Sivu 23/42
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 2:46
Kirjoittaja samarai
Veikataanpa Absolut 72. Ja tuon avatarin mukaisesti myös itseäni.

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 9:14
Kirjoittaja Pavlovits
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 10:48
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
73
Tästä irronnee 73 kahtakin kautta, tosin lienee hankala, paitsi kemisteille.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 13:14
Kirjoittaja samarai
Veikataan Tantalum.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 13:43
Kirjoittaja Kustaa
Tere!
Toinen veikkaus: Winchester (18)73, kivääri ja ko. kivääristä kertova länkkäri.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 14:14
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Yleensäkin terävästi vastaava tov. Kustaa räjäytti pankin - tai oikeammin Winchester-pullon.
Winchester-pullo on isohko, kapeakaulainen kemikaaliliuosten yms. säilyttämiseen käytetty astia, tyypillinen versio kuvassa.
Winchester 73 on tunnettu vipulukkoinen kivääri, saman niminen lännenelokuva on vuodelta 1950.
Google kertoo lisää niin Winchester 73:sta kuin myös haulla Winchester bottle.
Tov. samarainkaan tantalum-vastaus ei ollut hullumpi, kysehän on alkuaineesta, jonka järjestysluku on 73. Ainetta on tosin hankala panna pulloon ainakaan nesteenä, kun sulamislämpötilakin on 3290 K.
Suoraan sanottuna kuvittelin, ettei tämä lisävihjeittä aukea.
Kiitokset tov. Pavlovitsille, jonka seiskakakkonen toi Winsu-flindan mieleen.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 2.12.2011 15:50
Kirjoittaja Kustaa
74

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 3.12.2011 15:42
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
Tämän laitteen siviiliversio meni erittäin hyvin kaupaksi maailmoissa.
Kookelia käytettäessä ilman "vähennyslaskua" oikea vastaus ei löytyne, ainakaan helpolla.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 3.12.2011 20:37
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
Muutetaan vihjettä.. avainasemassa ovat luku 74 ja kirjain Z.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 4.12.2011 10:32
Kirjoittaja Pavlovits
Nyt on pää puhki.
Taittuvaa potkulautaa, James Potkukelkkaa, herra 47:ää ja James kauhakuormaajaa on yritetty sovitella, mutta ei oikein sytytä.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 4.12.2011 16:29
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
Hakusessa oli 74-Z-kiituri tai 74-Z Speeder (bike).
Suoraan Tähtien Sota - elokuvasarjasta.

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 5.12.2011 22:46
Kirjoittaja Kustaa
75
Satakerta
+
a

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 6.12.2011 4:43
Kirjoittaja samarai
Veikataan Rotomold.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 6.12.2011 12:21
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
Ilmeisesti tuollainen laite löytyy ja vastaus on oikein, mutta en nyt hae laitetta.
Kysymys taitaa olla sen verran kiero, ettei se oikee edes valssaamallakaan, joskin valssin tahdittamana vastaus löytynee.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 6.12.2011 18:54
Kirjoittaja samarai
Olisko sitten se tahtilaji 3/4, mikä oli jo osa2:ssa?