VAZ-21033 - 1979 - äSSä
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Koululla on kyllä nykyäänkiin vähän vanhempi henkilö jolta onnistuu nuo kansihommat, Aulis nimeltään ja nimikkeeltään ammattimies.
En minä mitään epäilemättä hyviä kärjettömiä sytkiä tai Weber kaasareita tähän laita. Kanttakin lasken nyt kuitenkin vaan sen verran että siitä
tulee suora.
Uudet männänrenkaat sylinterien hoonaus ja uudet tiivisteet ovat tulossa.
Mutta mutta...
Syyslomani loppui ja koulu alkoi, mutta maasturi ei olekkaan vielä vetokykyisessä kunnossa! Meille myyty varaosa pääsylinteri oli paskana jo valmiiksi.
Taas viivästyi, mutta auto menee koululle laitettavaksi varmasti! Aikataulusta ei vielä ole tarkkaa tietoa.
Viikonloppuna tuli lunta ja tuli otettua myös reippaasti siivua. Jännä juttu on että sylinterin nro 3 tulppa pysyy täysin puhtaana ajettaessa kovilla
kierroksilla ja rasituksella, mutta muut tulpat ovat öljyisiä ja eivät pysy millään puhtaana, ja lievä savutus on jatkuvaa.
En minä mitään epäilemättä hyviä kärjettömiä sytkiä tai Weber kaasareita tähän laita. Kanttakin lasken nyt kuitenkin vaan sen verran että siitä
tulee suora.
Uudet männänrenkaat sylinterien hoonaus ja uudet tiivisteet ovat tulossa.
Mutta mutta...
Syyslomani loppui ja koulu alkoi, mutta maasturi ei olekkaan vielä vetokykyisessä kunnossa! Meille myyty varaosa pääsylinteri oli paskana jo valmiiksi.
Taas viivästyi, mutta auto menee koululle laitettavaksi varmasti! Aikataulusta ei vielä ole tarkkaa tietoa.
Viikonloppuna tuli lunta ja tuli otettua myös reippaasti siivua. Jännä juttu on että sylinterin nro 3 tulppa pysyy täysin puhtaana ajettaessa kovilla
kierroksilla ja rasituksella, mutta muut tulpat ovat öljyisiä ja eivät pysy millään puhtaana, ja lievä savutus on jatkuvaa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
virallinen valvoja aulis kerlander
jos ei muuta niin mukava tyyppi ja kova kaveri käymään tansseissa... tuli taloon silloin kun itse olin kyseisessä paikassa enää en vain muista olinko toisella vai kolmanella. ei ainakaan silloin käestänyt koneistus hommiin, liekkö ei uskaltanut hempan valtakuntaan.
ja nimike ei nyt vielä ammattimiestä tee.. ei siis sillä että auliksen ammatti taitoa morkkaisin.
vieläköhän lie työn vastaan otossa toinen aulis, lyhyt ja rillipäinen. saappi esko nyt ainakin vielä on ykkös luokkalaisia opettamassa.
niin ja mitä autoihin niin amerikan kulkineisiin on tullut laitettua kärettömiä jakajia kun ovat halvin vaihto ehto, mutta en tavan ladassa tominnan puolesta kyllä kärelliseen eroa huomannut. pitkään oli tuplat ja kärki jakaja, hyvin pysyi sytkä matkassa

ja nimike ei nyt vielä ammattimiestä tee.. ei siis sillä että auliksen ammatti taitoa morkkaisin.
vieläköhän lie työn vastaan otossa toinen aulis, lyhyt ja rillipäinen. saappi esko nyt ainakin vielä on ykkös luokkalaisia opettamassa.
niin ja mitä autoihin niin amerikan kulkineisiin on tullut laitettua kärettömiä jakajia kun ovat halvin vaihto ehto, mutta en tavan ladassa tominnan puolesta kyllä kärelliseen eroa huomannut. pitkään oli tuplat ja kärki jakaja, hyvin pysyi sytkä matkassa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Mittaa nyt kuitenkin ne pytyt ja erityisesti niiden soikeus tälläisella kun kerran kamppeet on koululla...sohloa on turha hoonata.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Täytyy sitten mitata se soikeus tuollaisella.
Töitten vastaanotossa on myös Aulis, lyhyt ja rillipäinen. Onhan se Esko viereisen luokan luokanvalvoja, vähän äkäsen olonen mies.
Töitten vastaanotossa on myös Aulis, lyhyt ja rillipäinen. Onhan se Esko viereisen luokan luokanvalvoja, vähän äkäsen olonen mies.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
niin ammatti mies ja kaikkea, itse kun tein farkkuuni tuossa virmanssa kansiremppaa niin niitä seetejä tehtiin useampaan kertaan, kiitos auliksen.Team perseauki racing kirjoitti:virallinen valvoja aulis kerlanderjos ei muuta niin mukava tyyppi ja kova kaveri käymään tansseissa... tuli taloon silloin kun itse olin kyseisessä paikassa enää en vain muista olinko toisella vai kolmanella. ei ainakaan silloin käestänyt koneistus hommiin, liekkö ei uskaltanut hempan valtakuntaan.
ja nimike ei nyt vielä ammattimiestä tee.. ei siis sillä että auliksen ammatti taitoa morkkaisin.
ja kun samasta härvelistä luin vikakoodit herra vauhkosi että ei tuosta voi, kyseessä siis 1,7 yksipisteruisku.
siinä ei kuulemma ole pistoketta, hiljaa oli kiltisti kun näytin sille että tuossa. eikä se bossin kone edes niitä osannut lukea.
on kuulemma tuo aulis kerran kytkenyt useamman pakokaasu testerinkin yhteen autoon, kun jokaisella näki jotain, sen siasta että olisi kytkenyt yhden jolla olisi kaiken nähnyt.
ei minä toisten morkkaamisena vaan sillä että kannatta vähän miettiä että uskooko aina sen mitä tuo käskee tehdä ja miten mikäkin muka on
aina niin kiva nylkyrin esko, tunnustaui voorrtimieheksi kylläkin kun minä tuolla vietin viimehetkiä.Team perseauki racing kirjoitti:saappi esko nyt ainakin vielä on ykkös luokkalaisia opettamassa.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
eskon kautta sai jo melkein kammon saappeihin... no tulipahan perehdyttyä. itsellä ei kyseisen herran kanssa mitään ongelmia. päin vastoin.
olikohan sillä 3 vai 4 kipaletta silloin kun olin itse tuolla ja yhden ainakin raahasi jostain lisää
olikohan sillä 3 vai 4 kipaletta silloin kun olin itse tuolla ja yhden ainakin raahasi jostain lisää
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Eskoo otti torstaina pattiin kun vedettiin puukkosahalla 2007 Toiota ( jos et muuta saa ) Varis kappaleiksi. Tuli valittamaan meille määrätyn pakollisen työn melusta, joten kostoksi vedettiin se Varis ylimääräisen pieniin palasiin melumäärän maksimoimiseksi.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Mistä on kysymys kun ikkunat huurtuu vaikka autossa ei istuisi kukaan ja ilman että lämmitys päällä?! Ja sitten se huuru ei lähde millään pois!
Onko sitten sisustassa jossain päin paljon kosteutta? Takakontin luukku on sisäpuoleltakin todella märkä.
Kysymys on tyhmä kuten kysyjäkin mutta mitä teen asialle?
Onko sitten sisustassa jossain päin paljon kosteutta? Takakontin luukku on sisäpuoleltakin todella märkä.
Kysymys on tyhmä kuten kysyjäkin mutta mitä teen asialle?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
no onko tuo ihme jos ei lämppäri oo päällä... aina sitä ilmassakin jo on senverta kosteutta että tiivistyy laseihin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Takaluukku oli muistaakseni lähes aina märkä tuossa yhessä äkstekissäkin, kun sen avasi joten en pitäisi sitä ihmeenä.
Oletko katsonut onko verhoilut kastuneet? Vuotava lämppärin hana tai muuten sisälle tulevat vedet ym. Voihan ilmankosteuskin olla myös niin suuri, että se jo vetää pelkästään huuruun
vai onko ongelmaa kuivalla kelilläkin?
Oletko katsonut onko verhoilut kastuneet? Vuotava lämppärin hana tai muuten sisälle tulevat vedet ym. Voihan ilmankosteuskin olla myös niin suuri, että se jo vetää pelkästään huuruun

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Kuivalla kelillä ei ole ongelmaa. Lämppärin hana on vaihdettu. Autoa ei pidetä tallissa niinkuin Helmeä. Isäni auto oli ulkona pari päivää ja ikkunat
ei meinannu kirkastua millään. Ilmankosteus taitaa olla kuitenkin suurin syy.
ei meinannu kirkastua millään. Ilmankosteus taitaa olla kuitenkin suurin syy.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Laitoin tähän kuitenkin H4 set! En kovin suurta eroa huomannut. Tai H4set hehkulamppupohjilla.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
no kunhan saat sen kortin ja ajelu muuttu lähi sellin kiertämisestä matka ajeluksi niin syys iltana useamman sadan kilometrin lenkin jälkeen eron huomaa....lada.h.s kirjoitti:Laitoin tähän kuitenkin H4 set! En kovin suurta eroa huomannut. Tai H4set hehkulamppupohjilla.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
juu yhden sain(siis jouduin)itsekkin purkamaan, viimeisen se hävitti kun itse tuolla vikaa vuotta vietin, siitä tuli itsellekin osia sopuhintaan tietty.Team perseauki racing kirjoitti:eskon kautta sai jo melkein kammon saappeihin... no tulipahan perehdyttyä. itsellä ei kyseisen herran kanssa mitään ongelmia. päin vastoin.
olikohan sillä 3 vai 4 kipaletta silloin kun olin itse tuolla ja yhden ainakin raahasi jostain lisää
muuten olikin todellamukavamies, välillä kyllä sarisee ihan turhasta mut ei mullevaan ikinä
ja jopa ymmärsi kun oli paskapäivä.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Tuolla kyseltiin ja havainnoitiin TakaPotkun takakontin märkyyttä. Syy on todella yksinkertainen. Takakonttiin pääsee lähes aina valumaan vettä. Vaikka varapyöräkotelo ja tankinpohjakotelo olisivat täysin ehjät vettä liruu sinne tankin alla tosiaankin lähes aina. Niin mistäkö?
