Tuli taas vähän näpelöityä latukkaa, kun ei se muuten tunnu toimivan.
Ensiksi löröttelin peräöljyt pois, niillä alkoikin jo olla 30 tkm täynnä. Täyttö uusilla öljyillä ja sekaan heitin piruuttani STP:n vaihteisto/perän lisäaineen. Nyt ajossa kuuluva perän jollotus muuttui vähän matalammaksi jyrinäksi. Sama vaikutus taitaa olla perään tungetuilla banaaneilla tai kaurapuurolla

Josko se ens kesänä jo hajoais kun viime kesänä sain sen jo jurisemaan.
Sit seuraavaksi roikkuvan ja kolisevan takapöntön kimppuun. Toinen kannakekumi oli lipsahtanut paikoiltaan joten se kiinni. Tosi laadukkaita nämä ryssäläiset kannakekumitkin, alta puolessa vuodessa aivan haperoita.
Ja sit se kolina. Takapönttö kolisti paksin pohjaan, kun se on sen verran lähelle sitä rakennettu. Väliaikaisratkaisuksi pari vanhaa hanskaa pöntön ja kontin väliin, toimii
Sitten kiristelin käsijarruvaijeria kun kahva tuntui nousevan kattoon saakka. Samalla loin silmäyksen kytkimen työsylinterin säätöön, sitä ei olekkaan kytkinrempan (10 tkm sitten) säädelty.
No tietysti työsylkkä ihan jarrunesteestä märkänä ja kytkinnestesäiliö melkein tyhjänä.
No ei siinä muuta kuin lientä säiliöön ja työsylkän vapaaliikkeestä vähän pois. Vuotakoot vaan, ei ole toistaiseksi mitään ihmeitä ollut kytkimen toiminnassa.
Nyt tietysti huomenna poljin lattiassa kun näin erehtyy sanomaan...
Öljyä tuntuu nykyisin häviävän ihan käsittämätöntä vauhtia. Vasta 1500 km öljynvaihdon jälkeen tikussa on enää 1/3 jäljellä. Koneen takapää on jonkin verran märkänä ja niin se on aina ollutkin, mut jos se jostain vuotaisi, niin tollainen öljymäärä jo kyllä näkyisi auton allakin. Mutta kun ei näy.
Ja sit viimeiseksi kesärenkaat alle ja huoltsikalla paineet kohdilleen. Nyt vaan rupesi puoltamaan oikealle. Täytyy kai koittaa vaihtaa etuset ristiin tai taka- ja eturenkaat päittäin.
V*ttu näiden kanssa taas
