Sivu 24/48
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 14.10.2010 18:07
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mihinkäs sitten moottoriremonttia tarvitaan? Ihan vaan muuten vaanko?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 14.10.2010 18:45
Kirjoittaja lada.h.s
Huvin vuoksi, urheilun kannalta ja lääkärin määräyksestä moottoriremontti suoritetaan.
Öljyn palamisen estämiseksi ja kokemuksen saamiseksi moottoreista.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 17.10.2010 20:01
Kirjoittaja lada.h.s
Tein sekä Helmestä että äSSässtä Venäjän VAZ 2101 foorumille topicit, ja kyseiset autot herättivät suurta mielenkiintoa!
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 20.10.2010 14:44
Kirjoittaja lada.h.s
Tulipa vaan mieleen että olisiko järkevää käyttää moottoriremontin jälkeen kuumempia sytytystulppia? Moottorihan polttaa silloin öljyä ja sitä
ei saa huudattaa, niin tulpathan siinä nokeentuu/pikeentyy.
Olen miettinyt joko NGK BP5ES tai NGK BP4ES tulppia. Ei kai BP4ES ole liian kuuma ja sula moottorissa?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 20.10.2010 14:57
Kirjoittaja tinuri
Kyllä se NGK 6 on paras vaihtoehto. Ihan turhaa kikkailua, kun kerran moottoria ei viritetä.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 20.10.2010 15:30
Kirjoittaja lada.h.s
Moottoria ei viritetä, ja eikös virikoneisiin laiteta yleensä kylmempiä 6 ylöspäin olevia tulppia? Meinaan vaan että ne tulpat ei vaan mitenkään pysy
puhtaina 6 lämpöarvolla.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 20.10.2010 16:53
Kirjoittaja tinuri
NGK 6 taitaa olla ihan perus tulppa useampaan moottoriin. Samaa tulppa laitetaan muunmuassa Suzukin vanhempiin mopoihin, Ladan useampaan malliin ja muihin autoihin. Miksi nämä eivät sitten kestäisi sisäänajoa sinun Ladassasi kun ne kestävät ihan tehdasuusissa moottoreissa? Jos ne tulpat nokeentuvat, särkyvät, yms vika voi olla muualla kuin siinä sisäänajon aikana johtuvasta öljyn syönnistä.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 20.10.2010 18:53
Kirjoittaja lada.h.s
En minä 6 kestoa epäillyt, vaan 4/5 tulppien kestoa. Autolla kun ei virallisesti pääse tiellä ajamaan byrokraatisista syistä johtuen kuin vasta 2 vuoden päästä.
Siihen asti on luvassa vain piha-ajoa jossa tulpat ei meinaa millään pysyä puhtaana.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 14:43
Kirjoittaja Mazak-
Mukava lukea tätä ketjua, ja mielestäni tuplalamppuinen on kaikkein hienoin Lada
Milläs alustamassat meinaat rapsutella pois? Itsellä sama edessä nappisilmässä.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 16:08
Kirjoittaja lada.h.s
Mazak- kirjoitti:Mukava lukea tätä ketjua, ja mielestäni tuplalamppuinen on kaikkein hienoin Lada
Milläs alustamassat meinaat rapsutella pois? Itsellä sama edessä nappisilmässä.
Kiitokset!
En vielä tiedä millä ne massat hävitän sieltä pohjasta. Kyllä tänne kirjoitan sitten kun keksin keinon.
P*rkele tänään hajosi pyyhkijöiden vivustomekanismi! Olihan siinä ollut älyttömästi väljää kylläkin aina, mutta nyt se systeemi sanoi kokonaan sopimuksen irti. Huomenna tulee asiaa varmaan purkaamoon.
Käykö 1200sen kannentiiviste, ja muut yläpään tiivisteet 1300seen koneeseen?
Kansihan on sama.
Paljonko raaskii ottaa pois 21011-................ kannesta kamaa pois, jotta kone hyväksyy 98 okt bensiinin? Syitä tähän on 2. Ensimmäinen, kokeilunhalu ja toisena kannen kierous. Laitan sitten kun olen kokeillut konetta korkeapuristeisella kannella, koneeseen takaisin alkuperäisen kannen.
ELI ALKUPERÄISYYTTÄ EI PYSYVÄSTI TUHOTA!!!
Luin nimittäin virittämistä ja säätämistä käsittelevästä kirjasta, että moottori jossa on 8.5 puristussuhde, ja jos se nostetaan arvoon 10.5 niin
kulutus laskee 10-12% ja vääntö ja kierrosherkkyys lisääntyy. Olisihan tuo kiva todeta.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 16:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
1200cc = 76mm ja 1300cc = 79mm. Eri kannentiivisteeti TIETENKIN!
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 16:12
Kirjoittaja lada.h.s
Niinpä, tuli tuossakin asiassa ajatuskatko.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 16:20
Kirjoittaja tinuri
Tuli vaan mieleen että riittääkö Ladan kannessa vara tuolle laskulle. Meinaan että eikös siinä jo tarvittaisi muitakin kikkoja tuolle puristuksen nostolle. Viksummat motosportti ja viritys velhot vastakoon.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 16:36
Kirjoittaja pvdriver
mulla juuri tuo 10,5 ruttua, en tiedä riittääkö pelkästä kannesta vara tuota ottaa...
elä ruppee pelleilee niillä kansikokeiluilla ja vaivaa päätäs tommosilla, keskity vaan siihen romin hinkkaukseen... ei se oo niin helppoo ku vois äkkiä luulla...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.10.2010 16:51
Kirjoittaja lada.h.s
Mites tasan 10, tai 9.5.
Olis kiva kokeilla, ja kuten sanoin kansi on melkoisen vino.