Sivu 23/48

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 10.10.2010 19:46
Kirjoittaja pvdriver
^no on taas tarpeellinen vääntö eihän tosta ota selevää erkkikään... :roll:

ei vaan välttämätä koulun opettajat anna oikeen pitkäaikasia rojekteja ottaa, asiakastyöt prioriteetti 1 oli ainakin meillä... omia tehtiin sillon ku oli aikaa...

teehän yks kerralla kunnolla loppuun. yleensä kehnoilla vehkeillä ja osaamattomuudella saadaan se työ moninkertaistettua alakuperäseen suunnitelmaan verraten...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 10.10.2010 20:48
Kirjoittaja lada.h.s
Kunnolla tehdään loppuun. Itse asiassa ( oma vikani kun kirjoitin epäselvästi ) ei massoja hiota vaan hiotaan pintaruosteet niistä kohdista pois
joista massa on irronnut ja laitetaan sitten uutta päälle.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.10.2010 12:50
Kirjoittaja Vanja-eno
^tarkoitus ei ole nyt masentaa, eikä kritisoida, vaan tuoda lisänäkökulma asiaan! Kokemus on usein osoittanut, että kun massa on irronnut, ja pinta päässyt ruostumaan, on usein massassa olevan reiän kautta vettä & suolaa & muuta skeidaa tunkeutunut jo massan ja pellin väliiin. Jos nyt hioo vain massassa olevan reiän alueen puhtaaksi ja tukkii reiän uudella massalla on koko homma käytännössä lähes turha. Hetkeksi saadaan pysäytettyä ruoste mutta se muhii siellä ehjän massan alla äseisen putsatun alueen vieressä koko ajan ja kohta on pohjassa läpireikä. Tahdon sanoa sitä, että ennemmin tosiaan jos haluaa tehdä kunnolla, niin kannattaisi sitten ottaa aikaa ja putsata se koko pohja ja massata sitten uudestaan. Käsitin että näin ehkä jossain vaiheessa ollaan tekemässä, sitten kun on aikaa tehdä se kunnolla, oliko näin? Siksi minun mielestä hyödyllisempi ensiapu viivytystaistelussa ruostetta vastaan (sillä siitähän tässä kai loppujen lopuksi on kysymys, eikö niin?) sivellä/ruiskuttaa ruostuneen alueen päälle puhdasta öljyä (ei mitään jäteöljyä) ja kotelosuojaa odottamaan sitä aikaa jolloin on sitten kunnolla aikaa tehdä tuo pohja ajan kanssa. Tämä seos tunkeutuu myös hiljalleen sinne massan ja pellin väliin hidastaen korroosiota sielläkin.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.10.2010 13:54
Kirjoittaja Evreka
Maalia ensin puhtaalle pellille ja sen jälkeen kotelosuoja maalin päälle. Näiden kahden suojaksi massa. Massa itsessään ei pysäytä eikä hidasta ruostumista vaan se toimii mekaanisena kulutussuojana ruosteensuoja-aineille. Ja pellin pitää tosiaan olla puhdas, mikään porakoneen karvaperselaikalla kiillotelu ei riitä.
Noita öljyjen sotkemista pohjaan en ymmärrä, nykyään on aineet kehitetty sitä varten ettei tarvi turvautua omiin viritelmiin.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.10.2010 16:02
Kirjoittaja Vanja-eno
Evreka kirjoitti:Noita öljyjen sotkemista pohjaan en ymmärrä, nykyään on aineet kehitetty sitä varten ettei tarvi turvautua omiin viritelmiin.
Niinkö? Onhan sitä kehitetty jo uusia mukavampia autojakin, ja silti jotkut vaan ajavat "vanhoilla romuilla" :lol:

No joo :D Mulla on omakohtaista kokemusta pitkältä ajalta että tuo yhdistelmä toimii hyvin ja on edullinen. Tässä oli nyt käsittääkseni kyse pikaisesta ensiavusta. Kertomasi tapa on varmasti hyvä ja toimii sekin, muttei poista sitä vieressä muhivaa vanhan massan alla olevaa orastavaa korroosiota. Kun koko pohja putsataan kunnolla, niin sitten se sinun keinosi on varmasti paras ja tehokkain.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.10.2010 16:44
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Minä viittasin juuri tuossa remonttien leviämiskommentissani siihen, että kun aletaan vähän antamaan ensiapua, niin tuppaa sitä ensiavuntarvetta löytyvän sieltä ja tuosta ja täältä ja olisihan tuokin.

Eli suunnittelemattoman ensiavun antaminen saattaa saada remontit leviämään todella paljon. Kuten on lausuttu jo muinoin: Rajauksesta Mestari Tunnetaan.

Toivotaan että tässä ei käy kuten itselleni on käynyt. Mutta minähän olen vieläkin ihan Kasvuikäinen AutoRassari. Enemmän toisinaan intoa kuin ymmärrystä.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.10.2010 16:59
Kirjoittaja lada.h.s
Juu ymmärrän kyllä, että remontit meinaa monesti levitä. Mikäli jaksaminen loppuu, niin pidetään taukoa. Jos minua jokin ei pakollinen asia
kyllästyttää, niin sitä en sitten tee.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 12.10.2010 7:15
Kirjoittaja lada.h.s
Ensilumi satoi ( sataa edelleenkin ) ja pitihän äSSää käydä testaamassa! Kyllä lähti hyvin siivua!
Lunta tuli täälläpäin sellaiset 5 senttiä.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 12.10.2010 7:53
Kirjoittaja pvdriver
taivaalta sataa hevosvoimia... 8)

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 12.10.2010 8:04
Kirjoittaja lada.h.s
Niinpä!
Kyllähän se jotenkin lähtisi hiekallakin mutta silloin ei viitsi kun piha menee ruvelle. Ja tulee sanomista.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.10.2010 20:07
Kirjoittaja lada.h.s
Toinen kaasutin laitettu kiinni! Lähti hyvin käyntiin kylmänä että kuumana, mutta lähdettäessä liikkeelle ja kakkoskurkulla ajettaessa nykii ja
paukauttaa takaisinpäin ja kuulostaa samalta kuin kävisi kolmella. Vaatii säätöjä.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.10.2010 20:16
Kirjoittaja pvdriver
no mihin se moottoriremontti unohtu?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.10.2010 20:17
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
HarrasteFlou kuljettaa. Vähän tätä olen tuolla tarkoittanut, kun olen haastellut suunnitelmista ja suunnittelemattomuuksista. :lol:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.10.2010 20:39
Kirjoittaja lada.h.s
Ei se remontti mihinkään unohtunut. Tuli vain tekninen ongelma. Maasturistamme jolla auto viedään koululle, meni jarrupääsylinteri juuri
rikki, eli ei ole jarruja. Ja syyslomakin puskee päälle. Eli auto viedään suunnitellusti koululle moottoriremonttiin, mutta vasta viikolla 43.
Viikolla 42 on täälläpäin syysloma.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.10.2010 17:13
Kirjoittaja lada.h.s
Sain kaiken toimimaan täysin! Vikani olivat huonot tulpat, moottori ei käynyt kaikilla kiihdytettäessä. Vaihdoin tulpat ja nyt toimii, paremmin kuin koskaan!