Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Mäntä kirjoitti:Tarkista vaikka :wink: on ne Ladasta

Punakone
eipä oo tuotakaan enää.. :?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ja kukapa sen todellisuudes tietää mitä siel on ollu..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sen verta täytyy kommentoida, että selvittäkääpä jotenkin miten saa tuossa sanelluilla osayhdistelmillä tuon tilavuuden? Mulla on jännä tutina, että tuossa jutussa on jotain hämärää. Tosin mutuilua... :roll: Lähelle voisi päästä 1592 lohkolla, ladan kampuralla ja sopivalla porauksella, mutta kun kuplan takoja ei taida olla alta 85,5. Sitten taas jos otetaan 84mm porauksella oleva lohko niin iskut ei täsmää, vai riittäisikö lie 66mm isku jollain 87mm reiällä. Tosin tuskimpa turbokonetta noin päin kukaan tekisi. Enivei, olisi vaan kiva tietää ihan oikeasti. Tosin jos heivataan ajatus ladan kampurasta, niin sitten alkaisi 85,5 reikä olla passeli. Kuten sanoin, mutuilua.
Vauhdin tae - alamäki
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

no on siinä punakonees ollu ne tai ei niin kyllä mä uskon että joku muu paikka pettää ennemmin ku veivit.. En oo ainakaa ikinä kuullu että joku olis saanu ladan veivin banaanille saatika sitte poikki..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

eiköhän ne nyt jotain kestä
ehkä kun ruvetaan meneen pitkälle yli 200hepan niin....
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

minkäs värisiä lohkoja teillä on tullu vastaan? siis alkuperäsiä.

itellä tuo 1.7 on tuollainen kahvikerman harmaa ja tuo yksi 1.6 lohko näyttäs olevan vaalean sininen.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mara »

1200 ja 1500 lohkot on olleet jotain harmaan sävyä ja 1300 ja 1600 lohkot taasen vaalean sinisiä. 1700nen oli niin likanen, ettei väriä näkyny.. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

noh nyt alkaa olemaan taas kone nipussa :D

jos vaikka jo vkl pääsis ajelee!
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

turbo pakosarja! eli mitäs turbon pakosarjassa on pää �iat? vapari sarjassa saman pituiset putket? muuta ei sit oo mielessä..�
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:turbo pakosarja! eli mitäs turbon pakosarjassa on pää �iat? vapari sarjassa saman pituiset putket? muuta ei sit oo mielessä..�
juu kaipa niiden putkien olis hyvä olla yhtä pitkät, mahdollisimman pieni tilavuuksinen kollektori ja miellellään sais olla aika pitkät putket +50cm....
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja miksu »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:turbo pakosarja! eli mitäs turbon pakosarjassa on pää �iat? vapari sarjassa saman pituiset putket? muuta ei sit oo mielessä..�
juu kaipa niiden putkien olis hyvä olla yhtä pitkät, mahdollisimman pieni tilavuuksinen kollektori ja miellellään sais olla aika pitkät putket +50cm....
Noilla putkien pituudella ei ole mitään merkitystä. Turbon pakosarjassa ei ole muuta väliä kunhan joka putkessa on samanlaiset kurvit ja yhtä monta.
iigori

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigori »

missä kohtaa lohkossa sijaitsee öljynpaine anturi? eikös sieltä voi haaroittaa öljyn menon turbolle?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

se on muistaakseni kuskin puolella lohkon kyljessä tulipellin lä�llä �i muutakun silmä kätee�ja kahtot :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

oisko jollain laittaa matkahuollossa hieman inspiraatiota ni sais omanki taas ajoon :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Mistä se viel on vaille?!

Oma menee kohta seisokkiin.. Kolomen viikon päästä ensin ajopeli kuntoon, ja sitten ladan pellin alle pisteitä ja solmuja :D
Vastaa Viestiin