Sivu 26/29
Re: Madallus
Lähetetty: 28.3.2014 23:08
Kirjoittaja veli samara
koljor kirjoitti:Joo noitten sun kuvien mukaan vähän noita kokoja mietinkin.
Camskillsiltä ajattelin tilailla, päädyin kokoihin 165/65 ja 175/60. Katsotaan kuinka nuo saa lupsahtamaan vanteille, voi olla ettei ihan helpolla mene.
Menee oikeen hyvin, jos sisäkumit sisässä. Ja nuo on vielä isommalla profiililla, niin ei ole mitää onkelmaa.
pressa kirjoitti:Mikä ihmeen tapa nykyään on autoon laittaa liian pienet renkaat?? Voihan sitä autoa muuten madaltaa, vai eikö näillä autoilla sitten koskaan enää ajeta maantienopeuksia?? Miettikääpä paljonko teillä on mittarivirhettä kun noin pienet lankarullat on alla. O
Täsätkin puhuttu jo monta kertaa. Jos haluat että auto näyttää omaan silmään hyvältä, ja tykkää radikaalista mataluudesta. Niin v*ttuako se mittarivirhe siinä paljoa painaa. Ajaa 100km/h rajoituksilla mittariin 120km/h, pysyy muiden mukana. Ja eipä tälläsillä ajeta mitään pitkää matkaa yleensä. kuka tykkää kuka ei.
Re: Madallus
Lähetetty: 2.4.2014 20:08
Kirjoittaja arsenikki
Mittari virhe
eipä tule mieleen milloi viimeksi nopeus mittaria kytänny!
Joo. Poliisin pystyttämän kameran kohdalla, muuten mennään perstuntumalla.
Re: Madallus
Lähetetty: 2.4.2014 22:43
Kirjoittaja veli samara
itsekkin seuraan nopeutta kierroslukumittarista, kun nopeusmittari ei toimi. Ja puhelimestakin saa nopeuden stekattua jos pakko nähdä.
4-lovisella lootalla ja 4,3 perällä(saati sitten 4,44) ja pienillä renkailla kierrokset voi olla melkoset 100:sen vauhdissa, se on sitä motorsporttia

Re: Madallus
Lähetetty: 15.4.2014 17:18
Kirjoittaja Jompppaa
Nonii. Eli pieni edistys tapahtu lada rojektissa. Huomenna tarkotus sommitella miten ne sinne alle oikein istuis
http://instagram.com/p/m0CBgtp3Ao/
Re: Madallus
Lähetetty: 15.4.2014 20:28
Kirjoittaja veli samara
NO NO

joku saa jotain aikaseks.

Seurataan tilannetta
Re: Madallus
Lähetetty: 16.4.2014 19:11
Kirjoittaja veli samara
Ite vois laittaa oman 2107 tälläsee stanceen
http://www.youtube.com/watch?v=ewwLuMHz_nQ
toinen
http://www.youtube.com/watch?v=HyaB-DrvFGQ
Jälkimmäisessä setuppi on tälläinen:
Nivan -50mm plazasport jouset edestä 3 kierrosta pois ja takaa 4 kierrosta.
Vahvistetut pallonivelet
uretaanipuslat
Iskareista ei tietoa
vanteina SSR Longchamp xr4
edessä 6,5" ET9 2-5mm spacer tarvittaessa
Takana 7" ET0
Renkaina 155/55R14 nankang
On nättiä on nättiä
Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 16:58
Kirjoittaja koljor
Noniin, nyt sain kumit vanteille. Takana 9.25x13 vanteella 185/60, edessä 8.25x13 vanteella 175/60 kumeilla. Taakse joutui sisäkumin laittamaan kun muuten ei vanteelle noussut.
Kävin sovittelemaan pakettia auton alle W123:n jousien kanssa. Perän korkeus löytyi kutakuinkin oikein aika nopeasti, 2 kierrosta pois jousista.
Sitten törmäsin ongelmaan: oikea takavanne tulee kaaresta ulommas n.30mm verrattain vasempaan puoleen, aivan kuin oikean puolen vanteen ET olisi sen 30mm eroava kuin vasemman puolen.
Liekkö taka-akseli jotenkin sivusuunnassa "kiertynyt" koriin nähden, pitääpi vielä selvitellä tarkemmin. Jos ei muuten niin lyödään vasemmalle puolelle sen verta spaceria että löytyy oikea "korko".
Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 17:33
Kirjoittaja pressa

Muuttamalla tuon panhead tangon (13) pituutta saat akselin keskelle autoa, joskus on ollut jossain tuon kiinityspiste koriin aika pehmoinen ja siksi akseli sivussa...
Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 18:15
Kirjoittaja koljor
Täytyykin tarkistaa tilanne, kiitos tiedosta!
Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 20:07
Kirjoittaja MrKz
Tuosta panhardin tangosta saa helposti tehtyä säädettävän, kuvia löytyy hakemalla josta voipi ottaa mallia jos haluaa semmosen tehdä
Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 20:43
Kirjoittaja pressa
Jossain joku oli kylmästi rälläkällä ottanut palan pois välistä, sitten laittanut päälle putkenpalan ja sen hitsannut oikeaan pituuteen. Hommahan on helpoin jos auton saa ajosiltasiltanostimelle. Auto pyörillään nostimella ja tanko poikki ja pala pois välistä. Sitten putki päälle ja hitsaus toiseen puoleen kiinni, sitten lykätä kori oikeaan kohtaan akseliin nähden ja hitsaus. Näin kun tekee niin akseli on oikealla kohdalla ajokorkeudella, akselihan siirtyy hivene sivusuunnassa jouston mukaan. Paremman jos haluaa niin silloin pitää tehdä tälläinen kahden tangon ja nivelen yhdistelmä.

Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 21:29
Kirjoittaja toktornivako
MrKz kirjoitti:Tuosta panhardin tangosta saa helposti tehtyä säädettävän, kuvia löytyy hakemalla josta voipi ottaa mallia jos haluaa semmosen tehdä
Tai sitten sellaisen voi ostaa edullisesti!
Re: Madallus
Lähetetty: 18.4.2014 23:15
Kirjoittaja pressa
Missä hintaluokassa nuo säädettävät panhardit ovat? ja onko ne uretaanipuslilla? On nimittäin usein noissa madalletuissa akselisto sivussa kun normaalikorkeuteen ajateltu tanko on väärän mittainen, tuohan kuulusi melkein alustasarjan mukaan myytäväksi osaksi (menekin edistämis vinkki).
Re: Madallus
Lähetetty: 19.4.2014 12:21
Kirjoittaja START
itse tehden ei sitten ole laillinen. että leima setä voipi puuttu.
ostolainen voi olla jos tulee jotain "todistuksia" mukana.
Re: Madallus
Lähetetty: 19.4.2014 17:50
Kirjoittaja toktornivako
Säädettävä Panhard H:alk-38€