen tukkoon siksi kunnes kerkiän repiä lasin irti. Alanurkassa on maalin alla selvästi ruostetta joten se voi olla sieltä jo puhkikin. Lasia neljä vuotta sitten vaihtaessani se oli vielä ehjä.
Ilmastointiteippiä ei piisannut a-pilarin lisäksi kuin puolisen metriä nurkasta keskellepäin. Jos se vielä vuotaa, niin teippaan koko perkeleen lasinympäryksen tukkoon siksi kunnes kerkiän repiä lasin irti. Alanurkassa on maalin alla selvästi ruostetta joten se voi olla sieltä jo puhkikin. Lasia neljä vuotta sitten vaihtaessani se oli vielä ehjä.
Olipahan sen verran rapeata tavaraa se lootanpäällinen äänieristeentekelekin että revin sitten hitoille senkin. Helevettiäkö mokomien turpeiden kanssa kannattaa pelata.
Eikä vain saata vaan tulee myös, boltsi on nimittäin huomattavan väljä. Täytyypä suksia ostamaan uusi. Tai paremminkin kaksi saman tien, oikeanpuoleisessa ei vielä väljää tuntunut mutta suojakumi näkyi irvistelevän joten lie lopun edellä jo sekin.lahopää kirjoitti:Nappiksen vasemmasta etupyörästä kuuluu kolahtelua, tunkkailin sitä ilmaan ja ravistelin hieman. Kolina saattaa tulla yläpallonivelestä.
21013
Nyt on uudet turkkilaiset yläpallot paikoillaan. Näissä oli jopa rasvaa kumien alla.
Vanhat olivat näköjään venäläisiä joten lienevät siis alkuperäiset. Irtosivat kuitenkin helposti. Oikeanpuoleisesta putosi suojakumi ilman eri toimenpiteitä heti kun nivel irtosi silmukasta. Se oli rutikuiva kuin muumio ja niinikään väljä.
Mutta taukosipa paukkumasta. Laakerit ehkä vielä hitusen kolkuttaa, en tosin niitä koskaan kovin tiukalle kiristäkään, että auto rullaa köykäisesti. Etujarrutkaan eivät laahaa enää vähääkään.
Vanhat olivat näköjään venäläisiä joten lienevät siis alkuperäiset. Irtosivat kuitenkin helposti. Oikeanpuoleisesta putosi suojakumi ilman eri toimenpiteitä heti kun nivel irtosi silmukasta. Se oli rutikuiva kuin muumio ja niinikään väljä.
Mutta taukosipa paukkumasta. Laakerit ehkä vielä hitusen kolkuttaa, en tosin niitä koskaan kovin tiukalle kiristäkään, että auto rullaa köykäisesti. Etujarrutkaan eivät laahaa enää vähääkään.
21013
No nyt on sitten tuokin tuunaus tehty. Heti parempi.$aatanan tunari kirjoitti:Nuo nappiksen aurinkolipat on kerrassaan surkeita tekeleitä.
Täytyy joskus raplata aksteekista irti se katon lippahässäkkä ja ruuvata se tuohon.
Tässä korissa ei vain ollutkaan vasemman oven yläpuolella verhoilun alla sen häkkyrän kiinnikkeen kohdalla kierrettä, vain avoin reikä. Kombissa siellä oli kierrekin. Kiinnikerauta tosin vääntää kiinnityspulttia niin paljon alaspäin että pultti tuntui pysyvän siellä reiässä pelkän kierteensä varassa.
Kuskinovi ei tullut kovin tiiviisti kiinni ja nastarenkaiden lotina kuului melko voimakkaasti oven välistä joten säätelin lukon vastakappaletta hieman syvempään. Olin säätänyt sitä aiemmin koska ovea piti paiskoa ja ovi jäi vähän löysään..
Mitähän seuraavaksi?

21013
Eilen vaihtelin nappikseen moottoriöljyt niin onpahan sitten sekin tehty. Nyt ei pitäisi olla mitään erityisen välttämätöntä ropaamista.
Käsijarruvaijerin oikeanpuoleinen pää tosin jäätyi tänään kiinni kun jätin katiskan pariksi tunniksi käksä päällä parkkiin. Irtosi kun nykäisin pari kertaa reippaasti ja kajautin ensimmäiseen vastaantulleeseen isompaan kuoppaan. Vaijerissa on varmaan vähän vettä ja se jäätyy kun pakoputki siinä vieressä jäähtyy.
Jospa liruttaisi jotain tenua sinne vaijeriin, ettei jäädy. Tai sitten yksinkertaisesti vain parkkeeraa aina tasamaalle niin ei tarvitse käyttää sitä.
Ei nyt oikein viitsisi enää paljoa pihalla äpästellä mitään kun tuli tuo talavikin.
Kompiinkaan ei vuoda vettä kun se on jäässä koko paska...
Käsijarruvaijerin oikeanpuoleinen pää tosin jäätyi tänään kiinni kun jätin katiskan pariksi tunniksi käksä päällä parkkiin. Irtosi kun nykäisin pari kertaa reippaasti ja kajautin ensimmäiseen vastaantulleeseen isompaan kuoppaan. Vaijerissa on varmaan vähän vettä ja se jäätyy kun pakoputki siinä vieressä jäähtyy.
Jospa liruttaisi jotain tenua sinne vaijeriin, ettei jäädy. Tai sitten yksinkertaisesti vain parkkeeraa aina tasamaalle niin ei tarvitse käyttää sitä.
Ei nyt oikein viitsisi enää paljoa pihalla äpästellä mitään kun tuli tuo talavikin.
Kompiinkaan ei vuoda vettä kun se on jäässä koko paska...

Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
Raivurin kaasuvaijerissa käytän aseöljyä, toimii ainakin pikkupakkasilla. Paljoa ei kosteutta vissiin tarvii olla käsijarruvaijerissa kun jumittaa...
Sanovat jotkut että kovilla pakkasilla aseöljykään ei hyvä, en tiedä.
Sanovat jotkut että kovilla pakkasilla aseöljykään ei hyvä, en tiedä.
warre 353w sedan,
21013
Nappiksen korealaisissa suksissa on havaittavissa jonkinasteista nastakatoa ja töppöset ovat alkaneet hieman lipsahdella.
Tinkasin jo keväällä työkaverilta halavalla kokolailla ajamattomat ykköshakkapeliitat ja kävin ne äskettäin hakemassa. Keräilin niitä varten sitten kierroksen kanttilampun vanteita joissa ei kyllä ole juuri hurraamista, sillä maalit ovat hilseilleet ja renkaita käsipelillä poistettaessa vanteet ovat naarmuuntuneet ja kolhiintuneet. Kolmessa vanteessa oli vielä tubelessventtiilit mutta revin ne pois, hioin enimmät maalinhilseet ja ruosteet ja maalailin renkaan alle jäävät pinnat. Lopputulokset olivat kuitenkin sellaiset, että tuskin pitäisivät ilmaa sellaisenaan, joten päätin laittaa varmuuden vuoksi sisärenkaat joka pyörään.
Tänään kiikutin sitten rojut euromasterille kasattavaksi. Painoja laittaessa yksi vanne osoittautui kuitenkin hieman kieroksi ja siihen meni punttejakin toistasataa grammaa puolelleen. Vaikka se menisi takapyörässä tuollaisenaankin, niin en minä sitä kyllä alle laita. Otin jo varapyöränä olleesta kesärenkaankappurasta paremman vanteen ja tein sille samanlaisen huollon. Täytyy käydä vaihdattamassa rengas sille ja viskata tuo kiero vanne menemään.
Päältäpäin en ruvennut vanteita paremmin siistimään joten ovat hieman rupisia, täytyy tuunata siihen vaikka tojotan pölärit...
Sattuipa GPS:llä varustettu kännykkä matkustamaan autossa tänään, joten tarkistelin mittarivirhettä, mittari näyttää sekä kahdeksankympin että satasen vauhdissa noin viisi kilometriä liikaa. Nuo hakkikset on ehkä vähän isommat kun nykyiset aurorat joten täytyy lainata värkkiä uudelleen sitten kun saan renkaat vaihdettua.
Tinkasin jo keväällä työkaverilta halavalla kokolailla ajamattomat ykköshakkapeliitat ja kävin ne äskettäin hakemassa. Keräilin niitä varten sitten kierroksen kanttilampun vanteita joissa ei kyllä ole juuri hurraamista, sillä maalit ovat hilseilleet ja renkaita käsipelillä poistettaessa vanteet ovat naarmuuntuneet ja kolhiintuneet. Kolmessa vanteessa oli vielä tubelessventtiilit mutta revin ne pois, hioin enimmät maalinhilseet ja ruosteet ja maalailin renkaan alle jäävät pinnat. Lopputulokset olivat kuitenkin sellaiset, että tuskin pitäisivät ilmaa sellaisenaan, joten päätin laittaa varmuuden vuoksi sisärenkaat joka pyörään.
Tänään kiikutin sitten rojut euromasterille kasattavaksi. Painoja laittaessa yksi vanne osoittautui kuitenkin hieman kieroksi ja siihen meni punttejakin toistasataa grammaa puolelleen. Vaikka se menisi takapyörässä tuollaisenaankin, niin en minä sitä kyllä alle laita. Otin jo varapyöränä olleesta kesärenkaankappurasta paremman vanteen ja tein sille samanlaisen huollon. Täytyy käydä vaihdattamassa rengas sille ja viskata tuo kiero vanne menemään.
Päältäpäin en ruvennut vanteita paremmin siistimään joten ovat hieman rupisia, täytyy tuunata siihen vaikka tojotan pölärit...

Sattuipa GPS:llä varustettu kännykkä matkustamaan autossa tänään, joten tarkistelin mittarivirhettä, mittari näyttää sekä kahdeksankympin että satasen vauhdissa noin viisi kilometriä liikaa. Nuo hakkikset on ehkä vähän isommat kun nykyiset aurorat joten täytyy lainata värkkiä uudelleen sitten kun saan renkaat vaihdettua.
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
en ite suosittelis noita sisuskumeja tublesrenkaittenkaa ite laitoin kerran yhteen kun ei muuten noussu vanteelle,
ja ihan oikein homma meni kesti 50 kilsaa ja sisuskumi riekaleina.
ja ihan oikein homma meni kesti 50 kilsaa ja sisuskumi riekaleina.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
Mulla on ollu sisuskumit tubevanteiden ja tubelesskumien kanssa ties kuinka monta kymmentä tuhatta kilsaa eikä ainakaan vielä vuoda. Sisuskumit on muutenkin todella vanhat.
Totta on että tubelessrenkaiden sisusta on melko karkea mutta ei tästä ole ollut mitään ongelmia.
Suuremman virheen tekee se joka laittaa tubeless-renkaan tubevanteelle ilman sisuskumia
Ainakaan minun tuntemat, itseään kunnioittavat rengasliikkeet ei tätä pakettia tee, jokainen varmasti ymmärtää miksi.
Tästäkin on ollut vääntöä että pysyykö se rengas silloin vanteella vai ei kovemmin kanttaillessa, mut itse en tollasta pakettia ota mistään hinnasta alle.
Ite olen pyrkinyt kaikista tubevanteista eroon ja olenkin siinä onnistunut, enää yksi sarja tubevanteita jäljellä, kaikki muut tubeless.
Totta on että tubelessrenkaiden sisusta on melko karkea mutta ei tästä ole ollut mitään ongelmia.
Suuremman virheen tekee se joka laittaa tubeless-renkaan tubevanteelle ilman sisuskumia

Tästäkin on ollut vääntöä että pysyykö se rengas silloin vanteella vai ei kovemmin kanttaillessa, mut itse en tollasta pakettia ota mistään hinnasta alle.
Ite olen pyrkinyt kaikista tubevanteista eroon ja olenkin siinä onnistunut, enää yksi sarja tubevanteita jäljellä, kaikki muut tubeless.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kävin tänään laitattamassa sen viimeisenkin renkaan suoralle vanteelle ja kyselin samalla näistä "ongelmista". Sisärenkaat eivät kuulemma tapaa hankautua puhki eikä tubelessrenkaat putoilla tavalliseltakaan vanteelta joten jeesustelut sikseen. 
Enpä muuten muistanutkaan mainita arvon kermaperseille, että nämäkin muutaman kilometrin ajetut hakkapeliitat ovat jo kuusi vuotta vanhat
selvästikin roskiskamaa... 

