VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eikö noihin oireisiin myös sopisi huono kiihdytyspumpun kalvo tai muuten vaan viallinen kiihdytyspumppu? En ole ekspertti, mutta omassa KRIINIssäni oli tuollaisia oireita ja kiihdytyskalvohan siellä oli pelkkää silppua.

Kaasarissahan näissä on ainakin se ylivuotoputkenpätkä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eikö noihin oireisiin myös sopisi huono kiihdytyspumpun kalvo tai muuten vaan viallinen kiihdytyspumppu?
Vaan kun on pakkasta niin toimii täysin ongelmitta, mitä lämpimämpää niin sitä enemmän temppuilee. Ja ollut tällainen ihan uudesta asti.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kaasarissahan näissä on ainakin se ylivuotoputkenpätkä.
Kattimallissakinko? Ei kyllä pistänyt silmään.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei kattimalleissa. En ehken käsittänyt enkä ole lukenut tätä juttusarjaa juurtajaksain, joten en tiennyt kaasarinvaihdoista. Eli tarkoitin tietenkin alkuperäisiä kaasareita. Pahoittelen sotkua.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Enpä ole vuoteen lukenutkaan tätä topiccia, joten olipa taas pitkästä aikaa hauskaa lukea mitä "vanhuksille" kuuluu.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:en tiennyt kaasarinvaihdoista.
1700-koneessahan on alunperin ollut ruisku...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tietenkin on. Niillähän minä aloittelin tämän Lataamisen uudelleen 2001.

Eli en ole lukenut tätä viestiketjua tarpeeksi, että olisin ymmärtänyt, että jomapaan kumpaan tässä puhutuista autoista on laitettu 1700 kone. Vai onko vain imusarja vaihdettu? Vai olenko taas käsittänyt jotakin aivan pieleen.

Tarkoitin tietenkin, että näissä otsikon mukaisissa Vekottimissa on se kaasari, jossa on ylivuotoputkenpätkä. Taidan nyt vain sotkea tätä lisää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja AI »

Onpa nyt hitsarin löytäminen vaikeata. Ovia pitäisi kursia kasaan ja pari muuta pientä juttua. Ensimmäinen hitsari sairastui, toinen kieltäytyi nähtyään tekemästä, kolmas ilmoitti hinnaksi vähintään 400 €!!! Jos jotakuta tästä Lahden lähiympäristöstä kiinnostaa harsia kasaan niin voi ottaa yhteyttä.
Ei ne tämän pahemmat ole!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Oletko paljonkin hitsaillut autoja, jotta osaisit suhteuttaa työmäärän ja pyydetyn rahasumman toisiinsa? Tiedätkö että "pientä" hitsausta ei ole olemassakaan? Ihmiset joilla ei ole kokemusta autojen hitsauksesta, kuvittelevat että eihän se ole kuin pikku juttu, senkun roiskii vaan peltiä ja saumaa sekaisin ja se on siinä.

Siksi en yhtään ihmettele että hitsarin löytäminen on vaikeaa. Kyllä kohtuu mätiä pesäkkeitä voi pohjasta hitsata, mutta pintapelleissä on hillitön työmäärä pohjaan verrattuna. Noita oven kulmia on äärettömän ärsyttävä tehdä mistään pienistä paloista ja joka tapauksessa ovet on irroitettava.
Kaverin entiseen nappikseen eräs tuttu korjaaja vaihtoi kuskin oven pintapellin ja veloitti siitä muistaakseni noin 200€. Jos joku tekee tuon neljäänsataan, hän on joko todella rahan tarpeessa tai päästään vajaa. Todennäköisesti jälkimmäistä.

Noissa pitäisi vaihtaa oviin kokonaan uudet pintapellit tai kokonaan uudet ovet. Eikä varmaan helmatkaan ole sen paremmassa kunnossa saati kotteron pohja?
Kun auto on tuossa kunnossa, se laitetaan paaliin. Johonkin se raja on vedettävä mikä on järkevää ja mikä ei. Eiköhän liki 40-vuotias auto ole taipaleensa suorittanut?

Onhan sullakin niitä romuja piha täynnä, tekniikan siirto johonkin ja taas ajetaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mä tekisin tässä tapauksessa niin, että ettisin terveemmät ovet, ja suojaisin ne etukäteen jo paremmin korroosiota vastaan. Eli hiekkapuhallus, kunnon pohjamaalaus, pintamaali ja sitten kotelosuojaa ja öljyä vielä ovien sisään.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Täältä Kuusaalt vaan hakemaan ovet. -77 21011 eli 1300ketju. Ei nimittäin missään pahassa kunnossa.

Ovikulmien tekohan on aivan Upeaa! :lol: Vieläpä kun ei saa ovia irti vekottimesta. 1600SL IIZIiinhän minä niitä tein. Varsinkin takaoven etukulma on lähes Infernaalisen Tulista puuhaa ovet kiinni autossa. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kyllä ne ukset kannattaa vaihtaa parempiin jos ainoa vaihtoehto on korjuuttaa nuo vieraalla. Helposti menee huonommallakin tuntipalkalla se satanen per ovi jos yhtään siistiä jälkeä haluaa.
Jokari kirjoitti:Kun auto on tuossa kunnossa, se laitetaan paaliin. Johonkin se raja on vedettävä mikä on järkevää ja mikä ei. Eiköhän liki 40-vuotias auto ole taipaleensa suorittanut?
Hyppää sinä kuule kymijokeen.
Kyllähän tuollainen vaivaiset 38 vuotta vanha auto on pidettävä liikenteessä ihan vaikka vastalauseena tälle nykyiselle kertakäyttökulttuurille. :idea:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä nuo Ladan ovet on hyvin vastustaneet korroosiota verrattuna jonkun DX Corollan oviin tai Fiat Regatan oviin.Oven muodot on hyvin hahmotettavissa eikä mallia tarvitse ottaa.Aikoinaan kun näitä paikkasin niin otin sivuprofiilin muodot pahvi sabluunalle,pokkasin pellin taivuttimella.Peltityöt oven puolesta välistä alaspäin.Työsauma koristelistan alle poppareilla tai heftaamalla.Alhaalta kaksoispellitys kaksi peltiä päällekkäin ja paljon kittiä ja maalia.Kun pellin vahvuus oli 1mm niin ruosteella oli taas paljon työtä tehdäkseen.Ei se tartte olla liian hyvä kun on tarpeeksi hyvä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jusu kirjoitti: Hyppää sinä kuule kymijokeen.
Kyllähän tuollainen vaivaiset 38 vuotta vanha auto on pidettävä liikenteessä ihan vaikka vastalauseena tälle nykyiselle kertakäyttökulttuurille. :idea:
Ottiko romunkerääjän luonnon päälle? Ei mitään uskalla pois laittaa, voi vaikka tarvita...

Ei edes veli venäläinen ole suunnitellut näiden käyttöiäksi 40 vuotta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taisivat venäläiset sanoa Lesnaja Sobakalle että 1995 valmistettu 21044 liikenteessä on mahdottomuus. Venäläinen ABTO kestää korkeintaan 10vuotta liikenteessä. Joitain poikkeuksia tietysti on ja näkeehän siellä vielä joitain vanhojakin autoja. Mutta kun katselee Karjalan katukuvaa, niin ei tuo kommentti aivan väärältä tunnu.

Toki täällä Suomessa on erilaiset olot.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1970 & 1971

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ottaen huomioon miten ryssät pitävät autojaan, niin 10 vuottakin on liikaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin