Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ajotietokoneesta havaitsin,että satakympin laturi on ainakin vahva.Sen 80 ampeerin kapasiteetti riittäisi suurempaankin sähkönkulutukseen,mikä kait lieneekin ollut tarkoitus.Käynnistyksen jälkeen jännite käy hetken 14,0 voltissa,minkä jälkeen se tasoittuu 13,6 volttiin.Sen jälkeen valojen päälle laitto,takalasin lämmitys,ym. ei millään tavallla vaikuta jänniteen tasoon.Latauksen säädin reagoi salamannopeasti kuormituksen vaihteluihin.Jännite ei edes nouse,vaikka yhtäaikaa ottaisi kaikki suuret kulutuskohteet pois päältä.Jotenkin vakuuttavaa!
Kyllä muuten 110 lämpiää. Tänään aamusella oli meilläpäin -9 ja samalla kun skrapasin ikkunat, alkoi tunkee lämmintä jo kennosta.
En meinannut uskoa todeksi, kun Samaran lämpiämistä odotellessa ehti aikoinaan käymään kahvilla ja lukeen puolet Hesarista.
Ettei vaan tulisi liian kuumaksi, meinaan tulee naapurit kateellisiksi.
En meinannut uskoa todeksi, kun Samaran lämpiämistä odotellessa ehti aikoinaan käymään kahvilla ja lukeen puolet Hesarista.
Ettei vaan tulisi liian kuumaksi, meinaan tulee naapurit kateellisiksi.

Jep, ajotietokone asennettu ja toimii. Ongelmana on kylläkin se, että siihen liittimeen joka liitetään ajotietokoneeseen on liitetty autostereot. En muutakaan liitintä kellon liittimen takaa löytänyt, ja tästä toimii BK-10. On toisin sanoen valittava tietokone tai musiikki.
Vai onko siihen jotain keinoa, jotain jota näin sähköistä tietämätön voisi kokeilla.
Sivuttaisliikkeen lisäksi kontrollipaneli lähtee kokonaan irti kevyellä "kiskaisulla", se on kiinni samalla tavalla kuin kellokin.
Autostereoitten ottaminen lisäsi myös toimintatilaa.
Vai onko siihen jotain keinoa, jotain jota näin sähköistä tietämätön voisi kokeilla.
Sivuttaisliikkeen lisäksi kontrollipaneli lähtee kokonaan irti kevyellä "kiskaisulla", se on kiinni samalla tavalla kuin kellokin.
Autostereoitten ottaminen lisäsi myös toimintatilaa.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Asensin stereoiden piuhat kellon vapaaksi jääneeseen liittimeen ja nyt totta tosiaankin toimii stereot ja ajotietokone. Nyt lisäksi toimii stereot ilman että autossa on virta päällä, aikaisemmin ei virrattomassa autossa toiminut kuin cd-soittimen levy sisään/levy ulos.
Hetkellisessä auton nopeudessa huomasin AT:n näyttämän nopeuden olevan melko lähellä mittariston näyttämää nopeutta. Eli aikaisemmin luulemani viiden kilometrin heitto onkin pienempi.
Kun vikakoodit on nollattu, antaa AT ilmoituksen....no error....kuten tilanne onkin, eli ei virheitä.
Itse en vielä asentanut lämpötilan anturia ulos vaan sijoitin sen sisälle lattialle. Mielenkiintoista vertailua lämmittimen termostaatin (tunnistin katossa, mihin nousee lämpökin) ja jalkatilan välillä.
Alkuviikosta alkoi takaa kuskin puolelta kuulua jumalatonta kitinää. Olin juuri vaihtanut talvirenkaat ja ensin ajattelin äänen liittyvän renkaaseen. Olen tässä pelännyt äänen kuuluvan myös iskarista, rummusta tai renkaan laakereista. Olin jo varautunut rahan ja hermojen menetykseen. Purin verhoilua ja sen muoviosan jonka läpi menee turvavyöt. Löysin yhden irrallisen ruuvin vastinkappaleen semmoisesta pinteestä jossa pienikin auton liike aiheutti tämän kitinän. Eli se oli pienestä kiinni, pieni metallinpalanen aiheutti helvetillisen kitinän (tiedättehän tämän minkä tahansa ylimääräisen äänen, joka ajaa auton omistajan hulluuden partaalle, ja jota autossa istuva matkustaja ei välttämättä edes huomaa).
Mikä jännitysnäytelmä, ei tässä elokuvia kaipaa.
Hetkellisessä auton nopeudessa huomasin AT:n näyttämän nopeuden olevan melko lähellä mittariston näyttämää nopeutta. Eli aikaisemmin luulemani viiden kilometrin heitto onkin pienempi.
Kun vikakoodit on nollattu, antaa AT ilmoituksen....no error....kuten tilanne onkin, eli ei virheitä.
Itse en vielä asentanut lämpötilan anturia ulos vaan sijoitin sen sisälle lattialle. Mielenkiintoista vertailua lämmittimen termostaatin (tunnistin katossa, mihin nousee lämpökin) ja jalkatilan välillä.
Alkuviikosta alkoi takaa kuskin puolelta kuulua jumalatonta kitinää. Olin juuri vaihtanut talvirenkaat ja ensin ajattelin äänen liittyvän renkaaseen. Olen tässä pelännyt äänen kuuluvan myös iskarista, rummusta tai renkaan laakereista. Olin jo varautunut rahan ja hermojen menetykseen. Purin verhoilua ja sen muoviosan jonka läpi menee turvavyöt. Löysin yhden irrallisen ruuvin vastinkappaleen semmoisesta pinteestä jossa pienikin auton liike aiheutti tämän kitinän. Eli se oli pienestä kiinni, pieni metallinpalanen aiheutti helvetillisen kitinän (tiedättehän tämän minkä tahansa ylimääräisen äänen, joka ajaa auton omistajan hulluuden partaalle, ja jota autossa istuva matkustaja ei välttämättä edes huomaa).
Mikä jännitysnäytelmä, ei tässä elokuvia kaipaa.
Tänään seurailin ajamisen yhteydessä AT:n toimintoja. Polttoaineen hetkellinen kulutus näyttää välillä melko hurjia lukuja, etenkin kiihdytyksissä, matalimmalle hetkellisen kulutuksen sain ajaessani viitosella seitsemää kymppiä, kulutus oli jotain 4,5 litran paikkeilla. Kokonaiskulutuksen suhteen kävin tänään tankilla ja kalibroin AT:n ohjeiden mukaan. Keskikulutus jäi myös melkoisen suureksi, 50 kilometrin ajo maantiellä ja hieman kaupungissa 60-100 kilometrin nopeuksilla inhimillisillä vaihteilla antoi arvoksi 11 litraa sadalla. Mutta näin alussa on turha hätiköidä, katsotaan muutama tankillinen. Tosin ohjeiden mukaan virhemarginaali voi olla suurikin.
Matkan pituus ja moottorin lämpö sekä kierrokset ovat täsmälleen samat kuin mittaristossa.
Otin AT:n numeropaneelin suojamuovin pois ja huomasin ruudussa näkyvän joitakin jälkiä, numeroiden "varjoja", aivan kuin tätä kohtaa olisi painettu kovaa. Tai sitten jälki jää muovista, kaiketi tuo lähtee pois.
Matkan pituus ja moottorin lämpö sekä kierrokset ovat täsmälleen samat kuin mittaristossa.
Otin AT:n numeropaneelin suojamuovin pois ja huomasin ruudussa näkyvän joitakin jälkiä, numeroiden "varjoja", aivan kuin tätä kohtaa olisi painettu kovaa. Tai sitten jälki jää muovista, kaiketi tuo lähtee pois.
kyllä vikakoodi pitää paikkansa johtuen siitä että kun laitoit akun-navan kiinni tapahtui tämä kahvikuppineuroosin ilmentymä eli kaksoiskosketit akun napaa siis napa kävikiinni ja irtosi tuhannesosa sekunniksi jonka herkkä laite jo tunnisti
ps. itse en sähköjä asennuksen ajaksi irrottanut eikä käynyt kuinkaan mutta sitä ei silti suositella
ps. itse en sähköjä asennuksen ajaksi irrottanut eikä käynyt kuinkaan mutta sitä ei silti suositella
Tuli tossa käytyä Tallinnassa " Lada-varaosaliikkeessä", niin siellä tämä höyryventtiilin hinta oli 270 kruunua eli 17,30 € (eikä tarvita viisumimaksuja).ladamaster kirjoitti:.... 400 = vähän yli 10 € ....Ronkoteus kirjoitti:Pierekää verta oi kohtalotoverit, alkuperämaan autotorilla se venttiili-
motikkä oli 400 rbl.![]()
:
Nykykertaviisumihinnoin 52 € + polttoainekulut Pietariin tai Viipuriin; melkein Deltan hinnalla pääsee ulkomaaanmatkalle
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kun Lada 110:ssa on automaattinen lämmityslaite,niin olen tehnyt seuraavan havainnon.Kun ei käytä sisätilan lämmitintä ennen kylmäkäynnistystä niin lämmitys siirtyy heti täysille,kunnes haluttu lämpötila on saavutettu.Kun taas lähtee liikkelle silloin kun sisätilan lämmitintä on käytetty niin aluksi ihmettelee miksi lämmitin puhaltaa lähes kylmää-se johtuu siitä että termostaatti,joka on auton katossa on vielä ajon alkuvaiheessa lämpimämpi kuin auton termostaatin asetteluarvo.Alkumatkasta voi termostaattia "huijata" laittamalla lämpötilan säädin 2-4 astetta korkeammalle kuin se lopullinen lämpötila,mikä on tarkoitus pitää.
Tänään tullessani töistä Lahden moottoritietä Korson suunnasta näin kehäkolmosen liitymässä taustapeilissä pöllähdyksen.Aluksi epäilin sen olevan ilmavirran maasta nostattamaa pölyä.Ajelin kotia päin rauhallisesti kehä kolmosta itään päin.Varmuuden vuoksi avasin konepellin kotiparkkipaikalla ja näin,että paisuntasäiliö oli tyhjä.Auton rintapelti oli makean tahman peitossa.Se letkun jämä joka menee lämmityslaitteen kennolle oli puhjennut.Koska letku on huomattavan korkealla,ei edes lämmöt nouseet.Ainoastaan paisuntasäiliö ja lämppärin kenno tyhjeni.Tilasin varauksen Malmin Delttaan maanantaiksi.Aion viestittää viasta,joka tuli ensimmäisen kerran niin ,että ensimmäinen tielle jättö olisi tarkoittanut lomareissun keskeytymistä,auton siirtämistä Oulun Deltaan Puolangalta(yli 100km)ja pari hotellivuorokautta.Letkun materiaali on niin ala-arvoista ,että jos sitä on edes sentin pätkä tallella-niin kohta vuotaa.Saa nähdä miten Deltassa suhtaudutaan asiaan jos nämä alkuperäiset letkut ovat mitä sattuu?Ei letkun tarvitse olla uusi-sen tarvitsee olla vain pitävä.Että tämmöstä tälläkertaa.Delta auton kannattaisi pitää ne vanhat pappamallit jemmassa.Niillä voisi sitten ajella kun uudenkarheat satakympit on korjaamolla.Otan pojan 2105:n jälleen kerran käyttöön kun on päästävä töihinkin
.

Jos oman autoni laatu on tälläinen kuin 27 vuotta vanhan Saabin,niin eipä hyvältä näytähttp://www2.lut.fi/~johannal/96.htm.Tälläiseen 500mk saappiin veli joutui vesiletkuja vaihtaan kun teki kansiremontin,mutta olihan auto sentään melkein 20 vuotta vanha,eikä kukaan tiennyt paljonko sillä oli ajettu.
Ne pitäisi piilottaa heti kun tulevat liikkeeseen. Muuten nimittäin joku lompsii liikkeeseen ja ostaa pois. Asian voi todeta kun selaa http://www.delta-auto.fi sivuilta vaihtoauto listaa. Aika harvoin tulee katittomia takavetoja enää myyntiin, ja jos tulee niin häviävät muutamassa päivässä.Jaska HKI kirjoitti:Delta auton kannattaisi pitää ne vanhat pappamallit jemmassa.Niillä voisi sitten ajella kun uudenkarheat satakympit on korjaamolla.Otan pojan 2105:n jälleen kerran käyttöön kun on päästävä töihinkin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton