Sivu 26/56
Lähetetty: 16.11.2005 20:26
Kirjoittaja Mikkoo
Kyllä mulla pelittää lukot, kun "uitin" ne öljyssä

Tosiaan pitää Reilusti sitä öljyä laittaa ja säännöllisesti.
Lähetetty: 16.11.2005 21:48
Kirjoittaja Kimmo86
Nyt kun miettii tota omaa lataa, niin eniten siinä "harmittaa" tommoset pikkujutut kuten noi sisustan muoviosat, mitkä on enemmän tai vähemmän paskana.. Tosi laadukasta toi venäläinen muovi

Lähetetty: 16.11.2005 21:56
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Nyt kun miettii tota omaa lataa, niin eniten siinä "harmittaa" tommoset pikkujutut kuten noi sisustan muoviosat, mitkä on enemmän tai vähemmän paskana.. Tosi laadukasta toi venäläinen muovi

Juu, osa muoveista on kyllä todella surkeita ja hajoavat vaikka miten varovasti yrittää ottaa. Ittellänkin repsottaa hanskalokeron kansi toiselta puolelta, kun ne saranat on mitä on

Vähän sama juttu näiden venäläisten pulttien ja ruuvien kanssa, ruuveissakin näkee jotain ihme ristipäitä joihin ei käy kunnolla kumpakaan rukari, philipsi tai pozidrive. Ohan noita "huonoja" kohtia ladassa vaikka kuinka paljon.
Mutta näiden kanssa täytyy vain oppia elämään

Lähetetty: 16.11.2005 21:57
Kirjoittaja erkkimalinen
Siperia opettaa.. meinaan ku on käymässä nukkumaan ja Vaimo Kulta soittaa työpaikaltaan: Mie en saa Ladan ovea auki..jne..Kyllä Kulta ja tulen paikalle siksi kuumissani että käsi lukon päälle siksi aikaa kunnes Vaimo-Kulta hiljenee.ja kas avaanoven auki kuin juhannuksena..tai siis avain meni kyllä heti reikään. Opetus: Kesälläkin olen öljynnyt lukkoja ja reilusti, pesee pölyt pois mihin kosteus pakkasilla oikein imeytyy ja tekee lukoista murheenkryynejä. Runsas lukkojen hoito auttaa myös ovien hoidossa, kesällä lukko-öljyt sun muut voiteluaineet on valunnu oven alapokkaus-saumaan ja näin on ruosteentorjuntakin mallillaan.(ei muuten ollu turvoksissa Ladojen ovien alasaumat)No niin, talven tullessa meillä on puhtaat lukot ja lukkojen useat haitat (väli-levyt jotka tiivisti toisissaan) valmiita vastaanottamaan ns. talvilukko-öljyt. Lukkoja jos hoitaa aina niin sinne ei oikeastaan pääse muulla ko omalla avaimella..

Lähetetty: 16.11.2005 22:07
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:
Mutta näiden kanssa täytyy vain oppia elämään

Juu en meinannukkaan vielä vetää ranteita auki ton takia

Mutta jos jollain on noita sisustan osia, kuten turvavyön solkia ja jotain peitelevyjä yms. sälää jouten, niin mä voin ostaa ne pois kuleksimasta.. Pakko sitä on jotain rassattavaa tosta keksiä, kun ei oo mitään isompaa vikaa

Lähetetty: 16.11.2005 22:23
Kirjoittaja Mikkoo
erkkimalinen kirjoitti:Siperia opettaa.. meinaan ku on käymässä nukkumaan ja Vaimo Kulta soittaa työpaikaltaan: Mie en saa Ladan ovea auki..jne..Kyllä Kulta ja tulen paikalle siksi kuumissani että käsi lukon päälle siksi aikaa kunnes Vaimo-Kulta hiljenee.ja kas avaanoven auki kuin juhannuksena..tai siis avain meni kyllä heti reikään. Opetus: Kesälläkin olen öljynnyt lukkoja ja reilusti, pesee pölyt pois mihin kosteus pakkasilla oikein imeytyy ja tekee lukoista murheenkryynejä. Runsas lukkojen hoito auttaa myös ovien hoidossa, kesällä lukko-öljyt sun muut voiteluaineet on valunnu oven alapokkaus-saumaan ja näin on ruosteentorjuntakin mallillaan.(ei muuten ollu turvoksissa Ladojen ovien alasaumat)No niin, talven tullessa meillä on puhtaat lukot ja lukkojen useat haitat (väli-levyt jotka tiivisti toisissaan) valmiita vastaanottamaan ns. talvilukko-öljyt. Lukkoja jos hoitaa aina niin sinne ei oikeastaan pääse muulla ko omalla avaimella..

Siinähän sitä jo tulikin

Lähetetty: 17.11.2005 12:31
Kirjoittaja Team perseauki racing
Kimmo86 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:
Mutta näiden kanssa täytyy vain oppia elämään

Juu en meinannukkaan vielä vetää ranteita auki ton takia

Mutta jos jollain on noita sisustan osia, kuten turvavyön solkia ja jotain peitelevyjä yms. sälää jouten, niin mä voin ostaa ne pois kuleksimasta.. Pakko sitä on jotain rassattavaa tosta keksiä, kun ei oo mitään isompaa vikaa

kyllähän noita löytyy mitä tarviit ?
Lähetetty: 17.11.2005 16:05
Kirjoittaja Jokari
Iski taas jonkun sortin tekemisen puute ja päätin kokeilla tota pressan kertomaa penkin etureunan korotus-modia...noh tuumasta toimeen ja pitemmät pultit pakista ja korokkeiksi 2*17 mm mutterit. Kyllähän penkin etureuna nousi vähäsen ja nyt tosiaan tukee reisiäkin hieman. On tuo nyt ehkä vähän parempi kuin orggis, korostan sanaa
vähän 
Epäilyttää vaan noiden kiskojen kestävyys, varmasti taipuvat pitemmän päälle kaarelle. No olkoot vähän aikaa ja otetaan sitte pois.
Mutta silti edelleen hakusessa 2107:n penkit, ei oo niiden voittanutta.
Vielä parit kuvat räpellyksestä:
1 2
Lähetetty: 17.11.2005 16:35
Kirjoittaja destor
Kaverin 2107:ssa oli entisen papan jäljiltä korotettu kanssa penkkiä, kylläkin takareunasta.. Oli sitten ovenpuoleinen, penkin takareunan kannatinpeltipokkaus sortunut vähän alemmas kun kaikki paino kohdistui mutterin kokoiselle alueelle ohuessa pellissä. Helppohan se oli "korjata" kun laittoi muttereita sopivasti niin sai penkin suoraan.
Lähetetty: 17.11.2005 16:40
Kirjoittaja Jokari
Juu ei tuo kyllä mikään hyvä juttu ole. Taidan ottaa pois heti huomenissa..olipahan ainakin tekemisen ilo

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 17.11.2005 17:22
Kirjoittaja pakoaukko
[quote="XXX"]Auto pelannut hyvin. Kilometrejä sillä on takana nyt 37700. Muutama viikko sitten unohdin ajovalot päälle yöksi, ja kun aamulla olisi pitänyt lähteä tien päälle, ei autossa ollut mitään henkeä. No, toisesta autosta kaapeleilla sähköä, muttei heti jaksanut kone pyöriä. Kun kaapelit olivat puoli tuntia kiinni, jaksoi kone vihdoin käynnistyä. Sitten annoin sen käydä tunnin verran pihassa tyhjäkäyntiä, ja akut latautuivat. Sen jälkeen auto toiminut vailla moitteen sanaa.
Mun jäi kattovalo palamaan yhdentoista viikon ajaksi kun oltiin lomareisussa, arvaa oliko virtaa jäljellä kun tultiin matkalta. Naapurin akulla käyntiin ja minä onneton kuvittelin että kyllä se akku täyttyy kun ajelen, ei ottanut virtaa vastaan yhtään, siispä akkukauppaan.
Lähetetty: 17.11.2005 17:24
Kirjoittaja Jokari
JTM kirjoitti:sakke kirjoitti:Mikkoo kirjoitti:Semmoista ei niin tuning rattia, perus rallirattia lähinnä ajatellut tai jotain sellaista.

Eikös
tämmönen olisi aika pop? Jos, niin kysele kerhon Venäjänmatkaajilta.
Ja Ilkallahan on tuolla
myyntipuolella paria aika kivannäköistä rattia myös tarjolla.
Tuo Venäjä-ratti olisi juuri sopiva tällaiselle vähän vanhemmalle miehelle. Nyt on autossa kiinni Ilkalta ostettu ralliratti. Jos tuollaisen hienon venäläisen saisi, niin joutaisi tämä ralliratti nuoremmille Ladakuskeille.
Ei sattuis olemaan JTM:llä kiinnostusta vaikkapa vaihtaa päittäin näitä meidän ratteja? Kenties pientä välirahaa multa? Alko nimittäin ralliratti himottaa kun Mikkoo laittoi kiinni omaansa tuon 32-senttisen ruorin
Äsken tosiaan tajusin miten ratti lähtee pois. Ottaa vaan pois tuon keskiön ladamerkin ja kas kummaa, mutterihan sieltä löytyy
Parit kuvat ruorista:
1 2 3
Lähetetty: 17.11.2005 21:26
Kirjoittaja Kimmo86
Tänään tuli koettua oikein kauhunhetkiä asteekin kanssa.. Olin ajelemassa Myllykoskelle päin, kun yht'äkkiä CE sytty mittaristoon

Auto kuitenkin veti ihan tasaisesti, kunnes jarrutin risteykseen, ja painoin kytkimen pohjaan

kone sammui välittömästi. Tyhjäkäynti oli siis hävinny jonnekin, oli muuten hauska ajaa kotia..
Ehdin jo kirota siinä matkalla että paska mikä paska koko asteekki, mutta kotona tallissa vika selvisi: Kaasarista oli vaan joku johto irronnut, ja sen kun pisti takasin niin lata kävi taas yhtä nätisti kuin ennenkin

Huhhuh..
Lähetetty: 17.11.2005 22:08
Kirjoittaja erkkimalinen
Taas se nähtiin , ei tarvi olla insinööri kun Ladan korjaa.

Lähetetty: 17.11.2005 22:16
Kirjoittaja Kimmo86
erkkimalinen kirjoitti:Taas se nähtiin , ei tarvi olla insinööri kun Ladan korjaa.

<- Niinkuin kuva kertoo, niin lata on tälläkin hetkellä tallissa rassattavana

Jos noi subbarit yms. sais nyt viritettyä paikalleen..