Sivu 23/33

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 6.8.2008 19:46
Kirjoittaja Jokari
Noniin nyt teki ruiskupommi lopullisen kuoleman, käyntiin ei enää saa, yskähtelee vaan putsariin joten taitaa olla puolat paskana tai jotain.
Täytyy koittaa toisella paketilla herääkö vai ei. Mitään vikakoodeja ei anna ulos...

Kaikkien orkkismiesten iloksi piti laittaa takapuskuri toiseen raatoon kiinni että sai kiskottua ruutan pajalle. Puskuri kylläkin tipahti välittömästi tämän jälkeen :lol:

http://s90.photobucket.com/albums/k245/ ... uva098.jpg

Lähetetty: 6.8.2008 20:02
Kirjoittaja Jusu
No minkä tähden siihen piti koko puskuri ruuvata?
Olisit rassannut vain puskurista irti toisen kannakkeen ja vot, sinulla on nykyaikaiseen tyyliin irrotettava hinauslenkki... :idea:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 11.8.2008 20:05
Kirjoittaja Jokari
Kyllä taas meinaa ruveta v*tuttamaan...

Viikko takaperin topoviissatasen kytkin jäi pohjaan ihan yllättäen.

Vaihdoin taannoin samaiseen kotteroon koko virtalukon, koska avainta ei meinannut saada enää millään kääntymään. Rasvailu ei auttanut pätkäkään, joten vaihtoon vain MUUTAMAN VUODEN VANHA lukko.
Lukkoa ei tietenkään saanut irti normaalein keinoin, joten se piti särkeä että sen sai pois.

Paikoilleen laitoin UUDEN JA KÄYTTÄMÄTTÖMÄN virtalukon kaksilla avaimilla. Kaikki toimi hienosti, kunnes...
Pari päivää sitten lähdin iltavuorosta poispäin, satoi ja oli säkkipimeää. Laappana käyntiin ja pyyhitään lasi...mitäs vttua pyyhkijät ei pelaa eikä pelaa valotkaan :evil:
Sateessa turasin, kiroilin ja kastelin itseni kun tutkin sulakkeet sun muut. Ei mitään vikaa.
Lopulta tajusin että vika on virtalukossa tai sen pohjassa. Ränkkäsin avainta ja sain valot ja pyyhkijät pelaamaan.
Siinä vaiheessa käämit paloivat lopullisesti kun ajelin pimeään, nopeahkoon mutkaan ja valot sammuvat keskenkaiken. Meinasin ajaa suoraan lepikkoon kun ei nähnyt YHTÄÄN mitään. Jäi muutama sydämenlyönti välistä.

Kiitokseksi monotin mokoman paskan keulapeltiin kunnon lommon.

Nyt ei valot pelaa sitä vähääkään, kokoajan räpsyy releet ja pyyhkijät töksähtelee.
Huomenna tietää taas mihin vapaapäivänsä käyttää, josko vaikka koittaisi toisella virtalukon pohjalla tai jotain. S*****a.

Ei järki riitä käsittämään sitä millaista paskaa 95% takavedon varaosista on. Mikään varaosa ei tunnu kestävän viikkoa pitempään ja yleinen sopivuus tuntuu olevan jotain säälittävän ja surkean välimaastosta. Siinä ei halpa hinta paljoa lämmitä.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 7:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:Kiitokseksi monotin mokoman paskan keulapeltiin kunnon lommon.

ei saa ladaa kiusata, jos ei ite osaa :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 14:21
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Kiitokseksi monotin mokoman paskan keulapeltiin kunnon lommon.

ei saa ladaa kiusata, jos ei ite osaa :lol:
Jaa siitäkös se taas on kiinni? Kummallista... :shock:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 15:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:Jaa siitäkös se taas on kiinni? Kummallista... :shock:
Ladan viat on aina käyttäjistä johtuvia, muissa autoissa huono tekniikka voi aiheuttaa häiriöitä, kuten itsellä Fiat Ritmossa weber-kaasutin aiheutti sytytysjärjestelmän toimintahäiriön ja auto ei käynnistynyt sateisena päivänä ollenkaan. :lol: silloin harvoin kun itsellä on Ladassa vikaa ollut, on kyseessä ollut jonkin huoltotoimenpiteen laiminlyönti tai virheellinen/puutteellinen korjaus.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 16:50
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti: Ladan viat on aina käyttäjistä johtuvia, muissa autoissa huono tekniikka voi aiheuttaa häiriöitä
Toi nyt on ihan täyttä potaskaa ja neuvostohihhulien propagandaa.
Lada-Jussi kirjoitti:kuten itsellä Fiat Ritmossa weber-kaasutin aiheutti sytytysjärjestelmän toimintahäiriön ja auto ei käynnistynyt sateisena päivänä ollenkaan. :lol:
Mitä sienikeittoa olet taas vetänyt siellä Absilla? Sitäpaitsi Ritmon Weber on ORKKIS eli paras.

