Sivu 23/31

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 2.11.2011 13:53
Kirjoittaja Jaska HKI
Nyt on lämppäri ostettu.18€ maksoi kun siirryi Motonetin kanta-asiakkaaksi ja vähensin 10% ostobonuksen tuotteen hinnasta.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 2.11.2011 15:48
Kirjoittaja samarai
Alkaa olla noi autolämppäritkin halvimmillaan jo samassa hintaluokassa kuin huonepuhaltimetkit.
Monihan on polttanut autonsa kun on "säästetty" laittamalla huonepuhallin autoon.

Mieleen tulee se pari vuotta sitten AVK:lla ollut Kalina, jossa oli vanha DDR:läinen rullapuhallin sulanut takapenkkiin ja palanut koko auto samalla. :) Ihme yleensä että oli kelvannut lunastukseen.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 2.11.2011 17:16
Kirjoittaja Pavlovits
Imatralla asuessani oli naapurin naisen Kadetissa etuistuimella puhaltamassa hiustenkuivaaja.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 2.11.2011 23:17
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Miten suuritehoisenpi lämmitin säästää pieneen verrattuna?

Sähköä kulutetaan kW/h. Jos menee 1h 1700kW niin voi mennä 10h 170kW ja sama määrä sähköä kai kuluu. Vai olenko ymmärtänyt tämän energiapolitiikan väärin?

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 2.11.2011 23:40
Kirjoittaja Evreka
Väsyneenä tuli ajattelin sitä että autohan ei ole mikään mahdottoman hyvin eristävä koppi, iso ikkuna-ala ja heikot eristeet pellissä. Tehokkaalla puhaltimella saadaan äkkiä sisätiloihin lämpöä eikä koppi ehdi jäähtyä sitä mukaa kuin jollakin tehottomalla puhaltimella.

Edit. Alkaa vähän menemään ohi topicin aiheesta.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 5.11.2011 14:13
Kirjoittaja Jaska HKI
Laitoin digikellon talviaikaan.Nyt toimi myös tunnin siirto,joka ei toiminut viime vuonna.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 7.11.2011 18:30
Kirjoittaja Ladavaari
Jaska HKI kirjoitti:
tinuri kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:.Kuulin että uuteen Audiin voi tulla yli 2000 häirötä mikä voi sytytttää häiriövalon (epäilen kuitenkin).
Valitettavaa, mutta totta. Enemmän ja vähemmän sähköisiä komponentteja jotka voivat aiheuttaa auton halvautumisen tai pelkän vikasieto tilan. Osa aivan naurettavista syistä ilmeneviä ja osa aivan kyllä sitten ihan aiheesta. Viime vierailusta paikallisella Audin ja Volkswagenin huoltopisteellä on aikaa, mutta silloinkin taisivat ottaa sähköpostitse yhteyttä pääkallo paikalle ja kysellä että miksi ja minkä takia tämä yksilö nyt halvaantui.

Mutta leuka pystyyn Jaska, tuskin se anturi tahi mikä tuon vian nyt aiheuttaa, maksaa 400€ niin kuin näihin uudempiin.
Katselin K-Jetronicin periaatetta.Aika simppeli systeemi analogiatekniikoineen.1973 keksitty.Youtubeltakin löytyy tietoa.
Se taitaa olla himpun vanhempata perua tuo K-jetroniikki. Eikö Messerschmittin (Siis sen kuuluisan lentävän tuotteen, ei sen kolmipyöräsen!) DB-moottorissa jo ollu jonkunlainen K-ronikin esiaste????

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 8.11.2011 1:34
Kirjoittaja samarai
Varmaankin, jos lähdetään aivan alusta - tuosta löytyy aika hyvin tietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Messerschmitt Bf 109:ssä ensimmäisenä polttoaineen ruiskutus (Junkers Jumo 210 ja Daimler-Benz DB 601 moottorit v. 1937) Ruotsalainen keksintö kuitenkin alkujaan.

Ensimmäiset Bosch-ruiskut autoissa: Goliath ja Gutbrod v. 1952. MB:ssä vasta v. 1955.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 13.11.2011 14:51
Kirjoittaja Jaska HKI
Löysin vanhanmallisen tulppa-avaimen,mutta vääntökahva siitä puuttuu,toivottavasti löydän sen ensi kevääseen mennessä ,jolloin sytytystulpilla on ajettu 2 vuotta/30 000km.Siirapit on hävinneet kai kiilahihnoista koska käynnistyksen jälkeen hihnoista kuluu h€lv€tillinn kitinä.Hihnat ei kanna pohjastaan niin ei mitään kiirettä.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 19.11.2011 16:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Varoituspaneelissa on villkunut lämpömittarin kuva kun on tullut kaarteeseen tai kylmänä käynnistänyt auton.Katsoin mitä se merkitsee.Moottori liian kuuma/jäähdytydnestettä liian vähän.Lisäsin nestettä,homma OK.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 22.11.2011 16:17
Kirjoittaja Jaska HKI
Juu Tuupilla näin videon jossa Englannissa murskattiin vanhoja autoja pansarivaunulla.Audi 80:n kohdalla homma ei oikein onnistunut.Kun panssarivaunu yritti kiivetä auton päälle niin keula ei antautunutkaan vaan auto pompahti taaksepäin ja jäi aika ehjäksi.Aika hyvin tonnin painoiselta autolta,täytyy olla tukevat alatukivarret ja pyörän ripustukset :lol:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 22.11.2011 16:55
Kirjoittaja sergei 1200L
Itsellä on ajossa audi 100 cd-87..automatic, s-lasit kaikissa ovissa, kattoluukku, plyyssi verhoilu, auto.chek,metalliväri, alu-vanteet, taka spoileri, kattoluukku)-kaksitoiminen. (täysin ruosteeton)

Sitten kun aika tuosta jättää, niin otan varastosta käyttöön audi 200 turbon-87. (saksan tuonti) 200tkm. ajettu
Leimasin tuon ja ajoin 200km. ja seisontaan. varusteina kans: s-lasit kaikissa ovissa, sähköinen luukku, automaatti, aut-ilmastointi, ajotietokone.. ns. james bond malli...=))))

Minulla on ollut noita audeja jo 4kpl. nuo kaksi purin varastoon varaosiksi..( tavallinen satanen ja audi 5000s.-87.. Osia riittää..=))

kertakaikkiaan hyviä ajaa ja halpoja pitää. korimalli hivelee vielä 6 vuoden jälkeenkin!!!.. :)

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 23.11.2011 12:02
Kirjoittaja Jaska HKI
Vaihdoin tänään talvirenkaat,jotka ostin veljeltä satasella.Eteen tuli nykyaikaiset Nokian hakkapelitat,taakse vanhemmalla nokia hakkapelittakuviolla olevat Encore ykköset.Vaikuttaa aika asiallisesta,eivät nypytä,vatkaa,nuljahtelusta puhumattakaan.Ruosteisilla vanteilla hieman aneemisen näköiset :lol: .Kesärenkaat Nordman olivat edestä sakoilla.Seuraavaan rengassarjaan on useita vaihtoehtoja.
-nypin vanhoista Auroroista nastat ja ajan ensi kesän
-en nypi nastoja Auroroista vaan siirrän niille Nokian kesärenkaat jotka jäi Ladasta,pintaa noin 6mm.
-ostan yhden parin käytettyjä renkaita ja siirrän ne 15 tuuman valsseille ja näin pääsen ajamaan taas yhden kesän
....budget car nääs 8)
laturin hihnaan taas belt grippiä,nesteiden tarkastus,talvea odotellessa........

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 29.11.2011 16:54
Kirjoittaja Jaska HKI
Eturenkaat vajuu 0,4 kp viikossa.Nostin paineet 2,5.een ja seuraan tilannetta jospa asettuis.Kun autolla on ajettu noin 50 km niin tyhjäkäyntikierrokset vaeltaa kierrosten nousuna ja laskuna noin 100r/min.Lisäksi pintakaasulla tyhjäkäynti "leikkaa" ja kierrokset tippuu entisestään mutta ei sammu.Sitten kun on jäähtynyt oiretta ei ilmene ennenkuin on ajettu vähintään mainitsemani 40-50km.Tavalliseen ajoon ei mitään merkitystä.Katsoin K-Jetronikin vikaluetteloa jossa sanottiin "ilmavuoto,ilmaläpän vipumekanismin kanitus ja ainakin 5 muuta vikaa.Suihkautin kaasuvivustoon CRC:tä joka löysin spraypullosta maastosta viime kesänä,jospa vika korjaantuisi.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 29.11.2011 19:45
Kirjoittaja pahnapuhallin
Kannattaa tarkistaa määräjakajalta kaasuläpille kulkeva iso kuminen haitariputki, murtumat aiheuttavat ilmavuotoa, ja sitämyöten monenlaista kikkailua. Murtuu yleensä vielä alapuolelta, piilosta, joten pitää ottaa irti jotta murtumat paljastuvat. :)