Sivu 23/218

Lähetetty: 3.9.2004 14:48
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään havaitsin,että ajonestolaitteen käyttöavain pitää heiluteltaessa sellaista ääntä,että sen sisäkalut ovat irti.Aivan kuin mutteri hölskyisi kovan muovikuoren sisällä-ääni kuuluu aivan selvästi.Itse toimintaa se ei haittaa.Varmistin asian heiluttelemalla varakäyttöavainta --siitä ei ääntä kuulunut.Nyt tässä mietin,että pitäisikö alkaa kuljettamaan varakäyttöavainta mukana jos ensin mainittu menee rikki?

Lähetetty: 3.9.2004 20:56
Kirjoittaja Misha
Jone kirjoitti:Minusta näyttää, että suodatinelementti on purettavissa ja mahdollisesti uudelleen käytettävissä, jahka löydän sopivaa huopaharsoa.
Siihen asti ajan ilman suodatinta ja nautin siemensyöksyistä. (Koivunsiemeniä nimittäin.)
Käy pölynimuripölypussiosastolla, siellä myydään geneeristä huopaharsoa arkeissa joista voi leikelleä pölynimuriinsa (tai ladaansa) sopivan mallisia suodattimia.

Lähetetty: 6.9.2004 18:22
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Olisikohan tuota raitisilmasuodatinta alettu asentaa myöhemmin. Ei minullakaan vm 2000:ssa olut mitään tietoa sellaisesta, eikä selvinnyt huolto-ohjelmasta.

Lähetetty: 6.9.2004 18:54
Kirjoittaja Lada110
Raitisilmasuodatin on ainakin niissä malleissa missä tuulilasin alla olevassa muovissa on ilman otto aukko vain oikeassa reunassa jolloin suodatin näkyy ritilästä sisään katsottaessa!

Mulla on ny ollu 110 n.viikon huollossa Delttalla! Bensapumpun odottelussa meni yli kuukausi!!!!!! sitten oikovat takajalkatilan kun pöljät menivät nostamaan lattiasta ilmaan latan!!!! yhteensä 25vikaa josta 20 jo deltta-suton kerran tai useammin korjaamia!!!!!

Lähetetty: 7.9.2004 15:06
Kirjoittaja Jaska HKI
Käytin auton huoltoaseman pesurissa ja sen jälkeen suoritin syysvahauksen.Nyt auto käsin vahattu kolme kertaa uuden auton vahalla vuoden aikana.Vahaamisen palkitsevuus on siinä,että se antaa hyvän suojan talvea vastaan.Mitä useammin vahaa-sen helpommaksi homma käy.Laitoin sisätilalämmittimen myös talvikäyttöä varten paikoilleen.Kun työntää lämmittimen asennuskiskoon ja laittaa pistotulpan pistorasiaan niin se on siinä.Lämmittimen asennuksen jälkeen alkoi kuulua tuttu nitinä lämpöpuhaltimen luota.Kun avaa hanskalokeron....niin nitinä loppuu.Olisko niin että lämmittimen paino rasittaa hanskalokeron kantta,mikä aiheuttaa nitinän,mutta muutakaan asennustilaa ei lämmittimelle ei löydy :( .Ennen talven tuloa aion vaihtaa vielä moottoriöljyt ja -suodattimen,sekä ilmanpuhdistimen.Ikkunoita pestessäni olin havaitsevinani,että sivulasit ovat yllättävän ohuet kun niitä vertaa Pappa-Ladaan.Jotta asian voisi todistaa,pitäisi mitata molempien mallien lasinpaksuudet työntömitalla.

Lähetetty: 7.9.2004 20:17
Kirjoittaja samara88
Jaahas... Vaihteeksi kuulumisia Ylä-Savosta: vaihdatin eilen (6.9.) jakohihnan, kiristin- ja tukirullan, hihnan alapyörän ja värinänvaimentimen. Kustannus osien osalta 138,15€, siis osat tulivat hihnaa vaille Venäjältä.Työt maksoivat peräti 20€...

Joskus taannoin valittelin, kun 110:stä hävisi vedot. Syykin löytyi eilen, kun hihnan vaihtoi Lada-kurssin paikallisella myyntiliikkeellä käynyt henkilö: ruiskussa on kaasuvaijerin toisella puolella anturi, joka on pimentynyt ja näin ollen hävittää vedot. Oireena on samanlainen tuntuma, kuin katti oisi tukossa. Anturi maksaa Suomessa ovh:na 90€, tinkimällä olisi lähtenyt 75€:lla. Jätin ostamatta, kun sen varmasti saa huomattavasti halvemmalla Venäjältä.

Ai niin: särin ensimmäisenä päivänä 110:stä takavalojen välissä olevan heijastinpaneelin. Olisi maksanut Suomessa 100€ ja hinta olisi ollut tiukka. Venäjältä tuotuna 40€... Jos jotakuta kiinnostaa saada joitakin osia Venäjältä, soita numeroon 0400-675670.

Lähetetty: 7.9.2004 23:02
Kirjoittaja samarai
joo kyllä noilla Teltan varaosilla on reilusti katetta. Samara88 kertoi tuolla aikaisemmin, että 110 ilmamäärämittari maksaisi yli 300 eukkaa. Jos mä vähänkin tajusin oikein että katselin Tallinnassa samaa osaa, mikä maksoi n. 400eek (25€).

Lähetetty: 8.9.2004 3:43
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tuli vielä mieleen tuohon raitisilmasuodatinkeskusteluun liittyen. Asun suurinpiirtein metsässä jossa kasvaa lähes kaikkia puulajeja. Aina syksyllä joutui puun lehtiä lämmityskanaviin. Pienimmät, kuten esim. raidan lehdet tulivat läpi niin ettei mitään. Samoin koivun siemenet. Isommat lehdet jäivät tuulettimeen räpättämään, kunnes kuivuivat niin paljon, että tuuletin silppusi ne ja heitti sisälle. Viimeiset joksus joulu-tammikuussa. Jos siellä kanavassa olisi ollut suodatin, olisi se kai pysättänyt nämä luonnon tuotteet, tai sitten täytyy olla melko isosilmäinen suodatin.

Lähetetty: 9.9.2004 16:06
Kirjoittaja Jaska HKI
Valittelin lämpöpuhaltimen luota tulevasta kitinästä.Syyksi paljastui DEFA TYPE 430022-tyyppisen lämpöpuhaltimen vastuselementtipaketin väljyys lämmittimen runkoon nähden sen ollessa asennettuna ylösalaisin hankalokeron alle.Asia palastui siten kun käskin vaimon pitää kuulakärkikynällä vastuselementistä kiinni ajon aikana ja kitinä lakkasi :D Työnsin pienillä kärkipihdeillä pienet rautanaulat vatuselementtipaketin ja lämmittimen rungon väliin.Asia kuulostaa hurjalta,mitä se ei suinkaan ole,sillä täytyy tietää mitä tekee :lol: !

Lähetetty: 13.9.2004 19:33
Kirjoittaja Jaska HKI
Joskus vajaa vuosi sitten havannoin kuinka peruutettaessa peruutusvalon apukuljettajan puolimmaisesta lampusta tuleva valo heijastuu viistosta HB:n takalasista kuljettajan näkökentään silloin kun peräkontin näkösuoja on taitettuna.Takavaloista osa on takaluukussa ja valoryhmän takasuojassa on sellaisia pieniä rakosia,josta valo pääsee taittumaan.Poistin ongelman laittamalla valoryhmän suojan päälle mustaa Nitto sähköteippiä.
Nyt kohta muuttaessani "koivun alta männyn alle"voi taas testata auton hyväksi havaittua kuljetuskykyä.Koivun alla autoa parkeerattaessa ongelmana on mahla,siemenet ja lehdet.Männyn alla taas neulaset,kävyt ja muu roina.Auto on toiminut ongelmitta paitsi hanskalokeron sisävalo ei aina syty ennenkuin luukua kolauttamalla.Sitäkään en edes tiedä vielä onko luukussa rajakatkaisijaa vai palaako hanskalokeron valo ajovalojen kanssa koko ajan.

Lähetetty: 13.9.2004 23:02
Kirjoittaja Ronkoteus
On siellä rajakatkaisija, löytyy tunnustelemalla pelkääjän
paikalla kojelaudan takaa.

Omassani taas oli aina joku "kotona" kun virrat oli päällä.
Vika oli siinä, että lokeron peräseinän muovi on liian letrua
ja katkaisimen jousi taas liian jämäkkä.

"fylli" palalla siitä selvittin.

Lähetetty: 15.9.2004 15:43
Kirjoittaja Jaska HKI
Eräs tuttu,jolla on ollut 110STW neljä vuotta kertoi joutuneensa korjauttamaan ajovalojen valokeilan korkeuden säätimen koska se oli havaittu katsastuksessa toimimattomaksi.Deltan korjaushinta oli ollut senverran kallis,että päätin ottaa tavaksi aina aamulla valojen sytyttämisen jälkeen säätää valoja minimin ja maksimin välillä.Teoriani on näet se,että säätösylintereissä liikkuvat männät jämähtävät kiinni käytön puutteen johdosta.Esimerkiksi pojan 2105 vm 1992 ajovalojen korkeuden säätö toimii vain toisen lampun kohdalla vain osittain.Ajovalojen korkeuden säätö on pakollinen vm 1995 ja sitä nuoremmissa autoissa.

Lähetetty: 15.9.2004 21:02
Kirjoittaja samarai
joo mäntien päissä olevat liimatut kumit jämähtävät ja irtoavat. Laite on sinänsä helppo korjata, sen asennus putkineen on kuitenkin hieman työläs. Ostin kuitenkin varalle uuden laitteen Tallinnasta, koska ei maksanut kuin 125EEK.

Lähetetty: 16.9.2004 8:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Muistaakseni pikkuveli kertoi,että valonkorkeuden säädintä ei kannata säätää aivan pohjaan sen takia,että jos tiivistekumi jämähtää niin männän pitäisi ensin liikua eteenpäin ensin tiivisteen irroittamiseksi ja vasta sen jälkeen sitä voi liikuttaa taaksepäin.Sitä en taas tiedä pitäisikö säädintä kiertää myötä- tai vastapäivään---se kun taas riippuu siitä onko lampuissa olevat työsylinterit sijoitettu lampun keskiakselin ylä- vai alapuolelle?

Lähetetty: 17.9.2004 0:10
Kirjoittaja samarai
joo toi on ihan totta, että jos kumit on jämähtänyt ja "vetää" säätimessä olevia mäntiä ulos niin kumit melko varmasti irtoavat. Säätimen männät liikkuu eteen kun kiertää säätönappulaa myötäpäivään silloin säätimessä oleva kierremekanismi työntää mäntiä sisään ja neste työntyy työsylintereihin, jotka sijaitsevat umpion pohjan alalaidassa.