Sivu 25/42

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.12.2011 19:14
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Kahdeksankymppinen (tarkkaan ottaen 73-kuutioinen) Suzukihan se. Omani oli K11. Se olisi pitänyt säästää, täydellinen ja siisti peli, aivan ensimmäisiä Suomeen tuotuja Suzukeja.

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.12.2011 20:08
Kirjoittaja samarai
Hieno peli on todella tuo Suzuki 80 ja mielestäni design aikaansa (1964) edellä jos vaikka vertaa Zündappiin.
Itsellä ensimmäinen oli Suomessa tehty 60cc Tunturi-Puch skootteri. Toista ei silloin, eikä vielä tähän päiväänkään mennessä ole tullut vastaan. :)

81:

Kuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.12.2011 9:48
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Japanin suuntanumero kansainvälisessä puhelinliikenteessä on 81.

Nousevasta auringosta ja 81:stä saattaa löytyä muitakin yhteyksiä.

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.12.2011 14:46
Kirjoittaja samarai
Varmaan löytyy muitakin yhteyksiä, mutta juuri tätä suuntanumeroa tässä haettiin. :)

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.12.2011 20:42
Kirjoittaja Pavlovits
82
KuvaKuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 15.12.2011 3:28
Kirjoittaja samarai
Veikataan VW Kübelwagen.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 15.12.2011 9:22
Kirjoittaja Pavlovits
niin on

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 17.12.2011 11:56
Kirjoittaja Pavlovits
83
Kuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 17.12.2011 12:02
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!

Tov. SvS:n vastaus oli oikein seiskaseiskaan, suunnistuksen erikoisseura OK 77.

Eipähän vain ollut aiemmin tilaisuutta kuitata vastausta oikeaksi.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 17.12.2011 13:09
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tov Pavlovitsin kuvassa on Česká Zbrojovkan valmistama ČZ-moottoripyörä.

ČZ 83 on eräs "setsin" pistoolimalli.

http://www.czub.cz/en/catalog/79-pistol ... CZ_83.aspx

Setsit tuttuja, erityisesti 75, 476 ja 984 -terveisin

SvS

PS. Tuo VW Kübelwagen -juttu vaatinee selityksen. Folkkari typ 82 on kutsumanimeltään VW Kübelwagen. Saksan sana Kübel tarkoittaa soikkoa, saavia tms. ja Wagen vaunua. Siitä vastaus irtosi.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 19.12.2011 1:28
Kirjoittaja samarai
84:

Kuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 19.12.2011 8:52
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Vuonna 1984 Neuvostoliiton henkilöautoteollisuus harppasi 1950-luvun tekniikasta kymmeniä vuosia eteenpäin tuomalla "kysyntää tyydyttämään" (kommunistinen piiloilmaus sanalle markkinat) VAZ 2108:n, joka meillä tunnetaan Samarana.

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 19.12.2011 8:57
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
85

Poika ja polle.

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 19.12.2011 19:18
Kirjoittaja samarai
Samaran tuotannon aloittaminen oli juuri kyseessä. Kuva oli "Autoteollisuus-84:sta" (samalla 60v.juhla), joka järjestettiin Neuvostoliiton kansantalouden saavutusten näyttelyn yhteydessä.
http://visualrian.ru/ru/site/search/?st ... %5D=russia


85 ei itselle ainakaan äkkiseltään aukea.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 20.12.2011 9:09
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Hienoja kuvia Kansantalouden saavutusten näyttelystä. Kuvista jokainen ymmärtää, että järjestelmä ja yhteiskunta, joka pystyy tekemään Ladan ja ampumaan rakettia taivaaseen, ei voi olla yli 99-prosenttisesti mätä ;)

Lisävihjeenä 85:een: "Näin poikanne pollella ratsastaa". Vaikka kyse taisikin olla vähän eri hevosta.

SvS