
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Korjailin letkun vuotokohtaa.Ostin autotarvikeliikkeestä mustaa "jeesus teippiä" pienen rullan.Sitä sain kierrettyä pari kierrosta vuotokohdan ympärille.Vahvistukseksi laitoin viisi nippusidettä teipin päälle.Letku kun ei näet kestä jäähdytysjärjestelmässä olevaa 90 asteen lämpötilaa ja 0,5 kp/cm2 painetta
.Täytin järjestelmän ja koekäytin autoa viisi minuuttia.Kun vuotoja ei näkynyt missään arvelin sillä pääsevän Malmille kymmenen kilometrin matkan.Vaikka on kysymyksessä letkun vaihto niin en rupea sitä parkkipaikalla värkkäämään kun letkun toinen pää on lämmityslaitteen kennolla jossakin kojelaudan sisällä.Eipä uskoisi,että vuoden vanhaa autoa joutuu teipillä ja nippusiteillä korjaamaan!

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Katseltiin tossa mielenkiinnosta kaverin kanssa sen 110 16V:n letkuja, auto on mallia 02 mutta kelattu jo ruhtinaalliset yli 220t. Konehuoneessa oli vaihdettu kaikki letkut, ainoastaan imusarjasta lähtevää jarrutehostimen letkua ei ollut vaihdettu.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
No hyvin on ajettu.Tuskin siinä,kuten minun autossa on ollut suurempaa vikaa noin tuhannen kilometrin jälkeen ja pienempiä häiriöitä siinä välissä.Minun vikatiheydellä sen olisi pitänyt jäädä tielle 55kertaa ja sata kertaa sitä olisi korjattu muuten vain.Kun autossa on tuhansia osia ja kaikki vaikuttaa lähes kaikkeen niin kyllä tehtaalla mitäisi laaduntarkkailuun saada enemmän puhtia.Venäjällä kun on nk. "markkinatalous" ja muutkin tehtaat valmistavat autoja niin tyytyväinen autonomistaja on paras jatkuvuuden tae.Entäs esimerkisi ne satakympit,jotka myydän Saksaan ja niille annetaan kolmen vuoden takuu,miten diileri niitä haluaa myydä jos samat kärryt ovat jatkuvasti korjaamolla ja katteet tippuvat lähes nollaan?Käsittääkseni diilerit haluavat autotaloonsa tasaisen baletin autoja monenlaisten asiakkaitten ostettaviksi.Siinä suhteessa Ladan omistaja on kuitenkin reilu,ettei turhista valita!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Laadusta
En tiedä, että olenko väärässä, mutta muutama vuotta vanhat; noin 2000 malliset 110 Ladat ovat paljon parempi laatuisia kuin esim. 2003 vuosikerta.
2003 malliset tuntuvat olevan kovinkin vikaisia; omanikin 2003 malli oli melko vikainen.
Olen ajotietokoneiden kanssa puuhailtuani tiedustellut miten on mennyt, niin muutama vuoden vanhoissa Ladoissa tuntuisi laatu olevan vähän paremmalla tolalla?
2003 malliset tuntuvat olevan kovinkin vikaisia; omanikin 2003 malli oli melko vikainen.
Olen ajotietokoneiden kanssa puuhailtuani tiedustellut miten on mennyt, niin muutama vuoden vanhoissa Ladoissa tuntuisi laatu olevan vähän paremmalla tolalla?
Kävin tänään 8km:n edestakaisen matkan uimahallissa.Vedet pysyi hyvin sisällä.Menomatkalla ajotietokoneen kellon pisteet,jotka kuvaavat analogisen kellon numeroita vilkkuivat kuin tähdet iltataivaalla.Muu näyttö,joka oli latausjännite asennossa oli vakaa.Paluumatkalla vilkkuminen oli loppunut ja kellonkin näyttö oli vakaa.
Luovutin eilen auton Malmin Deltaan.Työnvastaanottaja sattui olemaan työnjohtaja omassa persoonassaan.Selitin asian.Saa nähdä mikä on tuomio--omaan piikkiin vai ei?Jos siinä vaikka päivä vierähtäisi niin hyvästi talvirengas rahat.Taitaa Ladakin siirtyä huoltoystävällisyyden suhteen kohti nykyautoja.Aikoinaan Taunuksessa lämppärin kenno oli kahdella ruuvilla ja lämppärin puhallin kolmella ruuvilla kiinni ja ne oli irroitettavissa suoraan konehuoneen puolelta.Murphyn lain mukaan tällaiseen rakenteeseen ei voi juuri tulla vikaa kun se on niin helppo korjata.
Ovien tiivisteet keräävät kaikenlaista töhnää kattoa vasten olevaan saumaan.Ne kannattaa aika-ajoin puhdistaa veden poistumisen turvaamiseksi ja muutenkin,sillä vuosien saatossa ne muuttuvat mullaksi.Korvapuikko voisi olla hyvä,niin maalipinta ei rikkoudu kosteudelle arassa paikassa.
Ovien tiivisteet keräävät kaikenlaista töhnää kattoa vasten olevaan saumaan.Ne kannattaa aika-ajoin puhdistaa veden poistumisen turvaamiseksi ja muutenkin,sillä vuosien saatossa ne muuttuvat mullaksi.Korvapuikko voisi olla hyvä,niin maalipinta ei rikkoudu kosteudelle arassa paikassa.
Kävin hakemassa auton Deltasta.Eipä maksanut mitään kun viallista letkua oli joutunut korjaamaan itse takuuaikana ettei jäisi tielle.Uusi letku vaikuttaa aivan oikealta jäähdyttimen vesiletkulta.Malmilla oli pihat pullollaan Kia maastureita.Otin Kia esitteen.Siinä luvataan joko 5 vuotta tai 150 000km täystakuuta.Olishan se aika jännää kun yli puolet Ladakerholaisten AXTEC-härveleillä varustetuissa,90 luvun alkupuolen Ladoissa olisi täysi takuu
.

Eikös tuollainen meinaa sitä, että takuu loppuu siihen kun jompi kumpi ehto täyttyy?Jaska HKI kirjoitti:Kävin hakemassa auton Deltasta.Eipä maksanut mitään kun viallista letkua oli joutunut korjaamaan itse takuuaikana ettei jäisi tielle.Uusi letku vaikuttaa aivan oikealta jäähdyttimen vesiletkulta.Malmilla oli pihat pullollaan Kia maastureita.Otin Kia esitteen.Siinä luvataan joko 5 vuotta tai 150 000km täystakuuta.Olishan se aika jännää kun yli puolet Ladakerholaisten AXTEC-härveleillä varustetuissa,90 luvun alkupuolen Ladoissa olisi täysi takuu.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itse en juuri pane painoa noille takuille. Yhden auton uutena ostaneena, harmittelin joka kerta suurta "takuuhuolto-laskua" mikä oli kuitenkin määräajoin hoidettava, että takuu olisi voimassa. Huollot teen mielelläni itse. Monelle se on tietysti tärkeää, että saa kantaa viisikin vuotta rahaa säännöllisesti merkkiliikkeelle. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tänään havaitsin,että takana olevien kolmionmuotoisten pikku ikkunoiden suojalistojen alle kerääntyy männyn neulasia.Koko homma lähtee siitä että lista hiukan repsottaa ja näin männyn neulanen pääsee listan ja lasin väliin.Listan sauma vaatii kunnon putsauksen ennen tiivistystä.Tiivistykseen voi käyttää jotain lasimiesten silokonia ja työ pitää tehdä läpimässä.En tiedä onko vastaavia koristelistoja farmarissa ja konttiperässä.Ne ovat muovia ja auton väriset.