VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Todennäköisesti jätän maalaamatta, ainakaan ammattimiehen taksoja en viitsi maksaa kun auton arvokin jo on niin alhainen. Tämä on vielä minun työ auto joten ei niin paljon haittaa.
Ladasta kyllä tykkään ja arvostan ihan höperyyteen asti mutta tämän yksilön arvo todellakin niin alhainen mutta jos ois uudempi ja kalliimpi Lada niin maaluuttaisin tietysti ammattilaisella.
Ladasta kyllä tykkään ja arvostan ihan höperyyteen asti mutta tämän yksilön arvo todellakin niin alhainen mutta jos ois uudempi ja kalliimpi Lada niin maaluuttaisin tietysti ammattilaisella.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
V*t*ttaa ihan kohtuullisesti. Katsastus murheita, pomppasi käsijarrusta ja jarruvaloista. Vaihdoin uudet polttimot ja poljin jarrua, emäntä sanoi että valot palaa. Vein sitten korjaamolle ja siellä uusivat vaijerit ja kengät, rupesi käsijarru toimimaan. Tänään sitten uusinta katsastukseen ja kuinka ollakkaan uusi hylky tuli... jarruvalot eivät pala! Mieleeni hiipii epäilys etteivät ne ole palaneet koti pihassakaan vaan emäntä sekotti ne toisiin valoihin. Ei pala edes se takakontin luukussa oleva pitkä jarruvalo. Polttimot tuntuivat aika kuumilta, varmaan joku oikonen jossain. "Ajotietokonekin" piiputtaa, jotenkin epäilyttää onko samaa sähkövikaa. Empä näistä mitää älyä, taas tulee korjaamo reissu eteen ja euroja palaa. "Kyllä minä niin mieleni pahoitin".
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tarkista nyt ainakin sulakkeet ensin. Jarruvalokytkin puolestaan löytyy kun työnnät pään kuskin jalkatilaan ja katsot ylös, siinä rattiakselin korkeudella jarrupolkimen yläpuolella mötikkä mihin tulee kaksi johtoa. Katso ainakin että johdot on kiinni ja että nuppi tulee ulos kun jarrua painaa. Toimii siis niin päin että jarrupolkimen varsi painaa nappulan pohjaan ja sammuttaa jarruvalot.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Joo, tuli vähän rauhoituttua ja etsin ohjekirjan käteeni. Sulake sieltä on mennyt, toivottavasti muuten vaan. Pitää huomenna käydä uusi ja kokeilla että polttaako sen vai ei. Eniten ehkä tässä tympii omat mokat.
Noo, huomenna taas tiedämme enempi. Kiitos mushille joka kirjoitti järkeä tälle hermoheikolle.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ei näiden vehkeiden kanssa kannata hermoja menettää
Siellä sulakerasiassa on (jos joku ei ole jo niitä käyttänyt) kolme varasulaketta. Yläreunassa releiden vieressä.

Siellä sulakerasiassa on (jos joku ei ole jo niitä käyttänyt) kolme varasulaketta. Yläreunassa releiden vieressä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Moi,
Ilmeisesti vika voi olla myös siinä jarruvalojen kytkimessä tai sen säädössä siellä jarrupolkimen luona. Siellä on ehkä likaa tai hapettumaa kontaktipinnoissa. Ei ehkä kannata vielä viedä korjaamoon jos ensin yrität korjata vikaa itse. Se vasta on palkitsevaa jos löydät vian.
Minusta se on helpottava vika ettei kumpikaan jarruvalo pala. Toista ovat nämä pienet kontaktihäiriöt lampuissa tai maadoituksessa.
Samaran takavalot ne vasta kauheat ovat. Viime tammikuussa oli niin kosteat ilmat, että oli äärimmäisen vaikeaa saada kaikkia takavaloja toimimaan katsastukseen, vaikka tein kaikki tähän asti oppimani konstit. Taisin käyttää 2 viikon aikana lukuisia työtunteja "tukeakseni" takavalojen toimintaa.
Ilmeisesti Samarassa ne takavaloille valoa tuovat virtajohtimet ovat kontaktipinnoistaan jo sen verran kuluneet ja hapettuneet että jaksavat sytyttää lamput juuri ja juuri. Sitten kun ilmankosteus on jotain 90% ei virta jaksa enää kulkea.
Ihan viikon sisällä ilmestyi taas maadoitus ongelma. Kun laittoi pakin päälle, alkoi sumuvalo heikosti palamaan ja se näkyi myös kojetaulun mittarissa.
