Sivu 25/42
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 13.12.2011 19:14
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Kahdeksankymppinen (tarkkaan ottaen 73-kuutioinen) Suzukihan se. Omani oli K11. Se olisi pitänyt säästää, täydellinen ja siisti peli, aivan ensimmäisiä Suomeen tuotuja Suzukeja.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 13.12.2011 20:08
Kirjoittaja samarai
Hieno peli on todella tuo Suzuki 80 ja mielestäni design aikaansa (1964) edellä jos vaikka vertaa Zündappiin.
Itsellä ensimmäinen oli Suomessa tehty 60cc Tunturi-Puch skootteri. Toista ei silloin, eikä vielä tähän päiväänkään mennessä ole tullut vastaan.
81:

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 14.12.2011 9:48
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Japanin suuntanumero kansainvälisessä puhelinliikenteessä on 81.
Nousevasta auringosta ja 81:stä saattaa löytyä muitakin yhteyksiä.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 14.12.2011 14:46
Kirjoittaja samarai
Varmaan löytyy muitakin yhteyksiä, mutta juuri tätä suuntanumeroa tässä haettiin.

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 14.12.2011 20:42
Kirjoittaja Pavlovits
82


Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 15.12.2011 3:28
Kirjoittaja samarai
Veikataan VW Kübelwagen.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 15.12.2011 9:22
Kirjoittaja Pavlovits
niin on
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 17.12.2011 11:56
Kirjoittaja Pavlovits
83

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 17.12.2011 12:02
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
Tov. SvS:n vastaus oli oikein seiskaseiskaan, suunnistuksen erikoisseura OK 77.
Eipähän vain ollut aiemmin tilaisuutta kuitata vastausta oikeaksi.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 17.12.2011 13:09
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Tov
Pavlovitsin kuvassa on
Česká Zbrojovkan valmistama ČZ-moottoripyörä.
ČZ 83 on eräs "setsin" pistoolimalli.
http://www.czub.cz/en/catalog/79-pistol ... CZ_83.aspx
Setsit tuttuja, erityisesti 75, 476 ja 984 -terveisin
SvS
PS. Tuo VW Kübelwagen -juttu vaatinee selityksen. Folkkari typ 82 on kutsumanimeltään VW Kübelwagen. Saksan sana Kübel tarkoittaa soikkoa, saavia tms. ja Wagen vaunua. Siitä vastaus irtosi.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 19.12.2011 1:28
Kirjoittaja samarai
84:

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 19.12.2011 8:52
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Vuonna 1984 Neuvostoliiton henkilöautoteollisuus harppasi 1950-luvun tekniikasta kymmeniä vuosia eteenpäin tuomalla "kysyntää tyydyttämään" (kommunistinen piiloilmaus sanalle markkinat) VAZ 2108:n, joka meillä tunnetaan Samarana.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 19.12.2011 8:57
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
85
Poika ja polle.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 19.12.2011 19:18
Kirjoittaja samarai
Samaran tuotannon aloittaminen oli juuri kyseessä. Kuva oli "Autoteollisuus-84:sta" (samalla 60v.juhla), joka järjestettiin Neuvostoliiton kansantalouden saavutusten näyttelyn yhteydessä.
http://visualrian.ru/ru/site/search/?st ... %5D=russia
85 ei itselle ainakaan äkkiseltään aukea.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 20.12.2011 9:09
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Hienoja kuvia Kansantalouden saavutusten näyttelystä. Kuvista jokainen ymmärtää, että järjestelmä ja yhteiskunta, joka pystyy tekemään Ladan ja ampumaan rakettia taivaaseen, ei voi olla yli 99-prosenttisesti mätä
Lisävihjeenä 85:een: "Näin poikanne pollella ratsastaa". Vaikka kyse taisikin olla vähän eri hevosta.
SvS