Säädettävä panhard on paras ratkaisu ongelmaan, mutta asian voi tilapäisesti(odotellessa säädettävää panhardia) korjata spacereilla . Mittaa vain paljon heittoa on ja laittaa sen verta palaa vanteen väliin.
Ja venäjältä tuotu Stinger-merkkinen panhard kelpasi katsastuksessa ilman minkäälasia todistuksia . Toktornivakon kautta hommasin panhardin.
Asennushan on mitä helpoin, kierittää vain sopivan pitkäksi ja paikoilleen. Sen jälkeen mutterista säätäen oikeeseen pituuteen
MrKz kirjoitti:Ei kukaan ole meinannut Ladaan ilmajousitusta asentaa? Sitten ainaki sais parkkiin lyyä tunkinkorvakkoja vasten maahan ja sitten taas nostaa maasturinmittoihin ajoa varten.
Tuning.fi 6/2013 lehdessä oli juttu 2107 Ladasta missä oli pussit nurkissa,täällä Ladaboardissakin oli kyseisestä pirssistä topicci mut en löytäny kun yritin kahtella, toteutus etenkin kiinnostaa, et jos hautaisi ajatuksen turbo Ladasta ja tekiski lowriderin
syyllinen kyseisestä Ladan toteutuksesta olen minä. Jos osia, infoa tai todistuksia kaipaa, niin soittelemalla saa lisää infoa. Osia löytyy lowtoys kaupasta, ja voin valmistaa kaikki braketit ja kiinikkeet.
No Sense Customs. O45 899 56 50 Lari.
p.s. Ilma alusta ollut ladassa jo vuodesta 2011, ja siitä ne venäläisetkin ovat aika pitkälti apinoineet sen, sillä tunnen lähes kaikki sielä niitä myyvät henkilöt ja yritykset. Ja itse olen harrastanut niitä jo vuodesta 2007.
Nyt on käyty konttorilta kysymässä pussien katsastuksesta. Katsastusmies ei oikein ollu perillä asiasta joten anto ainakin ehdot että ei saa vaikuttss ohjauksiin, ilmajouset on kunnolla kiinni, niitä ei voi säätää ajon aikana ja että minimi maavara on sen 8cm niin ja että on jonkunlaiset laput missä näkyy paljon mikäkin palje kestää painoa. Ensi viikolla oilisi tarkoitus käydä ladaa näyttämässä jos saisi vielä vedettyä kompuralle sähköt ja pusseille letkut !
No nyt on ilmajouset katsastettu ladaan !! Onkohan ainoa ilmajousitettu nappisilmä Suomessa ? Muutosprosentteja tuli huimat 1%. Nyt vaan pohjaanlyöntikumit pienemmiksi ja vattalleen
http://www.moottorit.net/galleria/ajoneuvo2484/ Tossa on nyt katastus korkeudessa elikkä tuosta nousee vielä hieman ylöspäin ! Juhannuksen jälkeen laitan uusia kuvia kun saan pohjaanlyöntikumit pois tieltä !
Jompppaa kirjoitti:http://www.moottorit.net/galleria/ajoneuvo2484/ Tossa on nyt katastus korkeudessa elikkä tuosta nousee vielä hieman ylöspäin ! Juhannuksen jälkeen laitan uusia kuvia kun saan pohjaanlyöntikumit pois tieltä !
Moi. Olen miettinyt pitkään, miten voin rakentaa minun lada ilmajousitus, jotta se olisi tie oikeudellisia, Voitko lähettää minulle joitakin kuvia siitä, miten olet rakentanut sen etupään? Ja mitä airsuspenson olet käyttänyt? Olisi paljon arvostaa, kiitos etukäteen!
Kyseisen auton: http://www.garaget.org/?car=182144
Pituus eroa on n.50mm ladan iskareihin verrattuna eli lyhyemmät, pitää kammeta volvon puslat pois ja laittaa ladan puslat + ne holkit/putket mitkä ny onkaan niin passaavat paikoilleen
Ei perä vielä laskenut hirveitä koska orkkisjouset paikoillaan joista otettu vaan 3/4 kierros pois,
Pienellä koeajolla perä tuntui hyvältä mutta selviää paremmin kun pääsee kunnolla ajamaan, paremmalta tuntuu ainaki vanhoihin orkkiksiin verrattuna
Nyt on varmaan vakiot mitkä on pätkitty.. mutta on nii armottoman löysät että lastaamattomana auto on etukenossa ja kaikki 5 henkee päällä hyvä ettei keuli. Jouduin jo jousenvälikumit laittaa jäykistää, mutta silti nappailee renkaat sisäkaariin välillä. Jousen pituudesta sen verra et perän ku nostaa ilmaan nii ilman noita välikumeja saa helposti nytkyteltyä jousen pois auton alta
Sais olla omaan makuun melko topakka ja madaltaa kumminki. Kävi mielessä et miten näihi sais rajoitettua ulosjoustoo perään niin et katsastushemmoki tykkäis?
grapl kirjoitti:Laiska kun olen niin en jaksanut ettii..
Minkälaista takajousta laittais ladaan taakse?
Nyt on varmaan vakiot mitkä on pätkitty.. mutta on nii armottoman löysät että lastaamattomana auto on etukenossa ja kaikki 5 henkee päällä hyvä ettei keuli. Jouduin jo jousenvälikumit laittaa jäykistää, mutta silti nappailee renkaat sisäkaariin välillä. Jousen pituudesta sen verra et perän ku nostaa ilmaan nii ilman noita välikumeja saa helposti nytkyteltyä jousen pois auton alta
Sais olla omaan makuun melko topakka ja madaltaa kumminki. Kävi mielessä et miten näihi sais rajoitettua ulosjoustoo perään niin et katsastushemmoki tykkäis?
Mansemotorssilta alustasarjaa tai venäjän kävijöiltä, löytyy -30,-50,-70 ja -90mm jos nyt oikein muistan ja hintaa oli jottai 200e luokkaa... tai sitte sitä budjettialustaa et muista merkeistä lyhyempää iskaria ja mersun jousta... ja säädettävä panhardi nii saa akselin keskitettyä nii ei tuu rengas toiselta laidalta ulos ja raapii kaariin.. ja oha niitä jottai teräsvaijerivirityksiä rajoittamaan ulosjoustoa mut en mää ainakaa lähtis semmosia virityksiä tekemään.. lyhyemmät iskarit ainaki rajottaa sitä ulosjoustoa, mittaamalla miten matalan alustan haluaa nii voi selvitellä minkälaista iskaria ja jousta tarvii..