Enpä muuten muistanutkaan mainita arvon kermaperseille, että nämäkin muutaman kilometrin ajetut hakkapeliitat ovat jo kuusi vuotta vanhat


21013
Vaihdoin eilen hakkikset alle ja jopa parani ajomukavuus. Jonkun verranhan nämäkin tietty jyrisee ja nastat litisee mutta se korviahuumaava ja hermoja repivä ulina on tiessään. Pitoa kokeilin sen verran että nyt pääsee liikkeellekin siinä missä ennen tossut jo lipesi. Muutenhan se on loskassa aikalailla samanlainen pulkka, ei hakkapeliittakaan kesää tee.
"ne on nuo 165:t paljon isomman näkösetkin kuin noi 155:t..."
ja kehämittakin kymmenkunta senttiä pitempi joten katiska kulkeekin vähän lujempaa. Otin GPS:n taas völjyyn ja mittarivirhe tuntuu korjaantuneen liki kokonaan, vimpaimen näyttäessä sataa mittarin neula peittää satasen viivan, paljonkos tarkempaan tuota tarttee saadakaan?
Touhusin vielä tojotan pöläreistä tekstit piiloon niin sain tuunattua nuo kanttilampun rumat vanteet piiloon.
"ne on nuo 165:t paljon isomman näkösetkin kuin noi 155:t..."

Touhusin vielä tojotan pöläreistä tekstit piiloon niin sain tuunattua nuo kanttilampun rumat vanteet piiloon.
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
jokainen tekee miten lystää tuo aikaisempi kirjotuks noista sisuskumeista oli ihan omiinkokemuksiin pohjaava
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
mahtanu olla näky vähän niinkun p.o.r.n keikalla tuolla mun varkulla aikanaan kärryperässa kanssa
Viimeksi muokannut pikku-maukka, 30.12.2008 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Raastoin kompinreuhkankin välillä käyntiin että saisi laseja sulateltua ja kuivateltua kun olivat jo jäässä molemmin puolin.
Solenoidi lie ollut kanssa kohmeessa kun ei ensin tahtonut jaksaa vetää mutta koputtelemalla intoutui sitten toimimaan ja sain sahatuksi kotteron käyntiin. Entisen rumastihan tuo tuntui rähjäävän.
Rivuuttelin sen pihaan ja käytin moottorin lämpimäksi ja annoin lämppärin pöhöttää täysillä koko ajan. Ikkunatkin suli ja kuivailin ne sisäpuolelta.
Enempiä en viitsinyt ajella kun ei kesärenkailla olisi varmaan päässyt takaisin mäelle. Peruuttelin ruopion takaisin entisille sijoilleen ja tarkistin rengaspaineet.
Nappikselle ei taas ole tarvinnut muuta tehdä kuin ajaa ja tankata. Sattui tuossa tankkaillessa helposti muistettavia lukemia matkamittariin ja laskeskelin että reilut kahdeksan litraa menee sataselle kun malttaa jurnutella muiden jurnuttelijoiden perässä eikä paisko pitkin pientareita.
Oikealta puolelta kuuluvaa suhinaa ja kohinaa koetin hiljentää tunkemalla maton alle vähän jotain imeytyshuopaa ja pakkaamalla etuoven tiivistettä paremmin paikoilleen.
On nämä onnettomia häkkyröitä, oven tiivisteet ovat liian kittanoita eikä tuo kumimatonretalekaan sovi lattialle muotoonsa vaan retkottaa miten sattuu.
No eipä se metelikään siitä oikein miksikään muuttunut...
Solenoidi lie ollut kanssa kohmeessa kun ei ensin tahtonut jaksaa vetää mutta koputtelemalla intoutui sitten toimimaan ja sain sahatuksi kotteron käyntiin. Entisen rumastihan tuo tuntui rähjäävän.
Rivuuttelin sen pihaan ja käytin moottorin lämpimäksi ja annoin lämppärin pöhöttää täysillä koko ajan. Ikkunatkin suli ja kuivailin ne sisäpuolelta.
Enempiä en viitsinyt ajella kun ei kesärenkailla olisi varmaan päässyt takaisin mäelle. Peruuttelin ruopion takaisin entisille sijoilleen ja tarkistin rengaspaineet.
Nappikselle ei taas ole tarvinnut muuta tehdä kuin ajaa ja tankata. Sattui tuossa tankkaillessa helposti muistettavia lukemia matkamittariin ja laskeskelin että reilut kahdeksan litraa menee sataselle kun malttaa jurnutella muiden jurnuttelijoiden perässä eikä paisko pitkin pientareita.
Oikealta puolelta kuuluvaa suhinaa ja kohinaa koetin hiljentää tunkemalla maton alle vähän jotain imeytyshuopaa ja pakkaamalla etuoven tiivistettä paremmin paikoilleen.
On nämä onnettomia häkkyröitä, oven tiivisteet ovat liian kittanoita eikä tuo kumimatonretalekaan sovi lattialle muotoonsa vaan retkottaa miten sattuu.
No eipä se metelikään siitä oikein miksikään muuttunut...