Usein kerrostalojen porraskäytävien lasiset ovet ja ikkunat, tai liikkeiden näyteikkunat ovat oivia paikkoja testata takavalojen toimintaa taustapeilin kautta.
Ilmeisesti vika voi olla myös siinä jarruvalojen kytkimessä tai sen säädössä siellä jarrupolkimen luona. Siellä on ehkä likaa tai hapettumaa kontaktipinnoissa. Ei ehkä kannata vielä viedä korjaamoon jos ensin yrität korjata vikaa itse. Se vasta on palkitsevaa jos löydät vian.
Minusta se on helpottava vika ettei kumpikaan jarruvalo pala. Toista ovat nämä pienet kontaktihäiriöt lampuissa tai maadoituksessa.
Samaran takavalot ne vasta kauheat ovat. Viime tammikuussa oli niin kosteat ilmat, että oli äärimmäisen vaikeaa saada kaikkia takavaloja toimimaan katsastukseen, vaikka tein kaikki tähän asti oppimani konstit. Taisin käyttää 2 viikon aikana lukuisia työtunteja "tukeakseni" takavalojen toimintaa.
Ilmeisesti Samarassa ne takavaloille valoa tuovat virtajohtimet ovat kontaktipinnoistaan jo sen verran kuluneet ja hapettuneet että jaksavat sytyttää lamput juuri ja juuri. Sitten kun ilmankosteus on jotain 90% ei virta jaksa enää kulkea.
Ihan viikon sisällä ilmestyi taas maadoitus ongelma. Kun laittoi pakin päälle, alkoi sumuvalo heikosti palamaan ja se näkyi myös kojetaulun mittarissa.

Usein kerrostalojen porraskäytävien lasiset ovet ja ikkunat, tai liikkeiden näyteikkunat ovat oivia paikkoja testata takavalojen toimintaa taustapeilin kautta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Nyt taas jarruvalot palavat ja ajotietokonekin heräsi henkiin kun uuden sulakkeen laitoin. Sulakerasiassa oli varasulakkeet tallella vaan olivat eri kokoa. Takavalojen sulake oli 7,5. Toivotaan että pääsin näin vähällä.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Nonniin.. nyt hymyilyttää taas kummasti. Sain tämän katsastettua tänään onnistuneesti. Vuoden saa taas ajella.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Kiitos! Спасибо!
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tänään tuli sitten täyteen satatuhatta kilometriä omaa ajoa tällä autolla. 15 000km oli mittarissa kun ostin tämän auton ja tänään pyörähti mittariin 115 000km. Taakse päin katsottuna ihan hyvin tämän kanssa on mennyt, toki aina jotain on sattunutkin matkalla mutta kokonaiskuva autosta on ollut positiivinen. Tiesin jo autoa ostaessa että millaisia suunnilleen tämmöiset Ladat on joten liiankaan suuria odotuksia en auton päälle ole kasannut. Ehkä voisi sanoa että olen ollut positiivisesti yllättynyt. Matka jatkuu toistaiseksi niinkuin ennenkin.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Moi,
Nopeasti olet 100 tuhatta kilometriä ajanut. Kiinnostaisi tietää käyttökulut per kilometri. Halpoja kilometrit lienevät olleet.
Nopeasti olet 100 tuhatta kilometriä ajanut. Kiinnostaisi tietää käyttökulut per kilometri. Halpoja kilometrit lienevät olleet.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Kyllä tämä minunkin laskuopilla on ollut todella edullinen. Tarkempia laskutoimituksia voisi kirjanpidosta laskeskella jos joku päivä innostuu.
Kilometrejä tulee minulla kohtuu paljon kun työni maatalouslomittajana vaatii kaksi kertaa päivässä edestakaisen ajon navettaan. Navetatkin ovat välillä kaukana ja välillä vähemmän kaukana. Toinen mikä tuo kilometrejä on tuo minun joka kuukautinen Venäjällä käynti.
Kilometrejä tulee minulla kohtuu paljon kun työni maatalouslomittajana vaatii kaksi kertaa päivässä edestakaisen ajon navettaan. Navetatkin ovat välillä kaukana ja välillä vähemmän kaukana. Toinen mikä tuo kilometrejä on tuo minun joka kuukautinen Venäjällä käynti.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Mitä kyydissä olen Istunut niin hyvän oloinen Lada ollut ilman kolinoita ja Lotinoita.. Hinta laatu ollut kohdallaan...