Vesi pääsee peräkonttiin ja tankin pohjakoteloon polttoaineensyöttöputken kumikauluksesta. Joko tämä kumi on hapristunut, reikäinen tai siinä on selviä viiltoja tai sitten se on huonosti paikoillaan.
Kannattaa joskus sorkkia tankinpohjakotelon kumiproppua jos siinä on valmiina ne viillot. Näin voi todeta lilluuko siellä vettä. Kumiproppu voi myös olla ilman viiltoja ja tällöinhän vesi ei pääse sieltä ikinä mihinkään ellei pohjakotelo ole ruostunut seulaksi.
Miten sitten saa ulkonaseisovan auton lasit pysymään vähemmän huuruisina? Varsinkin TakaPotkun puhallukset ovat huonoja lähes aina. Jos autolla ei ajella pitkiä matkoja niin kosteushan ei pääse poistumaan matkustamosta.
Jos ajellaan vain vähän, niin ei kannata puhallutaa kuumaa ilmaa ollenkaan varsinkaan matalatehoisilla puhaltimilla. Jos puhallellaan kuumaa tapahtuu seuraavaa:
Kuuma ilma sitoo itseensä enemmän kosteutta kuin kylmä. Sisällä oleva kosteus lähtee liikkeelle ja lämmin ilma sitoo sen. Kun tämä kosteuskyllästyneempi ilma kohtaa kylmän ikkunan, kosteus tiivistyy kylmään pintaa. Jos puhallellaan vain viileää ilmaa laiseihin niin lämpötilaeroa ei ole eikä kosteus tiivisty ikkunoihin. Viileät puhaltelut eivät irroita sisustasta, laittioilta ja muualta matkustamosta niin paljon kosteutta ja se ei sitoudu viileämpään ilmaan.
Edellämainitut pätevät syksyllä ja talvella kun ilman suhteellinen kosteus on suuri ja lämpötilat pyörivät +10 viiva +-0. Asiahan on sitten aivan toisin kun on kunnolla pakkasta. Eli vesikeleistä on kysymys.
Nämä siis omia kokemuksia surkeiden TakaPotkupuhallusten parissa. Sama kyllä pätee Saranaankin.
Vesi pääsee peräkonttiin ja tankin pohjakoteloon polttoaineensyöttöputken kumikauluksesta. Joko tämä kumi on hapristunut, reikäinen tai siinä on selviä viiltoja tai sitten se on huonosti paikoillaan.
Kannattaa joskus sorkkia tankinpohjakotelon kumiproppua jos siinä on valmiina ne viillot. Näin voi todeta lilluuko siellä vettä. Kumiproppu voi myös olla ilman viiltoja ja tällöinhän vesi ei pääse sieltä ikinä mihinkään ellei pohjakotelo ole ruostunut seulaksi.
Miten sitten saa ulkonaseisovan auton lasit pysymään vähemmän huuruisina? Varsinkin TakaPotkun puhallukset ovat huonoja lähes aina. Jos autolla ei ajella pitkiä matkoja niin kosteushan ei pääse poistumaan matkustamosta.
Jos ajellaan vain vähän, niin ei kannata puhallutaa kuumaa ilmaa ollenkaan varsinkaan matalatehoisilla puhaltimilla. Jos puhallellaan kuumaa tapahtuu seuraavaa:
Kuuma ilma sitoo itseensä enemmän kosteutta kuin kylmä. Sisällä oleva kosteus lähtee liikkeelle ja lämmin ilma sitoo sen. Kun tämä kosteuskyllästyneempi ilma kohtaa kylmän ikkunan, kosteus tiivistyy kylmään pintaa. Jos puhallellaan vain viileää ilmaa laiseihin niin lämpötilaeroa ei ole eikä kosteus tiivisty ikkunoihin. Viileät puhaltelut eivät irroita sisustasta, laittioilta ja muualta matkustamosta niin paljon kosteutta ja se ei sitoudu viileämpään ilmaan.
Edellämainitut pätevät syksyllä ja talvella kun ilman suhteellinen kosteus on suuri ja lämpötilat pyörivät +10 viiva +-0. Asiahan on sitten aivan toisin kun on kunnolla pakkasta. Eli vesikeleistä on kysymys.
Nämä siis omia kokemuksia surkeiden TakaPotkupuhallusten parissa. Sama kyllä pätee Saranaankin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?