Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

iigorr kirjoitti:
tuota en tajunnut että missä säästää muutaman hepan kun ei pyöri vapaana?
Tarkoitin siis sitä että jos roots-ahdin pyörii mutta ei joudu paineistamaan ilmaa niin ei siihen pyörittämiseen hirveästi energiaa kulu.
Corollaattori

urpo kysyy turposta...

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Moro taas. Elikkä tarviko sytöille tehdä mitään ennakon muutoksia kun ahdot aion pitää 0,5 barissa? ei kait mitään "ahtojen" mukaan säätyvää tarvi näin kesyllä kutituksella ja "lähes" nollapudjetilla (ahdin oli kallein osa, 80€ ja heti toisena Ladani, 60€ :lol: )
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

vakio virran jakajalla vaan
kun säätää ennakon tarpeeksi myöhäselle
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: urpo kysyy turposta...

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Corollaattori kirjoitti:Moro taas. Elikkä tarviko sytöille tehdä mitään ennakon muutoksia kun ahdot aion pitää 0,5 barissa? ei kait mitään "ahtojen" mukaan säätyvää tarvi näin kesyllä kutituksella ja "lähes" nollapudjetilla (ahdin oli kallein osa, 80€ ja heti toisena Ladani, 60€ :lol: )
mulla kärjetön sytkä joka hitsattu kiinteeks ja ennakko jossai 17:sta
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmella :lol: nyt saa sitte avata sen koneen.. :?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmella :lol: nyt saa sitte avata sen koneen.. :?
voi voi... :cry: olikse ihan vakio 1500 mosa?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmella :lol: nyt saa sitte avata sen koneen.. :?
voi voi... :cry: olikse ihan vakio 1500 mosa?
juu avaamaton 1.7 mut pääasiahan on et oli ainaki hauskaa :twisted:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmella :lol: nyt saa sitte avata sen koneen.. :?
voi voi... :cry: olikse ihan vakio 1500 mosa?
juu avaamaton 1.7 mut pääasiahan on et oli ainaki hauskaa :twisted:
jaa se oli iso lohko :lol: pääsikö nakutteleen, laihalle tai nosteleen lämpöjä :?: veikkaisin että ensin kypsyis kannentiiviste :? omassa koneessa oon ainakin laskenut sen varaan aika paljon että siellä on vakio kannentiiviste "sulakkeena", että ei ensimmäisenä mäntää sulattais jos pääsis nakutteleen :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti: voi voi... :cry: olikse ihan vakio 1500 mosa?
juu avaamaton 1.7 mut pääasiahan on et oli ainaki hauskaa :twisted:
jaa se oli iso lohko :lol: pääsikö nakutteleen, laihalle tai nosteleen lämpöjä :?: veikkaisin että ensin kypsyis kannentiiviste :? omassa koneessa oon ainakin laskenut sen varaan aika paljon että siellä on vakio kannentiiviste "sulakkeena", että ei ensimmäisenä mäntää sulattais jos pääsis nakutteleen :roll:
nii no huomenna kansi irti niin selvii mitä menny. voihan siellä periaattees olla pelkkä männänrengaski paskana. tais päästä nakuttaa ku sytkän kans piti leikkii :D

mut tosimiehet ajaa kiihdytys paikalle ja takaisin :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

nyt on kansi irti. männät näytti uuden veroisilta :D oiskohan rengas tai pahvi menny en ehtiny tutkimaan. kas kummaa karstaakaan ei ollut yhtään :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:nyt on kansi irti. männät näytti uuden veroisilta :D oiskohan rengas tai pahvi menny en ehtiny tutkimaan. kas kummaa karstaakaan ei ollut yhtään :lol:
oliko tulpat minkä näköset? kannentiiviste siä varmaan on pullahtanu... onko sulla siinä seosmittaria?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mulla ainakin romahti vastaavassa tilanteessa mäntä..
Menin hölmönään avaamaan moottorin ennenkun tein öljyä tulpanreiästä-puristuspainetestin, tottakai kuvittelin, et venttiili tai kanspahvi mennyt.
Venttiilit ehjät, tiiviste täysin ehjä ja muodossaan, männät ehjän näköset, mutta 3.pytyssä puolet puristuksista puuttui.
Männänrenkaiden välistä murtunut palaa irti.. Ja oli avaamaton 1500nen, jonkun aikaa oli kokeiltu mm. 1.2den ahtoja, ajopaineet oli kyllä laskettu 0.8aan.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:nyt on kansi irti. männät näytti uuden veroisilta :D oiskohan rengas tai pahvi menny en ehtiny tutkimaan. kas kummaa karstaakaan ei ollut yhtään :lol:
oliko tulpat minkä näköset? kannentiiviste siä varmaan on pullahtanu... onko sulla siinä seosmittaria?
ei kerenny kattomaan tulppia. seokset ollu kohallaan koko ajan..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

joo ainakin onnellista ettei palotila sulanut tai ei se sulakkaan noissa uudemmissa koneissa kun on paksumpaa tavaraa.

pääsempä kasailemaan lisää omaakin kun toi turbo tuli.
laitan siittä lähiaikana kuvia tonne galleriaan
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ChargerSpeed kirjoitti:joo ainakin onnellista ettei palotila sulanut tai ei se sulakkaan noissa uudemmissa koneissa kun on paksumpaa tavaraa.

pääsempä kasailemaan lisää omaakin kun toi turbo tuli.
laitan siittä lähiaikana kuvia tonne galleriaan
missäs audissa niitä pro hyviä mäntiä olikaan? ja mihin koneeseen ne sopii?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin