Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Täällä saattaisi olla Dgav weber myytävänä jos saan sopivan hinnan. Keväällä hommasin carinan aisin-paskan tilalle, mutta ei tullu laitettua paikoilleen
Ei se suorituskyky nyt vallan merkittävästi kuitenkaan muuttunut, mutta saa se nyt paremmin polttoainetta, eli rivaa ahneemmin jos tohvelista loppuu pito. Vetää myös jonkun verran pitemmälle kun ei soppa lopu heti kesken. Ja vääntää sitkeästi alakierroksilta alkaen, nelosella voi lähteä neljästäkympistäkin kiihdyttämämään kunhan ei vallan ahnehdi ja kerrasta torppaa kaasua pohjaan. Soratiellä taas ei vältä tölviä kaasua pohjaan, tahtoo loppua ajo-omituisuudet kesken.
Aamullakin lähti hyvin ja pysyi käynnissä eikä tarvinnut enää olla kaikenaikaa ryypynkahvassa säätelemässä että veti nykimättä.
Eikä tunnu nyt ajossa kuumenevan ihan niin kovasti, eli seos ei liene enää laihalla kuten ilmeisesti on aiemmin ollut. Pakolämmötkin ovat maltillisemmat, sillä kun kurkistin ajon jälkeen pellin alle, ei naamakaan palanut.
Imuäänet ovat huomattavasti voimakkaammat ja vedättäessä pakonuottikin jotenkin bassovoittoisempi.
Nollasin tripin kun tankkasin täyteen, kun nyt malttaisi vielä olla polkematta kuin tulpatonta mopoa niin saisi jonkun käsityksen kulutuksesta. Ennen meni reilut yhdeksän litraa reippaassa ajossa.
Koetin vielä pesaistakin kotteroa mutta lika ei lähde, tuntuu pinttyneen iäksi.
Heh, itsekin huomasin tuon pakopuolen muutoksen silloin kun turailin webrun kiinni, pakoäänet kovenivat TODELLA paljon. Eihän se muu merkki ole kuin se, että seos palaa paremmin ja syntyyhän siitä heti lisää mölyä...
Mut hienoa että olet tyytyväinen, mites se vanha sanonta taas menikään; "Weberillä vehkeet vireeseen"
Jäämme odottamaan puristien nillitystä Ozonin ylivertaisuudesta
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Sain eilen pulloon henkeä joten pääsin hitsaamaan nappista.
Nostin tankin ja varapyörän pois ja nitkuttelin roiskeläpänkiinnikkeet irti. Helpostihan nuo irtosivat kun ovat mokomat neljällä pistehitsillä kiinni ja kaikki välit täys paskaa. Jos ei tuolla reseptillä ruostu puhki niin ei millään.
Tankin puolelle tekaisin paikan paksusta pellistä ja tein siihen myös uuden roiskeläpänkiinnikkeen. Takapyörän kotelon alareunaan puhkesi pikkureikä jonka tilkin saman tien. Siivosin saumat puhtaaksi ja röplyytin tankinmonttuun sinkkispraytä ja tuuppasin kotteron takaisin talliin ettei jää sateeseen, kun olen hionut sitä sieltä täältä paljaalle pellille. Täytyy taikinoida toinen puoli myöhemmin.
Takapuskurinkin nyppäsin irti, kun näytti sivukiinnikkeiden alla olevan melkoisesti ruostetta. Onneksi pelti on vielä ehjää. Puskuri sen sijaan ei kyllä ole mikään häävi.
Paikkasin nappiksesta varapyöränmontun ja kävin sitten sen helman "pienen" reiän kimppuun. Takerruin ensin tunkinkorvaan, joka meni niin tuhannen vihtakselle että rälläköin sen samantien hevonkuuseen ja helmakoteloon aukesikin melkoinen kolo. Piti turata tunkinkorvan kohdalle palanen lattiaan ja kolmenkymmen sentin suikale helman viereen. Helman ja etuloksun saumaankin piti vielä taikinoida pikkupaikka.
Pössäyttelin takapään paikkauksiin sinkkiä. Täytyy hioa vielä vähän takahelmasta ja röplyytellä sinnekin että saa sitten valkoista maalia päälle.
Sisäloksut on vielä irroteltava että saa etukaarien ruvet revittyä puhtaaksi sekä etupuskuri etuhelman käpälöimiseksi.
Sattuipa aamusella juuri likellä yhtä bensa-automaattia pyörähtämään tasan 300 kilometriä trippimittariin, joten kurvasin mittarille ja molskautin tankin täyteen. 29,8 litran kohdalla naksahti joten aika tasan kymppiä sataselle on nyt veeperillä mennyt. On tosin tullut ajettua kuin jakomielitautinen, täytyy nyt räknätä useamman tankillisen verran, jos se siitä vielä hovissa muuttuisi.
Kulutus on pysynyt aika tasan siinä kympissä satasella.
Satasta kulkee vielä vallan köykäisesti ja sataakahtakymppiäkin vielä melko mukavasti, sen kovempaa ei viitsi juuri ajella akustisen kakofonian vuoksi...
Taajamissa voisi muuten hyvin jurnutella isollakin vaihteella, mutta lulla tahtoo varkain kiihtyä laittomiin nopeuksiin.
Täytyy nyt kuitenkin malttaa ajella rivuuttelematta ettei joudu hetikohta peränvaihtotalkoisiin. Välitys on aina minun aikanani pitänyt jonkun verran jurinaa ja viimeaikaisten tempausten vuoksi se on hieman voimistunut. Pientä välystäkin on ollut havaittavissa. Täytyisi repiä jostain raadosta jo perämurikkaa irti että on sitten valmiiksi pöydällä kun tuo alkaa kolkuttaa vakavammin.
Eilen kottero alkoi hieman nykiä ja tyhjäkäynti oli ajoittain hukassa joten ruuvailin sitä lisää kaasuläpän rajoitinruuvista. Liekö jossain ollut jotain jankkia kun välillä meno oli pintakaasulla kovinkin onnetonta ja nykivää. Sitten kun painoin taas menemään kuin se kuuluisa oulun posti, niin ilmeisesti paskat irtosivat ja tyhjäkäyntiä olikin sitten sen verran että kotterolla pääsi liki kahdeksaakymppiä painamatta kaasua lainkaan...
Täytyy nypätä weepertti uudestaan pöydälle ja puhallella taas kaikki röörit auki kunhan olisi vähän enemmän luppoaikaa.
Nappisrojekti taas on edelleen suljettujen ovien takana ilman maalia.
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokeilin tuohon nappiksen takakulmaan röplyyttää mastonin valkoista teutoranttia sen sinkin päälle, mutta siitä tuli niin helevetin huonon näköistä jälkeä että uusix meni. Ostin nyt valkoista maston hammeria, vetelen sen pensselillä pintaan.
Pohjan paikkauksiin suhuttelin kiveniskuspräymitäliealustamötjättiä niin että valui. Jahka kuivuu niin massaa perään. Helmat taidan kanssa röplyyttää tuolla spraymassalla ja maalia päälle.
Taitaa tulla aika kötöstys tästäkin papan helmestä mutta olkoon. Turha mokoman katiskan kanssa on nyt ruveta sen enempiä ämpyilemään tai leviää hermot.
Putsailin nappiksen helmat kuntoon ja röplyytin ne ovien reunoja myöten sillä paukkumassalla mustaksi. Huomenna sitten valkoista maalia kaikki paikat täyteen. Kuskinoven nurkkaan puhjenneen reiän paklailen joskus tukkoon.
Sisälokareita en viitsinytkään irrotella vaan väänsin niitä sen verran eroon etukaarista että sain parit ruostepaikat putsattua. Olkoon paikoillaan kuten etupuskurikin. Eipä sillä etuhelmapellilläkään hätiä ole, muutama ruostepilkku siellä täällä.
Vetelin aamupäivällä takasivuihin ja kaariin paxusti maalia ja paikkamaalasin etukaaret. Helmat jätin mustiksi. Eipä ole erikoisen häävin näköinen mutta eipä se mitään uutta ole tässä meikäläisen kumipyöräurheilussa...
Maali kuivahti iltapäivän aikana sen verran tuolla omassa kylmässä luolassa että sain kotteron köröteltyä naapuriin, siellä on kuiva ja lämmin autotalli. Käyn huomenna siellä kynsimässä sitä etuoven nurkkaa ja laittelen takapuskurin takaisin.
Rälläköin takapuskurista pois ne takasivuihin tulevat ruosteiset kiinnikkeet, etteivät raavi uutta maalia heti vítuiksi. Tulppasin niiden reiät kyljistä pulteilla ja muttereilla ja pukkasin puskurin paikoilleen. Kilvenvalot vaan ei meinanneet aluksi syttyä. Puskurista ei meinannut saada maadoitusta vaikka se on kauttaaltaan metallia ja korissa pultilla kiinni. Syttyivät ne sitten viimein kun tarpeeksi kauan hieroin.
Paklasin etuoven nurkan tukkoon ja roiskaisin vielä maalia pariin kohtaan ja röplyytin vielä paukkumassaa tankin alle tehtyihin paikkoihin.
Hain nappiksen takaisin ja huuhtaisin pöllyt pois. Ei se nyt niin s*tanan ruma ole.
Paikkamaali on jonkunverran kirkkaamman valkoista mutta eipähän tuotakaan kohta paljoa huomaa kun antaa olla pahemmin peseskelemättä.
Nyt on taas pitkästä aikaa vingutettu pikkulohkolla ja niinhän tuo kiihtyy kuin kirjahylly.
Latausvalokin syttyi pariin otteeseen mutta sammui sulaketta pyörittelemällä. Sulakepoksissa hieman kipinöi. Vaihtaessani keväällä sulakkeita en ollut putsaillut pidikettä mitenkään joten putsailin nyt ja kiristelin sulakkeen paremmin paikoilleen.
Ihan hyvältähän tuo näyttää.
Voihan tuon vielä maalata vaikka Miranoolilla jollakin eri sävyllä, mikäli ei valkea innosta.
Ei kai tuossa enää muuta huonoa ole kuin polttoainetaloudellisuus
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Ei tuossa valkeassa värissä oikeastaan ole mitään vikaa, kunhan koko auto olisi samanvalkoinen. Ajattelinkin jos ostaisi pari litraa lisää tuota samaa maalia ja tuhrisi joskus lopunkin auton kun se on kauttaaltaan jo kovin haalistunut ja naarmuinen.
Koetin aamulla sillä sitten töihin lähteä mutta latausvalo alkoi taas kummitella eikä sulakkeen hierominen oikein tepsinyt joten läksin sitten kompilla.
Palattuani paneuduin taasen tuohon ruopioon ja kävin läpi kaikki herätevirrassa olevat liitokset, erillissäätimen ohitusjohdon ja säätimen persuksiin tulevan liitosjohdon. Sulakkeenperkele tuntuu olevan vain löysässä vaikka kiristelinkin sitä eilen. Irrotin säätimen ja kurkistin hiiletkin, ne eivät olleet pahasti kuluneet.
Vika tuntui jo asettuvan, kunnes kytkin toimintaan kaikenmaailman sähkölaitteita ja valo syttyi taas.
Rymysin virtakynän vielä kanssa tarkistamaan että herätettä kuitenkin tulee ja siinä savotassa alkoi taas ladata, kunnes poltin sulakkeen touhutessani. Tyrkkäsin samantien 16A propun tilalle.
Täytyy nyt seurata vieläkö se temppuilee ja kokeilla vaikka ensin toista säädintä ja vaihtaa sitten koko laturi.
Kompiin katselin toisen starttimoottorin valmiiksi. Moottori pyörii lämpimänä jotenkin huonosti, mietin että olisiko startti vioittunut, kun se on vuosia ollut ilman suojapeltiä ja tuossa isolohkossa on ollut melko korkeita pakolämpöjä, varsinkin sillä melko laihaa seosta annostelleella ozonilla.