Lada-Jussi kirjoitti:silloin harvoin kun itsellä on Ladassa vikaa ollut, on kyseessä ollut jonkin huoltotoimenpiteen laiminlyönti tai virheellinen/puutteellinen korjaus.
Hmm vihjailetko nyt että Weber on syyllinen siihen että virtalukot hajoilee ja pohjat renaa?

Miten väität että esim seuraavat olisi voitu välttää huoltamalla?

- Orkkis vesipumpussa laakerit aivan väljät
- Kardaanin ristit ja tukilaakerin kumi väljinä
- Jakoketju venynyt, ylälaahain palasina ja metalliin asti kulunut kiristyskenkä
- Sulakerasiassa ryssän tekemä kylmäjuotos, toinen pitkä ei pelannut
- Orkkissyyläri vaihdettu ja sitä seurannut syyläri kesti noin 6 vuotta ja rupesi vuotamaan kuin seula
- Kytkinlevystä kulunut niitinkannatkin pois, olisko pitäny ajaa vähemmän? No tämä nyt on joka autossa kuluva osa.
- Edessä jarrumäntä jumissa
- Takana jarrusylinteri vuotaa nesteet pihalle

yms yms yms. Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 17:49
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ainoa onkelma on että Jussi yleistää. Hänen pitäisi tuossa kertoa, ettei hänen Latoissaan ole vikoja ja etteivät hänen Ladojensa viat johdu muusta kuin hänestä itsestään ja hänen laiminlyömistään huoltotoimenpiteistä. Noita laiminlyöntejä on saattanut tapahtua, koska hänen kalustovalikoimansa on niin suuri, ettei niiden huoltamiseen riittäisi kokonainen armeijan huoltokompaniakaan. Tai ainakin luulen niin.

Mutta meillä Tavallisilla Latailijoilla on noiden Latinkien kanssa sitten kaikkia epätavallisia onkelmia. Ja senhän me Latautuneina myönnämme.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ :lol: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ :mrgreen: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ :lol: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 17:53
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja nyt Lataan VAZ 2101 KRIINIllä ST1 ja lataan siihen polttonestettä sekä muita lisäaineita. Sitten vähän kurvaillaan ja mennään Koloraatolla pönkittämään egoa.

Juuri vahailin sitä vajaa 5 tuntia. Tosin tuohon sisältyi erään KROMIPEILIN kunnostus, peiliosan teettäminen ja paikoilleen asennus. Olikohan niin, ettei Venäjältä saa niitä Romipeilejä? Miten lie tämä yksilö. Niin ja tietenkin sekoittelin tai ainakin kokeilin sekoitella KRIINIin sopivaa paikkamaaliseosta. Tuommoista väriä kun ei ihan nyt tuosta nurkan takaa taida käsiin eksyä. Lieneekö Venäjällä tuollaista väriä...

8) ############### :lol: ################# 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 17:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ai, niin! Pyydän nöyrimmin anteeksi Jokarilta, kun sotken noita omia höpinöitäni tähän hänen kokemusosioonsa. Mutta kun tulin katumapäälle vasta kun olin jo lähettänyt, eikä muokkaaminen onnistu, niin NöyrimmätAnteeksiPyyntöni. :oops: :oops:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 22:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti: Miten väität että esim seuraavat olisi voitu välttää huoltamalla?

- Orkkis vesipumpussa laakerit aivan väljät
- Kardaanin ristit ja tukilaakerin kumi väljinä
- Jakoketju venynyt, ylälaahain palasina ja metalliin asti kulunut kiristyskenkä
- Sulakerasiassa ryssän tekemä kylmäjuotos, toinen pitkä ei pelannut
- Orkkissyyläri vaihdettu ja sitä seurannut syyläri kesti noin 6 vuotta ja rupesi vuotamaan kuin seula
- Kytkinlevystä kulunut niitinkannatkin pois, olisko pitäny ajaa vähemmän? No tämä nyt on joka autossa kuluva osa.
- Edessä jarrumäntä jumissa
- Takana jarrusylinteri vuotaa nesteet pihalle
1) vesipumpun hihna kiristetty liian kireälle
2) alustan kumien kuntoa ei ole tarkkailtu huolto-ohjelman mukaisesti ja tarvittaessa uusittu
3) säännöllinen ketjun kireyden säätö on laiminlyöty
4) ilmeisesti käytetty länsimaisia väärän tyyppisiä sulakkeita (vertaa orkkis sulaketta ja tarviketta niin huomaat eron)
5) syyläri voi hajota monesta kohtaa, mutta esim. vesiletkujen kunnon tarkkailun laiminlyönti (kuten myös moottorin tukikumien) voi aiheuttaa jäähdyttimen letkuliitoksen repeämisen. näihin ongelmiin vaikuttaa myös jäähdytysnesteen vaihdon laiminlyönti
6) niin, kytkin kuluu käytössä kaikissa autoissa
7) jarrunesteitä ei ole vaihdettu säännöllisesti, kumien kuntoa ei ole tarkistettu huollossa
8) kuten edellisessä kohdassa

säännöllisellä, oikealla ohjeiden mukaisella huollolla mitään ongelmia ei olis ollut

länsimaisessa autossa (merkistä riippuen) viat voisi johtua vaikka

1) vesipumpun materiaalivahvuudet ja laakerien rakenne
2) huolto-ohjelmaan ei ole sisällytetty kyseisten osien tarkastuksia, ne on tarkoitus vaihtaa sitten kun hajoaa
3) ketjussa on hieno automaattisäätö, mikä ei ole aina toiminut, koska hydrauliikka ei edes hyvillä öljyillä aina pysty riittävään toimintavarmuuteen, huonot materiaalit myös syynä
4) alkuperäiset ajovalot on kelvottomat ja niitä on tarvinnut parannella joka on aiheuttanut ylikuumenemista sähköosissa
5) syyläri on rakenteeltaan heikko, sen liitosten ja letkujen kunnon tarkkailu ei kuulu huoltoon, ne uusitaan silloin kun vuotaa
6) niin, kytkin kuluu käytössä kaikissa autoissa
7) jarruja ei ole tehty toimimaan suomalaisissa olosuhteissa, on paljon liukuja ja niveliä ja likaa kerääviä koloja, lisäksi abs antureita, kaikki nämä vioittuu talven suolakeleissä, niitä ei ole tehty käyttöä kestämään.
8) kuten edellisessä kohdassa

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 22:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Niin! Kyllähän me täällä KymeksenLaaksossa huollettaisiin, mutta kuten tuolla aiemmin taisi joku mainita: Me Emme OSAA!

Mutta reenataan Poijaat, Reenataan!

Niin ja voisihan sitä ylihuoltaakin. Vaihtaa kerran vuodessa miltei kaikki härpäkkeet. Me kun voimme etäisyyksien takia hakea kaikki tarvittavat osat tuolta IsostaIdästä. 8) :lol: 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 23:29
Kirjoittaja Mara
Muihin vikoihin en juurikaan ota kantaa, mutta syylärivika ei tod. johdu mistään koneen kannakkeista tai letkuista, se vuotaa kennon saumasta johon ei koneen liike juuri välity.

Virtalukkoja kävin itsekin hypistelemässä ja kyllä ne oikeasti oli jo valmiiksi epäkuranttia kamaa; muoviosat murtuneita, jouset löysiä, kontaktilisut lepatti miten sattuu, jne.. Nupiksi: Svedlana v Rossija.. :lol:

Mun rojulla on nyt ajettu vajaa 170tkm, tekniikasta vaihdettu käytännössä kaikki jonkinlaisen vioittumisen takia, paitsi takajarrut, joista toisen sylinteri vuotaa jo nestettä. :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 23:49
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:4) ilmeisesti käytetty länsimaisia väärän tyyppisiä sulakkeita (vertaa orkkis sulaketta ja tarviketta niin huomaat eron)
Miä olen kyllä sanaton. Tosin jos argumentit on tota luokkaa että ei edes tiedä mikä on kylmäjuotos ja ja väittää sen johtuvan länsimaisista sulakkeista, niin menee jo aika överiksi.
Tiedän kyllä mitä ne orkkissulakkeet on, TÄYTTÄ PASKAA. Kuinka moni valo ja oheislaite on mullakin pimentynyt (myös päässä) kun orkkissulakeet on murentuneet olemattomiin.

Luuletko p*rkele että kukaan ihminen maailmassa kyttää sen huolto-ohjelman mukaisia kohteita jatkuvasti

Ja tosiaan asiaan paskanlänkytysten jälkeen.

Kävin sen v-lukon pohjan kimppuun. Kun otin sen lankasokan pois, koko helevetin pohja räjähti atomeiksi ympäri lattiaa.
Oli mennyt poikki se pohjaa kasassa pitävä pikku sokka koska se pohjan akselin pää oli katkennut, ei ihme että ei oikein mikään toiminut. Ja virtalukko ja pohja olivat UUSIA.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2008 23:56
Kirjoittaja Jokari
Ja kun tuli vahingossa painettua LÄHETÄ eikä voi muokata, niin tehdään taas uusi viesti.

Luulin että ei ole mitään ongelmia, onhan noita pohjia ja lukkoja.

Lopulta näpeissä oli 3 kpl hajonneita pohjia, yksi atomeiksi räjähtänyt, toinen jossa jouset oli hajalla ja kolmas jossa kontaktit lepatti niin että mikään ei toiminut. Kaksi UUTTA pohjaa ja yksi vähän käytetty.

No onneksi Maralta löytyikin toimiva lukko joka heitettiin kiinni ja kaikki pelaa taas. Kiitokset vielä hyvästä palvelusta.

Kyllä meillä Kymenlaaksossa hommat toimii eikä tartte kytätä muna kädessä niitä huolto-ohjelmia niinkuin jotkut tekee.