VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sen verran tutkin eilen rankaanvaihdon yhteydessä tuota pensatankin täyttöputkeä että uskaltauduin kokeilemaan tyhjennystä. Pikkukikalla helppo homma. Nyt ei tarvitse kiukutella että joutuu polttonestehalpiskuran luvattuun maahan liian täydellä tankilla. Tankin saa melko helposti tyhjennettyä n. 7litraan ja sillä ajelee hyvin rajasta yli.

Taas säästyy pitkä markka asuntoa varten. Kun ravaa Kuusaal niin ei tarvitse SuomiPolttonesteitä ostella matkalla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sanokaas Poijaat onko saksalainen nuuka vai typerä?

Tämä siksi että PIIKAn virallisessa ohjekirjassa sanotaan, että on sallittua käyttää 91oktaanista polttoainetta (* Pieni tehon lasku). Näin lukee siis siinä ohjekirjassa, joka tulee auton mukana.

Muuten tuo VAG -konserni vaikuttaisi aika pilkuntarkalta kaikkien ohjeiden kanssa. On kaikkia erikoisosia, jotka pitäisi aina olla "Marmoritiskiltä" ostettuja. Esimerkkeinä Tulpanjohdot, jäähdytysneste, remelit, ohjaustehostinöljy... Onhan noita. Tai ei kai niitä pääkallopaikalta tarvitse ostaa, mutta pitäisi olla VAG -tuotteita.

Mutta tuo polttoaine. Mielenkiintoista. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

t.eskolan kanssa tuossa pähkättiin tätä 91-95 -oktaanisysteemiä, joka minua ihmetyttyi. Liekö siis niin, että järjestelmä pystyy reagoimaan muuttamalla syttyennakkoa anturisignaalien perusteella. Liekö Lambda ja nakutustunnistin tällaisia antureita, jotka "haistelevat" tilannetta. Mitähän muita tuohon osallistuisi?

Pitänee alkaa jostain hommaamaan moottorin alle jonkinlaista peltiä tai muoviläpyskää. Eihän tuo laturin remmi kauaa kestä uutenakaan jos rengas jatkuvasti roiskii sinne väliin vettä ja muuta mössöä. Eiköhän noita saa. Pitää laitella VorkkaliVoorumille ostoilmoitus.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vain ja ainostaan nakutustunnistin määrittelee. Nuo on säädetty tehdaspeleissä yleensä todella herkälle, heti kun nakutusta vähääkään havaitaan, ecu tiputtaa sytkäennakkoa reilusti kunnes nakutusta ei enää havaita.
Eikös tässä ollut ADY-moottori? Siinä on 10.4 puristustussuhde ja perinteinen 8-venttiilinen kansi, seikat jotka eivät puolla 91/92-oktaanisen bensan käyttöä.

Lopputulema on se että matalaoktaanisempaa bensaa menee samanverran tai yleensä enemmän kuin korkeampioktaanisempaa ja meno on nihkeämpää ja tehot kadoksissa osittain.

1+1 = ?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
t.eskola

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Joop, Jokarin kanssa samaa mieltä. Moottorinohjaus säätää sytkän sopivaks, mutta kulutus ja moottorin toiminta huonontuu niin paljon että hyöty +-0. Ei kai sitä tosin mitään häviä jos tankillisen koittaa?
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

jos oikein muistan koivunen toi, siis ainakin joku vuosi sitten, maahantoi venäläisiä teräspohjapanssareita useisiin eurooppalaisiin autoihin, merkki oli joku koy sheriff... saaneeko noita vielä suoraan venäjältä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taas raadettiin Venäjää. Hyvinhän tuo PIIKA jälleen kuljetti.

Tuli todettua nuo huonot Nokialaiset talvitassut minulle ihan kelvollisiksi. Ainakin näin kesäkelissä. :lol: Vähän taas kampeaa vasemmalle, mutta pitänee tarkastaa uudelleen vielä rengaspaineet. Vedin kaikkiin renkaisiin saman paineen, mutta ohjekirjasta tarkasettuna pitäisi mennä vähän toisin: ADY 85kW:

Edessä 2,5 / 2,7 ja Takana 2,5 / 3,4. Jälimmäiset täydellä kuormalla. Samat 175, 185 levyisillä.

Laiton kaikkiin 2,9 ja vähän kovahathan ne edessä olivat. Pitää säätää. Ja harvoinhan tällä ajetaan ns. täydellä kuormalla eli 5aikuisella ja 2viikon lomakamoilla.

Ostin uudet Bosch -pyyhkijänsulat Suomesta. Ihan perusmallia eikä sitä rungotonta. 25e/pari! En tiennytkään että nämä "hyvät" sulat ovat tätä hintaluokkaa. Etten vaan hassannut rahojani Bosch -merkkin lisähintaan? Saapa nähdä. Entisillä ei kyllä edes minun mittapuuni mukaa tehnyt mitään. Tihkulla pyyhittäessä ei näe mitään.

En paljon jaksanut pällistellä Sortavalassa. Pitäisi olla kaveri mukana. Ainahan siellä jotain näkee. Esim. pieni 2pyöräraktoriveturi peräkärryllä ja karvareuhkakuskilla. Ei se perinteinen pelloillakin käytetty vaan ihan pieni putputin ilman mitään moottorikoppaa. Saattoi olla omarakentamakin. Ja taas nähtiin hieno vihreä Jalta vai mikä IZZI se nyt oli. Eli kyllä niitä liikkuu vaikka ovatkin liikuntakyvyttömiä.

Ja kunnon kolari 40km/h alueella. Kun ei ole Militsiä enää missään pistoolien ja ratsijoiden kanssa niin nopeudet ovat nousseet todella paljon. Pojilla oli joku melko uusi Ford ja toisena osapuolena oli 211x -sarjalainen. Pojilla oli koko vasen etukulma ja keula tohjona ja toisella vain keula. Poikien autossa oli vielä etuosassa joku erikoismaalaus. Mitä lie kuvia siihen oli kynä(ruisku)ilty. Varmaan hyvät viilikset.

Huvittava piirre muuten on se, että kun kaupungissa on hidastenyppylät eli sellainen kapea korote tiessä niin kaikki hidastavat. Niin ökymaasturit kuin tavantakavedot. Ja siis suorastaan ryömivät sen yli. Ja sitten kun muualla on vaikka mitä pommeja niin täysillä. No, kun siinä töyssyssä lukee että "hidaste" niin sitä uskotaan. Mutta kun tiellä on "PotHole" niin siinä lukee lisää vauhtia että lentää yli. Siis perusteltuahan tuo on.

Kävin katsomassa uusinta varaosaputkaa jossa on kokonaisia moottoreita myynnissä. Jonkun verran yli 1000e näyttäisi maksavan TakaPotkun moottoripaketti. Ja siellähän nyt on kaikkea. Pitänee joskus ostella sieltä ja vertailla hintoja. Ristiinhän nuo kyllä näyttävät menemään eri liikkeiden välillä.

Eipä kannata PIIKAan (eikä muihinkaan) 92tyrkätä. Laskennallisia tuloksia:

92 26,10 ruplaa:
95 28,00 ruplaa:
Säästö 1,90ruplaa:

Pannaan 60litran tankkiin. 60 x 1,90r = 95,4ruplaa säästöä.

Paljonko tuolla säästöllä saa: Ei neljää litraa 92 oktaanista tuon 60litran lisäksi. Kun otetaan huomioon mahdollinen tehohäviö ja kulutuksen kasvu niin... Tämä ainakin PIIKAn suhteen.

Miten paljon tämä PIIKA ohjekirjan mukaan kuluttaa:

85kW Käsivaihteisto: Kaupunki 11,1 Maantie 6,5 Yhdistetty 8,2 CO2 202 g/km

Kauhea syöppö ja saastuttaja! Ja nämä VAG -konsernin ilmottamia. Varmaan menee minulla enemmän. Olisi pitänyt vähän katsoa millaisen rohmun ostelee. Hulluutta vai mitä? :lol:

Eihän noita ole osannut ennen ajatella. Verotetaankohan tätä jo CO2 -päästöjen perusteella? Taisi juuri tulla Trafilta autoverolappu. Toivottavasti on tällaiselle luonnonvaratuhlarille ja saastuttajalle kunnon verot!

Eivät näköjään verota CO2 päästöjen mukaan. Massan mukaan mennään.

Verotettuna Kokonaismassan mukaan: 1601 - 1700kg: 124,10e/vuosi
Verotettuna CO2 -päästöjen mukaan: 202g/km: 159,87e/vuosi

Eli saastuttajana tämä maksaisi enemmän. Taas tuli säästöä se PitkäMarkka asuntoa varten. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Boschin sulkien laatu on kyllä pudonnut vuosien saatossa kuin seinään. Ja hinnat taivaissa.

Paljon parempi hinta/laatusuhde on mm. Valeon sulissa ja eikä halpismerkistä (Trico) ole mitään pahaa sanottavaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Boschin sulkien laatu on kyllä pudonnut vuosien saatossa kuin seinään. Ja hinnat taivaissa.

Paljon parempi hinta/laatusuhde on mm. Valeon sulissa ja eikä halpismerkistä (Trico) ole mitään pahaa sanottavaa.
Ite oon suosinut Championin sulkia, halvemmat kuin Boschit ja kestävät paljon pidempään :)

Vielä Kotkassa asuessani kun ajoa tuli 50tkm vuoteen niin Boschit kului 3-4 kuukaudessa vaihtokuntoon kun Championeilla mennään vuosi :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
haminalainen

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja haminalainen »

Boschin hinta/laatusuhde taitaa olla kohdallaan Viipurin Karusellissa: kaveri osti Mersuunsa n. 4 €/kpl - precis samanlainen härmäläisessä "halpatalo" Robin Hoodissa 26 egee...
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nykyään nuo bossit ei kestä näitä sinisiä metanolipohjaisia lasinpesuneteitä! Lasolia käyttäen sulat kestää huomattavasti pidempään.
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

pressa kirjoitti:Nykyään nuo bossit ei kestä näitä sinisiä metanolipohjaisia lasinpesuneteitä! Lasolia käyttäen sulat kestää huomattavasti pidempään.
Metanolipohjaiset lasinpesunesteet vedetty markkinoilta kuunvaihteessa, tilalle etanolinesteitä! :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja 1500i »

pressa kirjoitti:Nykyään nuo bossit ei kestä näitä sinisiä metanolipohjaisia lasinpesuneteitä! Lasolia käyttäen sulat kestää huomattavasti pidempään.
No en tiiä :roll: hintaa noilla kyllä on eto keksinnöillä, mutta laatu on tosiaan mitä on.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Täytyypä piruuttaan kokeilla vaihtaa. Sanon että asiakas kirosi ja haukkui kun tarjottelin noita lasiin. Yrittänyttähän ei lannisteta.

Pitäisi varmaan aina kysellä kommentteja etukäteen. En ole liiemmin harrastanut sulkien vaihtoa kun on aina ollut niitä jemmassa noihin aliteholasinpesimiin (TakaPotkut).
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vaihda toiseen uusi jonkunmerkkinen ja toiseen toisenmerkkinen. Sitten on faktatietoa samoissa olosuhteissa toimimisessa ja kestämisessä. Voihan noihin mutuihinkin tietysti uskoa, mutta niitäkin on niin monenlaisia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin