Sivu 24/33

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 13.8.2008 4:59
Kirjoittaja ,_,/ukka
Pitää taas muistuttaa, että kyseinen auto on suunniteltu 60-luvulla, tiettyjä moottorin ohjausjärjestelmiä lukuunottamatta. Silloin oli ihan normaalia, että autoissa oli 100tkm ja 10v ajettuna niin paljon vikaa että romuttaminen oli korjaamista järkevämpää. Samoilla vehkeillä, materiaaleilla ja piirrustuksilla sitä takavetoa tehdään vieläkin, ei siitä tule 90-luvun autoa vaikka suomessa painetussa rekisteriotteessa niin lukeekin. Varsinkin materiaalit huomioon ottaen, tuo ylitsepursuava 10tkm:n välein läpikäytävä tarkistuslista on syytä käydä huolellisesti läpi. Kuuluu harrastukseen, tai sitten pitää vaihdella osia pakon edessä kun ne rikkoontuu.

,_,/ukka

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 13.8.2008 7:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
vertaappa useampien varaosaliikkeiden sulakkeita ja ladan orkkiksia ihan oikeasti, ite olen korjaillut sähkövikoja vaihtamalla raadoista orkkissulakkeita, väärillä sulakkeilla olen aiheuttanut huomattavia ongelmia Ladan sulakerasialle.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 13.8.2008 9:29
Kirjoittaja veli alexei
Turha kinaaminen ja provosointi pois ettei tarvi ruveta jatkotoimiin!

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 13.8.2008 9:38
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
VeliAlexei on aivan oikeassa. Kuunnellaan ja katsellaan kokemuksia, kuten osiossa kuuluukin. Otetaan kantaa ja ymmärtäen annetaan vinkkejä.

Jos kokemus on ikävä, se kannattaa tänne suoltaa suotta päätä vaivaamasta. Ja lukijan on muistettava, ettei kenenkään kokemus ole väärä. Kokemus on hyvin henkilökohtainen asia, koska se perustuu vahvasti tunteeseen.

Jokarilla on paljon KOKEMUSTA! Hän on niitä miehiä, jotka eivät Neuvo yleisellä tasolla vaan hänellä on ihan se RasvaNäppiTuntuma Ladajuttuihin. Voisin kuvitella, ettei hän kaipaa kovin paljoa sellaista yleisellä tasolla olevaa Auto/Lada -tietämystä ainakaan tähän kokemuksia osioonsa.

Edellistä ei pidä tulkita siten, että väittäisin Jokarin haluavan pitää vain omaa tarinasarjaansa ja vieläpä sellaista, johon eivät kommentit kuulu. Kyllä uskon hänen haluavan kommentteja, mutta siten, että hänen omaa kokemustaan kunnioitetaan eikä sitä väitetä vääräksi.

Eli kokemus on persoonallinen asia eikä sitä pidä väittää vääräksi tai huonoksi, vaikka kokemuksia on niin hyviä kuin huonojakin.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 13.8.2008 10:53
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Sen olen vuosikymmenien aikana kokemuksesta oppinut, että aina, jos on mahdollista entinen, tai entiset osat mukaan, kun menee ostamaan vastaavia uusia osia. Usein käy niin, että varaosakirja näyttää osan olevan sopivan, mutta verrattaessa vanhaan osaan havaitaan, että ompahan tapahtunut numeromuutos ja eipähän sovikkaan juuri tähän malliin. Ei auta muu kuin jostakin peränurkan kaapista vanhempi kirja ja siitä oikean osan numero.
Tarinan loppu, "numero kyllä näyttää, vaan Fakki on tyhjä" pitää tilata. Menee ensiviikolle, kun ei ole muita tilauksia.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 24.8.2008 0:38
Kirjoittaja Jokari
Kyllä ennakkohuolto kannattaa! Joku aika takaperin huomasin koneen ja korin välisen maajohdon olevan huonossa hapessa, joten tuunasin varoilta 16 neliön lisämaadoituksen miinusnavalta laturin kiinnityspultin alle.
Tänään pientä katsastustarkistusta tehdessäni hokasin että nyt se onneton kaapeli oli katkennut vaihdelaatikon päästä. Ei ollut vielä toissapäivänä.

Kyllä olisi taas v*tuttanut kun se olisi katkennut tien päällä jossain hevon perseessä! Mitähän kautta maadoitus olisi edes pelannut, ei ainakaan punahehkuisen ryypyn vaijerin kautta niinkuin vakiossa koska se on toisesta päästä irti.
Tokihan käynnistyskaapeleilla olisi saanut toimimaan jos tiesi missä vika on...

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.8.2008 22:50
Kirjoittaja Jokari
Siis ei v****

Lähdin tänään töihin Streetkillerillä, kaikki toimi normaalisti. Töistä kun lähdin poispäin ajeleen niin jo ekassa risteyksessä ihmettelin kun ei meinaa olla vetoja.
Siitä se sitten alkoikin, vitullinen röpellys ja hyytyminen pintakaasulla eikä sanottavammin mitään tapahtunut isommallakaan kaasulla. Paikallaan jos pitää kierroksia niin pötsii niin pirusti, mut kierroksia ottaa normaalisti, voimaa ei vain ole yhtään...

Vitulla päähän näiden paskojen kanssa :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Noh täytyy huomenna kattoa josko jotain vikaa löytyis...

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.8.2008 22:56
Kirjoittaja Mara
Jokari kirjoitti:Siitä se sitten alkoikin, vitullinen röpellys ja hyytyminen pintakaasulla eikä sanottavammin mitään tapahtunut isommallakaan kaasulla. Paikallaan jos pitää kierroksia niin pötsii niin pirusti, mut kierroksia ottaa normaalisti, voimaa ei vain ole yhtään..
Lehmillä on pötsi. :wink:

Mihinkä päin se nyt sitten paukkuu, imu- vai pakopuolelle?
Oireet kuullostaa melko samalta kun mun vanhassa ruiskussa, jonka vika ei koskaan 100% selvinnyt.
Bensapulaltahan tuo kuullostaa, pumppu, joku suutin, bensaletku, tms..?

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.8.2008 22:59
Kirjoittaja Jokari
Ei se sanottavasti jysäyttele mihinkään. Pintakaasulla nelonen silmässä ja 60 km/h = nykii ja on tehoton, kaasua painaessa vähän helpottaa. Kakkosella risteykseen ja hyytyy niin pirusti. Pakokaasut kärysi vähintäänkin mielenkiintoiselta...

Täytyy vielä käydä kurkkimassa tyhjäkäyntisuutin jos siellä olisi joku paska.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.8.2008 23:20
Kirjoittaja Jokari
No eipä ollut skeidaa suuttimessa, tuskin se olisi kovin häävisti käynyt tyhjääkään. Koitin huudattaa joku 4-5 tonnia paikoillaan ja kuulostaa ihan kuin kävisi kolmella tai kolmella ja puolella... :lol: :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.8.2008 23:45
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Koitaha kestää. Ei sullakaa aina osu tai sit osuu just aina. Tuleha huomenna Kotkaa ni tervehitää. Tai toivotaa et meijä kalustot, muutki ku hymyily, o kunnos.

"Yritystä oli vaan ei toivon häivää. Tosi pitkät seitsämän päivää. Ne oli tosipikät seitsämän päivää. Se oli NapakymppiMatka maailman ääriin..." (Joku suomalainen iskelmä, en muista esittäjää) :twisted: :oops: :mrgreen:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 29.8.2008 0:24
Kirjoittaja Joen musikka
Jokari kirjoitti: Kiitokseksi monotin mokoman paskan keulapeltiin kunnon lommon.
???? Kiittikö "mokoma"?Entä varpaasi?Tuntuiko kiitolliselta? :shock:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 29.8.2008 0:36
Kirjoittaja Mara
^ Jaa, että myyräntyötä Ladan parissa musiikin tahtiin:

"Siitä piti tulla kaupungin makein rassi,
paljon kromia ja hevosvoimia,
ei se ollut mikään kauppakassi,
sen vain olisi pitänyt toimia.
Siinä meni nuoruus, ei se vienyt perille,
siinä meni kauemmin kuin ikuisuus,
siinä meni nuoruus, meni sormet verille,
siinä meni hermot sekä omaisuus..!"
:lol:
-Tolpat. 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 29.8.2008 1:28
Kirjoittaja Jokari
^^Ähhähhää hyvä Mara, osu ja uppos :lol: :lol: :lol:

Mihin aikaan ja minne Pöyhöin on tulossa tänne Kymeen? Jos päivällä niin ei töiltä kerkiä...
Joen musikka kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Kiitokseksi monotin mokoman paskan keulapeltiin kunnon lommon.
???? Kiittikö "mokoma"?Entä varpaasi?Tuntuiko kiitolliselta? :shock:
Ei kiittänyt. Varpaat ei kiittänyt kun potkaisin jalkapohjalla. Tuntui kiitolliselta ja v*tutus laantui heti... :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 29.8.2008 12:23
Kirjoittaja Ukki
Jokari kirjoitti:No eipä ollut skeidaa suuttimessa, tuskin se olisi kovin häävisti käynyt tyhjääkään. Koitin huudattaa joku 4-5 tonnia paikoillaan ja kuulostaa ihan kuin kävisi kolmella tai kolmella ja puolella... :lol: :lol:
Tervehdykset toivottelen.
Pikkuisen pensapinnan säädöstä, kun ei ole ollut siitä puhetta. Kohon käyttämässä neulaventtiilissä on jousellinen neula ja tässä se juju. Kohon ja kannen väli, tiiviste mukana, joka mitataan pitäisi suorittaa kansi pystyasennossa neulavettiili ylöspäin. Mittaus tapahtuu silloin kun kohon kieleke ottaa kiinni neulaventt. päähän mutta ei paina yhtää jousta kasaan. Jos säädetään siten, että jousi painuu kasaan, niin pensapinta jää alhaiseksi ja oikut alkavat. Muistin mukaan välin pitäisi olla noin 8mm +-1mm suurella todennäköisyydellä mitat ovat väärät. Pääasia on kuitenki se, jousen sisäänpainumattomuus.