Tarkoitin siis sitä että jos roots-ahdin pyörii mutta ei joudu paineistamaan ilmaa niin ei siihen pyörittämiseen hirveästi energiaa kulu.iigorr kirjoitti:
tuota en tajunnut että missä säästää muutaman hepan kun ei pyöri vapaana?
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
urpo kysyy turposta...
Moro taas. Elikkä tarviko sytöille tehdä mitään ennakon muutoksia kun ahdot aion pitää 0,5 barissa? ei kait mitään "ahtojen" mukaan säätyvää tarvi näin kesyllä kutituksella ja "lähes" nollapudjetilla (ahdin oli kallein osa, 80€ ja heti toisena Ladani, 60€
)

Re: urpo kysyy turposta...
mulla kärjetön sytkä joka hitsattu kiinteeks ja ennakko jossai 17:staCorollaattori kirjoitti:Moro taas. Elikkä tarviko sytöille tehdä mitään ennakon muutoksia kun ahdot aion pitää 0,5 barissa? ei kait mitään "ahtojen" mukaan säätyvää tarvi näin kesyllä kutituksella ja "lähes" nollapudjetilla (ahdin oli kallein osa, 80€ ja heti toisena Ladani, 60€)
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmella
nyt saa sitte avata sen koneen.. 


Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
juu avaamaton 1.7 mut pääasiahan on et oli ainaki hauskaapappa- igor kirjoitti:voi voi...iigorr kirjoitti:hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmellanyt saa sitte avata sen koneen..
olikse ihan vakio 1500 mosa?

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
jaa se oli iso lohkoiigorr kirjoitti:juu avaamaton 1.7 mut pääasiahan on et oli ainaki hauskaapappa- igor kirjoitti:voi voi...iigorr kirjoitti:hehhe heehe 17 pintaa vartti maili.. lopulta tais mäntä sulaa tai jotain ku liikkuu kolmellanyt saa sitte avata sen koneen..
olikse ihan vakio 1500 mosa?




Lada 1200L ***** TURBO IC -89
nii no huomenna kansi irti niin selvii mitä menny. voihan siellä periaattees olla pelkkä männänrengaski paskana. tais päästä nakuttaa ku sytkän kans piti leikkiipappa- igor kirjoitti:jaa se oli iso lohkoiigorr kirjoitti:juu avaamaton 1.7 mut pääasiahan on et oli ainaki hauskaapappa- igor kirjoitti: voi voi...olikse ihan vakio 1500 mosa?
pääsikö nakutteleen, laihalle tai nosteleen lämpöjä
veikkaisin että ensin kypsyis kannentiiviste
omassa koneessa oon ainakin laskenut sen varaan aika paljon että siellä on vakio kannentiiviste "sulakkeena", että ei ensimmäisenä mäntää sulattais jos pääsis nakutteleen

mut tosimiehet ajaa kiihdytys paikalle ja takaisin

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
nyt on kansi irti. männät näytti uuden veroisilta
oiskohan rengas tai pahvi menny en ehtiny tutkimaan. kas kummaa karstaakaan ei ollut yhtään 


Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Mulla ainakin romahti vastaavassa tilanteessa mäntä..
Menin hölmönään avaamaan moottorin ennenkun tein öljyä tulpanreiästä-puristuspainetestin, tottakai kuvittelin, et venttiili tai kanspahvi mennyt.
Venttiilit ehjät, tiiviste täysin ehjä ja muodossaan, männät ehjän näköset, mutta 3.pytyssä puolet puristuksista puuttui.
Männänrenkaiden välistä murtunut palaa irti.. Ja oli avaamaton 1500nen, jonkun aikaa oli kokeiltu mm. 1.2den ahtoja, ajopaineet oli kyllä laskettu 0.8aan.
Menin hölmönään avaamaan moottorin ennenkun tein öljyä tulpanreiästä-puristuspainetestin, tottakai kuvittelin, et venttiili tai kanspahvi mennyt.
Venttiilit ehjät, tiiviste täysin ehjä ja muodossaan, männät ehjän näköset, mutta 3.pytyssä puolet puristuksista puuttui.
Männänrenkaiden välistä murtunut palaa irti.. Ja oli avaamaton 1500nen, jonkun aikaa oli kokeiltu mm. 1.2den ahtoja, ajopaineet oli kyllä laskettu 0.8aan.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
ei kerenny kattomaan tulppia. seokset ollu kohallaan koko ajan..pappa- igor kirjoitti:oliko tulpat minkä näköset? kannentiiviste siä varmaan on pullahtanu... onko sulla siinä seosmittaria?iigorr kirjoitti:nyt on kansi irti. männät näytti uuden veroisiltaoiskohan rengas tai pahvi menny en ehtiny tutkimaan. kas kummaa karstaakaan ei ollut yhtään
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
joo ainakin onnellista ettei palotila sulanut tai ei se sulakkaan noissa uudemmissa koneissa kun on paksumpaa tavaraa.
pääsempä kasailemaan lisää omaakin kun toi turbo tuli.
laitan siittä lähiaikana kuvia tonne galleriaan
pääsempä kasailemaan lisää omaakin kun toi turbo tuli.
laitan siittä lähiaikana kuvia tonne galleriaan
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
missäs audissa niitä pro hyviä mäntiä olikaan? ja mihin koneeseen ne sopii?ChargerSpeed kirjoitti:joo ainakin onnellista ettei palotila sulanut tai ei se sulakkaan noissa uudemmissa koneissa kun on paksumpaa tavaraa.
pääsempä kasailemaan lisää omaakin kun toi turbo tuli.
laitan siittä lähiaikana kuvia tonne galleriaan
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo